آریا جوان

آخرين مطالب

مذاکره براي پرداخت وام 40 ميليوني ازدواج نگاه سیاسی

  بزرگنمايي:

محمدرضا رستمي در حاشيه برگزاري چهارمين گردهمايي معاونان امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در شيراز در جمع خبرنگاران افزود: در حال بررسي زمينه‌هاي همکاري در کارگروهي مشترک با بانک مهر ايران هستيم و از طريق دولت اين موضوع را پيگيري مي‌کنيم تا درصدي از منابع جاري دولت از طريق بانک مهر ايران مديريت شود. نحوه مديريت منابع براساس تفاهم نامه بين وزارت ورزش و جوانان با بانک مهر ايران از طريق رسوب پول و گردش پول بدون سپرده گذاري توسط جوانان انجام مي‌شود تا امکان پرداخت وام 40 ميليون توماني براي ازدواج فراهم شود.

مذاکره براي وام 200 ميليون توماني کارآفريني جوانان

وي در ادامه گفت: توافق اوليه‌اي بين وزارت ورزش و جوانان و بانک مهر ايران به منظور پرداخت وام 200 ميليون توماني براي کارآفريني جوانان انجام شده است و از طريق دفتر رئيس‌جمهور نيز اين موضوع را پيگيري مي‌کنيم و اميدواريم به صورت مصوبه دولت در سال آينده محقق شود.

به گفته رستمي، برخي استان‌ها مي‌توانند از طريق جذب منابع خيرين بخش خصوصي و بخش‌هايي از شرکت‌هاي دولتي که امکان انتقال منابع خود به بانک مهر ايران را دارند نسبت به پرداخت تسهيلات به جوانان اقدام کنند. اين کار به صورت کمک و حمايت مستقيم نيست بلکه از طريق گردش مالي منابع محقق مي‌شود و استان‌هاي البرز و فارس به عنوان اولويت‌هاي اول و دوم اين کار را انجام خواهند داد.

سمن‌ها بدون مانعي مي‌توانند در صندوق کارآفريني اميد حساب افتتاح کنند

معاون ساماندهي امور جوانان در ادامه گفت: همچنين با بانک مهر ايران و صندوق کارآفريني اميد براي پرداخت تسهيلات به سمن‌هاي جوانان مذاکراتي انجام داده‌ايم و هفته آينده اين موضوع را نهايي مي‌کنيم. براساس مذاکرات انجام شده سمن‌ها بدون مانعي مي‌توانند در صندوق کارآفريني اميد حساب افتتاح کنند.

وي با بيان اينکه موضوع کليدي و مهم براي دولت يازدهم توسعه مشارکت جوانان است. اين کار با رويکرد اصلاح وضعيت اجتماعي و اقتصادي جوانان در دولت تدبير و اميد به ويژه در دو سال اخير در دستور کار قرار گرفته است. بنابراين تمام اقدامات در حوزه ساماندهي و طرح‌هاي ملي جوانان و ازدواج بايد منجر به توسعه مشارکت جوانان شود. درواقع راه برون رفت از مشکلات مشارکت مردم است و گوشه نشيني جمعيت 25 ميليوني جوانان خطر بزرگي بوده است بنابراين ما تلاش کرده‌ايم تا آنان به تدريج به ساحت اجتماع بازگردند. در اين جهت مشارکت نهادمند جوانان در اولويت اول و مشارکت مردم در اولويت دوم قرار گرفته است.

رستمي اضافه کرد: براساس مصوبه شوراي عالي جوانان بايد تمام کارهاي قابل واگذاري‌ به سمن‌ها بخش خصوصي و نهادهاي مدني احصا و با اولويت درجه يک به سمن‌ها داده شود. بنابراين استان‌هاي کشور بايد اين اولويت‌ها را استخراج و به ما اعلام کنند تا در جلسه بعد شوراي عالي جوانان به تصويب برسد و از سوي معاون اول رئيس‌جمهور ابلاغ شود.

کاهش شرط سني براي روساي فدراسيون‌ها

وي با اشاره به جلسه شوراي معاونان وزارت ورزش و جوانان گفت: در اين جلسه که ابتداي هفته جاري برگزار شد موضوع آيين نامه شوراي روساي فدراسيون‌هاي ورزشي در دستورکار قرار داشت. براساس اين آيين نامه حداقل سن روساي  فدراسيون‌ها 35 سال پيشنهاد شده بود ولي عليرغم برخي مخالفت ها با حمايت قاطع دکتر سلطاني فر پيشنهاد جوانگرايي که حداقل سن روساي فدراسيون‌ها 30 سال باشد، پذيرفته شد. وي افزود: اين نوع نگاه وزراي دولت يازدهم سبب خواهد شد تا جوانگرايي در مسووليت هاي کليدي کشور محقق گردد.

رستمي اضافه کرد: براساس آيين نامه روساي فدراسيون‌هاي ورزشي حداقل تحصيلات اين روسا بايد کارشناسي ارشد باشد ولي من با اين مورد نيز مخالفت کردم چراکه برخي از جوانان به علت برخورداري از توانايي‌هاي مختلف پس از دوره کارشناسي حاضر به ادامه تحصيل نيستند بنابراين نبايد صرف برخورداري مدرک کارشناسي ارشد را دليلي بر سواد و قابليت‌هاي يک رئيس فدراسيون ورزشي دانست. بنابراين حداقل مدرک دانشگاهي روساي فدراسيون‌ها کارشناسي تصويب شد.

سمن‌ها و مديران وزارت ورزش و جوانان اجازه ورود حزبي و سياسي به انتخابات ندارند

رستمي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اينکه سال 96 سال برگزاري انتخابات رياست جمهوري و شوراي اسلامي شهر و روستا است گفت: تحت هيچ شرايطي معاونان و مديران وزارت ورزش و جوانان اجازه ورود حزبي و سياسي به انتخابات را ندارند اما بايد اقدامات انجام شده در دولت تدبير و اميد اطلاع رساني شود.

معاون ساماندهي امور جوانان اضافه کرد: لازم است عوامل اميدبخش و توفيقات دولت در 4 سال اخير به گوش مردم رسانده شود اين در حالي است که صدا و سيما خلاف اين کار را عمل کرده است. اما ما بايد با کمک سازمان‌هاي مردم نهاد جوانان دستاوردهاي دولت يازدهم را ترويج کنيم.

وي با اشاره به انتخابات شوراي شهر و روستا گفت: لازم است به ارتقاي سطح آگاهي مردم بپردازيم و در اين زمينه نيز نبايد فعاليت سياسي و حزبي داشته باشيم. در اين جهت مي‌توان آسيب‌ها، چالش‌ها، فرصت‌ها و تهديدها و ويژگي‌هاي کانديداي مناسب براي يک شهر يا روستا بيان شود و در اين جهت مي‌توان از قابليت‌هاي سمن‌هاي جوانان نيز بهره برد. آنها نيز نبايد به انتخابات حزبي و سياسي وارد شوند بلکه ارتقاي سطح آگاهي سياسي جوانان از وظايف آنان است.

رستمي با اشاره به تربيت مدرسان دوره‌هاي پيش از ازدواج و اقدامات دولت براي آموزش جوانان در حوزه ازدواج گفت: نسبت يک به چهار طلاق را بايد کنترل کنيم و اين نسبت نبايد افزايش پيدا کند.

تسهيلات 40 ميليوني ازدواج با طرح "پيوند مهر"

محمدعلي دهقان، مشاور مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران و عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي با اشاره به همکاري اين بانک و وزارت ورزش و جوانان گفت: در مرحله عقد تفاهم نامه با وزرات ورزش و جوانان هستيم و محورهاي خوبي را براي همکاري،‌ شناسايي کرده‌ايم و تاکيد اصلي روي طرح جديد بانک مهر ايران با عنوان "پيوند مهر" است.

وي در ادامه گفت: در حال حاضر هر يک از زوجين مي‌توانند 10 ميليون تومان وام ازدواج دريافت کنند. با توجه به هزينه‌هاي زوجين اين مبلغ قابل توجه نيست بنابراين ما يک طرح تکميلي طراحي کرده‌ايم.

به گفته دهقان، براساس طرح پيوند مهر منابع پس اندازي جوانان را با منابع بانک مهر ايران ترکيب مي‌کنيم تا بتوانيم قدرت بيشتري را براي کمک به جوانان به دست آوريم. براساس اين طرح جوانان مي‌توانند يک تا 3 سال پس انداز کنند و به تسهيلات 40 ميليون توماني ازدواج دسترسي پيدا کنند. با توجه به آْنکه فعاليت‌هاي بانک مهر ايران قرض الحسنه است از جوانان سودي دريافت نمي‌شود اما کارمزد 4 درصدي دارد. دوره بازپرداخت اين وام سه ساله است.

مشاور مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران اضافه کرد: دريافت وام ازدواج اين بانک محدوديت سني ندارد و برخلاف وام ازدواج جوانان که به ازدواج اول تعلق مي‌گيرد اگر فردي پس از متارکه قصد ازدواج براي دومين بار را داشته باشند نيز تعلق مي‌گيرد.

وي با بيان اينکه طرح دوم پيوند مهر براي خانواده‌ها طراحي شده است اظهار کرد:‌اين طرح به خانواده‌ها امکان مي‌دهد که در بلند مدت براي ازدواج فرزندان خود برنامه ريزي کنند. بدين ترتيب پدران و مادران مي‌توانند براي فرزندان خود طي 5 تا 10 سال سپرده گذاري کنند و تا سقف 80 ميليون تومان وام دريافت کنند.

وي تاکيد کرد: براي دريافت وام‌هاي طرح پيوند مهر هيچ "کفي" براي سپرده گذاري معين نشده است و هر فرد بسته به توان مالي خود مي‌تواند سپرده گذاري کند. حتي قيد ماهيانه براي سپرده گذاري نداريم.

وي درباه علت همکاري اين بانک با وزارت ورزش و جوانان در زمينه طرح پيوند مهر اظهار کرد: نهاد دولتي که به طور مستقيم با جوانان سر و کار دارد وزارت ورزش و جوانان است. اين وزارتخانه با جوانان، ورزشکاران و نيکوکاران ارتباط دارد و از منابع دولتي برخوردار است.

دهقان اضافه کرد: گردش مالي در قالب وزارت ورزش و جوانان زير مجموعه‌هاي آن و ذي نفعان مانند بخش خصوصي را به سمت بانک قرض الحسنه مهر ايران جهت دهي مي‌کنيم و منابع اين بانک توان مالي وزارت ورزش و جوانان و مردم را ترکيب مي‌کنيم تا بتوانيم به نيازهاي جوانان بهتر و در سطح وسيع تر پاسخ دهيم.

وي با اشاره به نقش سمن‌ها در اجراي طرح پيوند مهر گفت: تلاش مي‌کنيم از طريق وزارت ورزش و جوانان با سازمان‌هاي مردم نهاد جوانان ارتباط برقرار کنيم و در اين زمينه در حال بررسي چند محور در کارگروه مشترک هستيم.

دهقان در پايان با بيان اينکه تفاهم نامه‌اي که در سال جاري منعقد خواهد شد ادامه تفاهم نامه بانک مهر ايران با وزارت ورزش و جوانان و در جهت توسعه آن است. يکي از مشکلات پيشرو اين بود که سمن‌ها به عنوان شخصيت حقوقي شناخته نمي‌شدند و موانعي براي پرداخت تسهيلات به آنان بود اما خوشبختانه اين موانع در حال رفع شدن است.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/3994/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صحنه عجیب برخورد صاعقه به رودخانه

باور می کنید، این یک حشره باشد؟/ تصاویر

ویدئویی زیرخاکی از هنرمندان بزرگ تاریخ سینمای ایران

جمله سنگین «خلیل» در مورد زمان که هیچ کس معنی اش را نفهمید!

سیستم امنیتی جدید برای بررسی چمدان‌ها در المپیک

آلگری: رسیدن به فینال هیچ‌ گاه آسان نیست

کیومرث هاشمی: واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطف ورزش ایران است

قطبی: می‌خواهیم بازی به بازی پیشرفت کنیم

ترکیب اولیه تیم ملی فوتسال ایران مقابل قرقیزستان

حیدری: با فرهاد در استقلال هم اتاقی بودیم

امیدواریم پنجم اردیبهشت سرآغاز پیشرفت فوتبال ایران باشد

برتری دریایی و خواهران منصوریان در گام نخست

تصویب قانون امباپه در شورای شهر مادرید!

شگفتی‌ساز جام‌حذفی دور از هیاهو قهرمانی!

AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد

استقلال چهارمین تیم پرافتخار فوتبال آسیا

رئیس جمهور: ایران در 20 کشور جهان پروژه‌های بزرگ برق و آبی را اجرایی می‌کند

رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد چون دل به کمک خارج از مرزها نبسته‌ است

Phi-3 رونمایی شد؛ کوچک‌ترین مدل هوش مصنوعی مایکروسافت

ماشین پرواز کرد!

مکالمه جهت آموزش در دعا کردن مابین امام علی(ع)و پیامبراکرم(ص)!

اشک امیرعلی نبویان بخاطر عشق زیاد به همسرش

فرار لحظه آخری اسماعیل

حضور وزیر ورزش در مراسم واگذاری سرخابی‌ها

حضور درویش،خطیر و نبی در مراسم واگذاری سرخابی‌ها

قهرمان قایقرانی آسیا: مدال طلا را مدیون مربی‌ام هستم

تقدیر ستاره پیشین بارسا از والیبالیست بلغارستانی

رئیس FIA: می‌دانم چه کسی پشت اتهامات علیه من است

آیین واگذاری مالکیت سرخابی‌ها به بخش خصوصی

شاهکار اسکواش‌بازان با حضور سفیر ایران در قطر

درویش، اولین مدیرعامل دوران خصوصی پرسپولیس

نوری: واگذاری استقلال و پرسپولیس دغدغه هواداران را برطرف می‌کند

حسن‌زاده: پرسپولیس می تواند فصل را با قهرمانی به پایان برساند

فرصت‌طلبی مسی به رونالدو چربید!

دختر 10ساله‌ام زباله‌‌ها را در کمدش قایم می‌کند

این ست رنگی برای آقایون محشره!

طرح چندمنظوره «اومااویا» در سریلانکا با حضور رئیسی افتتاح شد

استاد دانشگاه پاکستان خطاب به رئیسی: شما ایرانی‌ها پادشاه و شیر جهان اسلام هستید

بازدید نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی

وقتی قطع کردن درخت را به هنرمند بسپاری

نوحه‌خوانی مداح معروف شهر نجف اشرف درباره حمله موشکی سپاه

چه خبر از مهران مدیری و نیکی کریمی؟

دلیل اصلی تحصیل مسعود ده‌نمکی در حوزه علمیه چه بود؟

آقای قلعه نویی امید را از لیگ یک آورد سپاهان

پائز: روی هدف بزرگی که داریم متمرکزیم و انجام می‌دهیم

تیم ملی والیبال و یک جنگ درون تیمی!

شرط حضور گل‌محمدی روی نیمکت تراکتور

ایتالیا مردانش را برای لیگ ملت‌های والیبال به خط کرد

طلا و برنز بانوان تالوکار در انتخابی جام‌جهانی چین

اتحادیه جهانی کشتی چند داور را محروم کرد