آخرین اخبار

يک بار براي هميشه تنبلي را کنار بگذاريد خواندني

يک بار براي هميشه تنبلي را کنار بگذاريد

  بزرگنمايي:

1-بلند شويد و حرکت کنيد.

يکي از بهترين راه‌ها براي تغيير رويه به تعويق انداختن کارها، تغيير چشم‌انداز است. به جاي نشستن پاي کامپيوتر يا تلويزيون در تمام مدت، بلند شويد، چند حرکت کششي انجام دهيد، در جا بزنيد، ورزش کنيد و آنقدر حرکت کنيد تا چارچوب ذهنتان تغيير کند.

2- يادآورهايي را تنظيم کنيد.

يادآور روزانه‌ (يا ساعتي) براي کاري که بايد انجام دهيد يا حداقل براي هدر ندادن وقت تنظيم کنيد (مگر آنکه زمان اضافه براي هدر دادن داشته باشيد). هم‌چنين مي‌توانيد يادآورهايي را تنظيم کنيد که به شما نقل‌وقول‌هاي انگيزه‌بخش ارائه دهند.

3- دوستي انگيزه‌بخش داشته باشيد.

هيچ چيز مانند آن نيست که کسي را در کنار خود براي به واقعيت رساندن اهدافتان داشته باشيد. اگر شروع به تعويق انداختن کارها کنيد، يار انگيزه‌بخش‌تان شما را به بازي برمي‌گرداند.

4- خود را مسئول بدانيد.

مي‌توانيد اين مورد را با اطرافيانتان يا حتي دوست انگيزه‌بخش‌تان انجام دهيد. يک راه خوب اين است که تغييرتان را به صورت عمومي و با صداي بلند اعلام کنيد. شبکه‌هاي اجتماعي يا وبلاگ‌تان را به کار بگيريد، نامه بنويسيد، هر کاري را انجام دهيد که شما را براي انجام کار مسئول مي‌کند.

5- هر روز چيزي خلق کنيد.

مهم نيست چه باشد. اثر هنري، عکس، ويدئو، ژورنال، هر چيزي که شما را وارد روحيه خلاقانه و وارد به کار کردن کند.

6- زود از خواب برخيزيد.

بهترين قسمت زود برخاستن، سکوت و آرام بودن آن است. مي‌توانيد به محض بيدار شدن بر روي چند کار بزرگ تمرکز کنيد و مقدار زيادي کار را که در طول روز زمان زيادي مي‌برند انجام دهيد.

7- زود بخوابيد.


24 روش براي سرکوب تنبلي و به تعويق انداختن کارها؛ يکبار و براي هميشه


اگر زود نخوابيد نمي‌توانيد زود از خواب بيدار شويد و کارهايتان را انجام دهيد. ما بايد تجديد قوا کنيم. خستگي، راهي براي به تعويق انداختن کارهاست.

8- همزمان همه چيز را تميز و منظم کنيد.

گاهي به هم ريختگي عظيمي را در زندگي مي‌بينيم و کاري در مورد آن نمي‌کنيم، آن را به تعويق مي‌اندازيم. اگر 15 دقيقه از روز را به تميز کردن اختصاص دهيد (ايميل، نظافت فيزيکي، وظايف و غيره)، کارهايي کمتري براي انجام باقي مي‌ماند.

9- تلويزيون را حذف کنيد.

نشستن پاي تلويزيون چيز خوبي نيست (تمام وقت). با خلاص شدن از آن با به تعويق انداختن کارها مبازره کنيد.

10- بازه‌هاي زماني را برنامه‌ريزي کنيد.

اگر مي‌دانيد که وظايفي براي انجام دادن داريد و بايد وقت زيادي را روي آن‌ها بگذاريد، تقويم خود را بيرون بياوريد و براي بازه‌هاي زماني برنامه‌ريزي کنيد. اين موضوع باعث مي‌شود برنامه کاري‌تان تنظيم شود و بتوانيد بر به تعويق انداختن کارها فائق آييد.

11- ليست وظايف را دنبال کنيد.


24 روش براي سرکوب تنبلي و به تعويق انداختن کارها؛ يکبار و براي هميشه


بدون دانستن آنکه بايد چه کار کنيد، انجام دادن کارها سخت است. با خود ليست انجام وظايف داشته باشيد تا بدانيد که کار درست را در زمان درست انجام مي‌دهيد.

12- ايميل‌ها را چک نکنيد.

يکي از بدترين کارها به هنگام انجام "کار”، چک کردن ايميل است. اين کار شما را در حالت "عدم فعاليت” قرار مي‌دهد. در عوض، ليست کاري خود را بيرون بياوريد و ابتدا از يک کار بزرگ شروع کنيد. چک کردن ايميل‌ها را به بعد موکول کنيد.

13- شبکه‌هاي اجتماعي را حذف کنيد.

فيسبوک، توئيتر، اينستاگرام، هر چيزي. آن‌ها را به کلي خاموش کنيد تا بتوانيد به تعويق انداختن را شکست دهيد. بر کاري که در دست داريد تمرکز کنيد.

14- براي خود زمان مشخص کنيد.

يک راه مناسب براي انجام کار، تعيين زمان مشخص مثلاً 25 دقيقه کار کردن است. پس از اين زمان استراحت کنيد و براي زمان کوتاهي کاري را که دلتان مي‌خواهد انجام دهيد. سپس دوباره مدت زمان مشخصي کار کنيد.

15- پيگيري کنيد.

يکي از بهترين راه‌ها براي آنکه بدانيد وقت خود را چگونه صرف مي‌کنيد و زمان آزاد براي مقابله با به تعويق انداختن کارها بيابيد، پيگيري کارهاي خودتان است. اپليکيشن‌هايي هستند که اين کار را انجام مي‌دهند. نقاط ضعف خود را پيدا کنيد و آن‌ها را تغيير دهيد.


24 روش براي سرکوب تنبلي و به تعويق انداختن کارها؛ يکبار و براي هميشه


16- در صورت امکان کارهايي را به صورت خودکار درآوريد.

اگر از انجام دادن دستي کارها با کامپيوتر نفرت داريد، هرگاه که توانستيد کارها را به شکل خودکار درآوريد. اين کار باعث مي‌شود زمان ذخيره کنيد و تمرکز خود را بر موارد مهم‌تر و جالب‌تري بگذاريد.

17- ترس خود را بشناسيد و با آن روبه‌رو شويد.

در اکثر مواقع، زماني کاري را به تعويق مي‌اندازيم که از آن ترس داريم. سعي کنيد ترس خود را پيدا کنيد و با آن رو‌به‌رو شويد. سپس مي‌توانيد کار کردن را شروع کنيد.

18- بدانيد که هيچ چيز کامل نيست.

اگر نمي‌توانيد کاري را انجام دهيد مگر آنکه آن کار بطور تمام و کمال انجام شود، بايد کره زمين را ترک کنيد! هيچ چيز کامل نيست. چيزي واقعي و عالي ايجاد کنيد. همين کار به اندازه کافي خوب است.

19- اهداف روزانه تعيين کنيد.

در ابتداي هر روز کارهايي را که مي‌خواهيد انجام دهيد تعيين کنيد. بعضي افراد مي‌گويند سه کار. بستگي دارد کارها چه اندازه بزرگ هستند. براي خود حدي مشخص کنيد.

20- به خود مرخصي بدهيد.

اگر در مبارزه با به تعويق انداختن کارها، دوران سختي را مي‌گذرانيد، به خود خيلي سخت نگيريد. به ياد داشته باشيد شما انسان هستيد و به استراحت نياز داريد.

21- خود را سرگرم کنيد.


24 روش براي سرکوب تنبلي و به تعويق انداختن کارها؛ يکبار و براي هميشه


به تماشاي فيلم، بازي يا موزه هنري برويد. دوري از کار راه مناسبي براي مبارزه با به تعويق انداختن است، چرا که باعث مي‌شود انرژي خلاق خود را بازيابي کنيد.

22- کمتر کار کنيد.

يک دليل به تعويق انداختن کارها، سعي بر انجام کار زياد است. پروژه‌هاي اصلي را تشخيص دهيد و ابتدا آن‌ها را به انجام برسانيد. در اين صورت احساس غرق شدن نخواهيد داشت و قادر هستيد کارها را به خوبي انجام دهيد.

23- روزانه زماني براي آرامش داشته باشيد.

ما به طور مداوم در دنيال ديجيتال گرفتار شده‌ايم. به ندرت به موسيقي گوش مي‌دهيم. اين موضوع طاقت‌فرسا و استرس‌زا است و بر کار و زندگي ما اثرگذار است. روزانه حداقل 15 دقيقه به خود زمان آرامش بدهيد تا بتوانيد تمرکز خود را بدست آوريد.

24- سازش نکنيد.

فکر نکنيد "تنبل هستيد” و "هميني که هستيد خواهيد بود”. اين درست نيست و اجازه ندهيد که اين گونه باشيد. شما مي‌توانيد با تعويق انداختن مبارزه کنيد.

نتيجه‌گيري

اگر قصد داريد به تعويق انداختن کارها را يک بار براي هميشه شکست دهيد، مي‌توانيد از اين 24 روش کمک بگيريد. موردي که مطابق شرايط شماست انتخاب کنيد و به کارتان برگرديد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

طرز تهيه فرني سه رنگ

شارژ تلفن همراه با نوشيدني‌ها

يک بار براي هميشه تنبلي را کنار بگذاريد

مرز باريک خبر گرفتن از يکديگر و فضولي

به اين دلايل، مودم را هنگام خواب خاموش کنيد!

درس هايي مهم، براي داشتن زندگي بهتر

سيگار با پوست و زيبايي ما چه مي‌کند؟

کار و استرس، شما را هم از زندگي انداخته؟

چرا کمال گرايي چيز خوبي نيست؟

نکاتي درباره خودباوري، انگيزه و اعتماد به نفس

هنجاريابي مقياس اعتيادپذيري و سوء مصرف مواد به منظور شناسائي افراد مستعد سوء مصرف مواد در بين دانشجويان

هويت جنسي چيست؟

چرا فوت کردن شمع براي سلامتي خطرناک است؟

منفي بافي و منفي بيني را کنار بگذاريد

با اين نشانه‌ها، رابطه عاطفي‌تان دوامي ندارد

تاثير مديريت شبکه‌هاي اجتماعي در موفقيت

مواد خوراکي تقويت کننده سيستم ايمني را بشناسيد

شخصيت پولي شما چگونه است؟!

پول واقعا شادي‌ مي‌آورد

پژوهش هايي درباره‌ي خيانت؛ خيلي دور، خيلي نزديک

شخصيت شناسي افراد از روي نحوه حمام کردن شما!

چرا بايد «عذرخواهي کردن» را ياد بگيريم؟!

مام ضد عرق بهتر است يا اسپري ضد عرق؟!

براي صبحانه بهتر است چه بخوريد؟

کارهايي که اگر انجام ندهيد حتما پشيمان خواهيد شد

در وجودمان چه مي کاريم؟

بفرمائيد «الاغ برگر»!

کلاغ ها آينده نگر تر از انسان هستند

صندوق هاي مهاجم، بلاي جان مديران شرکت ها

تقويت تمرکز وحافظه باخوردن بلوبري

اين ويتامين ها مغز شما را به کامپيوتر تبديل مي کند

بدون دوست، هرگز!

چرا موفق‌ ترين افراد بيشتر مورد تنفر قرار مي‌گيرند؟

دانش "راز": آيا واقعا "درخواست از جهان" نتيجه بخش است؟

ساده باش، اما ساده لوح نباش!

شخصيت شناسي از روي حرکات دست

ماهيت لذت چيست؟

آنچه فاتحان موفقيت را متمايز مي‌کند...

سلفي هاي خود را اين گونه به استيکر تبديل کنيد

عواقب خطرناک مسواک نزدن

شتاب‌دهي به کارها با کمک قانون نيوتن!

10 اسرار علمي حل نشده در سال 2017

3 تست روانشناسي جديد

همه چيز درباره تغيير صدا در بلوغ

نکته هاي مهم براي روزهاي آخر کنکور

گل‌هايي که بر باد مي‌دهند ...

بي حوصله نباش!

براي حفظ جايگاهم بايد عجله کنم؟

با اين 10 نکته، شغل مورد نظرتان را بيابيد

چطور هنگام انتقاد آرامش خود را حفظ کنيم؟