آریا جوان

آخرين مطالب

دکتر سلطانی فر : از تأسیس منطقه آزاد تجاری سیستان دفاع می کنم / رویکرد دولت توجه به مناطق کمتر برخوردار است ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - وزیر ورزش و جوانان از رویکرد دولت برای توجه به مناطق کمتر برخوردار و تاکید دکتر روحانی برای برون رفت از شرایط فعلی با عزم و راده جدی سخن گفت .

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر مسعود سلطانی فر در نشست هیات های ورزشی و سازمان های مردم نهاد شهرستان زابل با اشاره به دیدار اخیر اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: جان کلام رهبر معظم انقلاب با اتکال به نیروی لایزال الهی و با اتکا به ملت این بود که مطمئنا کشور از شرایطی که به وجود آمده با عزم و اراده و با توجه به توانمندی ملت عبور خواهد کرد و مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت .
وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: با وحدت، انسجام، هماهنگی و همدلی همچنین اقتداری که همواره در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته، عبور از این شرایط سخت برای ملت سرافراز ایران سخت نخواهد بود.
دکتر سلطانی فر تصریح کرد: با تدابیر اندیشیده شده در راستای خطوط کلی نظام با هدایت رهبر معظم انقلاب و تدابیری که دولت اندیشیده است در مقابل تحریم ها ، تبلیغات و تهدیدها می ایستیم و از ظرفیت های کشور برای حل مشکلات بهره می بریم .
وزیر ورزش و جوانان عزم و اراده دولت و همکاری های ارکان نظام و سه قوه را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: سمت و سوی فعالیت های دولت برای تأمین نیازهای معیشتی مردم است تا در این شرایط مردم دچار مشکل نشوند و انشالله بتوانیم در این برهه کارنامه قابل قبولی داشته باشیم .
دکتر سلطانی فر بار دیگر به دیدار اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب که فرمودند " من انتظار دارم مدیران کشور با تمام توان در میدان بحنگند همچون تیم ملی فوتبال که با اقتدار و عزت در مسابقات جام جهانی حاضر شد و اعضای تیم ملی با تمام توان جنگیدند ." اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ ورزش کشور سابقه نداشته که تیمی شکست بخورد و مقام معظم رهبری پیام تشکر بدهند اما این پیام پرمحتوا بیانگر این مهم است که تلاش و اقتدار مردم همچنین جنگندگی تیم های مختلف و کوشش مدیران و مسئولین مد نظر رهبر معظم انقلاب قرار دارد.
دکتر سلطانی فر نتایج تیم ملی فوتبال و نمایش قدرتمندانه ایران در جام جهانی را ستود و تصریح کرد: نتیجه تلاش تیم ملی فوتبال غرور ملی و عزت و افتخار یک ملت بود و خوشحالم که به آنچه وعده داده بودیم دست یافتیم و تیم ملی نمایش سرافرازانه ای داشت و از حیثیت ورزش کشور دفاع کرد و امیدوارم در رویدادهای مهم پیش رو باز هم جامعه ورزش باعث عزت و اقتدار مردم شود.
وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش رویکرد دولت را استفاده از منابع برای حل مشکلات و ایجاد توسعه در استان های مختلف با تمرکز منابع روی مناطق کمتر برخوردار عنوان کرد و اظهار داشت : دولت در صدد است تا عدم توازن را با توان بالا در نقاط مختلف برطرف کند.
دکتر سلطانی فر گفت : شهادت می دهم که در سال های اخیر تلاش برای رسیدگی به اوضاع سیستان و بلوچستان که با توجه به خشکسالی عوارضی را برای معیشت مردم بوجود آورده است دو چندان شده و تاکید دکتر روحانی رییس جمهور هم به اعضای دولت تمرکز منابع و تزریق امکانات به مناطق کمتر برخوردار از جمله سیستان و بلوچستان است .
وزیر ورزش و جوانان رویکرد توجه به مناطق محروم را که در گذشته وجود داشته و در حال حاضر بیشتر شده است را مورد توجه قرار داد و ابراز امیدواری کرد مردم استان های مختلف بویژه استان های کمتر برخوردار آثار این تصمیمات را در آینده ببینند .
دکتر سلطانی فر در این نشست توجه نظام های سیاسی را به ورزش مهم تلقی کرد و توضیح داد: نظام های سیاسی مختلف دنیا از ورزش در راستای اهداف متعدد و متنوعی استفاده می کنند بطوریکه در ابعاد همگانی به دنبال پرورش جسم و روح مردم هستند و در ابعاد قهرمانی هم می خواهند توانمندی نظامشان را در دنیا مطرح کنند و ظرفیت کشور و مردم خود را به جهانیان نشان دهند در این بین کرواسی با جمعیت چهار و نیم ملیون نفری با رسیدن به فینال جام جهانی به این هدف خود در راستای معرفی کشورش رسید بنابراین کشورها برای مدال های بیشتر و کسب سکوهای قهرمانی و اهتزاز پرچم و نواخته شدن سرود کشور شان در ورزش سرمایه گذاری می کنند.
وزیر ورزش و جوانان وجه دیگری از سرمایه گذاری ها در ورزش را فعال شدن اقتصاد ورزش از طریق توسعه سرمایه گذاری ها دانست و تصریح کرد: هزینه کردن در بخش ورزش مورد توجه صنایع قرار دارد چرا که به سوددهی می رسد و بازگشت سرمایه هم در آن وجود دارد، از طرفی ورزش بهترین روش برای اوقات فراغت سالم مردم است.
دکتر سلطانی فر در ادامه توجه به زیرساخت های ورزشی را مهم برشمرد و تاکید کرد: در ورزش کشور با تعداد زیادی از پروژه های نیمه تمام که حتی برخی از آن ها سال های دور که به بیست سال هم می رسد کلنگ خورده و رها شده اند، بنابراین با اتکا به تجارب گذشته از دوران مدیریتی که در استان ها داشتم پروژه ها را بر اساس اولویت در مدار اجرایی قرار دادیم تا با استفاده بهینه از منابع بتوانیم آنها را به بهره برداری برسانیم.
وزیر ورزش و جوانان برنامه ریزی برای تکمیل پروژه های مهم را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت : تعداد قابل توجهی از پروژهای نیمه تمام را در ٢٠ ماه گذشته تکمیل کردیم و انشالله تا پایان دولت دوازدهم هم با رویکرد استفاده بهینه منابع بیش از پنجاه درصد پروژه ها را به بهره برداری می رسانیم .
دکتر سلطانی فر ادامه داد: برای تکمیل پروژه ها، مناطق محروم را ویژه مورد توجه قرار داده ایم و رویکرد ما این است که با توجه و تمرکز به این مناطق با تکمیل پروژه های بیشتر عدم توازن را برطرف کنیم .
وزیر ورزش و جوانان به دو پروژه مهم خانه کشتی و سالن اختصاصی کبدی شهرستان زابل اشاره کرد و اظهار داشت : تلاش ما این است که موانع تکمیل این پروژها را برطرف کنیم تا شرایط برای تکمیل این دو پروژه تا پایان سال ٩٨ مهیا شود. سالن چند منظوره بانوان در زابل هم در برنامه های ما قرار خواهد گرفت و تا دو سال آینده اجرایی خواهیم کرد.
دکتر سلطانی فر خانه های جوان را هم از نیازهای اصلی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی جوانان دانست و گفت : دولت خانه های جوان را به عنوان الزام مد نظر دارد .
وزیر ورزش و جوانان همچنین به بحث تسهیلات خود اشتغالی جوانان اشاره کرد و اظهار داشت : استان ها تلاش کنند که از سهمیه بیشتری استفاده کنند.
دکتر سلطانی فر سقف تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را برای هر یک از زوجین ١٥ میلیون تومان عنوان کرد و اظهار داشت : با این تسهیلات زوج های جوان می توانند با سی میلیون تومان زندگی خود را آغاز می کنند.
وزیر ورزش و جوانان گفت :در سال ٩٢ تسهیلات با سقف ٣ میلیون تومان به ٢ هزار و ٩٠٠ میلیاردتومان رسید اما در پایان سال ٩٦ دولت در این زمینه ١٢ هزار میلیارد تومان پرداخت کرد که به افزایش ٤ برابری رسیدیم .
دکتر سلطانی فر توجه به استعدادهای مناطق مختلف برای پیشرفت ورزش کشور را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان هم از ظرفیت بالایی در برخی رشته ها برخوردار است و پایگاه استعدادیابی باید در این منطقه فعال شود.
وزیر ورزش و جوانان در بخش پایانی اظهاراتش حمایت خود از ایجاد منطقه تجاری در سیستان را اعلام کرد و توضیح داد: یکی از راه های برون رفت از شرایط فعلی توجه به منطقه آزاد تجاری برای استان سیستان و بلوچستان است که می تواند رونق اقتصادی در این منطقه ایجاد کند بنابراین هر چند در وزارت ورزش و جوانان فعالیت می کنم اما برای تأسیس منطقه آزاد تجاری سیستان حمایت و پیگیری ویژه انجام خواهم داد.
دکتر سلطانی فر با بیان اینکه منطقه آزاد قشم و گیلان را هم مورد حمایت قرار داده، ابراز امیدواری کرد این اتفاق مهم اقتصادی برای این استان هم رخ دهد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/41085/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویت میل جنسی با 5 خوراکی پرطرفدار

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برابر گله گاومیش‌های عصبانی

شکوفه های زیبا در کره جنوبی

ازدواج با خانواده پرجمعیت خوب است یا بد؟

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا

آخرین خبر در مورد حضور یحیی در تراکتور

رفتار عجیب از رییس فدراسیون کشتی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد!

صحبتهای امین میرزازاده قهرمان مسابقات جهانی کشتی فرنگی در سال 2023

گل اول شفیلد توسط بوگل در دقیقه 35

تقدیر‌ از تیم ملی هاکی داخل سالن بانوان

رزا ابراهیمی برترین ورزشکار پارالمپیکی سال

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم