آریا جوان

آخرين مطالب

هر زني بايد اين 9 حقيقت را درباره مغز يک مرد بداند!! دختران

  بزرگنمايي:

اگر قصد ازدواج يا جدايي از يک مرد را داريد، قبل از انجام هر کاري يکبار ديگر با مغز يک مرد از نزديک آشنا شويد. شايد علت برخي از رفتارهاي منفي آنها را درک کنيد.

بسياري از برداشت هاي جالب توجه درباره مغز مردان بر اساس مطالعاتي روي مردان 18 تا 22 ساله انجام شده –که اغلب به دنبال جور کردن پول خوراکي و کارت هاي اعتباري خود بوده اند. البته مغز مردان در طول عمرشان دچار تغييرات فوق العاده اي مي شود، و به سرعت از يک جوان مجرد خواهان رابطه جنسي به يک مرد با اراده و به دنبال آگاهي در حال تغيير است.

در اين مقاله با تصورات غلط رايج در مورد مردان آشنا خواهيد شد و ياد مي گيريد که مردان چقدر در مقابل تنهايي آسيب پذير بوده و چرا مردان اينقدر تمرکز نااميد کننده اي روي راه حل ها درارند؟ و در مدت کوتاهي آنچه که در مورد ذهن مردان نياز است بدانيد را بدست مي آوريد.

1. مردان هم ازدواج کردن را دوست دارند
زنان مي خواهد مشکلات را حل و فصل کنند و مردان مي خواهند براي هميشه به سر به هواييشان ادامه دهند بنابراين از زير بار ازدواج شانه خالي مي کنند. ولي اين مورد ممکن است يکي از بزرگترين اشتباهاتي باشد که در نتيجه انجام آزمايش روي دانشجويان انجام شد.

خيانت به احتمال زياد در مردان قبل از سن 30 سالگي رخ مي دهد، يک مطالعه روي مردان بوليوي که در مجموعه مقالات انجمن سلطنتي سال 2007 منتشر شد نشان داده است که بعد از 30 سالگي اولويت اول مردان تمرکز روي خانواده شان است.

البته برخي مردان نسبت به ديگران سخت تر تعهد پذير مي شوند –اين مشکل مي تواند ژنتيکي باشد. بر اساس مطالعه اي در سال 2008 که در مجموعه مقالات آکادمي ملي علوم منتشر شد، مردان بدون " ژن بي بند و باري " که حدود 60 درصد از جمعيت را تشکيل مي دهند بيشتر احتمال دارد که ازدواج کنند. هم خودشان و هم همسران اين مردان به طور نسبي بيشتر از زندگي خود ابراز رضايت کرده اند.

2. رئيس کيه؟
به گفته بريزنداين Brizendine: يک سري سلسله مراتب بي ثبات مي تواند به طور قابل توجهي در مردان باعث اضطراب شود. ولي يک زنجيره با ثبات از دستورات مثل قوانين اعمال شده در ارتش و بسياري از شرايط کاري سطح تستوسترون مردان را کاهش داده و تمايلشان به خشم و درگيري را کاهش مي دهد.

3. پدر شدن
در يک مطالعه که در سال 2000 روي تکامل و رفتار انسان انجام شد مشخص شد که مغز مردان چند ماه قبل از پدر شدن براي همکاري آماده مي شود. پدر شدن باعث ايجاد تغييرات هورموني در مردان مي شود –پرولاکتين (هورمون زنانه)بالا رفته و تستوسترون کاهش پيدا مي کند –که سبب تقويت رفتار پدرانه مي شود.

به گفته بريزنداين که در اين مطالعه شرکت نداشته است: ممکن است فرومون هاي (هورمون هاي تحريک کننده) pheromones يک زن باردار باعث ايجاد اين تغييرات در شريک زندگي اش شود.

مطالعه اي که در سال 2008 در مجله هورمون ها و رفتار منتشر شد نشان داده که: در انتظار مادر شدن ممکن است فوايدي به دنبال داشته باشد: حتي قبل ازين که زن باردار شود فرومون هاي مردانه باعث جوانه زدن نورون هاي مادر خوبي بودن در مغز زن مي شود.

4. بابا بازي
مطالعات نشان داده پدران روشي خاص براي بازي با کودکان دارند –خشن تر، خود انگيخته تر و با دست انداختن بيشتر –که سبب مي شود کودکان بهتر ياد بگيرند، اعتماد به نفس بيشتري پيدا کنند و براي رويارويي با دنياي واقعي آماده شوند.همچنين اين هم بازي بودن پدران، رفتارهاي خطرناک جنسي کودکان را کاهش مي دهد.

بر اساس چندين مطالعه که انجام شده مرداني که تمايل به ايفاي نقش فعال پدري دارند، سطح تستوسترونشان پايين تر است. با اين حال مشخص نيست آيا سطح اين هورمون سبب ايجاد اين رفتار مي شود يا برعکس، محققان معتقدند که تکامل شامل علاقه به پدر بودن هم مي شود. کودکان انسان در قلمرو حيوانات جز نيازمندترين کودکان محسوب مي شوند و بهينه شدن پدران خوب شانس زنده ماندن نوزادان را افزايش داده و در نتيجه نسلشان ادامه پيدا مي کند.

روش جذب مردان
مردان هم ازدواج کردن را دوست دارند‎

5. منطقه " دفاع از قلمرو " مغز در مردان
به گفته بريزندين " بخشي از وظيفه مردان در طي تکاملي که از آن ياد کرديم، دفاع از قلمروشان است. تحقيقات بيشتري براي اين مورد در انسان نسبت به ساير پستانداران مورد نياز است، منطقه " دفاع از قلمرو " مغز در مردان نسبت به زنان بزرگتر است.

با اين که زنان هم احساس مالکيت دارند ولي مردان زماني که با تهديدي نسبت به قلمرو، عشق يا زندگيشان روبرو شوند احتمال بيشتري دارد که به خشونت روي بياورند.

6. علت عادت چشم چراني در مردان
به گفته پرانجال مهتا، روانشناس اجتماعي در دانشگاه کلمبيا نيويورک: در حالي که اغلب تستوسترون را عامل پرخاشگري و خصومت مي دانند اين هورمون عامل ميل جنسي هم هست. و مردان 6 برابر زنان اين هورمون را در رگهاي خود دارند.

مهتا و همکارانش متوجه شدند که تستوسترون باعث اختلال در منطقه کنترل مغز مي شود. در حالي که اين مساله هنوز تحت بررسي است ولي ممکن است توضيح بدهد که چرا مردان مانند يک " خلبان خودکار " چشم چراني مي کنند. با اين که اغلب وقتي زني از زاويه ديدشان خارج مي شود او را به فراموشي مي سپارند.

7. تمرکز مردان روي راه حل است
در حالي که در بسياري از مطالعات مشخص شده که زنان رفتارشان همدلانه تر از مردان است، دکتر بريزندين معتقد است که اين مساله کاملا درست نيست. سيستم همدلي مغز مردان زماني پاسخ مي دهد که شخصي پريشان بوده يا مشکلش را بيان کند. و منطقه " حل کردن مشکل " سريعا جايگزين مرحله قبلي مي شود.

اين منطقه مانند موتور جستجوي گوگل تمام مغز را جستجو مي کند تا راه حلي براي مشکل بيابد. در نتيجه مردان تمايل بيشتري به حل يک مشکل دارند تا نشان دادن احساس همدلي شان.

8. مردان بيشتر در معرض تنهايي هستند
به گفته دکتر لوان بريزندين Dr. Louann Brizendine استاد روانشناسي باليني دانشگاه کاليفرنيا سان فرانسيسکو و نويسند کتاب " مغز مردان " در سال 2010 ، تنهايي مي تواند عوارض زيادي بر سلامت و مغز افراد بگذارد، ولي به نظر مي رسد مردان مسن بيشتر در معرض اين خطرات هستند.

مردان نسبت به زنان تمايل کمتري به حضور در اجتماع دارند که سبب تشديد تنهايي و دوري آن ها از جمع مي شود.

مطالعات نشان داده، زندگي با زنان از اين نظر براي مردان بسيار مفيد است. مردان با روابط پايدار، سالم تر بوده، زندگي طولاني تري داشته و سطح هورمون هايي که باعث کاهش اضطراب مي شود در آن ها افزايش پيدا مي کند.

همچنين زنان براي غدد جنسي مردان هم مفيد هستند. بر اساس مطالعه اي که در زيست شناسي توليد مثل در سال 2009 منتشر شد موش نري که با موش ماده زندگي مي کرد نسبت به پسرعموهاي تنهايش، مدت زمان بيشتري بارور باقي ماند.

9. مردان نسبت به زنان عاطفي ترند
در حالي که زنان به عنوان جنس عاطفي تر شناخته مي شوند ولي محققان دريافتند نوزادان پسر واکنش هاي احساسي و رساتري نسبت به دختران نشان مي دهند.

مردان بالغ هم کمي واکنش هاي احساسي قوي تري دارند –ولي فقط قبل از اين که متوجه احساساتشان شوند (يعني به محض اينکه خودشان متوجه نمايش احساساتشان مي شوند جلوي خودشان را مي گيرند). مطالعه ي که در سال 2008 در مجله روانشناسي اسکانديناوي منتشر شد و حالات چهره مردان را مورد بررسي قرار مي داد مشخص کرد هنگامي که مردان به مرحله آگاهي از احساسات خود مي رسند ديگر بروز آن در چهره شان مشاهده نشده و روي چهره شان ماسک مي زنند.

در جواني پسران ياد مي گيرند احساساتي که در جامعه " غيرمردانه " شناخته مي شود را پنهان کنند. اما سرکوب احساسات در مردان مي تواند پاسخ بدن به عکس العمل " جنگ يا گريز" باشد. محققان دانشگاه لوند در سوئد مطالعه اي در سال 2008 انجام دادند و بر اساس آن نظريه اي ارائه کردند که واکنش قوي يک مرد و سرکوب پس از آن او را براي رويارويي با تهديد آماده مي کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/4298/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

ترسیدنِ گربه از یک جوجه

کمک به دیگران

40 مکان مقدس و تاریخی در بقیع تخریب شد

آخرالزمان در دبی

روژان به «نون خ 5» برگشت

تخیلات ذهنی حبیب!

تغییر چهره «خرم سلطان» بعد از 12 سال در آلمان

قلبی که برای پوست شیر می‌تَپد!

سیو تک دست دیدنی از دروازبان ایران

برتری خفیف ایران برابر افغانستان در نیمه اول

حمید استیلی: قهرمان از بین پرسپولیس ‌و استقلال است

هاشم بیک زاده: ترجیح دادم از کادرفنی استقلال جدا شوم

هاشمی نسب: قانون جدیدی وضع نشود صدر می‌مانیم

روشن: به هیچ عنوان استقلال و پرسپولیس خصوصی نمی‌شوند!

از وضعیت مصدومیت طیبی تا شرایط تیم ملی فوتسال

گل دوم ایران به افغانستان در رقابت های آسیایی فوتسال

گل سوم ایران به افغانستان توسط احمد عباسی

نجات دروازه های هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران

ترفندهای آشپزخانه‌ای مخصوص تازه عروس‌ها

توضیحات اژه‌ای درخصوص استعفای معاون اول قوه قضائیه

رئیسی: برخی‌ها می‌گفتند روی موشک‌هایتان «مرگ بر اسرائیل» ننویسید اما امروز موشک‌های ما بر سر آنها فرود می‌آید

همه چیز درباره پایگاه هوایی «نواتیم» که مورد اصابت موشک‌های ایران قرار گرفت

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

یک "I LOVE YOU"ی زیبا

صدای زمین را بشنوید

تلاش دیدنی یک لاکپشت برای همراهی با گربه

معبدی که 1200 سال قبل در دل کوه با ابزار تراشیده شده است!

محافظت شجاعانه گورخر از فرزندش در برابر حمله شیر

تا به حال زبان مورچه خوار را دیده اید؟

وضعیت خیابان‌های دبی بعد از سیل

Astypalaia جزیره کوچکی در یونان

خواهرم رو بیشتر دوست داشتم

جمله عاشقانه سلمان همه رو سر ذوق آورد!

مبادا فراموش کنی دوستت دارم

بغض لیلا حاتمی شکست

مهربانی همین قدر ساده است

چهره ها/ عکس متفاوت از بازیگر «خانه به دوش» در مزار شهدا

تصویر قدیمی از ترلان پروانه در کنار آقای سوپراستار

وزنِ پرمدعی و حالِ بد قهرمان جهان

سه پنالتی علیه الهلال

سیل پرواز فرنگی‌کاران به ایران را لغو کرد

مهدی شیری: از خمس خیلی چیزها یاد گرفتم

تیم ملی فوتسال تاجیکستان از سد کره جنوبی گذشت

چرا هالند و دی‌بروینه را تعویض کردم

راهپیمایی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سراسر کشور برگزار می‌شود

معاون اول دولت احمدی‌نژاد درگذشت

نیویورک‌تایمز: اسرائیل تصور نمی‌کرد پاسخ ایران تا این اندازه شدید باشد

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

یک گوزن در حال جویدن و بلعیدن یک مار