پایگاه خبری تحلیلی آریا جوان

آخرين مطالب

6 کار ضروري براي راه اندازي يک تجارت موفق در شبکه هاي اجتماعي انديشه

6 کار ضروري براي راه اندازي يک تجارت موفق در شبکه هاي اجتماعي

  بزرگنمايي:

آنها فقط شنيده اند که بايد در رسانه هاي اجتماعي فعال باشند اما نمي دانند اين کار مستلزم چه شرايطي است. بازاريابي رسانه اي بايد تاثيرگذار و قابل اجرا باشد اگر به شکل درستي اجرا شود مي تواند منجر به تعادل هر نوع کسب و کاري شود. اگر از روش هاي سنتي مانند تبليغات تلويزيوني و راديويي و چاپ آگهي استفاده کنيد يا پيامتان را به مخاطبان نادرست انتقال دهيد، حداقل نتيجه ممکن را به دست مي آوريد.

من با شش کارآفرين صحبت کردم و فهرستي از «بايدها»يي که به شما کمک مي کند بازاريابي رسانه اي موفقي داشته باشيد را برايتان تهيه کرده ام.

4 کار ضروري براي راه اندازي يک تجارت موفق در شبکه هاي اجتماعي


1. براي يادگيري عملکرد رسانه هاي اجتماعي وقت بگذاريد

نکات زيادي در مورد بازاريابي رسانه اي وجود دارد که شما مي توانيد به صورت رايگان و آنلاين از آنها استفاده کنيد (البته سايت هايي وجود دارند که براي کلاس هاي آنلاين خود از شما هزينه دريافت مي کنند) اگر براي اين کار وقت بگذاريد، مي بينيد که خيلي پيچيده نيست.

چارلز کامبلي، مدير شرکت مخابراتي «فلاور» مي گويد: «با اينکه اصول بازاريابي رسانه اي تقريبا براي تمام کسب و کارها يکسان است، شما بايد براي يادگيري نکاتي که مناسب کسب و کار خاص شما است، وقت بگذاريد تا بتوانيد باعث جلب توجه مشتري هايتان شويد. ابتدا از تمام منابعي که در دسترستان است استفاده کنيد، سپس مي توانيد به دنبال جزييات مد نظرتان باشيد.»

2. به خواسته هاي مشتري ها گوش کنيد.

رايان کوچل، معاون رييس شرکت بازاريابي «اي.بي.او.دي.او» (برند سس ها و غذاهاي تند و ادويه دار): «تنها راهي که بتوانيد خواسته هاي مشتري ها را درک کنيد اين است که به حرف هايشان گوش دهيد. خيلي مهم است که از رسانه هاي اجتماعي براي شنيدن نظرات مشتري ها درباره خدماتتان استفاده کنيد، زيرا اين روزها مردم براي ارائه نظراتشان از شبکه هاي اجتماعي بيشتر از تلفن و اي ميل استفاده مي کنند.»

ياد بگيريد به مخاطبانتان گوش کنيد زيرا اطلاعات ارزشمندي به دست مي آوريد.

3. از سيستم خودکار اطلاع رساني استفاده کنيد.

از سيستم هاي خودکار اطلاع رساني استفاده کنيد و مراقب باشيد. با تبليغات بيش از حد مخاطبان را کلافه نکنيد، زيرا اين کار سريع ترين راه براي از دست دادن همه آنهاست. شما بايد از اين طريق با مخاطبان ارتباط برقرار کنيد و اطلاعات مفيد و ارزشمندي را در اختيارشان قرار دهيد. به اين ترتيب شما پشتيبان هاي برندتان را افزايش مي دهيد و باعث افزايش فروشتان مي شويد.

دنبل موراک از شرکت «استريت سا»: «اگر کارمندان تمام وقت براي ساماندهي شبکه هاي اجتماعي برندتان فعال هستند، نرم افزارهاي زيادي مانند «هوت سوييت» براي خودکار کردن فعاليت شبکه هاي اجتماعي وجود دارد. اين نرم افزار رايگان است و باعث افزايش تاثيرگذاري شما مي شود. شما مي توانيد پست هاي شبکه هاي اجتماعي برندتان را به صورت خودکار برنامه ريزي کنيد تا وقت بيشتري براي ارتباط و پاسخگويي به مخاطبانتان داشته باشيد.»

4 کار ضروري براي راه اندازي يک تجارت موفق در شبکه هاي اجتماعي


4. با مخاطبان در ارتباط باشيد و خشنودشان کنيد.

روي سوردج از بوتيک پيچز: «فعال بودن در رسانه هاي اجتماعي مسئله مهمي نيست. بلکه شما بايد با مخاطبان در ارتباط باشيد و باعث شويد که به مشتري هاي رضايتمند برندتان تبديل شوند. من مديران کسب و کارهاي کوچک زيادي را ديده ام که روزانه دوبار در شبکه هاي اجتماعي پست مي گذارند و فکر مي کنند راه درستي را در پيش گرفته اند. بازاريابي رسانه هاي به اين معنا نيست که فقط در شبکه هاي اجتماعي پست بگذاريد، اگر اين روش را انتخاب کنيد مهم ترين فرصت ارتباط با مخاطبانتان را از دست مي دهيد.»

ارتباط با مخاطبان به شما کمک مي کند مشکلات کسب و کارتان را که باعث عدم رضايت مشتري مي شود، شناسايي کنيد و قبل از اينکه آن مشکل از کنترل خارج شود و باعث از دست دادن مشتري ها شود، حلش کنيد.

5. لازم نيست در تمام شبکه هاي اجتماعي فعال باشيد.

فعال بودن در تمام شبکه هاي اجتماعي، تقريبا غيرممکن و بي نتيجه است. من هميشه به برندهاي تازه کار توصيه مي کنم در ابتدا با دو يا سه شبکه اجتماعي، که مطمئن هستند، شروع کنند و وقتي به محبوبيت بالايي رسيدند، به تفريح با پيشرفت کسب و کارشان از شبکه هاي اجتماعي ديگر نيز استفاده کنند.

جاسپر هيلاد يکي از مديران «الف 925» به اهميت استفاده از رسانه هايي که مکمل برند شما هستند، تاکيد مي کند و مي گويد: «ممکن است بازاريابي از طريق پينترست براي بعضي کسب و کارها تاثيرگذار نباشد، اما براي ما فوق العاده بود.

وقتي يک شبکه اجتماعي براي شرکت هاي حقوقي مناسب نيست، دليل نمي شود که براي شما هم مناسب نباشد. شما بايد در شبکه هايي تمرکز کنيد که مي دانيد مخاطبانتان از آن استفاده مي کنند.»

6. عملکرد و نتايجتان را بررسي کنيد.

اريک ريتر، بنيانگذار و مديرعامل ديجيتال نيبر: «اگر نتايج و عملکردتان را بررسي نکنيد، بازاريابي رسانه اي موفقي نخواهيدداشت. بسيار مهم است که براي خودتان هدف گذاري کنيد و ببينيد تلاشتان نتيجه اي دارد يا خير. با جمع آوري اطلاعات و بررسي آنها، شما مي توانيد در روش هايتان تغيير ايجاد کنيد تا به نتيجه دلخواه برسيد.»

اينکه بودجه روزانه شما براي بازاريابي رسانه اي، ده دلار است يا يک عدد شش رقمي، کاملا بي اهميت است. هدف شما يکسان است. شما فقط بايد پيامتان را به مخاطب هاي درست برسانيد و آنها را به ارتباط با شما و کسب و کارتان تشويق کنيد




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

وحشتناک ترین بازارهای جهانی

نقد فیلم Don't Worry, He Won't Get Far on Foot

از انرژی پاک تا حمل ونقل پاک؛ نیازهای آینده چیست؟

نحوه شهادت امام حسن مجتبی (ع) به روایت تاریخ

غزل شماره 85 حافظ: شربتی از لب لعلش نچشیدیم و برفت

غزل شماره 86 حافظ: ساقی بیا که یار ز رخ پرده برگرفت

غزل شماره 87 حافظ: حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت

غزل شماره 88 حافظ: شنیده‌ام سخنی خوش که پیر کنعان گفت

غزل شماره 89 حافظ: یا رب سببی ساز که یارم به سلامت

غزل شماره 90 حافظ: ای هدهد صبا به سبا می‌فرستمت

غزل شماره 91 حافظ: ای غایب از نظر به خدا می‌سپارمت

غزل شماره 92 حافظ: میر من خوش می‌روی کاندر سر و پا میرمت

غزل شماره 93 حافظ: چه لطف بود که ناگاه رشحه قلمت

غزل شماره 94 حافظ: زان یار دلنوازم شکریست با شکایت

غزل شماره 95 حافظ: مدامم مست می‌دارد نسیم جعد گیسویت

غزل شماره 96 حافظ: درد ما را نیست درمان الغیاث

غزل شماره 97 حافظ: تویی که بر سر خوبان کشوری چون تاج

غزل شماره 98 حافظ: اگر به مذهب تو خون عاشق است مباح

غزل شماره 99 حافظ: دل من در هوای روی فرخ

غزل شماره 100 حافظ: دی پیر می فروش که ذکرش به خیر باد

غزل شماره 101 حافظ: شراب و عیش نهان چیست کار بی‌بنیاد

غزل شماره 102 حافظ: دوش آگهی ز یار سفرکرده داد باد

غزل شماره 103 حافظ: روز وصل دوستداران یاد باد

غزل شماره 104 حافظ: جمالت آفتاب هر نظر باد

غزل شماره 105 حافظ: صوفی ار باده به اندازه خورد نوشش باد

غزل شماره 106 حافظ: تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد

غزل شماره 107 حافظ: حسن تو همیشه در فزون باد

غزل شماره 108 حافظ: خسروا گوی فلک در خم چوگان تو باد

اختلال وسواس فکری؛ انواع، علل و علائم

نکاتی در مورد شبکه سازی موثر

بلاک چین؛ سه مشکل اساسی

بزرگ‌ ترین رسوایی‌ ها در تاریخ صنعت خودروسازی

محتمل‌ترین راه‌های پایان یافتن دنیا از نگاه دانشمندان

کنترل استرس در کارآفرینان

شما به اندازه کافي خوبيد و لايق بهترين ها هستيد

درباره اسيد پاشي چه کسي مسئول است

تست عشق و عاشقي

آيا نوشيدني هاي رژيمي واقعاً به کم شدن وزن کمک مي کنند؟

شاد نبودن و شاد نزيستن ايرانيان

هشدارهايي درباره انتخاب رشته دانشگاه

شخصيت شناسي از روي اهداي گل

تنهايي را فيتيله پيچ کنيد

شوخ طبعي؛ بالغانه ترين و سالم ترين ساز و کار دفاعي

اگر فاصله افتاده.....

فوايد شگفت انگيز چند دقيقه مطالعه در روز

موفقيت يعني...

عشق بي حد و مرز زوج ايراني سوژه شد

همه چيز ممکنه، فقط کافيه بهايش را بپردازيد

شکلات باعث جوش زدن مي‌شود؟

شخصيت شناسي برون گراي خجالتي کيست؟