آریا جوان

آخرين مطالب

همایش ملی جوانان و قانونگذاری؛

وزیر ورزش و جوانان: رویکرد دولت تاسیس سازمان مستقل جوانان است / هرروزی بتوانیم باعث شادی مردم شویم آن رو برای ما عید است ورزش

  بزرگنمايي:

جوانان نیوز - وزیر ورزش و جوانان که رویکرد دولت، تاسیس سازمان مستقل جوانان است اظهار داشت : استفاده از نیروهای جوان، پرانرژی و با نشاط رویکرد دولت و شخص آقای روحانی است و این موضوع بارها از سوی دکتر روحانی مورد تاکید قرار گرفته است.


. به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان دکترمسعود سلطانی‌فر که در دومین همایش ملی جوانان و قانونگذاری که از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس در حال برگزاری است ، پیروزی های به دست امده توسط تیم ملی فوتبال کشور را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد :این روزها برای ما به منزله ی عید است هرروزی که در آن بتوانیم موجبات شور وشادی را در دلهای مردم توام با عزت و افتخار ایجاد کنیم آن رو برای ما عید است .
او با بیان اینکه پیروزی های تاریخی و ارزشمندمان در جام جهانی به دست بک تیم و حمایت یک ملت حاصل شد، افزود :با تدارکات خوبی که در نظر گرفتیم توانستیم به نتایجی برسیم که منجر به دفاع از حیثیت ورزش و فوتبال کشور شد و امیدواریم بتوانیم با خدمتگزاری ببستر موجبات شادی و رضایت مندی مردم را بیش از گذشته فراهم کنیم.
وزیر ورزش و جوانان با تاکید براین نکته که مسایل مطرح شده در این نشست ارزشمند و قابل تعمق است، افزود :موارد مطروحه نکاتی هستند که ما در جلسات مختلف با نمایندگان سازمانهای مردم نهاد استانها مورد نقد و بررسی قرار داده ایم و باید بیش از گذشته مورد کنکاش واقع شده تا راهکارهای برطرف شدن موانع پیدا شوند .
او با مد نظر قرار دادن رویکرد جهانی در خصوص بهره گیری از جوانان و نیروی جوان پر انرژی گفت :بهره گیری از توان جوانان به روالی جهانی بدل شده است هرچند در جوامعی همچون مالزی ما شاهد رجوع مجدد مردم به تجربه و کارنامه خوب مسوولین غیر جوان هستیم .
دکتر سلطانی فر ادامه داد :با توجه به اینگونه مصادیق باید تدبر کنیم که در مورد انتخاب مسوولین نباید از نسخه ای وحخد و از پیش تعیین شده پیروی کرد البته باور ما این است که هر چه بیشتراز نیروهای جوانتر و با نشاط تر و پر انرزی تر بهره مند شویم به نتایج خوبی دست پیدا می کنیم .
وی خود را به عنوان عضوی از دولت معرفی کرد و گفت :دکترروحانی بارها و بارها به استفاده از نیروی جوان و رویکرد جوان باوری تاکید کرده اند و انتخاب دکتر اذری جهرمی مصداق بارز این موضوع است .
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این موضوع که از سوی رییس جمهور در همه وزارتخانه ها تکلیف شده است که در سطوح مختلف مدیریتی از نیروی جوان استفاده شود، افزود :در وزارت ورزش و جوانان که بنده در دو سال گذشته افتخار خدمت در آن را داشتم توانستم به این تکلیف عمل کنم در حال حاضر 9 مدیر استانی زیر 40 سال در ادارات کل ورزش و جوانان استانها مشغول به کار هستند .
اودر بخش دیگری از سخنانش افزود :دولت اصرار به تصویب لایحه پیشنهادی خود در مورد تفکیک سه وزارتخانه دارد و رییس جمهوری هم به وزراء و معاونین‌شان تاکید کرده به نحوی عمل شود که این لوایح در مجلس به تصویب برسد تا زمینه تاسیس سازمان مستقل جوانان فراهم شود.
وی افزود: من در دو سال گذشته تلاش ویژه‌ای داشته ام تا امور جوانان را در وزارت ورزش و جوانان بهتر ادارهشود ولی قطعا تشکیل سازمان ملی جوانان مستقل با جایگاه قانونی بهتر، اقتدار بیشتر و ابزار مناسب‌تر می‌تواند به این بخش بدهد.
سلطانی‌فر با اشاره به رد لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها در مجلس، اظهار کرد: ظاهرا طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، هر لایحه‌ای بعد از گذشت شش ماه از زمان رد و امکان مطرح شدن خواهد داشت ولی امیدواریم یک راه‌حل فراقانونی با اذن رهبری و یا به روش دیگری فراهم شود که بتوانیم لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها را مطرح کنیم تا هم در مورد وزارت راه و شهرسازی، هم صنعت و معدن و هم ورزش و جوانان اقدام به تفکیک کنیم؛ به ویژه تاسیس سازمان مستقل جوانان که باور، رویکرد و اعتقاد دولت است.
وی در ادامه یادآور شد: ما همچنین می‌توانیم سازمان مستقل جوانان را ذیل وزارت ورزش تشکیل دهیم مثل خیلی از سازمان‌هایی که مستقل هستند ولی رییس آنها با حفظ سمت، معاون وزیر مربوطه است. به هر حال امیدواریم یک محل قانونی برای مطرح شدن این لایحه پیدا کنیم و اگر این امکان فراهم نشد در قالب طرح جدید تشکیل سازمان ملی جوانان به عنوان زیر مجموعه وزارت ورزش با جایگاه حقوقی مستقل را دنبال خواهیم کرد.
وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: ما همچنین در همه وزارتخانه‌ها تکلیف داریم از نیروهای جوان در سطوح مدیریتی استفاده کنیم. در وزارت ورزش و جوانان تعداد زیادی مدیران جوان و خانم‌ها به کار گرفته شدند و انصافا در این مجموعه‌ها تحرک به وجود آمده است. ما امیدواریم با فراهم کردن زمینه مناسب برای فعالیت جوانان در بخش خصوصی شاهد حضور آنها در این بخش باشیم و موانع را در این زمینه برطرف کنیم.
دکتر سلطانی‌فر یادآور شد: من باور دارم با وجود همه تنگناها و به دنبال اعلام جنگ اقتصادی گسترده و عمیق از سوی هیات حاکمه آمریکا هنوز هم اگر همه توان و انرژی خود را در کنار یکدیگر قرار دهیم، می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم همان‌طور که در 40 سال گذشته ملت توانستند با وحدت از پس مشکلات خود بیرون بیایند. در این جنگ اقتصادی هم با استفاده از همه ظرفیت‌ها می‌توانیم پیروز شویم و برگ زرین دیگری را در تاریخ انقلاب رقم بزنیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/40086/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

افتخاری از پدافند هوایی ایران که تاکنون نشنیده‌اید!

گوناگون/ چرا برخی نعمت‌ها بر بنی‌اسرائیل حرام شد؟

دو نشانه ی انسان نادان

حضور پلنگ در کوهسرخِ خراسان رضوی

بز های غش کننده!

ذوق زدگیِ لاک پشت برای غذایش

واکنش کودک چند ماهه هنگام بمباران غزه

میز بیلیاردی که خودش را با امواج در کشتی تراز می کند

زندگی به کام است چون یار منی در خیالم

آره قرص هامو نخوردم قاطی کردم!

خنده‌های پردیس پورعابدینی در پشت‌صحنه گناه فرشته

کاش یکبار حال خودمو میپرسیدی

گل اول افغانستان به ایران در رقابت های فوتسال

تیم ریکرو کشورمان فردا راهی چین می‌شود

10 گل برتر رویارویی‌های صنعت نفت و پرسپولیس

بهترین بازیکنان هفته بیست و سوم لیگ برتر

مدیرروستا: تیم ملی غیر بازی با ژاپن توقعات را برآورده نکرد

اولین تمرین بارسلونا پس از شکست مقابل پاری سن ژرمن

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

رکورد ابدی مصطفی پاشا در تراکتور!

استارت تیم ملی فوتسال ایران با برتری مقابل همسایه

حرکت انفجاری دروازه بان افغانستان در مقابل دروازه بان ایران

زن در چه شرایطی مالک نصف دارایی مرد می‌شود؟

رئیسی با این تصاویر به شایعات درباره عمل کردنش پایان داد

نماینده مجلس: اگر دولت قبول کند مشکل هست، مشکلات حل می‌شود

رسانه‌های اسرائیلی: حمله بالستیک ایران در جهان بی‌سابقه بود

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

ترسیدنِ گربه از یک جوجه

کمک به دیگران

40 مکان مقدس و تاریخی در بقیع تخریب شد

آخرالزمان در دبی

روژان به «نون خ 5» برگشت

تخیلات ذهنی حبیب!

تغییر چهره «خرم سلطان» بعد از 12 سال در آلمان

قلبی که برای پوست شیر می‌تَپد!

سیو تک دست دیدنی از دروازبان ایران

برتری خفیف ایران برابر افغانستان در نیمه اول

حمید استیلی: قهرمان از بین پرسپولیس ‌و استقلال است

هاشم بیک زاده: ترجیح دادم از کادرفنی استقلال جدا شوم

هاشمی نسب: قانون جدیدی وضع نشود صدر می‌مانیم

روشن: به هیچ عنوان استقلال و پرسپولیس خصوصی نمی‌شوند!

از وضعیت مصدومیت طیبی تا شرایط تیم ملی فوتسال

گل دوم ایران به افغانستان در رقابت های آسیایی فوتسال

گل سوم ایران به افغانستان توسط احمد عباسی

نجات دروازه های هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران

ترفندهای آشپزخانه‌ای مخصوص تازه عروس‌ها

توضیحات اژه‌ای درخصوص استعفای معاون اول قوه قضائیه

رئیسی: برخی‌ها می‌گفتند روی موشک‌هایتان «مرگ بر اسرائیل» ننویسید اما امروز موشک‌های ما بر سر آنها فرود می‌آید

همه چیز درباره پایگاه هوایی «نواتیم» که مورد اصابت موشک‌های ایران قرار گرفت