آریا جوان

آخرين مطالب

خواهران کارآفرین که تجربیات هنری خود را به شرکت جهانی تبدیل کردند دختران

  بزرگنمايي:

جوانان نیوز - دو خواهر آمریکایی، از ایده‌ی پروژه‌های هنری جانبی خود به کسب‌وکاری با رشد سریع رسیده‌اند که اهداف اجتماعی آن‌ها را نیز محقق می‌کند.

لیلی و هوپی استاکمن ، همیشه عاشق کارهای هنری بودند. در دوران کودکی دیوارهای گاراژ خانه‌ی خود را، که در نیوجرسی واقع‌شده بود، کاملاً نقاشی کرده بودند. امروز این دو خواهر انرژی و استعداد هنری خود را به استودیو چاپ Block Shop در لس‌آنجلس و جایپور منتقل کرده‌اند. در واقع چیزی که به‌عنوان یک سرگرمی آزمایشی آغازشده بود، به یک سازمان اجتماعی و یک فروشگاه طراحی دوست‌داشتنی تبدیل‌شده است. این شرکت با حمایت از صنعتگران هندی، برای آن‌ها فرصتی را فراهم می‌آورد تا در استودیوی Block Shop، محصولاتی نظیر شال، پارچه و قالیچه تولید کنند. اما پیشرفت امروزی آن‌ها، سریع و آسان به دست نیامده است. در این مطلب مروری داریم به مسیری که خواهران استاکمن طی کرده‌اند: قدم اول: پتانسیل خود را در فعالیت‌های جانبی آزمایش کنید
زمانی که لیلی استاکمن، به‌عنوان یک هنرمند و تاجر نقاشی در شهر جایپور هند زندگی می‌کرد، با خانواده‌ی چیپا آشنا شد که حرفه‌ی اصلی خانوادگی آن‌ها، چاپ قلمکار بود. لیلی در کنار آن‌ها سعی می‌کرد به‌جای طرح‌های سنتی که عمدتاً نقشه‌ای ترمه و گل‌دار بودند، اشکال هندسی سایز بزرگ را طراحی و چاپ کند. هوپی نیز در این زمان از طریق پیام‌های متنی یا اسکایپ، با خواهرش در تماس بود و کارهای او را پیگیری می‌کرد. دو خواهر پس از مکالماتی که با یکدیگر داشتند، متوجه شدند که فرصت خوبی برای تولید محصولی که آن را «پوشیدنی‌های هنری» می‌نامیدند، وجود دارد. پس‌ازآن لیلی پروژه‌های تجربی خود را به خانه‌ی هوپی در کمبریج ماساچوست منتقل کرد. آن‌ها از دوستانشان بازخورد می‌گرفتند و هم‌زمان مقدمات راه‌اندازی یک کسب‌وکار را فراهم می کردند. اما تاز مانی که نخستین نمونه‌ی محصول خود را آماده کنند، سه سال طول کشید. سال 2013، همه‌چیز تغییر کرده بود.
 Block Shop قدم دوم: مأموریت حرفه‌ای خود را مشخص کنید
در این زمان هوپی دانشجوی دانشکده‌ی بازرگانی هاروارد بود. همسر لیلی، به آن‌ها کمک کرد که پس از سال‌ها، دوباره هر دو خواهر خانه‌ی مشترکی داشته باشند. آن‌ها از اتاق‌های خانه، به‌عنوان انبار محصولات تولیدی استفاده کردند. اما بنیان‌گذاران ما صرفاً نمی‌خواستند محصولات خود را بفروشند، بلکه می‌خواستند کسب‌وکار پایداری داشته باشند که از صنعتگران و هنرمندانی که به این کار مشغول بودند، حمایت کند. به همین دلیل هوپی در دوره‌های آموزشی کارآفرینی اجتماعی شرکت کرد و بررسی‌های آن دو، برای اجرای ایده‌ای که در سر داشتند، آغاز شد. مقالات مرتبط:
درس‌هایی از موفق ترین کارآفرینان جهان داستان طرد شدن و شکست بزرگ‌ترین کارآفرینان دنیا
قدم سوم: مشارکت‌های کسب‌وکار را قطعی کنید
خواهران استاکمن می‌دانستند که می‌توان روی مشارکت خانواده‌ی چیپا حساب کرد، ولی ابتدا باید برای رشد اولیه‌ی کسب‌وکار خود آماده می‌شدند. همان طور که هوپی می‌گوید، بهترین رنگرزی طبیعی آن نواحی در شهر باگرو، خارج از جایپور بود. گرچه خانواده‌های زیادی در این حوزه با یکدیگر همکاری می‌کردند، ولی مشکل اصلی عدم سازمان‌یافتگی آن‌ها بود. درحالی‌که دو خواهر تلاش می‌کردند Block Shop را به یک کسب‌وکار تکامل‌یافته تبدیل کنند، جامعه‌ی هنر پرینت این شهر هم تعاونی کوچکی راه‌اندازی کرد. سپس هر دو گروه باهم وارد مذاکره شدند تا روی مسائلی نظیر توزیع نیروی کار، حداقل سفارشات موردنیاز برای حمایت از جامعه و دستمزد عادلانه، به توافق برسند.
 Block Shop قدم چهارم: یک جدول زمانی برای موفقیت خود تنظیم کنید
عرضه‌ی محصولات تجربه‌ای امیدوارکننده، اما بسیار استرس‌زا بود. خواهران استاکمن سعی کردند یک طرح پشتیبان منطقی نیز برای زندگی خود در نظر بگیرند. هوپی یک پیشنهاد شغلی بازاریابی دریافت کرده بود و لیلی هم به‌عنوان مدرس در دانشگاه هاروارد کار می‌کرد. هوپی می‌گوید: ما حداقل مبلغی را که برای مخارج زندگی، اجاره‌ی خانه و بلیت هواپیما لازم داشتیم برآورد کردیم. ما می‌دانستیم که باید هرماه 300 تا 400 شال بفروشیم و در طول شش ماه اول 100 هزار دلار درآمد داشته باشیم. اگر به این هدف دست پیدا نمی‌کردیم، پیشنهادات شغلی جایگزین را می‌پذیرفتیم. قدم پنجم: عرضه
لیلی و هوپی، پنج هزار دلار از مادرشان وام گرفتند و این تنها بودجه‌ی خارجی مورداستفاده‌ی آن‌ها بود. سپس یک وب‌سایت شاپیفای اولیه که لوگوی آن را در مایکروسافت پینت طراحی کرده بودند، راه‌اندازی کردند. ماه دسامبر سال 2012، خواهران استاکمن رسماً پذیرش سفارشات را آغاز کردند. در بخش پوشش رسانه‌ای، از وب‌سایت طراحی Design Sponge بهره گرفتند که به آن‌ها کمک کرد خیلی زود به سودآوری برسند. تنها چند هفته پس از عرضه‌ی اولیه‌ی محصولات، آن‌ها موفق شدند وام مادر خود را به او بازگردانند. محصولات به‌قدری زود فروش رفت که بنیان‌گذاران شرکت برای آن آمادگی نداشتند. مازاد تقاضا باعث شد محصولات ارزش بیشتری پیدا کنند. سری دوم محصولات انبار، حتی از مرحله‌ی اول هم سریع‌تر به فروش رفت. در تمام این مدت لیلی و هوپی تلاش می‌کردند هزینه‌های خود را از هر روشی که ممکن است، به حداقل برسانند. برای مثال به‌جای اینکه با شرکت پست فدکس تماس بگیرند تا محصولات آن‌ها را از انبار منتقل کند، خودشان محصولات را به اداره‌ی پست می‌بردند.
 Block Shop قدم ششم: برنامه‌ریزی برای آینده
پیرو رشد اولیه‌ی Block Shop، دیگر اتاق‌های خانه محل مناسبی برای نگهداری محصولات نبود. به همین دلیل خواهران استاکمن تصمیم گرفتند مکان دیگری را به‌عنوان ساختمان اصلی شرکت انتخاب کنند. ازآنجاکه هزینه‌ی املاک در شهر نیویورک بسیار بالا بود، آن‌ها با جوامع هنری لس‌آنجلس ارتباط برقرار کردند تا کسب‌وکار خود را به‌صورت دائمی به این شهر منتقل کنند. از طرف دیگر، شرکای آن‌ها در شهر جایپر هند نیز رشد خوبی را تجربه کرده بودند و حالا 20 خانوار را پوشش می‌دادند. خواهران استاکمن می‌خواستند اطمینان پیدا کنند که تمام خانواده‌ها، به کارشان متعهدند و در ازای آن پاداش خوبی هم دریافت می‌کنند. هوپی می‌گوید: برخلاف آنچه که استادان کسب‌وکار به ما آموزش داده بودند، ما نه کسب‌وکار منسجمی داشتیم و نه از یکپارچگی عمودی زنجیره‌ی عرضه بهره می‌بردیم. حتی بدون افزایش سرمایه‌، کارخانه‌ی خود را در کشور هند راه‌اندازی کردیم. چیزی که بیش از همه برای ما مهم بود، حفظ صنعت طراحی سنتی و چاپ قالبی بود، درست به همان شیوه‌ای که در طول صدها سال گذشته انجام می‌شد. به‌مرورزمان، درحالی‌که خانواده‌های تحت پوشش کسب‌وکارشان را به نسل جوان می‌سپارند، Block Shop راه‌های جدیدی برای رشد، نوآوری و توسعه پیدا می‌کند. همان‌طور که هوپی اشاره می‌کند، جوانان 20 و 30 ساله با جهان آنلاین، ارتباطات دیجیتال و نحوه‌ی کار بارنگ‌های شیمیایی غیر سمی، آشنایی بیشتری دارند. به همین دلیل همکاری با نسل بعدی «بلوک پرینترها»، بسیار امیدبخش است و آینده‌ی خوبی را برای این صنعت نوید می‌دهد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/40854/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای کاهش وزن دویدن بهتر است یا پیاده روی؟

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

تصاویری باورنکردنی از یک خرچنگ در حال وزنه برداری/ ویدئو

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

خوابیدن روی شکم چه ضررهایی برای سلامتی دارد؟

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

کدام مواد غذایی برای سلامت مو مفیدند؟

وقتی دونالد ترامپ دی‌جی می‌شود!

این گیاه حافظه را زیاد و افکار منفی را از شما دور می‌کند

فال روزانه سه‌شنبه 28 فروردین 1403

فال حافظ سه‌شنبه 28 فروردین 1403

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

شکستن در و پنجره ورودی سالن کنسرت معین در وان!/ ویدئو

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

وضعیت ورودی سالن کنسرت معین در وان!/ ویدئو

زندگی «اعراب بادیه‌نشین» از دریچۀ عکس‌های 120 ساله

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

یک تکنیک ساده برای کنترل عصبانیت و خشم

فواید استراتژی «تقلب» در رژیم غذایی

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

پنج توصیه مهم برای مراقبت از کودکان در برابر اخبار ناخوشایند

تاریخچۀ عجیب و باورنکردنی «مالیاتِ ریش»!

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

عکسی از دیدار ابی و پسرخوانده اش با همایون شجریان و انوشیروان روحانی

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

تغذیه چگونه به پاکسازی پوست کمک می‌کند؟

فال روزانه دوشنبه 27 فروردین 1403

فال حافظ دوشنبه 27 فروردین 1403

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

جزیره صدف دریایی