آریا جوان

آخرين مطالب

محمدمهدی تندگویان در بخش پایانی بزرگداشت روز جهانی جوان مطرح کرد؛

نباید از نخبگان اجتماعی غافل شویم/ باید زمینه توانمندسازی جوانان را بوجودآورده و آزادی عمل دهیم تا پرواز کنند ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - یکی از راهکارهای برون رفت از شرایط فعلی اقتصادی و اشتغال شکل گیری تشکل های مردم نهاد در حوزه جوانان است که وابستگی به دولت نداشته باشند. وزارت ورزش و جوانان آماده همکاری با نهادهای بین المللی در حوزه جوانان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، محمد مهدی تندگویان در بزرگداشت روز جهانی جوان که در سالن همایش های مجموعه ورزش ی انقلاب برگزار شد، در ابتدا ضمن تبریک روز بین المللی جوانان و تشکر از یونسکو گفت: روز بین المللی جوانان می تواند دستاوردهای خوبی را داشته باشد. در ایران روز تولد حضرت علی اکبر(ع) روز ملی جوانان نامگذاری شده است زیرا ایشان به عنوان سمبل جوانی برای اهداف خود، تا پای جان دفاع کرد.
وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه باید به جوانان فضا و امنیت در سطح بین المللی داده شود گفت: وقتی کشوری 8 سال درگیر جنگ می شود دیگر هیچ امنیتی برایش باقی نمی ماند، بهترین جوانان ش درگیر جنگ می شوند و بعضا آنها را از دست می دهد. در حال حاضر نیز ما درگیر جنگ اقتصادی و تحریم هستیم، جنگی که در فضای آن، امنیت شغلی برای جوانان باقی نخواهد ماند.
تندگویان افزود: جوانان بهترین سفرای دوستی در ابعاد مختلف هستند ، می توانند پیام آوران صلح و دوستی باشند. اگر فضای اقتصادی مناسب برای جوانان ایجاد شود، آنها در تکنولوژی پیشتاز خواهند شد.
تندگویان با بیان اینکه با تشکیل سازمان تجارت جهانی برای جوانان بسیار موافق هستم ادامه داد: مجامع بین‌المللی از شعارها عبور کنند، وقتی صحبت از فضای امن برای جوانان می‌شود یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این است که برای جوانان ایرانی این فضا و امنیت وجود ندارد.
معاون امور جوانان با مطرح کردن پیشنهاد تشکیل یک سازمان شاخص در روابط اقتصادی، اظهارکرد: تجارت الکترونیک دنیا را متحول کرده‌ است و به‌راحتی می‌توانیم پایگاهی از این طریق برای جوانان ایجاد کنیم.
وی از برگزاری این بزرگداشت به منظور ارتباط صمیمانه جوانان و سازمان های مردم نهاد با یکدیگر ابراز رضایت کرد و با تاکید بر اینکه رویکرد حوزه معاونت جوانان عملگرایی است، اظهار داشت: یکی از راهکارهای اساسی برای برون رفت از شرایط فعلی اقتصادی و حل مشکلات اشتغال شکل گیری تشکل های مردم نهاد در حوزه جوانان است بطوریکه اصرار داریم این تشکل ها بدون وابستگی به دولت بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
معاون امور جوانان با اشاره به فعالیت دو هزار تشکل جوانان ادامه داد: تا پایان دولت دوازدهم این تعداد تشکل را به شش هزار سمن خواهیم رساند، سندیکای ملی را بوجود آوردیم، از اساسنامه مجمع ملی سازمان های مردم نهاد رونمایی کردیم و انتخابات مجمع ملی آن را نیز برگزار خواهیم کرد تا منجر به ارتباط با نهادهای بین المللی در حوزه جوانان شود و نهادهای بین المللی با این اقدام با یک نهاد فعال عمومی در کشورمان مواجه شوند.
محمد مهدی تندگویان ادامه داد: مجمع ملی سازمان های مردم نهاد امکان خدمت رسانی و اطلاع رسانی را برای نهادهای عمومی بین المللی بوجودمی آورد و در این زمینه ترجیح می دهیم که دولت در آن نقشی نداشته باشد و اجازه آزادی عمل را به تشکل ها خواهیم داد.
معاون ساماندهی امور جوانان فعالیت های سازمان های مردم نهاد را در قالب شبکه ای مهم بر شمرد و اظهار داشت: آماده ایم که جوانان دنیا را در یک شبکه جوان ایرانی بصورت پژوهشی و علمی در ایران پذیرا باشیم .
وی فعالیت های شبکه گردشگری و شبکه کارآفرینی را مورد توجه قرار داد و این اقدامات را در راستای برنامه‌های عملیاتی وزارت ورزش و جوانان دانست و خاطرنشان ساخت: برای توانمندسازی جوانان در قالب فعالیت های آنها نیز زیرساخت های لازم وجود دارد و ما می توانیم در این زمینه از آموزش‌های مدرسان خارجی نیز بهره ببریم.
تندگویان گفت: در عرصه تجارت به منظور بهره گیری از توانمندی های جوانان کشورمان شایسته است که با پیگیری سازمان یونسکو قوانین بین المللی تغییر کند تا جاییکه در این زمینه برای اخذ روادید به منظور ایجاد روابط آموزشی و تجاری جوانان با نهادهای بین المللی از تسهیلاتی برخوردار شوند.
معاون ساماندهی امور جوانان ارزش گذاری به نخبگان اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: تاکید می کنم که به نخبگان اجتماعی باید ارزش بگذاریم و همانطور که از نخبگان علمی تجلیل می کنیم روی نخبگان اجتماعی هم سرمایه گذاری کنیم.
وی ادامه داد: نخبه اجتماعی ممکن است دارای تحصیلات تکمیلی نباشد اما بدلیل مهارت و کارآفرینی برای جامعه مثمر ثمر واقع شده باشد که نباید چنین جوانان ی مغفول واقع شوند . قطعا جوانی که با برخورداری از یک کارگاه برای دویست جوان اشتغال و کارآفرین داشته است یک نخبه اجتماعی محسوب می شود و باید به همان میزان که به نخبگان علمی توجه می کنیم آنها را هم مورد توجه قرار دهیم.
تندگویان با بیان اینکه باید رویکرد مدرک گرایی را به مهارت محوری تغییر دهیم اظهار داشت: آنچه مسلم است دنیا از مدرک گرایی آسیب دیده است چرا که در کشور با سیل جوانان ی مواجه می شویم که دارای مدرک هستند اما از داشتن اشتغال محرومند بنابراین باید به سمت مهارت گرایی پیش رویم.
وی در بخش دیگری از سخنانش فعالیت 75 خانه جوان در سراسر کشور را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: این خانه های جوان محل بسیار مناسبی است تا جوان ها مطالباتشان را فارغ از نگاه حزبی و سیاسی عرضه کنند .همچنین این خانه های جوان زیرساخت مناسبی در کشور برای فعالیت های آموزشی با نهادهای بین المللی را فراهم آورده است.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان استقلال جوانان و عدم وابستگی آنها به دولت را برای فعالیت های آنها مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: وظیفه داریم که شرایط را برای توانمند سازی جوانان فراهم کنیم و آنها را متکی و وابسته به دولت نکنیم تا بتوانند با آزادی عمل با تفکرات و اندیشه های خود پرواز کنند و شرایط برای پیشرفت خود و کشور را فراهم آورند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/54047/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

گیر افتادن گربه‌ای در سیل دبی

نماهنگ «تنبیه متجاوز»

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!