آریا جوان

آخرين مطالب

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

جوانان ، محور حرکت توسعه کشور در عرصه‌های مختلف هستند. ورزش

  بزرگنمايي:

جوانان نیوز - جوانان محور حرکت توسعه کشور در عرصه‌های مختلف ازجمله فرهنگ و اقتصاد هستند. اما نکته مهم این است که به چه میزان از این محور حرکت استفاده می‌شود و چقدر توان این جوانان به کار گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار وزارت ورزش و جوانان ، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دومین همایش ملی جوانان و قانون‌گذاری که در محل مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: آنچه جامعه ما از ضعف آن رنج می‌برد، عدم مدیریت صحیح و علمی در عرصه‌های مختلف است.
وی افزود: چارچوب و راه‌حل‌هایی که جوانان کشور به آن می‌پردازند می‌تواند مشکلات بسیاری را در کشور حل کند. در واقع نسل جوان ما کارساز و راهگشای بسیاری از مشکلات خواهند بود.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه جوان‌گرایی در سطح جامعه ما وجود دارد، گفت: درعین‌حال نباید پیرقطبی هم در جامعه حاکم باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: دولت به عنوان یک دایره‌المعارف کامل در کنار دست من همواره کمک می‌کند، ولی ما نباید نیروهای قدرتمند، ارزشمند و با تجربه را از رده‌ خارج کنیم.
آذری جهرمی با تأکید بر لزوم به‌کارگیری جوان‌گرایی در لایه‌های مدیریتی کشور خاطرنشان کرد: بنده به سه شهرستان سفر کردم که نماینده و فرماندار آن دهه شصتی بودند البته باید از استاندار اصفهان هم تشکر کرد که عمده مدیران خود را از مدیران جوان انتخاب می‌کند.
وی بر همین اساس اضافه کرد: باید در شرایط فعلی امیدوار بود نه اینکه این مسئله مطرح شود و به عنوان یک مسئله روی دلمان بماند.
وی با اشاره به موضوع همایش مذکور گفت: نام خوبی برای این همایش انتخاب شده است و درواقع این موضوع از لایه‌های جوانان باقی مانده است. شاید همین ابتکارات در مرکز پژوهش‌ها بوده است که رهبری هم از عملکرد این مرکز تشکر کرده‌اند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وجود 20 میلیون جوان در کشور عنوان کرد: اینها محور حرکت توسعه کشور در عرصه‌های مختلف ازجمله فرهنگ و اقتصاد هستند. اما نکته مهم این است که به چه میزان از این محور حرکت استفاده می‌شود و چقدر توان این جوانان به کار گرفته می‌شود.
آذری جهرمی بر همین اساس اضافه کرد: درواقع عرصه‌ای که ما با آن مواجه هستیم بیشتر یکی از محورهای اشتغال را شامل می‌شود و هم مربوط به محور جوانان است و عمدتاً می‌بینیم همایش برگزار می‌کنند. عکس می‌گیرند و از جوانان تقدیر می‌کنند ولی نباید به همین مسائل و موارد اکتفا کرد.
وی افزود: این جوانان خلاق در عرصه جامعه می‌خواهند مشغول شوند، البته که ما معتقدیم شاغل کردن جوان در دولت کشتن خلاقیت‌هاست و درواقع حرکت دنیا هم در این سمت است اما زمانی که این جوان می‌خواهد قدم اول را در حوزه اشتغال بردارد،‌ این گام تازه اول مشکلات اوست. این جوان با تمام مهارت‌های خود کار را جلو می‌برد اما برای راه‌اندازی یک کار با سختی‌های بسیاری مواجه است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وجود نرم‌افزارهای مختلف و برخی نشان‌ها در گوشی‌های همراه گفت: اکثر این نشان‌ها کار جوانان ایرانی است اما تنها 5 درصد از این نیروها مورد استفاده قرار گرفته و مؤثر واقع می‌شود.
آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: این جوان زمانی که در فضای اقتصادی کشور با جذب رانتی مواجه شود، چه فضایی در ذهن او ایجاد می‌شود؟ زمانی که می‌بیند یک شخص با یک حرکت ظرف دو هفته 30 میلیارد تومان پول در جیبش می‌گذارد دیگر چه انگیزه‌ای باقی می‌ماند.
وی با تأکید بر اینکه امروز جنگ، جنگ اقتصادی است، گفت: در این موضوع هم رهبر معظم انقلاب و هم اقتصاددان‌های کشور اشاره کرده‌اند و همه ما می‌دانیم اتاق عملیات جنگ علیه ما وزارت خزانه‌داری آمریکا شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر همین اساس اضافه کرد: در این شرایط که جوانان برای رشد اقتصادی کشور با علم و دانش خود جهاد می‌کنند و دیپلمات‌های ما هم برای به نمایش گذاشتن توان دیپلماسی‌مان گام برداشته و البته نیروهای نظامی‌مان هم در عرصه‌های مختلف تلاش می‌کنند، زمانی که با این وجود با فضای رانت‌خوری مواجه می‌شویم غیرازاین نیست که ستون پنجمی از بیرون وجود دارد که ریشه آن درواقع خلأ در قوانین و مقررات است.
آذری جهرم با اشاره به اینکه قانونی که معماری خوبی نداشته باشد، قوام لازم را هم ندارد، تصریح کرد: قانونی که یک هفته‌ای به تصویب رسیده و یا ابلاغ می‌شود، نباید انتظار داشته باشیم که شق‌القمر کند. درواقع نظام، نظام قانونی است.
وی در ادامه سخنانش با اعلام اینکه شرایط حاضر در کشور برای جوانان مناسب نیست گفت: درواقع قانون این نیست که جوانان را استخدام کنید، در حقیقت کسانی که متولی این امور هستند باید به این نتیجه برسند که جوان‌گرایی داشته باشند و در نظام قانونی هم باید این خلأ برطرف شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به اینکه در قانون‌گذاری نباید تعصب و شتاب‌زدگی داشته باشیم، افزود: در این بین همواره باید مطالبه همراه با مطالعه صورت گیرد و برای حکم کردن قانون برای اقتصاد لزوم شفافیت و فهم درست موضوع ضروری به نظر می‌رسد که این شفافیت باید در همه ارکان نظام صورت گیرد و ضمن آن بیماری‌های این بخش دیده شود.
آذری جهرمی با یادآوری این مسئله که بخشی از واقعیات جامعه و مشکلات برای حل شدن باید اساساً مطرح شوند، بیان کرد: باید عوارض این مشکلات به خوبی دیده شود، البته در مجلس شورای اسلامی هم ظرفیت خوبی از جوانان وجود دارد.
وی با اشاره به این نکته که ما همواره در نظام اقتصادی دنیا عقب هستیم، گفت: دلیل این عقب‌افتادگی این است که برای ثبت یک طرح یا ایده‌ای سه ماه زمان صرف می‌شود و این سبب دلسردی است. درواقع یکی از مشکلات آن قانون تجارت است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد نسبت به این موضوع که قانون تجارت 97 سال است که در کشور حاکم است، گفت: این قانون باید اصلاح و بازسازی شود و هنوز در این رابطه با خلأ قانونی مواجه هستیم.
آذری جهرمی همچنین تصریح کرد: اگر فردی بخواهد کسب و کاری راه‌اندازی کند، قطعاً با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود. البته رئیس‌جمهور نسبت به این موضوع به صورت جدی نظر دارد.
وی همچنین یادآور شد: شاید از ابتدای دولت جدید در جلسه هیأت دولت این موضوع مورد بحث قرار گرفت و رئیس‌جمهور هم دستگاه‌ها را تکلیف کرد که این موضوع را پیش ببرند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: خیلی مهم نیست که در خصوص متخلفان و یا کسانی که فساد مرتکب شده‌اند یک لیست منتشر شود، چراکه این کار قطعاً باید انجام می‌شد اما در این میان مهم رفع موانع است تا شاهد فسادهای مختلف شماره یک، دو و امثال آن نباشیم.
آذری جهرمی افزود: تا زمانی که برای ارز چنین مسائلی به وجود آید قطعاً شاهد پرونده‌های 2 هزار میلیاردی هستیم که به وجود آمد و البته افراد مختلف که بعضاً سالم هم بودند به فساد آلوده شدند این یعنی اینکه فرآیند ما مشکل و ایراد دارد و این هم با قانون و مقررات حل می‌شود.
وی در پایان گفت: حقوقی‌های ما در وزارتخانه‌های مختلف باید از حقوق مختلف دفاع کنند درواقع جایگاه‌های ما در وزارتخانه‌ها نباید این‌گونه باشد البته مجلس هم در این زمینه می‌تواند بسیار راهگشا باشد تا کشور را از این بن‌بست خارج کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/40115/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

رمضی: «شب‌ آواز ایرانی» به حوزه هنری بازگشت/ رونمایی دو آلبوم در هر ماه

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

برای کاهش وزن دویدن بهتر است یا پیاده روی؟

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

تصاویری باورنکردنی از یک خرچنگ در حال وزنه برداری/ ویدئو

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

خوابیدن روی شکم چه ضررهایی برای سلامتی دارد؟

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

کدام مواد غذایی برای سلامت مو مفیدند؟

وقتی دونالد ترامپ دی‌جی می‌شود!

این گیاه حافظه را زیاد و افکار منفی را از شما دور می‌کند

فال روزانه سه‌شنبه 28 فروردین 1403

فال حافظ سه‌شنبه 28 فروردین 1403

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

شکستن در و پنجره ورودی سالن کنسرت معین در وان!/ ویدئو

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

وضعیت ورودی سالن کنسرت معین در وان!/ ویدئو

زندگی «اعراب بادیه‌نشین» از دریچۀ عکس‌های 120 ساله

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

یک تکنیک ساده برای کنترل عصبانیت و خشم

فواید استراتژی «تقلب» در رژیم غذایی

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

پنج توصیه مهم برای مراقبت از کودکان در برابر اخبار ناخوشایند

تاریخچۀ عجیب و باورنکردنی «مالیاتِ ریش»!

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

عکسی از دیدار ابی و پسرخوانده اش با همایون شجریان و انوشیروان روحانی

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر