پایگاه خبری تحلیلی آریا جوان

آخرين مطالب

25 نکته براي توقف احساس پوچي انديشه

25 نکته براي توقف احساس پوچي

  بزرگنمايي:

براي جلوگيري از اين احساس، 25 مورد زير را مد نظر داشته باشيد و به آنها عمل کنيد:

1- محرک ها را بشناسيد.
کي و کجا اين احساس به شما دست مي دهد؟ آيا يک موقعيت خاص و يا يک فرد خاص، احساس پوچي شما را تحريک مي کند؟ هر زماني که آن محرک براي شما پيش آمد، آن را در ذهن خود ثبت کنيد. از آن زمان به بعد، مي توانيد با توجه به نيازهايتان، تغييرات را بوجود آوريد.

2- احساسات خود را بشناسيد.
چشمان خود را ببنديد و راجع به بدترين زماني که احساس پوچي داشتيد، فکر کنيد. به احساس خود چه رنگي مي دهيد و آن را به چه شکلي مي بينيد؟

3- به کسي بگوييد.
برخي اوقات وقتي راجع به احساسات خود با کسي صحبت مي کنيد، آن احساس يا کم مي شود و يا از بين مي رود. با کسي حرف بزنيد که شما را مي فهمد و با شما صادق است.

4- بيرون برويد.
بسياري از افراد وقت زيادي را صرف کار مي کنند و وقت کافي براي لذت بردن از طبيعت ندارند. بيرون رفتن و چرخيدن در طبيعت، احساس خوبي برايتان بوجود مي آورد.

5- کمک کنيد.
اگر افکاري را که باعث افسردگي مي شود، دوباره مرور کنيد، باعث مي شود احساس پوچي کنيد. رفتن به مکان هاي مذهبي (مثل مسجد، زيارتگاه ها و ...)، شرکت در کارهاي گروهي و اجتماعي و کمک به افراد محروم مي تواند به شما احساس ارزشمندي بدهد.

کمک کردن به ديگران باعث مي شود که فرد دريافت کننده کمک، سپاسگزار باشد و فرد کمک کننده، در قلب خود احساس خوبي داشته باشد. علاوه بر آن باعث آزاد شدن هورمون اندروفين مي شود که همانند سروتونين نشاط آور مي باشد و باعث کاهش فشار خون و ضربان قلب مي شود و آرامش بيشتري را به شما مي دهد.

6- کمک بگيريد.
افرادي که دائما احساس پوچي مي کنند، دچار افسردگي هستند. کمک خواستن از ديگران به معناي ناتواني نيست.

در زندگي همه افراد پست و بلندي وجود دارد. کسي که در زندگي دچار نزول شده، اگر از فردي کمک بخواهد، زودتر مي تواند در زندگي صعود داشته باشد.

مشاوره، مصرف دارو و درمان هاي طبيعي همه خوب هستند و شما مي توانيد با کمک اين ها، از نزول کردن در زندگي جلوگيري کنيد.

7- اجازه ندهيد افکار ناراحت کننده در ذهن شما جاي بگيرد و هميشه آرام باشيد.

8- عشق بورزيد.

9- در جمع خانواده باشيد.
اگر در محلي زندگي مي کنيد که خانواده تان در آنجا نيست، دنبال دوستاني بگرديد که افکار مثبتي دارند و از شما حمايت مي کنند.

10- خود را سرزنش نکنيد.
اين يکي از ساده ترين و مهم ترين روش هاي مقابله با افسردگي مي باشد.

11- سعي کنيد نيمه پر ليوان را ببينيد.
ديد مثبت راجع به زندگي داشته باشيد و سعي کنيد نکات خوب را بيشتر ببينيد. براي مثال اگر باران مي بارد، به اين فکر کنيد که باران باعث مي شود احساس خوبي به شما دست دهد، زيرا با آب باران، گياهان سبز مي شوند.

12- در شب خوب بخوابيد.
همه افراد نياز يکساني به خوابيدن ندارند. براي مثال يک فرد ممکن است 5 ساعت بخوابد و بعد از آن با انرژي زيادي از خواب بلند شود، ولي فردي ديگر بعد از 8 ساعت خواب، باز هم نياز به خواب داشته باشد.

رابطه بين خواب و افسردگي هنوز مشخص نيست، اما محققان پيشنهاد مي کنند که افراد افسرده، برنامه منظمي براي خواب و بيداري داشته باشند.

13- اجازه دهيد نورخورشيد به داخل خانه تان بيايد.
هنگامي که از خواب بلند مي شويد، اگر اتاقتان با نور خورشيد روشن شود، در تمام طول روز احساس شادماني مي کنيد. پرده ها را کنار بزنيد و اجازه دهيد نورخورشيد، خلق و خوي شما را بهتر کند.

14- لامپ خانه تان را عوض کنيد.
يکي از مهم ترين علل اختلال خلقي فصلي، کمبود نورخورشيد است.

اگر فکر مي کنيد افسردگي شما به علت کمبود نورخورشيد است، در آشپزخانه و يا در اتاقي که خانواده دور هم جمع مي شويد، لامپ هاي فلورسنت آفتابي قرار دهيد. نور اين لامپ ها شبيه نورخورشيد هستند و بهتر از نور لامپ هاي رشته اي مي باشند.

15- لبخند بزنيد.
در يک مطالعه، به يک گروه از شرکت کنندگان گفته شد لبخند بزنند و به گروه ديگر گفته شد اخم کنند.

بعد از آن، هر دو گروه را به تماشاي کارتون دعوت کردند و مشاهده کردند، گروهي که گفته شده بود لبخند بزنند، در مقايسه با گروه مخالف، بيشتر مي خنديدند.
لبخند زدن و خنديدن هر چند مصنوعي باشد، باعث مي شود مراکز شادي در مغز فعال تر شوند.

16- يکي ديگر از روش هاي جلوگيري از بارداري را امتحان کنيد.
برخي زنان اظهار مي دارند بعد از مصرف قرص هاي ضدبارداري و يا استفاده از روش هاي هورموني ضدبارداري، دچار تغيير خلق و خو و افسردگي مي گردند.

اگر تنها اين عامل باعث افسردگي شما گشته است، پس روش هاي ضدبارداري غيرهورموني را امتحان کنيد.

17- خلاق باشيد.
نقاشي بکشيد، مقاله بنويسيد و هر هنري را که داريد انجام دهيد تا به اين وسيله افکار منفي را از خود دور کنيد و شادتر باشيد.

18- رنگ آبي رنگي تسکين دهنده و کاهش دهنده اضطراب است. پس به آسمان، دريا و هر چيز آبي رنگ نگاه کنيد.
افرادي که افسرده اند، کاکائو بخورند، زيرا تريپتوفان موجود در آن باعث افزايش هورمون سروتونين مي شود و اين هورمون، خلق و خو را بهتر مي کند

19- مراقب سلامتي خود باشيد.
افسردگي مي تواند بيماري هاي ديابت و قلبي را تشديد کند. عدم مراقبت از سلامتي مي تواند علائم افسردگي را بدتر کند.

20- داشتن برنامه منظم
برنامه هاي روزانه را در ساعت هاي معين انجام دهيد.

21- ترک سيگار
سيگار علاوه بر آنکه باعث آسيب قلب و ريه ها مي گردد، افسردگي را نيز در شما زياد مي کند.

22- دوري از الکل و مواد اعتيادآور

23- خوردن کاکائو
افرادي که افسرده اند، کاکائو بخورند، زيرا تريپتوفان موجود در آن باعث افزايش هورمون سروتونين مي شود و اين هورمون، خلق و خو را بهتر مي کند.

24- برنامه غذايي مناسب
ماهي هاي چرب داراي امگا3 و آجيل داراي سلنيوم است و آب پرتقال منبع فولات است که همه اينها باعث آزاد شدن سروتونين و احساس شادي مي گردند.

کربوهيدرات و غذاهاي داراي ويتامين D نيز باعث افزايش سروتونين مي شوند.
افسردگي و اضافه وزن با هم ارتباط دارند، پس سعي کنيد وزن اضافي خود را کم کنيد.

25- ورزش روزانه را انجام دهيد.
ورزش کردن، احساس خوبي به شما مي دهد. هنگامي که 30 دقيقه و يا بيشتر ورزش مي کنيد، علائم افسردگي را از خود دور مي کنيد.
ورزش کردن باعث مي شود خلق و خوي شما بيش از 12 ساعت بهتر گردد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

میرزا جعفر خامنه‌ای کیست؟/ انتشار کتابی تازه درباره او برای اولین بار

تحلیل داده‌ها چگونه نتایج بازی‌ها تغییر می‌دهد؟

هر آنچه باید در مورد دوپینگ ژنی ورزشکاران بدانید

چرا استرس و اضطراب کوتاه‌مدت برای انسان مفید است؟

اخلاق‌شناس سابق گوگل از تنزل انسان به‌واسطه فناوری می‌گوید

درخشش عجیب و بی‌سابقه سیاه چاله مرکز راه شیری نشانه چیست؟

استعمار مریخ؛ رویایی دور و دست‌نیافتنی برای انسان

موز در آستانه انقراض قرار دارد

راهکاری برای حل بحران مهریه یا راهی برای نادیده گرفتن حقوق زنان؟!

اختصاصی/پیشگیری، اصل اساسی در مبارزه فراگیر علیه اعتیاد و مصرف مواد مخدر

چگونه با همسر خود همدلی کنیم؟

چند نکته درباره ازدواج افراد مطلقه با افراد مجرد

نسبت به «ازدواج مجدد» زنان چه نگاهی دارید؟

این اختلافات زناشویی منجر به طلاق می شود!

فرد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارد؟

زنان راننده موتور می‌شوند؟/ محدودیت یا مصونیت مسئله این است !

چطور مفهوم مرگ را برای کودکان توضیح دهیم؟

اختلافات زناشویی که زنگ خطر طلاق را به صدا درمی‌آورند!

چالش‌های زوج‌های نابارور در جامعه

نامزدی و عقد با هم چه تفاوتی دارد؟

علائم و دلایل پاره شدن کیست تخمدان چیست؟

ازدواج موفق از دیدگاه رهبری

ازدواج با فرزندان طلاق؛ آری یا خیر؟

دنیای مردسالارانه گریه کردن زنان را نشان ضعف می داند

سالمندآزاری؛ پدیده‌ای خاموش در جامعه

باور به هم‌سطح بودن هوش زن و مرد افزایش یافته است

ازن خطرناک‌تر است یا ذرات معلق؟

چرا مخاطبان سینما را از دست دادیم؟

چگونه با کسانی که هم‌عقیده نیستیم رفتار کنیم؟

راهکارهای پیشگیری از اعتیاد به اینترنت فرزندان

چرا مهدی هاشمی از ازدواج دومش اصلاً شرمنده نیست؟!

مادرانگی به شیوه جدید اما به تقلید از غرب

پرتویی از فضائل امیرالمومنین در نگاه اهل سنت/ امیرالمؤمنین (ع) مظهر العجائب و معجزه بزرگ الهی است

چرا استارتاپ‌ها شکست می‌خورند؟

محمد آذری درگذشت

معرفی کتاب هرگز سازش نکنید اثر کریس واس

نمایشگاه کتاب تهران افتتاح شد/ آغاز کار از فردا

آشنایی با نحوه تخفیف مجازات در جرایم مختلف

آیا با تغییر ساختار کنکور و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی موافقید؟

چطور در خودمان اعتماد به نفس ایجاد کنیم؟

درس‌های عذرخواهی رهبر انقلاب از یک طلبه

فرسایش خاک در ایران 2 تا 3 برابر حدمجاز است

15 راهکار خلاقانه برای علاقه‌مند کردن کودکان به مطالعه

سال 88 به همه بهایی‌ها گفتند در انتخابات شرکت کنید/ بهاییت در کدام اصناف رخنه کرده؟

وحشتناک ترین بازارهای جهانی

نقد فیلم Don't Worry, He Won't Get Far on Foot

از انرژی پاک تا حمل ونقل پاک؛ نیازهای آینده چیست؟

نحوه شهادت امام حسن مجتبی (ع) به روایت تاریخ

غزل شماره 85 حافظ: شربتی از لب لعلش نچشیدیم و برفت

غزل شماره 86 حافظ: ساقی بیا که یار ز رخ پرده برگرفت