آریا جوان

آخرين مطالب

نقد و بررسی بازی PES 2021؛ تکراری متفاوت! ورزش

نقد و بررسی بازی PES 2021؛ تکراری متفاوت!
  بزرگنمايي:

آریا جوان- هر سال روز‌های آخر تابستان و آغاز پاییز، فصل انتشار جدید‌ترین نسخه از سری بازی‌های ورزشی و مخصوصا دو شبیه‌ساز فوتبال محبوب یعنی PES و فیفا است. با این حال امسال، این معادله کمی پیچیده و متفاوت شده و شرکت کونامی، رویه جدیدی برای نسخه جدید بازی‌اش در پیش گرفته است. شیوع ویروس کرونا، افراد و کسب‌و‌کارهای زیادی را درگیر و برنامه‌هایشان را مختلف کرده و این وسط، استودیو‌های بازیسازی هم با مشکلات مختلفی روبه‌رو شده‌اند که نتیجه آن، تاخیر خوردن بازی‌های متعددی بوده است.

نقد و بررسی بازی پی اس 2021

در این میان کونامی هم که به چنین مشکلاتی روبه‌رو است، چندی پیش رسما اعلام کرد که جدید‌ترین بازی فوتبالش یا همان PES 2021، دیگر یک نسخه کاملا جدید نخواهد بود و در عوض، شاهد یک آپدیت فصلی برای نسخه قبلی بازی خواهیم بود که برخلاف قیمت‌گذاری همیشگی مجموعه، به جای 60 دلار، 30 دلار قیمت خواهد داشت.

همچنین کونامی تایید کرده که با‌وجود انتشار PES 2021 با چنین فرمتی، نسخه بعدی بازی یک تحول اساسی خواهد بود تا تجربه‌ای مناسب برای نسل جدید از بازی‌های ویدیویی باشد. اما اصلی‌ترین سوالی که طرفداران بازی‌های فوتبال و PES در ذهن دارند، این است که آیا با تمام این تفاسیر، PES 2021 ارزش خرید دارد؟

بررسی PES 2021 با روال همیشگی بررسی بازی‌های این سری و کلا بازی‌های فوتبال، متفاوت است. از یک طرف، اثری 30 دلاری داریم که خب قیمت پایین‌تری نسبت به برچسب 60 دلاری به‌حساب می‌آید اما از طرف دیگر هم، شرایط بازی به‌گونه‌ای است که خرید آن حتی با این قیمت هم برای خیلی‌ها منطقی به‌نظر نمی‌رسد. چون راستش را بخواهید، PES 2021 دقیقا همان نسخه سال گذشته بازی است و با اینکه در این بین هیچ فریبکاری از طرف کونامی وجود نداشته و آن‌ها رسما هم این موضوع را اطلاع‌رسانی کرده‌اند، ولی بازهم اگر نسخه قبلی را دارید،‌ به‌شخصه دلیلی نمی‌بینم که بخواهید برای نسخه جدید هزینه کنید؛ حتی با در نظر گرفتن این موضوع که دارندگان نسخه قبلی، یک تخفیف 20 درصدی هم دارند.

قبل از اینکه اصلا سراغ مواردی مثل گیم‌پلی برویم، باید بدانیم که تنها تغییرات بازی نسبت به سال پیش، به آپدیت شدن ترکیب تیم‌ها، چینش جدید تیم‌ها در لیگ‌ها با در نظر گرفتن تیم‌های صعود و سقوط کرده فصل و همینطور مواردی خیلی جزئی مثل تفاوت‌هایی در منو‌ها، چند مربی جدید در بخش مسترلیگ و در دسترس بودن یورو 2020 در قالب یکی از کاپ‌های بازی است؛ حالت یورو 2020 با اینکه در نسخه اولیه PES 2020 وجود نداشت، بعدا در قالب یک آپدیت رایگان به بازی اضافه شد و به همین دلیل ویژگی جدید و انحصاری برای PES 2021 به‌حساب نمی‌آید.

نقد و بررسی بازی پی اس 2021

ولی خب قبل از اینکه به نتیجه نهایی برسیم، بد نیست از یک زاویه دیگر هم به بازی نگاه کنیم. اگر همیشه طرفدار سری PES بودید و به هر دلیلی سال گذشته به سراغ آن نرفتید، PES 2021 فرصتی ایده‌آل برای شما است تا با پرداخت هزینه‌ای کم‌تر از قیمت همیشگی بازی‌های سری، از یک فوتبال خوب لذت ببرید. هرچند می‌توان گفت که برای شناخت بهتر گیم‌پلی بازی می‌توانید بررسی PES 2020 را بخوانید و بر اساس آن تصمیم بگیرید، ولی بد نیست همینجا هم کمی بیش‌تر به جزییات بازی بپردازیم.

PES 2020 که سال گذشته منتشر شد، حکم اثری را دارد که تمام بهبود‌های ریز و درشت این سری در سال‌های گذشته را به اوج می‌رساند. یادمان نرفته که این نسخه، هرچند با مشکلات همیشگی مجموعه مثل لایسنس‌ها و ضعف‌های مثل گزارشگری همراه است، ولی در داخل زمین چمن سبز فوتبال، تجربه‌ای واقعا لذت‌بخش و جذاب از این ورزش ارائه می‌دهد؛ تجربه‌ای که هم به فوتبال واقعی شبیه است، هم در قالب یک بازی ویدیویی هیجان خوبی از این ورزش ارائه می‌دهد و هم واقعا می‌توان برای مدت طولانی با آن سرگرم شد.

نقد و بررسی بازی پی اس 2021

خب خبر خوب اینکه تمام این ویژگی‌ها، تمام و کمال هنوز هم در PES 2021 وجود دارند و خب با آپدیت‌هایی که در طول یک سال گذشته برای بازی منتشر شده‌اند، گیم‌پلی بازی حتی بهتر هم شده است. یکی از ویژگی‌هایی که به‌شخصه در مورد فوتبال ارائه‌شده در بازی دوست دارم، این است که PES خیلی خوب آن جنبه غیرقابل پیش‌بینی بودن فوتبال را درک و پیاده کرده است.

همین عامل هم باعث می‌شود تا نتایج مسابقات، تا حد زیادی وابسته به مهارت گیمر باشد و بتوانید با وقت گذاشتن به بازیکن بهتری در PES تبدیل شوید. جدا از این مواردی مثل سیستم ارسال پاس‌ها، انیمیشن‌های نرم بازیکنان که کنترل آن‌ها را لذت‌بخش می‌کند، مکانیک شوت‌زنی بهینه و مناسب و کلی جزییات ریز و درشت دیگر باعث می‌شوند تا بتوان واقعا از فوتبال ارائه‌شده در بازی لذت برد. البته بازی یک سری از مشکلات نسخه قبلی مثل تصمیمات عجیب و غریب داور را هنوز هم دارد و باید خودتان را برای خطا شدن ساده‌ترین برخورد‌ها آماده کنید!

پی اس 2021 همچنین تمام حالت‌های بازی نسخه قبل را در کنار تجربه یورو 2020 که در دنیای واقعی فعلا تا سال 2021 به‌تعویق افتاده، ارائه می‌دهد و هرچند هیچ چیز جدیدی برای ارائه در این زمینه ندارد، ولی خب کماکان می‌توان با حالت‌هایی مثل مسترلیگ یا بخش مای‌کلاب آن سرگرم شد. به‌عنوان کسی که هر سال به سراغ آلتیمیت تیم فیفا می‌روم، حس خیلی بدی نسبت به بخش مای‌کلاب بازی ندارم.

درست است که وضعیت سرور‌های بازی خیلی ایده‌آل نیست و پیدا کردن مسابقاتی که بتوان واقعا با تاخیر کمی آن‌ها را تجربه کرد سخت به‌نظر می‌رسد، ولی بازهم مای‌کلاب با یک سری ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودش مثل سیستم ارتقای بازیکنان که اجازه می‌دهد بتوانید با تنوع بالایی از بازیکنان تیم‌تان را بسازید و به مرور آن‌ها را ارتقا بدهید، برای مدتی سرگرم‌کننده است. هرچند که باید بازهم تاکید کنم هیچ ویژگی جدیدی در مقایسه با نسخه قبلی در این بخش‌ها وجود ندارد و همه‌چیز از ساختار کلی گرفته تا حتی انیمیشن‌های به‌دست آوردن بازیکنان دقیقا همان‌هایی هستند که در پی اس 2020 هم وجود داشتند.

نقد و بررسی بازی پی اس 2021

جدیدترین نسخه از شبیه‌ساز فوتبال کونامی، همینطور در جنبه‌های بصری و صوتی هم بدون تغییر نسبت به قبل عرضه شده و نباید انتظار بهبود خاصی از آن داشته باشیم. از انیمیشن‌های آغاز مسابقه‌ها گرفته تا کیفیت طراحی چهره‌ها و جنبه‌های صوتی همگی موارد استفاده‌شده در PES 2020 هستند و خب اگر امیدوار بودید که بازی از حیث لایسنس پیشرفتی داشته باشد هم متاسفانه خبر خوبی برای‌تان ندارم و کونامی، امسال حتی لایسنس یک سری تیم‌ها مثل دو تیم شهر میلان را هم از دست داده است.

با تمام این تفاسیر، یک بار دیگر این سوال را مطرح کنیم. آیا PES 2021 ارزش خرید دارد؟ اگر نسخه قبلی بازی را دارید، هر هزینه‌ای که برای این آپدیت پرداخت کنید در واقع حکم پول دادن برای فایل‌های ادیتی را دارد که رایگان هم می‌توانید آن‌ها را دانلود و روی بازی اعمال کنید تا هم مشکل لایسنس بازی حل شود و هم جدیدترین ترکیب‌ها و مواردی از این دست را داشته باشید. اما خب اگر کلا گیم‌پلی PES را دوست دارید و نسخه سال گذشته را هم خریداری نکرده‌اید، PES 2021 با قیمت 30 دلاری‌اش بازی است که می‌توانید یک سال با آن سرگرم شوید تا نسخه بعدی بازی که به‌گفته کونامی اثری کاملا بهبودیافته و باکیفیت خواهد بود، منتشر شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/590422/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فریدون مشیری؛ شاعر زندگی/ ویدئو

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

رمضی: «شب‌ آواز ایرانی» به حوزه هنری بازگشت/ رونمایی دو آلبوم در هر ماه

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

برای کاهش وزن دویدن بهتر است یا پیاده روی؟

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

تصاویری باورنکردنی از یک خرچنگ در حال وزنه برداری/ ویدئو

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

خوابیدن روی شکم چه ضررهایی برای سلامتی دارد؟

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

کدام مواد غذایی برای سلامت مو مفیدند؟

وقتی دونالد ترامپ دی‌جی می‌شود!

این گیاه حافظه را زیاد و افکار منفی را از شما دور می‌کند

فال روزانه سه‌شنبه 28 فروردین 1403

فال حافظ سه‌شنبه 28 فروردین 1403

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

شکستن در و پنجره ورودی سالن کنسرت معین در وان!/ ویدئو

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

وضعیت ورودی سالن کنسرت معین در وان!/ ویدئو

زندگی «اعراب بادیه‌نشین» از دریچۀ عکس‌های 120 ساله

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

یک تکنیک ساده برای کنترل عصبانیت و خشم

فواید استراتژی «تقلب» در رژیم غذایی

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

پنج توصیه مهم برای مراقبت از کودکان در برابر اخبار ناخوشایند

تاریخچۀ عجیب و باورنکردنی «مالیاتِ ریش»!

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

عکسی از دیدار ابی و پسرخوانده اش با همایون شجریان و انوشیروان روحانی

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند