آریا جوان

آخرين مطالب

در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رییس کل دادگستری فارس مطرح شد:

پایداری تولید در فارس مستلزم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است وزارت رفاه

پایداری تولید در فارس مستلزم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است
  بزرگنمايي:

آریا جوان - در دیدار مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس با رییس کل دادگستری این استان بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محیط کار برای پایداری تولید و وجود امنیت در این حوزه علی‌رغم اوج گیری بیماری کرونا تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس در دیدار با رئیس کل دادگستری این استان گفت: از ابتدای شیوع کرونا حدود 73 هزار کارگر در سطح این استان از کار بیکار شدند که این تعداد کارگر دورمانده از کار به سمت دریافت بیمه بیکاری هدایت و در پی آن با تلاش‌های صورت گرفته اکنون اکثریت این تعداد کارگر به محل کار قبلی خود بازگشتند.
سهراب مختاری افزود: بیمه بیکاری این تعداد کارگر بیکار شده اکثرا در اسفندماه 98 و فروردین و اردیبهشت امسال با تلاش 40 نفر از کارشناسان ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی در سراسر این استان برقرار و خانواده‌های این کارگران از مزایای حمایتی دولت بهرمند شدند.
وی ادامه داد: به کارگاه‌ها و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در فارس بیش از 4 هزار و 420 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره اعطاء شده تا مشاغل این استان در پی شیوع ویروس کرونا پایدار بماند و فارس در این زمینه رتبه سوم کشور را کسب کرده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس اضافه کرد: در این استان فقط 14 هزار نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری داشتیم. 
وی با بیان این مطلب که فارس در حوزه پیشگیری از ابتلا بیماری کرونا به جامعه کار و تولید با کمک کارفرمایان و همراهی کارگران موفق عمل کرده است،گفت: کارکنان حوزه تعاون،کار و رفاه اجتماعی در این شرایط کرونایی در خط مقدم مقابله با اثرات منفی این ویروس در جامعه کار و تولید قرار دارند.
مختاری با بیان این که تنها حدود هزار و 800 کارگر از بین 780 هزار بیمه شده که بیش از 465هزارنفر آن بیمه شده اجباری هستند،در این استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌ و 5 نفر از آنها نیز متاسفانه فوت کرده‌اند،افزود: باتوجه به جمعیت جامعه کارگری این استان کمترین میزان ابتلا در این قشر رخ داده که این موضوع نشان از توجه مدیران کارگاهها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی فارس دارد.
وی ادامه داد: با شیوع کرونا مکررا هشدارها و اخطارهایی در رابطه با لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به واحدهای تولیدی و کارگاههای سراسر استان توسط بازرسان کار و کارشناسان بهداشت حرفه‌ای ابلاغ شده است که همچنان نیز این رویه ادامه دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که واحدهای تولیدی و کارخانجات زیادی در سراسر این استان فعال است،تاکید کرد: در پی شیوع کرونا و ایجاد مشکلات اقتصادی با تدابیری که در سطح فارس اندیشیده شده تاکنون مورد تنش و چالشی شدید در جامعه کار و تولید این استان رخ نداده چون سعی شده همه موارد در داخل مجموعه کار و تولید استان با تدبیر استاندار فارس و سایر اعضای شورای تامین و بسیج کارگری و همراهی جدی و مطلوب تشکلات کارفرمایان و کارگران رفع شود تا مشکلی در روند تولید در پی آن ایجاد نشود.
وی در بخش دیگر سخنان خود به انعقاد تفاهم نامه فی مابین رییس قوه قضائیه و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: در سطح استان فارس نیاز است که نقش‌‌های پررنگتری به اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس داده شود تا این نهاد بعنوان بازوی قوه قضائیه نیز عمل کند.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: پیرو تفاهم نامه منعقد شده در سطح ملی لازم است حوزه عملکرد آن در سطح فارس از حوزه تعاون فراتر و سایر بخش‌های ذیل وزارت خانه در این استان را نیز در بر گیرد.
وی اضافه کرد: 10 دستگاه اجرایی و نهاد در سطح استان فارس زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فعال است که مجموعه وسیعی را شامل می‌شود.
مختاری تاکید کرد: تلاش داریم تا با انجام اقدامات پیشگیرانه آمار پرونده‌های حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی به دستگاه قضایی کاهش یابد.
وی ادامه داد: بعضی از آرای صادر شده در دستگاه قضایی در حوزه طرد اتباع بیگانه غیرمجاز علیرغم تلاش قضات، بازدارنده نیست و درخواست داریم که جرائمی که توسط بازرسین کار مشاهده و گزارش می شود بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس تاکید کرد: این ظرفیت در حوزه تعاون ،کار و رفاه استان وجود دارد که میزان پرونده‌های ورودی به دادگستری فارس را تا بیش از 30 درصد کاهش دهد و تحقق این موضوع مستلزم اعتماد بیشتر قضات است.
وی در ادامه به لزوم مراقبت بیشتر از بعضی تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: این درخواست نیز وجود دارد که بویژه پرونده های کثیر الشکات این حوزه زودتر تعیین تکلیف و همچنین شعب تخصصی کیفری و اجرای احکام در حوزه تعاون،کار و رفاه در سطح این استان تشکیل شود.
مختاری همچنین بر اعمال سرعت در کار رسیدگی قضایی به پرونده‌های حوزه تعاون کار و رفاه و همچنین تشکیل کمیته‌ای مشترک برای اجرای تفاهم نامه تاکید کرد.
امنیت حوزه کار و تولید فارس علیرغم مشکلات ناشی از کرونا بالا است
رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در ادامه این دیدار گفت: در این ایام سخت ناشی از شیوع کرونا خوشبختانه هیچ نوع تنشی در بین جامعه کار و تولید این استان وجود نداشته که این موضوعی بسیار ارزشمندی است و جای تقدیر و تشکر دارد.
حجت الاسلام سید کاظم موسوی افزود: آمار پرونده‌های کثیرالشاکی در حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی که بیش از 100 شاکی دارد از سوی این اداره کل تهیه و برای تعیین تکلیف در اسرع وقت به دادگستری ارجاع شود.
وی ادامه داد: این هماهنگی صورت خواهد گرفت که پرونده‌های حوزه تعاون کار و رفاه به شعبی خاص در سطح استان ارجاع داده شود.
رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین بر تشکیل جلسات مشترک مداوم برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و جامعه کار و تولید تاکید کرد.
وی در ادامه با بیان این مطلب که حدود 3 هزار و 700 نفر پرسنل در دادگستری این استان مشغول فعالیت هستند که نیاز به حمایت جدی تری در حوزه رفاهیات دارند،تاکید کرد: تعاونی مسکن و مصرف کارکنان دادگستری این استان تنها در شهرستان شیراز و برخی شهرستان های دیگر استان فعال است و در اغلب شهرستان های این استان تشکیل نشده است.
موسوی افزود: لازم است از ظرفیت‌های حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس در جهت تشکیل تعاونی های مسکن و مصرف کارکنان دادگستری این استان بهره گرفته شود.
در این دیدار همچنین رایزنی‌های اولیه در مورد انعقاد تفاهم نامه دوجانبه بین اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس و دادگستری این استان در راستای رفع مشکلات و موانع جامعه کار و تولید انجام و در این خصوص تبادل و نظر شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/519788/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وقتی حیوان خانگی ات یک گاو باشد!

تصاویری دیوانه‌کننده از دوچرخه سواری روی دیواره یک سد

چرا غیبت بازیگران و خوانندگان در مهمانی طهماسب، لطمه‌ای به آن وارد نکرده است؟

بهترین موقعیت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر

رکوردشکنی تاریخی بایرلورکوزن و ژابی آلونسو

گل دیدنی پولیتانو به فروزینونه از تمامی زوایا

حمایت کلوپ از ستاره لیورپول

فریاد مهاجم سابق لیورپول بر سر داور

پرده‌برداری از تراکتور بدون خمس در قائمشهر

دروسی: لورکوزن شکست‌ناپذیر نیست

هشدار کاپلو به یوونتوس با تمجید از طارمی

برد راحت امامی مقابل حریف کره‌ای و صعود به نیمه‌نهایی

خانمم 3 ماه است که به جدایی فکر می کند

آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است

عباس‌زاده: تاریخ رژیم صهیونیستی به دو مقطع قبل و بعد از حمله تلافی‌جویانه ایران تقسیم شده است

نکاتی درباره آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو

تقویم تاریخ/ رحلت معلم قرآن، استاد "محمدتقی شریعتی"

یکی از ظریف ترین منبت کاری و کنده کاری روی چوب

غذا دادن غواص به کوسه گرسنه!

جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند

2 خبر از فیلم کوتاه؛ آخرین وضعیت «ابله» و«آخرین شیهه»

محمدنژاد جوان در نخستین مبارزه پیروز شد

کابوس آلومینیوم دوباره برای عالیشاه و پرسپولیس

درگیری هواداران با ستاره‌های میلان

دستاورد جدید ژرمن‌ها در اروپا پس از 29 سال

استقلال در اندیشه پایین کشیدن پرسپولیس

دانشگر با کتف در رفته تمرین می‌کند!

پاس گل‌ هفته به نام جانشین گلسازترین بازیکن گل‌گهر!

حریف تراکتور نصف تیمش را ندارد!

نوجوان کاراته کار: شکست واقعا مقدمه پیروزی بود

آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات

فرانسه: به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادهای ایران رهگیری کردیم

نسخه‌ آیفون واتساپ با دستور دولت چین از اپ استور حذف شد

تفال/ من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم

با این تست 3٠ ثانیه‌ای سلامت قلب خود را چک کنید

استادانی که سن نمی‌شناسند؛ از اسکورسیزی تا اسپیلبرگ و ایستوود

فنونی‌زاده: پرسپولیس نمونه یک تیم دونده و درنده است

شگرد گلزنی به نساجی در دست ستاره تراکتور

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

گلر ذخیره تراکتور در مرز آمادگی

اعتراف یورگن کلوپ پس از حذف لیورپول

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

پرویز برومند: به خطیر اعتقاد دارم!

تیم روئینگ دونفره بانوان فینالیست شد

آقامیرزایی در کایاک 200 متر برنز گرفت

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

فارس: با بلوف رسانه ای رو به رو هستیم

ایسنا نوشت: حمله خیالی بزرگ به ایران!

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود