آریا جوان

آخرين مطالب

شعبانی بهار: با تمام وجود از اتفاقی که برای زهرا نعمتی افتاد عذرخواهی می کنم / سندرم صرف مدال آوری با فلسفه ورزش منافات دارد ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - رییس فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: در موضوع حذف زهرا نعمتی جدا از این که چه کسی مقصر بوده، به عنوان مسئول فدراسیون اگر رنجش خاطری برای هر کس ایجاد شده، با تمام وجود عذرخواهی می کنم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، غلامرضا شعبانی‌ بهار رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان در نشست خبری گفت:نتایج کاروان ایران در بازی های آسیایی با تمام ضعف ها و قوت هایی که داشتیم و با توجه به ظرفیت هایی که کشور ما داد و با همه مضایقی که وجود دارد در مجموع خوب بود و مقامات کشوری پیام های تقدیر زیادی دادند و در راس همه آنها پیام مقام معظم رهبری بود و همه این ها نشان داد کار ورزش مورد توجه همه ارکان نظام است. و ما باید بیشتر تلاش کنیم تا بتوانیم این افتخارات را بیشتر کنیم. از رسانه های مختلف که به نوعی کمک حال فدراسیون ها بودند تشکر می کنم. یک بال مهم توسعه ورزش با نقدهای به موقع و گوشزد کردن ضعف ها می تواند رسانه باشد.
رییس فدراسیون تیراندازی با کمان با بیان این که کمتر عنصری را سراغ داریم که ورزش در آن تاثیر گذار نباشد، افزود: ورزش عنصری سلامت بخش، وحدت آفرین و نشاط آور است و اهداف مقدسی دارد که یکی از آنها قهرمانی است. بخش عمده آن در حوزه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است. سندرم صرف مدال آوری ریسک پذیری مدیر، مربی و ورزشکار را به شدت کم می کند که این با فلسفه ورزش منافات دارد، رسانه می تواند در تحقق اهداف ورزش کمک کند تا همه شرایط برای توفیقات مهیا شود.
شعبانی بهار تصریح کرد: به من می گویند ١٣ نفر برده و یک مدال کسب کرده اید چرا ٧ نفر نمی برید و همین مدال را کسب کنید گفتم بله همین کار را می کنیم. آیا می شود زحمت ٤ ساله ورزشکار را به خاطر مدال نادیده گرفت؟ ٩ ماه دیگر مسابقات جهانی برای کسب سهمیه المپیک توزیع می شود که اگر بین هشتیم برتر باشیم سهمیه المپیک را می گیریم.
وی ادامه داد: برای اولین بار در ریکرو بازیهای آسیایی جزو هشت تیم شدیم. تمام تلاش مان را کردیم که این اتفاق رخ دهد. از همین امروز هم تلاش ها برای کسب سهمیه در هلند آغاز شده که اگر اتفاق بیفتد توفیق بزرگی است اما می دانیم که در المپیک نتیجه نمیگیریم ولی حضور در المپیک افتخار است.
رییس فدراسیون تیراندازی با کمان درباره بازیهای آسیایی عنوان کرد: تیم کامپوند ما در اینچئون یک طلا در انفرادی و یک برنز در تیمی داشت. در این بازیها انفرادی را حذف کرده بودند چرا که میزبان در آن ضعیف بود. در تیمی کامپوند مردان ضعیف عمل کردیم و آنکه انتظار داشتیم نشد چون اسماعیل عبادی را که همچنان رکورددار بازیهای آسیایی است در ترکیب داشتیم و فکر می کردیم روی سکو می رویم. در مسابقات میکس هم که برای اولین بار برگزار شد برنز گرفتیم.
شعبانی بهار درباره حذف زهرا نعمتی، خاطرنشان کرد: پارک مربی و مسئول مستقیم زهرا نعمتی بود که بعد از برد نعمتی مشعوف شده و زمان یک چهارم و یک هشتم را اشتباه دیده بود. همه کارهای فنی نعمتی دست مربی بود. ما دو سرپرست داشتیم هم برای مردان هم بانوان. وظایف آنها کاملا مشخص بود و سرپرست کار اجرایی دارد ولی کارها فنی ورزشکار با مربی بود. ضمن این که قبول دارم که خانم دباغ سرپرست بانوان باید در این خصوص دقت نظر بیشتری انجام می داد.
وی با بیان اینکه گفته می شود نعمتی برای ناهار رفته بود، افزود: اصلا بحث ناهار مطرح نبود، نعمتی فقط ٣٠ ثانیه دیر رسید. من خودم آنجا حضور داشتم و اعتراض خودم را هم کردم. اما این اتفاق در مجموعه ای افتاده که بنده مسئولش هستم و جدا از این که چه کسی مقصر بوده، به عنوان یک مسئول اگر رنجش خاطری برای هر کس ایجاد شده، با تمام وجود عذرخواهی می کنم. اگر در اندونزی عذرخواهی نکردم به دلیل این بود که باید فضا را مدیریت می کردم، ورزشکار ان ما هنوز مسابقه داشتند و باید آرامش تیم را حفظ می کردم.
رییس فدراسیون تیراندازی با کمان درباره اینکه حرف اول را در ورزش قهرمانی مدال می زند و شما ناکام بودید، و همچنین درباره عدم اعزام سوگند رحمانی عنوان کرد: به ما می گویند به ما لیست بلند بدهید و تغییرات باید در همین لیست باشد اما اسم نعمتی در لیست بلند نبود. من تلاش کردم اسم نعمتی را در تغییرات لحاظ کنم. این باید در ستاد عالی بازیهای آسیایی مطرح و بعد در لیست بلند جایگزین می شد که کار سختی بود. در لیست نهایی هم نعمتی نبود اما با رایزنی کمیته ملی المپیک این کار هم انجام شد تا نعمتی به عنوان کسی که بهترین رکورد را در کشور داشت به بازی ها اعزام شود.
وی تصریح کرد: نعمتی باز هم به درخواسست ما در رکورد گیری شرکت کرد و بالاترین رکورد بین کمانداران بانوی ایران کسب کرد. مسئولان کمیته هم دیدند و در نهایت او جایگزین شد. ضمن این که سوگند رحمانی یکی از بهترین ورزشکار ان ما در رده جوانان است به المپیک جوانان می رود اسم رحمانی در لیست کوتاه ما نبود و در نهایت نعمتی اعزام شد.
شعبانی بهار درباره انتخابش با حاشیه های فراوان و مهندسی انتخابات تصریح کرد: چه حاشیه هایی؟ از داورزنی بپرسید.انتخابات به من ربطی ندارد و به عنوان یک نامزد شرکت کردم. چون من معاون بودم همین را به فدراسیون جهانی شکایت کردند آنها به من نامه زدند و گفتند در چین یک نفر هست که هم معاون است و هم در فدراسیون کار می کند. ما نه تنها مشکلی با این موضوع نداریم بلکه توصیه می کنیم بمانید که این موضوع می تواند ظرفیتی برای فدراسیون باشد.
رییس فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: من نظر تک تک ورزشکار ان را گرفته ام که اشکال کجا بود و پیشنهادات چیست. حالا روی این موضوع کار می کنیم. دلائل زیادی برای توسعه نیافتن تیراندازی با کمان وجود دارد که یکی از آن ها گران بودن این رشته و تجهیزات آن است و هر کسی نمی تواند هزینه کند.
شعبانی بهار درباره ازدواج دو ورزشکار در بازیهای آسیایی گفت: سرمایه من صداقت است. اول اینکه عقبه آنها را نمی دانستم و فکر می کردم نامزد هستند. بعدازظهر دیدم یک خبرنگاری به من گفت عروسی داریم گفتم چه عروسی ای؟ گفتم موضوع چیست؟ قیدی گفت هفت ماه پیش عقد کردیم و می خواستیم عروسی بگیریم. اینجا هم می خواهیم علنی بگوییم و جشن کوچکی داشته باشیم تا همه مردم بدانند. به من گفتند رییس فدراسیون هستی نمی خواهی چیزی بدهی؟! گفتم فردا مسابقه دارند من هم در جشن مشارکت کنم.این واقعیت بود که گفتم.
وی درباره برنامه فدراسیون در خصوص کادر فنی یادآور شد: درباره مربی جمع بندی می کنیم. با مربیانی که اندونزی بودند، صحبت کردم تلاش می کنیم یک مربی برای ریکرو داشته باشیم اما سخت است چون هم بحث مالی را داریم هم اینکه برداشتن مربی کره ای و جذب یک مربی دیگر از این کشور ممکن است مسائلی را به دنبال داشته باشد. منتظریم ببینیم شرایط چطور است. خواسته ایم که مربیان شرقی رزومه خود را بفرستند. در این مرحله حتما باید مربی خارجی داشته باشیم.
رییس فدراسیون تیراندازی با کمان درباره برخورد با مسببان حذف زهرا نعمتی و برخورد با پارک، مربی وی گفت: به اعتقاد من مربی زحمت خود را کشیده و جرمی مرتکب نشده و برخورد معنا ندارد، یک تصمیم مدیریتی می گیریم یا همکاری کنیم یا نه. در باره همه آنهایی که به نوعی مقصر بودند هم تصمیم خواهیم گرفت.
در این جلسه همچنین زهرا نعمتی و پارک مربی کره ای وی حضور داشتند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
نعمتی ضمن تشکر از شعبانی بهار گفت: ورود و حضور من در بازی های آسیایی با حمایت آقای شعبانی بهار صورت گرفت و همچنین از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک همه تلاش خود را برای حضور من در بازی های آسایی انجام دادند و در کنار ما بودند تشکر می کنم.
وی ادامه داد: اتفاقی که برای من افتاد بسیار ناراحت کننده بود. وقتی که تلاش کرده ای و امیدواری که نتیجه بگیری و انگیزه زیادی هم داری خیلی تلخ است که همچین اتفاقی بیفتد ولی واقعیت این است که هیچ عمدی در کار نبود و فقط یک اشتباه رخ داد.
نعمتی گفت: برای خود من باور کردنی نبود ولی تصمیم گرفتم که در آن زمان وارد حاشیه نشوم چون هنوز مسابقه داشتیم. مربی من که زحمات زیادی برای من کشیده است، زمان مسابقه من را فراموش کرد و فکر می کرد که من مسابقه ندارم.
وی در پایان گفت: مسابقه من هنوز تمام نشده و از رسانه ها می خواهم که کمک کنند تا با آرامش تمرین کنم و نتیجه خوبی در پاراآسیایی و پارالمپیک بگیرم.
پارک میووک وون سرمربی تیم ملی تیراندازی با کمان نیز در این نشست گفت: درباره مشکلی که برای نعمتی پیش آمد من مقصر بودم و اشتباه از من بود. معمولا بعدازظهرها سه مسابقه برگزار می شود. من یکی را ندیدم. چک کردم و گفتم مسابقه نداریم.
پارک درباره اینکه این موضوع چقدر در ادامه کارش مؤثر است، تصریح کرد: به رییس فدراسیون گفتم قبلا استعفا داده ام. تاریخ استعفا یک ژوئن یعنی ١٥ خرداد است.
سرمربی ریکرو ایران ادامه داد: ما حداکثر تلاش خودمان را کردیم اما می گویم کسی مقصر نیست و تمام مسئولیت ها را خودم بر عهده می گیرم.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/64364/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نکاتی درباره آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو

تقویم تاریخ/ رحلت معلم قرآن، استاد "محمدتقی شریعتی"

یکی از ظریف ترین منبت کاری و کنده کاری روی چوب

غذا دادن غواص به کوسه گرسنه!

جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند

2 خبر از فیلم کوتاه؛ آخرین وضعیت «ابله» و«آخرین شیهه»

محمدنژاد جوان در نخستین مبارزه پیروز شد

کابوس آلومینیوم دوباره برای عالیشاه و پرسپولیس

درگیری هواداران با ستاره‌های میلان

دستاورد جدید ژرمن‌ها در اروپا پس از 29 سال

استقلال در اندیشه پایین کشیدن پرسپولیس

دانشگر با کتف در رفته تمرین می‌کند!

پاس گل‌ هفته به نام جانشین گلسازترین بازیکن گل‌گهر!

حریف تراکتور نصف تیمش را ندارد!

نوجوان کاراته کار: شکست واقعا مقدمه پیروزی بود

آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات

فرانسه: به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادهای ایران رهگیری کردیم

نسخه‌ آیفون واتساپ با دستور دولت چین از اپ استور حذف شد

تفال/ من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم

با این تست 3٠ ثانیه‌ای سلامت قلب خود را چک کنید

استادانی که سن نمی‌شناسند؛ از اسکورسیزی تا اسپیلبرگ و ایستوود

فنونی‌زاده: پرسپولیس نمونه یک تیم دونده و درنده است

شگرد گلزنی به نساجی در دست ستاره تراکتور

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

گلر ذخیره تراکتور در مرز آمادگی

اعتراف یورگن کلوپ پس از حذف لیورپول

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

پرویز برومند: به خطیر اعتقاد دارم!

تیم روئینگ دونفره بانوان فینالیست شد

آقامیرزایی در کایاک 200 متر برنز گرفت

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

فارس: با بلوف رسانه ای رو به رو هستیم

ایسنا نوشت: حمله خیالی بزرگ به ایران!

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود

هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو/ تصاویر

فال حافظ جمعه 31 فروردین 1403

فال روزانه جمعه 31 فروردین 1403

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

رفیعی در تاریخ لیگ جاودانه شد

علیاری: برای حریفان ذوب‌آهن آسان پنالتی می‌گیرند

دهمین بازیکن تاریخ پرسپولیس!

پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان

المیادین: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است

توضیح ارشد نظامی ارتش در مورد شنیده شدن صدای شدید در اصفهان

شورای عالی امنیت ملی، وقوع هرگونه هجوم خارجی را تکذیب کرد

خلیلی: پرسپولیس پا به پای استقلال پیش می‌رود

مقام ایرانی وقوع «حمله» در ایران را رد کرد

پروازهای فرودگاه مهرآباد به حالت عادی بازگشت

بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید