آریا جوان

آخرين مطالب

نشست وزیر ورزش و جوانان با اعضای شورای سیاستگذاری دومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان ؛

دکتر سلطانی فر:دو عنصر امید و اعتماد مهمترین نیاز امروز کشور است/با مشارکت مردم در عرصه های مختلف پایه های نظام را تثبیت و تحکیم می کنیم ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - وزیر ورزش و جوانان دو عنصر امید و اعتماد را مهمترین نیازهای امروز کشور دانست و تاکید کرد:که باید با تلاش و تدبیر، تعامل جدی ترو با گسترش ارتباط و فراهم آوردن زمینه های مشارکت مردم امید و اعتماد را پررنگ تا کشور را به سمت رشد و توسعه مدیریت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ،دکتر مسعود سلطانی فر در نشست با اعضای شورای سیاستگذاری دومین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان که بعد از ظهر امروز برگزار شد؛دو عنصر امید و اعتماد را مهمترین نیازهای امروز کشور دانست و تاکید کرد: باید با تلاش و تدبیر، تعامل جدی ترو با گسترش ارتباط و فراهم آوردن زمینه های مشارکت مردم امید و اعتماد را پررنگ تا کشور را به سمت رشد و توسعه مدیریت کنیم.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هر نظام سیاسی در جریان حرکت توسعه خودش ؛تولید ثروت و توزیع عادلانه را به عنوان هدف نهایی دنبال می کند اظهار داشت: در قرن گذشته هدف توزیع عادلانه فقر بود که نتیجه ای در بر نداشت و همه به این نتیجه رسیدیم که اگر ثروتی ایجاد شود و توزیع نشود آن اقدام برای توزیع هیچ نتیجه اش هم هیچ است بنابراین باید با تولید ناخالص داخلی ثروت بوجود بیاید و با اتخاذ سیاست برای توزیع عادلانه ثروت بین مردم تلاش کنیم.
دکتر سلطانی فر ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان نقش،جایگاه،رسالت و ماموریت مشخص و کاملا روشن و شفافی را در راستای ایجاد امید و اعتماد دارد و زمینه های رشد اجتماعی و فرهنگی را به منظور ساماندهی رشد اقتصادی فراهم می کند.
وزیر ورزش و جوانان ؛مقوله ورزش را ارزانترین و موثرترین ابزار موجود در جهان برای تامین سلامت جسمی و روحی جامعه دانست و تاکید کرد: ورزش موجب ایجاد وحدت ملی و افتخار ملی می شود و با هیچ ابزار دیگری نمی توان شور و شعفی را که ورزش در راستای پروژه ملت سازی بوجود می اورد مقایسه کرد.
دکتر سلطانی فر موفقیت ورزشکاران در رشته های مختلف را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: پیروزی های ورزشکاران در رشته های مختلف از جمله یک برد فوتبال ،رکورد شکنی یک ورزش کار یا قهرمانی والیبال و اتفاقات بزرگ دیگر همچنین مدال های بازی های آسیایی و بازی های المپیک موجبات غرور،وحدت،هماهنگی،شادی و شعف مردم را فراهم می کند و هیچ رویدادی مثل ورزش نمی تواند چنین موقعیت و شرایطی را بوجود آورد.
وزیر ورزش جوانان از توجه و حساسیت مسولان کشور نسبت به ورزش هم به نیکی نام برد و پیام های رهبر معظم انقلاب را در خصوص موفقیت های ورزشکاران یک افتخار دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب حتی وقتی تیم ملی فوتبال ایران به اسپانیا در جام جهانی فوتبال ،بازی را واگذار کرد بدلیل زحمت ورزشکاران پیام تقدیر دادند که تاکنون در عرصه ورزش بعد از شکست سابقه نداشته و حتی بعد از رویداد احیر بازی های آسیایی هم بار دیگر تقدیر و تشکر کردند که نشاندهنده حساسیت همه مسئولین کشور به موضوع مهم ورزش است.
دکتر سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش موضوع جوانان را مهم برشمرد و توضیح داد: موضوع جوانان هم در اولویت اصلی وزارت ورزش و جوانان قرار دارد بطوریکه پنج سال قبل تعداد سمن های جوانان به حدود یکصد می رسید اما امروز از مرز 2 هزار سمن گذشته و تا پایان دولت دوازدهم هم تعداد سازمان های مردم نهاد این عرصه از مرز 4 هزار و 500 هم خواهد گذشت.
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر برنامه ریزی به منظور افزایش تعداد سمن ها ،توانمنمد سازی سمن ها را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت:از ظرفیت سمن های جوانان برای توسعه مشارکت مردم با هدف تثبیت پایه های نظام استفاده می کنیم چرا که اعتقاد داریم آزادترین کشورهای دنیا امن ترین نظام های سیاسی را در جهان دارند بنابراین ازادی های مردم و حقوق شهروندی آنها را با فراهم آوردن زمینه مشارکت آنها در عرصه های مختلف به منظور تحکیم و تثبیت پایه های نظام سیاسی رقم می زنیم.
دکتر سلطانی فر در ادامه ایجاد خانه های جوان را نیز به عنوان یکی از اقدامات وزارت ورزش نام برد و تصریح کرد: خانه های جوان را در سراسر کشور به عنوان محل تجمع جوانان برای کمک به توسعه کشور در ابعاد مختلف گسترش داده ایم. جوانان هم توانمندی های خود را در عرصه برنامه ریزی و اجرایی در خانه های جوان ارائه می دهند و با مشارکت جوانان توسعه کشور سرعت پیدا می کند.
وزیر ورزش و جوانان ارائه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را برای بستر مناسب برای ازدواج جوانان یکی دیگر از اقدامات موثر برای جوانان دانست .
دکتر سلطانی فر قانونمندی تعامل و گفتمان جوانان با حکومت را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت:در ناآرامی های دی ماه گذشته در شهرهای مختلف کشور چند هزار نفری هم دستگیر شدند اما بر اساس امار معاون ساماندهی امور جوانان در بین دستگیر شدگان حتی یک نفر که عضو سازمان های مردم نهاد باشد، وجود نداشت و این مهم بیانگر آن است که جوانان ما یاد گرفتند که مطالبات خودشان را در قالب گفتمان با دولت بصورت قانونمند مطرح کنند و آنچه مسلم است ایده ها،نقدها و نظرهای جوانان برای اجرای برنامه ها کمک بسیار خوبی است..
وزیر ورزش و جوانان برگزاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان را حرکتی در راستای ایفای نقش اجتماعی بنگاه های بخش خصوصی و اقتصادی دانست و تصریح کرد: برگزاری این جشنواره حرکت ارزشمندی است که هم به اعتماد و امید جوانان کمک می کند و هم باعث تولید علم در کشور می شود که این روزها بیش از هر زمان دیگری به تولید علم نیازمندیم.
دکتر سلطانی فر با تاکید بر کار بیشتر در علوم پایه و علوم انسانی اظهار داشت: این جشنواره ها که با حمایت خیران هم برگزار می شود به تولید علم در کشور منجر می شود و زمینه اعتماد و امید را در بین مردم فراهم آورده و باعث خواهد شد جوانان به عنوان موتور محرک توسعه کشور نقش آفرینی ارزنده ای در پیشرفت داشته باشند.
وزیر ورزش و جوانان همچنین حمایت این وزارتخانه از برگزاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان را اعلام و به مشارکت این وزارتخانه در امر برگزاری تاکید کرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/64184/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

حمله جوان انگلیسی به یک اتوبوس!

این یک اسباب بازی نیست/ عکس

سریال های معروفی که «لعیا زنگنه» بازی کرده است

کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد

نمک روی زخم آرسنال؛ لذت بردم که حذف شدید!‏

ورود کنعانی‌زادگان به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس

تراکتور با جت شخصی مقابل نساجی

موقعیت عالی که عیسی آل کثیر از دست داد

گل اول پرسپولیس به صنعت نفت توسط دانیال اسماعیلی فر

راستش رو بگو، چند سالته؟مصاحبه دیدنی جود بلینگام با ریو فردیناند

گل دوم پرسپولیس به صنعت نفت که افساید اعلام شد

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 1 پرسپولیس

کارتون دیدنی بره ناقلا

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران فاقد ارزش نظامی بود

واکنش رئیسی به درگذشت پرویز داودی

دیدار جمعی از دیپلمات‌های وزارت خارجه با ولایتی

حقیقت‌پور: باید در داخل، مداراگر باشیم

رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند‌ پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند‌

خبرهای مهم درباره تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

خیابان‌های دبی رودخانه شدند!

انتقاد نسبت به طول دادن دعا خواندن

کشف یک گودال عجیب در وسط مزرعه!

نمایی زیبا از گله اسب‌های آزاد

دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی بخاطر شایعه ازدواج‌!

چگونگی انتخاب اردشیر رستمی برای نقش شهریار

سپاهان با روش جدید: زکی‌پور حمله کن

جایگاه پرسپولیس در آبادان فعلا خالی است

هشدار ژاوی به بازیکنان بارسلونا درباره ال‌کلاسیکو

ترکیب دیدار پرسپولیس و صنعت نفت اعلام شد

همای سعادت دوباره در دسترس نکونام

جایگاه روبه روی آزادی برای استقلال سولداوت شد

رقبای ملی‌پوشان ایران مشخص شدند

افول لیگ برتر؛ به لقب لیگ کشاورزان سلام کنید!

جریمه جدید فوتبال ایران برای پرسپولیس

پیکان و هوادار به تساوی رضایت دادند

رهبر انصارالله یمن: متجاوزان فهمیدند که هرگونه تجاوزی بی پاسخ نخواهد ماند

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

چقدر این روحیه در ما جاری است؟

تصاویری از سیل مرگبار در عمان

گوناگون/ روایتی از قرینه ترین کوچه پایتخت

بیکارتر از کیم کارداشیان، مرفه‌تر از ایلان ماسک!

سورپرایز رضا رشیدپور با اجرای یک برنامه متفاوت

«استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن

واکنش «علیخانی» به عکس جنجالی: حداقل بگین ادیت کردین!

تجلیل مسئولان باشگاه هوادار از رضا عنایتی سرمربی تیم پیکان

پیام سپاهان برای تیم و هواداران پس از برد دربی

پاکدل مستقیم به رختکن رفت

شروع ستاره لژیونر با توپ پُر در جام ملت‌ها