آریا جوان

آخرين مطالب

مجردي مرگ که نيست! دانش

  بزرگنمايي:

البته لازم به ذکر است که منظور ما مجردي به معناي واقعي کلمه است، بدون اينکه هيچ رابطه ي عشقي از هيچ نوعي در زندگي شما وجود داشته باشد. گاهي اوقات مجرد بودن از داشتن يک رابطه پر از مشکل خيلي بهتر مي تواند باشد، شما مي توانيد بدون وجود دعوا، حسادت، مشکلات جنسي و هزاران مشکل ديگري که يک رابطه را تهديد مي کنند در خلوت خود بسيار شاد باشيد. اگر تجرد در جامعه راحت تر از آنچه که در حال حاضر است پذيرفته شود، به جاي اينکه خودمان را مجبور به تحمل تمام سختي ها و مشکلات موجود در يک رابطه کنيم و يا با از دست دادن آن با فکر اينکه تنها شده ايم در غم و غصه غرق شويم، مي توانيم از تنهايي خود با آغوش باز و خيال راحت استقبال کنيم.

مفاهيمي مانند راحت گذاشتن يکديگر، پذيرش، رهايي و امثال اينها براي حفظ رابطه بسيار ايده آل هستند. اما افرادي که اين مفاهيم را حتي فقط درک مي کنند نيز بسيار اندک هستند، چه برسد به کساني که اين مفاهيم را در زندگي واقعي به کار مي گيرند. خيلي ها به مشکلاتي که در رابطه شان وجود دارد آگاه و خواهان تغيير آن هستند، اما وقتي پاي عمل به ميان مي آيد اغلب راهکارهاي اجتماعي و انگيزه هاي دروني با شکست مواجه مي شوند. در چنين حالتي بهتر است به جاي اينکه خودتان را قانع به ادامه رابطه کنيد مزايايي که پس از جدايي در انتظار شما هستند را در نظر بگيريد. در اينجا ده دليلي که نشان مي دهند مجردي آنقدرها هم حشتناک نيست را به شما معرفي مي کنيم.

1. نيازي به سازش نيست
زماني که مجرد هستيد مي توانيد هر کاري که دلتان مي خواهد را انجام دهيد، بدون اينکه مجبور باشيد خودتان را با نيازها و تمايلات يک نفر ديگر سازگار کنيد. مجبور نيستيد از هيچ يک از چيزها و کارهايي که دوست داريد به خاطر ديگري بگذريد، مي توانيد خود خودتان باشيد، بي اينکه نياز داشته باشيد براي خوشايند طرف مقابل جنبه اي از وجودتان را مخفي کنيد يا از چيزي بگذريد.

2. نيازي به توجيه و توضيح نيست
نه تنها مجبور نيستيد از علائق خود بگذريد، بلکه نيازي نيست دليل لذت بردنتان از اين کارها را نيز براي کسي توضيح داده و يا توجيه کنيد. بدون اما و اگر حس آزادي را تجربه مي کنيد.

3. احساس گناه نداريد
احساس گناه از آن دسته چيزهايي است که مسلما اگر نباشد زندگي خيلي بهتري خواهيم داشت. سازش و توضيح دادن و توجيه کردني که در موارد قبلي مورد بحث قرار گرفتند کارهايي هستند که ما براي حفظ رابطه خود انجام مي دهيم. ما از اين که طرف مقابل را از دست بدهيم وحشت داريم. از اين که زماني را صرف خود و کارهايي که دوست داريم بکنيم احساس گناه کرده و فکر مي کنيم رفتارهايي که از خود بروز داده ايم خودخواهانه بوده اند.

4. حسادت و حس عدم امنيت
مشکلاتي که به خاطر حسادت خودتان يا طرف مقابلتان داشته ايد را به خاطر مي آوريد؟ زماني که مجرد باشيد ديگر خبري از اين مشکلات نيست، ديگر نيازي نيست که نگران از دست دادن طرف مقابلتان و يا نگران کساني که اطراف او هستندباشيد، ديگر نيازي نيست براي کارها و رفتارهايي که حسادت او را بر مي انگيزند توجيهي بيابيد. شما تبديل به مهمترين شخص زندگي خودتان مي شويد. خداحافظ حسادت.

5. دوستان
«باز هم ميخواي با دوستات بري بيرون؟»، «مگه نمي دوني من دوست ندارم با اين دوستت ارتباط داشته باشي؟»،حتما خيلي از شما هم در رابطه تان با چنين جمله هايي از طرف مقابلتان مواجه شده ايد. آنها ممکن است حتي به دوست هاي شما هم حسادت کنند و زماني که با آنها مي گذرانيد را محدود کنند. در حالي پس از جدايي اين دوستانتان هستند که در کنار شما باقي خواهند ماند و شما را در پشت سر گذاشتن اين مرحله ياري خواهند کرد. پس حالا که مجرد هستيد قدر دوستانتان را بدانيد و بيشتر با آنها وقت بگذرانيد.

6. مي توانيد هويت خود را پرورش دهيد
گاهي شما آنقدر در رابطه خود غرق مي شويد که خودتان را فراموش مي کنيد. شما چه کسي هستيد و چه ويژگي هايي داريد؟ زندگي مشترک چه تاثيري روي شما گذاشته است؟ چقدر تغيير کرده ايد؟ حالا وقتش است که به اين مسئله بينديشيد و خود واقعيتان را باز بيابيد.

7. براي خودتان وقت بگذاريد
همانطور که پيش از اين اشاره شد، مجردي به معناي آزادي در انجام آنچه مي خواهيد، در زماني که مي خواهيد و با کساني که مي خواهيد است، بدون اينکه نيازي به توضيح و توجيه خواسته هايتان باشد. از اين فرصت استفاده کنيد و به استقبال از استقلال خود برويد. مي توانيد وقت بيشتري را صرف خود و خواسته هايتان کنيد، به خودتان و حتي ظاهرتان رسيدگي کنيد و از تنهايي خود نيز لذت ببريد.

8. روياهايتان را دنيال کنيد
مجردي اين توانايي را به شما مي دهد که روياهايتان را دنبال کنيد. دلتان مي خواهد به سفر دور دنيا برويد؟ مي خواهيد بلندترين قله ها را فتح کنيد؟ مجردي انجام اين گونه کارها را براي شما بسيار ساده تر خواهد کرد. مجردها کارهايي مي توانند بکنند که افرادي که در يک رابطه هستند به دليل تعهدات و مسئوليت هايي که دارند نمي توانند انجام دهند. راه هايي که پيش از اين نمي توانستيد حتي به آنها فکر بکنيد را در پيش بگيريد بي آنکه نگران نيمه ديگرتان باشيد.

9. استقلال اقتصادي
ديگر مجبور نيستيد در درآمد خود با ديگري شريک باشيد. خودتان پول خودتان را در مي آوريد و آن را آنگونه که خودتان دلتان مي خواهد خرج مي کنيد. خبري از حساب مشترک بانکي و تقسيم درآمد هايي که به دست آورده ايد نيست و کسي به شما نمي گويد که پولتان را خرج چه چيزي بکنيد يا براي چه چيزي پس انداز کنيد و يا پولتان را براي چه چيزي صرف کرده ايد.

10. استقلال احساسي
اين بخش احتمالا مهمترين مورد از تمامي موارد موجود باشد. شريک شما هميشه از لحاظ احساسي طوري که شما انتظار داريد رفتار نمي کند. آنها بسياري از مواقع احساسات و افکار شما را به درستي درک نمي کنند و حمايت احساسي مورد انتظارتان را نشان نمي دهند. زماني که مجرد هستيد نيازي به توضيح خوشحالي، ناراحتي، عصبانيت، خستگي و بدخلقي خود به ديگري نداريد.

در پايان بايد اين نکته را ياداوري کنيم که تمامي اين موارد زماني صحت دارد که شما نيمه ديگر خود را پيدا نکرده باشيد و صرفا جهت اينکه تنها نمانيد بخواهيد وارد رابطه اي شويد که بر اساس شناخت کافي و علاقه دوجانبه شکل نگرفته باشد. همچنين بايد به خاطر داشته باشيد که مجردي خيلي بهتر از ادامه رابطه اي است که نيازهاي عاطفي و جسمي شما را آنطور که بايد برآورده نسازد و فقط از ترس تنها ماندن و ديد منفي موجود در جامعه نسبت به افرادي که از يکديگر جدا مي شوند حفظ شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/4209/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

ویدئو چندش‌آور از ساخت کوکاکولا در پاکستان

گوناگون/ غواص تنهایی که به آب نامه می‌نوشت و در آب شهید شد

مشاهده گله‌ی گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود

منطقه دیدنی آب بندان شفیع آباد در استان گلستان

بارش برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان

مار نیشش زد به جای اینکه خودش بمیره مار مرد!

چیزی که تورو نکشه قوی‌ترت میکنه!

عصبانیت "نقی" از تیپ پایتختی‌ها در سفر خارج

چالش متفاوت برای گلر پرسپولیس؛ حذفی و پنالتی!

هاشمی: در حال تدوین آیین نامه حق پخش تلویزیونی هستیم

زیباترین صحنه ورزشی در سال 1402 مشخص شد

بهترین گل ورزش ایران در سال 1402 مشخص شد

برترین تیم ملی ایران در سال 1402 به انتخاب مردم

شبیه سازی دیدار رئال مادرید - بارسلونا با لگو

گل اول پاری‌سن‌ژرمن به لورین توسط دمبله

گل دوم پاری‌سن‌ژرمن به لورین توسط ام‌باپه

آخرین خبر از بارسلون؛ ژاوی نمی‌ماند!‏

کروس: باید بارسلونا را 4-0 می‌بردیم

روابط صمیمی بلند مدت چه فوایدی دارد و چگونه ایجاد می شود؟

ترفندها برای صمیمی شدن با نوجوان بد اخلاق

توضیحات رائفی‌پور درباره اموالش: مستاجرم!

المیادین: مأموریت‌ مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد

پزشکیان: اصرار به حجاب اجباری، عناد ایجاد می‌کند

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

فضائل امیرالمؤمنین صلوات الله علیه چطور بدست ما رسیده است؟

پرش خیره کننده کروکودیل برای گرفتن طعمه

گوناگون/ رمزگشایی از حیات وحش؛ چطور گرگ، روباه و شغال را از یکدیگر تشخیص دهیم؟

حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برار گله گاومیش‌های عصبانی

سانسور ابراز عشق شوهر به همسرش در تلویزیون!

دست خودم نیست برف میبینم دیوانه میشم!

"حمید لولایی" به دنبال گنج

دوست داری فنی باشی اما هیچی سردرنمیاری

چهره ها/ عکس متفاوت بهنوش طباطبایی در حرم رضوی

اعتصاب غذا به روش "مهران غفوریان"

چلسی دیگر تحمل پوچتینو را ندارد؛ تحقیرمان کردی!‏

در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!

حریف ایران در نیمه نهایی مشخص شد

آرائوخو دلگیر است؛ به خاطر یک اشتباه نفروشیدم!‏

ازبکستان امید سه کشور را ناامید نکرد!

نصرتی با تراکتور ادامه می‌دهد

ازبکستان 2 - 1 ویتنام؛ چهارمین سهمیه جام جهانی

شرط ستاره یووه؛ آلگری بماند، من نیستم!

طاهری در بازی تیم‌های سابق سردار آزمون

اوسمار برای شاگردانش جلسه فنی گذاشت