آریا جوان

آخرين مطالب

مجمع عمومی سالیانه فدراسیون ورزش سه گانه به ریاست محمدیان برگزار شد ورزش

  بزرگنمايي:

جوانان نیوز - مجمع عمومی فدراسیون ورزش سه گانه به ریاست معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ، در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش سه گانه؛ مجمع عمومی سال 95 و 96 فدراسیون به ریاست فریبا محمدیان معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ، محمدعلی صبور رئیس فدراسیون، روسای هیئت های استانی و نمایندگان ورزش کاران، مربیان ، داوران، نهادها و سازمان ها در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
هم چنین در این مجمع که به دبیری صفری دبیر فدراسیون برگزار شد حسین کهندانی به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک، خسروی معاون دفتر امور مشترک فدراسیون ها و مهدی مستجاب الدعوه رئیس امور مجامع وزارت ورزش و جوانان نیز حضور داشتند.
در ابتدای مجمع مطابق روال عادی برگزاری مجامع رئیس فدراسیون خلاصه ای از عملکرد فدراسیون در سال های 95 و 96 را ارائه نمود و در ادامه گزارش حسابرسی از نحوه عملکرد مالی فدراسیون در سال های مذکور را به سمع رئیس و اعضای مجمع رسید. پس از ارائه گزارش حسابرسی، خزانه دار و بازرس فدراسیون نیز گزارش خودر از نحوه فعالیت و وضعیت مالی و اداری فدراسیون ارائه دادند که با پرسش چند تن از اعضا و توضیحات ارائه شده به تایید اکثریت اعضای مجمع رسید.
در ادامه رئیس مجمع فریبا محمدیان گفت: مدیریت در فدراسیون‌های ورزش ی با مدیریت در سایر دستگاه‌های اداری و دولتی متفاوت است و از این نظر قابل قیاس نیست. فدراسیون ها در سراسر دنیا نهادهای غیر دولتی هستند تا بتوانند از منابع غیر دولتی برای کمک به فعالیت های اجتماعی بزرگی به نام ورزش استفاده و آن را تبدیل به ارزش افزوده کنند.
وی افزود: ساختار فدراسیون‌ ها در ایران منحصر به فرد است. این که در ایران دولت تاکید کرد که فدراسیون ها نهادهای عمومی غیر دولتی باشند برای این است که بتواند به فدراسیون ها کمک کند. اگر بحث پول ‌سازی در فدراسیون سه گانه شکل جدی به خودش نگرفته است به این دلیل است که رشته سه‌ گانه تبدیل به صنعت نشده است. ما همه تلاش‌ خود را می‌کنیم تا فراتر از توان‌ مان به این رشته کمک کنیم و این دیدگاه در همه معاونان وزارت ورزش و جوانان وجود دارد اما کمک‌ های مالی تنها کمک هستند و این استراتژی ‌های کلان هستند که می‌تواند به این رشته ورزش ی کمک کنند. او در ادامه صحبت‌ هایش با اشاره به برخی از استراتژی ‌های مفید و موثر در کمک به این رشته گفت: استان‌ های دارای مناطق آزاد باید از این ظرفیت استفاده کنند چرا که در این مناطق موانع بر سر راه مراودات بین‌المللی وجود ندارد و کارها راحت ‌تر پیش می‌رود.
محمدیان در ادامه در خصوص مشکلات مربوط به گسترش رشته سه‌گانه ابراز داشت: در رابطه با بحث ترویج و رسانه ای کردن این رشته نیز معضلاتی وجود دارد که مختص به رشته سه گانه نیست. خانم کاسادو رئیس فدراسیون جهانی سه گانه که با نفوذ آقای صبور به ایران آمد نیز پس از ملاقات با مسئولان ورزش کشورمان گفت که رشته سه گانه در اروپا و آمریکا یک رشته عمومی و مردمی است اما در ایران رشته سه گانه هنوز تبدیل به رشته مردمی و عمومی نشده است. در حال حاضر رشته مردم پسند در ایران هنوز فوتبال است و خبری از رشته‌های پایه نیست و باید تلاش زیادی کنیم تا این رشته در اوقات فراغت جوانان و نو جوانان زمان بیش ‌تری را به خود اختصاص دهد. انجام این هدف با اجرای طرح ‌هایی فراتر از برنامه‌ های جاری امکان‌ پذیر است. فدراسیون ‌های مختلف در استان‌ ها باید تلاش ‌شان بر هم ‌افزایی باشد و اگر یک سالن در یک شهر وجود دارد می‌توانند با اقناع کردن مدیران کل مشکلات را حل کنند.
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: هیئت‌های استانی باید بتوانند معاونان ورزش استان را با توجه به تقویم سالانه مصوب فدراسیون ملزم به همکاری کنند چرا که هیئت ‌های استانی دست ‌شان باز است و از ضریب نفوذ بالایی در شهرها برخوردارند. ماده 94 برنامه ششم توسعه یک بحث فوق العاده و بی نظیر در تزریق بودجه به ورزش کشور است که شامل 27% از 9% مالیات بر ارزش افزوده کشور می باشد. لذا شما روسای هیئت ها باید بتوانید با تقویم سالانه هیئت استانی مدیران کل ورزش استان را قانع کنید تا رشته شما در زمره 15 رشته طرح آمایش استانی قرار بگیرد تا از آن ردیف بودجه بهرمند گردید. مطمئن باشید وزارت ورزش و جوانان به اندازه هیئت‌ های استانی در جذب منابع مالی در شهرها قدرت ندارد. وی افزود: باز هم تأکید می‌کنم که رویکرد مدیران در سال 97 باید بر مبنای مدیریت بخش اجتماعی نه به صورت خصوصی و نه به صورت دولتی باشد.
محمدیان درباره استفاده از دانش و تجربیات مربیان خارجی نیز گفت: درباره جذب مربیان خارجی، فدراسیون‌ها باید پس از شناخت و ارزیابی کامل فرد مورد نظر را انتخاب کنند و مطمئنا در چنین شرایطی وزارت ورزش و جوانان نیز به فدراسیون کمک می‌کند.
وی در پاسخ به درخواست یکی از اعضا در مورد بیمه ورزش کاران در آب های آزاد گفت: حتما پیگیری‌های لازم را پس از صحبت با دکتر نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزش ی انجام خواهیم داد.
محمدیان در ادامه صحبت‌هایش درباره بخش بانوان در رشته سه‌ گانه گفت: هدف از دعوت رئیس فدراسیون جهانی به ایران این بود که بتوانیم فرآیند برگزاری این رشته برای بانوان را مقداری تغییر دهیم تا بانوان ایران ی حضوری فعال و پررنگ داشته باشند و با صیانت از ارزش‌هایی که همه بانوان به آن‌ها اعتقاد دارند در رقابت ‌ها حضور پیدا کنند. سعی می‌کنیم زمینه را برای حضور پررنگ بانوان فراهم کنیم. دست‌مان برای اعزام بانوان در تورنمنت ‌های آسیایی باز است اما در رقابت ‌هایی هم ‌چون بازی‌های آسیایی و المپیک که محلی برای کسب تجربه نیستند باید راهکارهای بهتری را اندیشید.
در پایان مجمع از هیئت های برتر استانی در سال 96 با تقدیم هدایا توسط خانم دکتر محمدیان تقدیر شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/39832/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی