آریا جوان

آخرين مطالب

کارهايي که نبايد با گوشي هوشمند خود بکنيد! دانش

  بزرگنمايي:

البته در مورد برخي از توصيه هاي زير، بحث و مجادلاتي در جريان است و برخي کارشناسان در خصوص برخي نکات نظرات متفاوتي دارند؛ اما آنچه در ادامه مي آيد، توصيه هاي کارشناسي عمومي و عرفي پذيرفته شده در مورد صيانت و حفاظت هرچه بهتر و مطمئن تر از گوشي هاي هوشمند است. توصيه ها بر اين است که تا حد ممکن از انجام کارهاي زير در مورد گوشي هوشمند خود خودداري کنيد.
1- خاموش نکردن گوشي
کارشناسان بر اين باورند، براي جلوگيري از استهلاک شديد گوشي هوشمند به ويژه در خصوص باتري آن بايد حداقل هر يک هفته يک بار آن را خاموش کنيد، زيرا روشن بودن گوشي به شکل مداوم منجر به تحت فشار بودن شديد باتري خواهد شد. در نتيجه بهتر است، به جاي کوک کردن ساعت گوشي هوشمند خود، يک ساعت زنگ دار بخريد و در طول شب و هنگام خواب به هوشمند خود استراحت دهيد.
2- روشن گذاشتن WiFi و بلوتوث به شکل مداوم
هنگامي که بدون هيچ استفاده موردي، WiFi يا بلوتوث يا هر دو آنها در گوشي هوشمند فعال و روشن باشد، عملا انرژي گوشي به شکلي بي مورد هدر مي رود. متأسفانه اغلب کاربران حتي در زماني که خارج از منزل يا محل کار هستند و عملا به اينترنت دسترسي ندارند WiFi گوشي خود را روشن مي گذارند که مصرف باتري را به شدت افزايش ميدهد. بهترين کار عادت به خاموش کردن WiFi در مواقع غير ضروري يا استفاده از نرم افزارهاي مخصوص به اين کار است.
3- استفاده از گوشي در آب و هواي نامناسب
گوشي هوشمند شما براي کار با يک دماي خاص طراحي شده و چنانچه در آب و هوايي بيش از اندازه سرد يا گرم قرار بگيرد، منجر به خالي شدن سريع باتري يا حتي خاموش شدن ناگهاني آن خواهد شد. اين دما بين 0 تا 32 درجه سانتي گراد است. در چنين شرايطي بهترين کار خاموش کردن گوشي يا نگه داشتن آن در جيب لباس است تا از آسيب به باتري يا گوشي به شکل کلي اجتناب شود.
4- شارژ کردن هوشمند در تمام طول شب
معمولا بسياري از ما کاربران عادت داريم گوشي هوشمند خود را در شب و هنگام خواب به شارژ بزنيم تا صبح با باتري پر از آن استفاده کنيم. اما برخي کارشناسان بر اين نظر هستند که اين کار اساسا ايده خوبي نيست. هرچند اين موضوع يکي از آن موضوعات جنجالي است که هنوز بر سر صحت آن توافقي صورت نگرفته، گفته ميشود، اين کار منجر به آسيب باتري در بلند مدت مي شود. برخي کارشناسان بر اين باور هستند که بهترين زمان براي کشيدن گوشي از شارژ، قبل از رسيدن به 100 درصد است، زيرا باقي ماندن در شارژ بعد از پر شدن باتري به مرور زمان منجر به کاهش ظرفيت آن مي شود.
5- شارژ بيش از اندازه يا خالي کردن کامل باتري
«شان بروسکي» مشاور ارشد يکي از شرکت هاي سازنده تجهيزات شارژ به نام Farbe Technik معتقد است، باتري هاي از نوع Lithium-ion يعني باتري هايي که در گوشي هاي هوشمند هم استفاده مي شوند، بهترين کارايي خود را در بازه 50 تا 80 درصد شارژ دارند. خالي شدن کامل باتري هوشمند منجر به وارد شدن آن به حالت دشارژ عميق مي شود که خود منجر به آن مي گردد که يون هاي باتري قادر به ذخيره شارژ نباشند. در واقع اپل بر اين عقيده است که بايد با باتري ها همانند رويه هاي تغذيه رفتار کرد. همانطور که هيچ انساني نبايد بيش از اندازه يا کمتر از حد نياز غذا بخورد، اين موضوع در مورد باتري هاي Lithium-ion هم صادق است.
6- استفاده از شارژهاي متفرقه يا مربوط به گوشي هاي ديگر
هر باتري شارژر مخصوص خود با ولتاژ تعريف شده را دارد و بر اساس ظرفيت باتري و نوع آن اين شارژر متفاوت است. در نتيجه استفاده از شارژرهاي متفرقه هرچند مي تواند منجر به شارژ شدن هوشمند شما باشد، در عين حال ميتواند آسيب جدي به گوشي يا باتري آن نيز وارد کند. بهتر است پيش از استفاده از يک شارژر متفرقه، از همخواني آن با باتري هوشمند ـ با استفاده از اطلاعات قبلي در مورد شارژر مخصوص گوشي خود ـ مطمئن شويد.
7- تميز نکردن گوشي
گوشي هاي هوشمند منبعي از ويروس ها و آلودگي ها هستند. براي آنکه از اين موضوع مطمئن شويد، کافي است بدانيد وب سايت Mashable گزارش داده که ظرف غذاي حيوانات و دستشويي ها جرم و آلودگي کمتري در هر اينچ مربع نسبت به گوشي هوشمند دارند! در نتيجه بهتر است هر چند وقت يک بار به فکر تميز کردن گوشي هوشمند خود و ضد عفوني کردن آن با اسپري هاي مخصوص باشيد. استفاده با احتياط از يک سوزن يا خلال دندان براي پاک کردن اجرام از حاشيه هاي گوشي نيز مناسب است.
8- عدم استفاده از گذرواژه بر هوشمند
البته اين موضوعي است که بارها در مورد آن هشدار داده شده و اکنون نيز بسياري از کاربران از الگو يا گذرواژه براي حفاظت ابتدايي از گوشي هوشمند خود استفاده مي کنند. اين توصيه براي آن دسته از کاربراني است که بنا به هر دليل از جمله تنبلي گوشي خود را بدون هيچ گذرواژه يا مکانيزم حفاظتي رها کرده اند. همچنين بايد توجه داشت که استفاده از گذرواژه به نسبت با استفاده از الگو ضريب امنيتي فوق العاده بيشتري را در اختيار کاربر قرار مي دهد، لذا توصيه اين است که تا حد امکان به جاي استفاده از الگو از گذرواژه بر روي هوشمند خود استفاده کنيد.
9- اجازه به برنامه براي دسترسي به اطلاعات موقعيت جغرافيايي
نرم افزارهايي مانند نقشه ها و مسيرياب ها براي آنکه به درستي کار کنند، نيازمند دسترسي به اطلاعات مکان جغرافيايي شما يا همان Location Service هستند. همچنين اين برنامه ها هر زمان که نياز به استفاده از اين ابزار داشته باشند، شما را در جريان قرار مي دهند. ساير برنامه ها اما نيازي به دسترسي به اين امکان ندارند و اگر هر برنامه متفرقه اي نياز به اين دسترسي داشت، بهترين حالت اين است که به آن شک کنيد. در نتيجه بهتر است براي ساير برنامه هاي غير متفرقه، Location را خاموش کنيد.
10 ـ فعال کردن اعلان يا Notification براي هر يک از برنامه ها
اعلان ها صرف نظر از آنکه مدام گوشي شما را به صدا درمي آورند، نياز به برقراري ارتباط مخابراتي يا اينترنتي مداوم دارند. نتيجه اين موضوع نيز کاهش سريع ذخيره باتري است. در نتيجه بهترين راه براي رهايي از مزاحمت هاي بي مورد و نجات ذخيره باتري غير فعال کردن اعلان هاي غير ضروري در تنظيمات گوشي هوشمند است.
علي در تاريخ 1395/8/1 نوشته است:
واقعا نکات جالبي بودن و ممون اما يه سوال نظر شما در مورد شارژر هاي جديد چيه ؟؟ منظورم شارژر هاي ( fast charging ) هست . ميشه بصورت بلند مدت از اين نوع شارژر ها استفاده کردن ، آيا به باتري گوشي آسيب نمي رسونه ؟؟
سامان موسوي در تاريخ 1395/8/2 نوشته است:
سلام.. چرا به صورت بلند مدت هم به گوشي و هم به باتري صدمه خواهد زد. سعي کنيد از اين امکان فقط در مواقع ضروري که نياز به سريع شارژ شدن داريد استفاده کنيد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/4224/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

سقوط یک تریلی از روی پل در چین

عملیات نجات دلفین از کانال آبیاری

حق پرخاش نداری!

قرمز شدن آب دریا با بارش باران در جزیره هرمز

من افسار زدم به خواستگارت!

اسلحه مادری ماجرای یک عشق مادرانه است

رودیگر خطاب به دوربین بعد از برد در بازی دیشب؛ الله اکبر

رقابت ستاره‌های لیگ برای کسب 3 عنوان

ترکیب رضا عنایتی برای تقابل خاص

ترجیح می‌دهم وینیسیوس در تیمم باشد تا هالند

اتفاقات شائبه برانگیز در لیگ دو

آشنایی با اولین گلزن ایران در جام ملت‌های 2024 تایلند

درخشش پسر دهه هشتادی شمسایی

حضور مربی تیم ملی در ورزشگاه دستگردی

وعده امباپه؛ بهترین کیلیان در نیمه‌نهایی

انتقاد عباس عبدی از گشت ارشاد

بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

حکمت/ حق را به باطل نفروشید

داستانک/ ماجرای مرد ساعت ساز

منارجنبان یکی از آثار تاریخی اصفهان

بازی دیدنی امیر آقایی در "بدون تاریخ بدون امضا"

توضیحات امیرعلی نبویان در اتباط با ادامه دادن ارتش سری

زنوزی: سرمربی جدید تراکتور خارجی خواهد بود

نساجی چشم انتظار پیروزی پرسپولیس

دومین پیروزی تیم هاکی روی یخ آیس باکس در کاپ آزاد ترکمنستان

چهار ستاره ملی‌ پوش در قلاب تراکتور

جوری که برناردو دروازه رو دیشب موقع پنالتی دید

سالگرد درگذشت دست‌ نشان با حضور کادرفنی نساجی

بلینگام: هر تیمی جز رئال جلوی سیتی نابود می‌شد

ترکیب تیم مسعود شجاعی برای دربی کوچک

پیش بینی عجیب و غریب مایکا ریچاردز از یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان

تغییر شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی انگلیس از فصل آینده

نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی

ایران: درصورت تهدید دشمن، تجدید نظر در دکترین هسته‌ای محتمل است

روایت مجری صدا وسیما بعد از دیدار با سردار حاجی زاده

روایت جدید معاریو از عملیات ایران: درصد رهگیری 84 درصد بود نه 99 درصد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

شکوهِ آینه کاری در کاخ گلستان

قابی زیبا از طبیعتِ بهاری استان گلستان

آبشار تارم، در شهرستان نی ریز استان فارس

راه آهن زیبای سیستان بلوچستان

گوناگون/ عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا را بشناسید

ورود هولناک سیلاب به داخل فروشگاه ها در دبی

بهار زیبای هورامان در استان کردستان

بگو ببینم رو نمازت غیرت داری؟

کیسه هوا موتورسوارها چگونه عمل می کند؟

آبشار اسکوگافوس؛ جاذبه اصلی روستای اسکوگار در ایسلند