پایگاه خبری تحلیلی آریا جوان

آخرين مطالب

ميوه هايي مخصوص عضله سازي! پسران

ميوه هايي مخصوص عضله سازي!

  بزرگنمايي:

هنگامي که قصد داريد عضلات خود را تقويت کنيد و عضله سازي انجام دهيد، اين که چه مواد غذايي مصرف مي کنيد از اهميت ويژه اي برخوردار مي شود. در اين ميان، ممکن است ميوه ها نخستين گزينه هايي نباشند که به ذهن شما خطور مي کنند. اما ميوه ها نيز به اندازه مواد غذايي ديگر مهم هستند.

ميوه‌هاي عضله‌ساز!

پتاسيم موجود در ميوه ها به ساخت و تقويت عضلات کمک مي کند، کربوهيدارت ها از عضله سوزي براي توليد سوخت جلوگيري مي کنند و آنتي اکسيدان ها از عضلات در برابر آسيب اکسيداتيو محافظت مي کنند.

پتاسيم عضله ساز

ممکن است فکر کنيد پتاسيم يک ماده معدني براي کمک به حفظ تعادل الکتروليت و نه رشد عضلات محسوب مي شود. اما براي ساخت پروتئين و عضله دريافت پتاسيم به ميزان کافي از رژيم غذايي نياز است. بزرگسالان به 4,700 ميلي گرم پتاسيم در روز نياز دارند. هر ميوه اي مي تواند به تامين نياز روزانه پتاسيم کمک کند، اما از جمله بهترين منابع براي اين ماده معدني مي توان به موز، پرتقال، طالبي، کيوي، آلو و برگه زردآلو اشاره کرد.

کربوهيدارت هاي پشتيبان پروتئين

کربوهيدارت ها انرژي مورد نياز بدن را تامين مي کنند و اگر به ميزان کافي از آنها دريافت نکنيد، بدن ممکن است عضله سوزي براي توليد انرژي را آغاز کند. اگر حداقل دو بار در هفته تمرينات قدرتي انجام مي دهيد، حداقل نيمي از کالري هاي دريافتي شما بايد از کربوهيدات ها باشد. کربوهيدارت ها از درشت مغذي هاي اصلي در ميوه هستند و از اين رو، ميوه ها انتخابي سالم براي عضله سازي در رژيم غذايي شما محسوب مي شود. از جمله ميوه هايي که محتواي کبروهيدارت بالايي دارند مي توان به انگور، گلابي، گيلاس، آناناس و خرما اشاره کرد.

آنتي اکسيدان هاي محافظ عضلات

ورزش شديد موجب واکنش هاي شيميايي در بدن مي شود که ممکن است به سلول ها آسيب برسانند و اين شرايط مي تواند اهميت افزودن مکمل هاي آنتي اکسيدان به روتين روزانه شما را افزايش دهد. اما زماني که موضوع سلامت و آنتي اکسيدان ها مطرح مي شود، بهتر است آنها را از مواد غذايي طبيعي تامين کنيد. ميوه ها سرشار از آنتي اکسيدان هاي مختلف هستند که از آن جمله مي توان به ويتامين C، کاروتنوئيدها و فلاونوئيدها اشاره کرد. با افزايش مصرف ميوه هاي سرشار از آنتي اکسيدان مانند انبه، گريپ فروت، سيب و توت ها از عضلات خود در برابر آسيب سلولي محافظت مي کنيد.

چگونه ميوه ها را به رژيم غذايي خود اضافه کنيم؟

روش هاي مختلفي براي افزودن ميوه ها به رژيم غذايي عضله ساز و بهره‌مندي از تمام فوايد تغذيه اي آنها وجود دارند. کار خود را مي توانيد با افزودن ميوه ها به وعده هاي غذايي آغاز کنيد. ميوه ها گزينه کربوهيدارتي خوبي به عنوان يک خوراکي مقوي پس از تمرينات ورزشي هستند. ميوه ها را مي توانيد با ماست يوناني يا پودر پروتئين خود ترکيب کنيد تا نيازهاي بدن خود به مواد مغذي براي عضله سازي، ترميم عضلات و آبرساني را پاسخگو باشيد. همچنين، ميوه ها ميان وعده هايي آسان و خوشمره هستند.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

عوامل و تبعات معضل افزایش سن ازدواج در ایران

کتک کاری نمایندگان مجلس در برنامه زنده تلویزیونی + فیلم

نظر آمریکایی‌ها درباره شبکه‌‌های اجتماعی؛ حامی اصلی ترامپ از چه روشی در رسانه بهره می‌گیرد؟

افشای رازهای سوپراستار 350 میلیون دلاری

قرآن به افق اینستاگرام/ ماجرای دزدی که پس از شنیدن قرائت لایو «موسی زاده» کیف را به صاحبش برگرداند

بازگشت برنامه 90 به تلویزیون از هفته آینده

محمدرضا شریفی‌نیا و حمید گودرزی، دو روحانی جدید سینما/ عکس

گرندپری فرمول یک آمریکا 2018؛ قهرمانی رایکونن پس از 113 مسابقه

کلاچ چیست و چگونه عمل می‌کند

امشب همیلتون می‌تواند به قهرمانی فرمول یک 2018 برسد

علی انصاریان ممنوع‌التصویر شد؟!

امکان تازه برای مشمولان قبل از اعزام به سربازی

رقابت پُرحاشیه محمدرضا گلزار و حمید گودرزی

توصیه‌های "علی پروین" به "عادل فردوسی‌پور"

پست عجیب "آرش میر احمدی" از عکس گرفتن با "سیمین غانم"

دابسمش "محسن افشانی و همسرش" با آهنگ "از خودت بگو" (فیلم)

تقاضای عاجزانه مهراب قاسم خانی از "دزد گوشی‌اش"

پست خداحافظی علیرضا جهانبخش از هلند

بیوگرافی ماهور الوند و پدرش سیروس الوند

صحبت‌های فرهاد مجیدی با هواداران استقلال

درگیریِ مربی با بازیکنان بالا گرفت؛ بحران بزرگ در استقلال

3 گزینه جانشینی بیرانوند در پرسپولیس

زیباترین انواع مدل کیف پول چرم مردانه + راهنمای خرید

تقدیر دیوید بکام از حرکات پسر مستعد ایرانی

دود سیگار بر سلامت فرد سیگاری و اطرافیانش چه اثری دارد؟

نشانه های عدم علاقه زن به مرد

بیوگرافی امیر آقایی، بازیگر و نویسنده ایرانی

بیوگرافی ریچارد فاینمن، نابغه فیزیک ذرات و مکانیک کوانتوم

«خانواده دکتر ماهان» به جنگل های لفور رفتند

اکران «راه رفتن روی سیم» و یک فیلم دیگر از این هفته

پیگیری پیشنهاد کنسرت خیابانی و بدون هزینه «همایون شجریان» توسط شهرداری و شورا

فریدون آسرایی: می‌خواستم مدیرکل شوم اما خواننده شدم

واکنش رضا صادقی به اوضاع اقتصادی و خبر مهاجرتش

حسین علیزاده: در جشنواره‌ای که بخش زنان را از مردان تفکیک کند، حضور نخواهم داشت

نامزدهای بخش تلویزیون جشن «حافظ» اعلام شدند

حمید هیراد یک مدافع سرشناس پیدا کرد/ شاید دشمنانش برای او پاپوش درست کرده باشند

پست اینستاگرامی حمید فرخ‌نژاد درباره اعتراضات اخیر (عکس)

آقای هیراد! تمامش کنید!

«هیس! پسرها فریاد نمی زنند» وارد پیش تولید می شود

رسیتال پیانو « آرش گوران» برگزار می‌شود

تشکر عادل فردوسی‌پور از صداوسیمایی که سانسور نکرد!

«آرمین زارعی» از زیرزمین به روی زمین

آخرین خبرها از سریال جدید داوود میرباقری/ بازی شهاب حسینی در نقش سلمان فارسی تکذیب شد

از خود گذشتگی جوان 22 ساله او را به کام مرگ برد (+تصاویر)

ایثار به سبک سیروان

«قانون مورفی» رامبد جوان به زودی اکران می‌شود (+تصاویر)

پسرکره‌ای که با مطالعه در سکوت معروف شد!

فرشاد پیوس: برای پیروزی برابر پرتغال باید دو نیمه کاملا متفاوت بازی کنیم

حل پرونده‌های جنایی به شیوه «شرلوک هولمز» ایرانی

فراخوان مشمولان کارداني، ديپلم و زيرديپلم در مرداد ماه سال 96