پایگاه خبری تحلیلی آریا جوان

آخرين مطالب

چگونه مثبت فکر کنيم؟ انديشه

چگونه مثبت فکر کنيم؟

  بزرگنمايي:

چشم‌انداز شما به زندگي کمک مي‌کند تا ميزان استرس خود را کاهش دهيد، عزت ‌نفستان را افزايش داده و حتي سلامتي شما را نيز بهبود مي‌بخشد. فوايد بيشتر آن براي سلامتي شامل نرخ پايين‌تر افسردگي، بهبود مقاومت در برابر سرماخوردگي معمولي و کاهش خطر بيماري قلبي عروقي است. تفکر مثبت به فرد کمک مي‌کند تا وقتي در مسير سختي‌هاي زندگي قرار مي‌گيرد، با داشتن يک چشم‌انداز و نگرش سالم از زندگي لذت ببرد.

  افکار منفي را بشناسيد

به گفته‌ي Mayo Clinic ، افکار منفي شما را از ديدن جنبه‌ي مثبت زندگي بازمي‌دارند. چهار نوع فکر منفي وجود دارد. فيلتر کردن، که شما فقط به جنبه‌ي منفي توجه مي‌کنيد؛ شخصي‌سازي، که شما به خاطر حوادثي که رخ مي‌دهد خودتان را سرزنش مي‌کنيد؛ فاجعه سازي، که يک حادثه را بدتر از آنچه که هست نشان مي‌دهيد؛ يا قطبي‌سازي، که در آن رويدادها يا منفي هستند يا مثبت. با شناخت افکار منفي مي‌توانيد آن‌ها را دور بريزيد.

 روز خود را مثبت شروع کنيد

افراد منفي‌ باف تمايل دارند که روز خود را با فکر کردن به اينکه مشکلي پيش خواهد آمد، شروع کنند. به ‌جاي آن، بر جنبه‌هايي از روزتان که مي‌تواند خوب پيش برود و آنچه که در آن روز به دنبال آن هستيد، تمرکز کنيد.

يک سبک زندگي سالم داشته باشيد

يک سبک زندگي که بر غذا خوردن سالم و رهايي از استرس تمرکز دارد به شما کمک مي‌کند تا روحيه‌ي خود را مثبت کنيد. به گفته‌ي Mayo Clinic، سه بار ورزش کردن در هفته موجب يک روحيه‌ي مثبت‌ترمي‌شود.

  يک اعتراف روزانه داشته باشيد

اعترافات، افکار مثبتي هستند که شما با صداي بلند مي‌گوييد تا خودتان را تشويق و ترغيب کنيد. اعتراف شما مي‌تواند هر چيزي باشد، از جمله‌ي «من يک روز خوب خواهم داشت» گرفته تا نقل ‌قول مورد علاقه‌ي خودتان. همچنين مي‌توانيد يک تفکر مثبت در مورد خودتان را انتخاب کنيد و وقتي افکار منفي وارد ذهنتان مي‌شوند آن را تکرار کنيد.

  بررسي کنيد که چه چيزي را مي‌توان تغيير داد

گاهي مسائل موجود در زندگي خودتان مي‌تواند باعث شود که منفي فکر کنيد. راسل بيشاپ، روان ‌شناس آموزشي کاليفرنيا در مقاله‌اي که براي وب‌سايت Huffington Post نوشت گفت، بخش‌هايي از زندگي‌تان را که دوست داريد تغيير کنند، مثل يک شغل نامتناسب، را شناسايي کنيد. 

دوستان مثبت پيدا کنيد

جمع‌ کردن افراد مثبت در اطراف خودتان مي‌تواند کمک کند تا حمايت و رغبتي را که براي يک زندگي مثبت نياز داريد به دست آوريد.

  خوش‌گذراني کنيد

به گفته‌ي Mayo Clinic، ديدن يک فيلم خنده‌دار، خواندن يک کتاب لطيفه يا ديدن يک استندآپ کمدي، خنديدن و خوش‌گذراني کردن مي‌تواند به شما کمک کند تا حس مثبت‌تري داشته باشيد. 

کارهايي را که دوست داريد انجام دهيد

وقتي چيزي را پيدا مي‌کنيد که شما را خوشحال مي‌کند و به انجام آنچه که دوست داريد ادامه مي‌دهيد، احساس نشاط پيدا مي‌کنيد. خواه دنبال کردن يک سرگرمي جديد باشد و يا فروش ابتکاري، چيزي را امتحان کنيد که هميشه خواسته‌ايد انجام دهيد و به خودتان اجازه‌ي موفقيت بدهيد. به موارد منفي يا اينکه چگونه مي‌توانيد شکست بخوريد فکر نکنيد.

وضعيت را به شکل متفاوتي ببينيد

وقتي صحبت از تفکر مثبت مي‌شود، ديدگاه اهميت دارد. با ارزيابي يک وضعيت که قبلاً آن را منفي مي‌دانستيد و فکر کردن به اينکه چگونه مي‌توانيد به شکل مثبتي به آن برسيد، مي‌توانيد ياد بگيريد که يک ديدگاه سالم‌تر به زندگي انتخاب کنيد.

 تمرين کنيد

وقتي صحبت از تفکر مثبت مي‌شود، تمرين کردن واقعاً نتيجه مي‌دهد. به گفته‌ي Mayo Clinic، هرچه تفکر مثبت را بيشتر تقويت کنيد، احتمال اينکه اين خط فکري را دنبال کنيد بيشتر است.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

وحشتناک ترین بازارهای جهانی

نقد فیلم Don't Worry, He Won't Get Far on Foot

از انرژی پاک تا حمل ونقل پاک؛ نیازهای آینده چیست؟

نحوه شهادت امام حسن مجتبی (ع) به روایت تاریخ

غزل شماره 85 حافظ: شربتی از لب لعلش نچشیدیم و برفت

غزل شماره 86 حافظ: ساقی بیا که یار ز رخ پرده برگرفت

غزل شماره 87 حافظ: حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت

غزل شماره 88 حافظ: شنیده‌ام سخنی خوش که پیر کنعان گفت

غزل شماره 89 حافظ: یا رب سببی ساز که یارم به سلامت

غزل شماره 90 حافظ: ای هدهد صبا به سبا می‌فرستمت

غزل شماره 91 حافظ: ای غایب از نظر به خدا می‌سپارمت

غزل شماره 92 حافظ: میر من خوش می‌روی کاندر سر و پا میرمت

غزل شماره 93 حافظ: چه لطف بود که ناگاه رشحه قلمت

غزل شماره 94 حافظ: زان یار دلنوازم شکریست با شکایت

غزل شماره 95 حافظ: مدامم مست می‌دارد نسیم جعد گیسویت

غزل شماره 96 حافظ: درد ما را نیست درمان الغیاث

غزل شماره 97 حافظ: تویی که بر سر خوبان کشوری چون تاج

غزل شماره 98 حافظ: اگر به مذهب تو خون عاشق است مباح

غزل شماره 99 حافظ: دل من در هوای روی فرخ

غزل شماره 100 حافظ: دی پیر می فروش که ذکرش به خیر باد

غزل شماره 101 حافظ: شراب و عیش نهان چیست کار بی‌بنیاد

غزل شماره 102 حافظ: دوش آگهی ز یار سفرکرده داد باد

غزل شماره 103 حافظ: روز وصل دوستداران یاد باد

غزل شماره 104 حافظ: جمالت آفتاب هر نظر باد

غزل شماره 105 حافظ: صوفی ار باده به اندازه خورد نوشش باد

غزل شماره 106 حافظ: تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد

غزل شماره 107 حافظ: حسن تو همیشه در فزون باد

غزل شماره 108 حافظ: خسروا گوی فلک در خم چوگان تو باد

اختلال وسواس فکری؛ انواع، علل و علائم

نکاتی در مورد شبکه سازی موثر

بلاک چین؛ سه مشکل اساسی

بزرگ‌ ترین رسوایی‌ ها در تاریخ صنعت خودروسازی

محتمل‌ترین راه‌های پایان یافتن دنیا از نگاه دانشمندان

کنترل استرس در کارآفرینان

شما به اندازه کافي خوبيد و لايق بهترين ها هستيد

درباره اسيد پاشي چه کسي مسئول است

تست عشق و عاشقي

آيا نوشيدني هاي رژيمي واقعاً به کم شدن وزن کمک مي کنند؟

شاد نبودن و شاد نزيستن ايرانيان

هشدارهايي درباره انتخاب رشته دانشگاه

شخصيت شناسي از روي اهداي گل

تنهايي را فيتيله پيچ کنيد

شوخ طبعي؛ بالغانه ترين و سالم ترين ساز و کار دفاعي

اگر فاصله افتاده.....

فوايد شگفت انگيز چند دقيقه مطالعه در روز

موفقيت يعني...

عشق بي حد و مرز زوج ايراني سوژه شد

همه چيز ممکنه، فقط کافيه بهايش را بپردازيد

شکلات باعث جوش زدن مي‌شود؟

شخصيت شناسي برون گراي خجالتي کيست؟