آریا جوان

آخرين مطالب

کریمی: تا به حال سابقه نداشته دولتی آنقدر پروژه نیمه تمام داشته باشد که نتواند پروژه جدیدی را شروع کند / 1400 میلیارد تومان برای تکمیل چهل پروژه ورزشی بزرگ کشور نیاز است ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در خصوص پروژه های نیمه تمام دولت های قبل، توجه دولت تدبیر و امید و شخص رئیس جمهور به ورزش ، پرداخت مطالبات پیمانکاران و تخصیص اعتبار 40 پروژه ای که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی افتتاح خواهند شد صحبت کرد. وی همچنین گفت: این 40 پروژه، حدود 1400 میلیارد تومان پول برای تکمیل لازم دارند که نیمی از اعتبارات آن امسال تامین شده و معادل همین مقدار نیز در تعهدات سال آینده انجام خواهد شد.

مهندس حسن کریمی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در خصوص استادیوم فوتبال اسلامشهر که قرار است فردا با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان افتتاح شود گفت: اول اینکه این پروژه از ابتدا هزار نفره بود و بر مبنای 5 هزار نفز ساخته شد ولی زمانی که صندلی ها را نصب می کردیم خوشبختانه 6741 صندلی نصب شد که 1741 صندلی بیش از ظرفیتی بود که در طراحی پیش‌بینی شده بود. با بررسی هایی که کردیم سازه و خدمات جانبی پروژه جواب داد و این استادیوم به 7 هزار نفره تبدیل شد.
استادیوم اسلامشهر شکوفایی ورزش قهرمانی و استعدادهای جوانان را در پی دارد
وی تصریح کرد: شهرستان اسلامشهر یکی از شهرستان های پرجمعیت کشور با جوانان مستعد و نیروهای بسیار فعال به شمار می رود که افتتاح این پروژه می تواند در شکوفایی ورزش قهرمانی و جذب جوانان به ورزش و پر کردن اوقات فراغت و شکوفا کردن استعدادهای جوانان تاثیر زیادی داشته باشد.
مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: شهرداری اسلامشهر، کارخانه ها و شرکت هایی که در آنجا مشغول فعالیت هستند می توانند با فراهم کردن زمینه های ایجاد یک تیم فوتبال ، در دسته یک و لیگ برتر فوتبال کشور به فعالیت فوتبال ی بپردازند و در کل این پروژه می تواند در توسعه فوتبال شهرستان بسیار اثرگذار باشد.
در دولت یازدهم و دوازدهم هیچ پروژه جدیدی را آغاز نکردیم
وی با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم هیچ پروژه جدیدی را آغاز نکردیم، گفت: اکثر پروژه‌هایی که افتتاح می کنیم یا در دست اقدام داریم، از دولت نهم و دهم آغاز شده و یا مصوب شده و هیچ اقدامی صورت نگرفته بود و تعهدی برای دولت ایجاد کرده بود. ما در حقیقت میراث دار این پروژه ها بوده ایم.
تعداد زیادی از پروژه های نیمه تمام در سال 92 و در زمان جابجایی دولت دهم و یازدهم اتفاق افتاد
کریمی تصریح کرد: اینکه پروژه های نیمه تمام از دولتی به دولت دیگر منتقل شود، طبیعی است و در همه دولت‌ها وجود داشته ولی به این نسبت در هیچ دولتی وجود نداشت و متاسفانه تعداد زیادی از این پروژه ها در سال 92 و در زمان جابجایی دولت دهم و یازدهم اتفاق افتاد که این موضوع جای تعجب و سوال دارد.
تا به حال سابقه نداشته دولتی آنقدر پروژه نیمه تمام داشته باشد که نتواند پروژه جدیدی را شروع کند
وی ادامه داد: اینکه دولت های جدید پروژه های نیمه تمام دولت های قبل را اولویت بدهند اهمیت دارد و ما هم این کار را در دولت تدبیر و امید انجام داده‌ایم ولی تا به حال این سابقه نداشته دولتی آنقدر پروژه نیمه تمام داشته باشد که نتواند پروژه جدیدی را شروع کند. این اتفاق کم نظیر و نادر است.
رئیس جمهور برای تمامی تعهدات در زمینه پروژه های ورزشی ، اعتبار تخصیص داده‌اند
کریمی اظهار داشت: در همه سفرهای استانی دکتر روحانی طبیعی است، قولهایی به مردم در مورد پروژه ها داده می شود که خوشبختانه آقای رئیس جمهور برای تکمیل تمامی تعهداتی که در زمینه پروژه های ورزشی به مردم داده اند، اعتبار تخصیص داده‌اند که این موضوع توجه و لطف رئیس جمهور به ورزش و سلامتی و نشاط مردم را می رساند.
ای کاش این پروژه ها با مطالعه و کارشناسی بیشتری کلنگ زنی می شد
وی گفت: ای کاش پروژه‌های نیمه‌تمام کمتری گریبان این دولت را می گرفت، تا ما می‌توانستیم چند پروژه جدید با کار کارشناس که انجام می دادیم در مناطقی که نیاز بود شروع می‌کردیم. ای کاش این پروژه ها با مطالعه و کارشناسی بیشتری کلنگ زنی می شد و در محل مناسب تر، کاربری بهتر و متناسب با ظرفیت و استعداد آن مناطق افتتاح می شد. مثلاً در استانی استادیوم 15 هزار نفری فوتبال ساخته شده که آن استان اصلا فوتبال ی نیست! اکثر پروژه های 15 هزار نفری که ساخته شده در استان‌های است یک تیم لیگ دسته یک و دو و حتی استانی هم ندارد. ولی ما مجبور بودیم آن را تکمیل و به تعهدات دولت های قبل عمل کنیم. هیچ کاری نمی توان کرد و فقط باید کمک کنیم که این استان ها فوتبال ی شوند و جوانان زیادی را به این رشته جذب کنند.
1400 میلیارد تومان برای تکمیل چهل پروژه ورزشی بزرگ کشور نیاز است
مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با بیان اینکه 40 پروژه ای که به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار است تا دهه فجر افتتاح شوند حدود 1400 میلیارد تومان پول لازم دارند تا تکمیل شوند، گفت: نیمی از اعتبارات آن امسال تامین شده و معادل همین مقدار نیز در تعهدات سال آینده انجام خواهد شد.
کریمی توضیح داد: طوری برنامه‌ریزی کرده ایم که اگر پیمانکاری امسال کارش را تمام کند سال بعد با آن پیمانکار تسویه حساب کنیم. در سال های قبل پیمانکاران پس از چند سال مطالبات خود را دریافت می کردند که با این اوصاف پیمانکاران حتما از این شیوه که سال بعد مطالباتشان را دریافت کنند استقبال می کنند.
مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در پایان گفت: ان شاءالله در دو سه هفته بعد نیز فاز یک استادیوم 5000 نفری ملارد و فاز یک استادیوم استادیوم 5000 نفری نسیم شهر بهارستان آماده افتتاح است و با هماهنگی مسئولین استانی و کشوری نیز این پروژه را به زودی افتتاح خواهیم کرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/65459/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سامسونگ «تعویض نامحدود باتری گوشی» را به سرویس +Care اضافه کرد

بلومبرگ: آیپد پرو OLED در اوایل ماه مه از راه می‌رسد

چرا کمالگراها عملکرد شغلی خوبی نخواهند داشت؟

صوت/ ترتیل جز هجدهم قرآن کریم با صدای استاد شهریار پرهیزگار

حضور خواننده مسلمان شده کره ای در مراسم افطاری حرم حضرت معصومه/ ویدئو

اطلاعات زیاد امیر حسین مدرس از سنگ های انگشتر

نگاهی دیگر به بدلکاری

واکنش عجیب دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

ستاره برزیلی حاضر به بازگشت به الهلال نیست

ژابی آلونسو یک فصل دیگر در بایرلورکوزن می‌ماند

عملکرد ترابی هواداران پرسپولیس را نگران کرد!

مقایسه عملکرد 6 مهاجم لژیونر فوتبال

هاشمی‌نسب یک سر و گردن بالاتر از مدافعان استقلال!

بلینگام: در برنابئو خودم را نیشگون می‌گیرم

حواستان به باتلاق عاطفی باشد

روایت یک شاعر از طولانی‌ترین شب شعر در حضور رهبر انقلاب

آیت‌الله رجبی: ما باید به دولت مهلت بدهیم

مایکروسافت روی فناوری جدیدی برای کاهش نور نمایشگر با قابلیت کنترل جداگانه پیکسل‌ها کار می‌کند

فیلم های تلویزیون در دهمین روز فروردین ماه

دوبله بامزه رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!

اسامی تیم‌های مچ‌اندازی مردان و زنان ایران اعلام شد

مکس ایبرل: دیویس باید تکلیف آینده‌اش را مشخص کند

ایران با 3 شمشیرباز در بخش انفرادی المپیک پاریس

دیداری که برای 4 مدعی قهرمانی لیگ برتر مهم است

سم آلاردایس: ساوت‌گیت نمی‌خواهد مربی منچستر شود

جام های عجیب قلعه‌نویی با استقلال

وقتی کاپیتان و سرمربی پرسپولیس در 41 سالگی هت‌تریک کرد

کشتی فرنگی به دنبال تکمیل سهمیه در آسیا

چند دامنه فارسی به ثبت رسیده است؟

تقویم تاریخ/ اعتراف "جیمی کارتر" رییس جمهور وقت آمریکا درباره در مورد ایران

بغض خالق انیمیشن «دیرین دیرین» ترکید

دلیل رضایت و ناراحتی وزیر ارشاد از سینما

باقری‌ها: بازی کردن برخی‌ها در تیم ملی خسته‌کننده شده

الهلال به جمع 50 باشگاه برتر جهان راه پیدا کرد

رجبی: اجازه بدهید تیم ملی کارش را بکند

عملکرد مربیان خارجی فوتبال ایران

رنار: آماده حضور در جام جهانی 2026 هستم

عبدلی: 3 ملی‌پوش شنا شانس کسب سهمیه المپیک هستند

یکی از کلیدهای قهرمانی استقلال اینجاست!

چه نوع غم و گریه ای، علامت افسردگیه؟

افطار فرمانده نیروی دریایی سپاه با سربازان

پسر حمید نوری توسط پلیس سوئد بازداشت شد

تشکر کنعانی از نیروی دریایی پاکستان

تفال/ معاشران گره از زلف یار باز کنید

آشنایی قیمه خانم و دیبی

توهین ریوندی به بهمن هاشمی در آنتن تلویزیون!

صوت/ تندخوانی جزء هجدهم قرآن کریم با صدای استاد معتز آقایی

دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان

نابغه شرور؛ ماجرای بسته‌های پستی که منفجر می‌شدند!

پلیس استرالیا: پدر تیلور سوئیفت بابت حادثه سیدنی تحت تعقیب قرار نمی‌گیرد