آریا جوان

آخرين مطالب

فرامرزیان: حضور بانوان در ورزشگاه ها یک مطالبه جدی عمومی است/ قانون بازنشستگان لازم الاجرا است/ قرارداد کی روش با فدراسیون فوتبال است نه وزارت ورزش ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه ها نیز گفت: این موضوع یک مطالبه عمومی است. شرایط کشور، فضای عمومی و بانوان مطالبه جدی دارند تا بتوانند مسابقات ورزشی را از نزدیک تماشا کند. ما مردمی ارزشی داریم و هیچ نگرانی در خصوص وجود ندارد. همانطور که در بازی گذشته تیم ملی فوتبال ، بانوان حضور داشتند و هیچ اتفاقی ناشایستی نیفتاد امیدوارم با اخذ مجوزهای قانونی، روند حضور بانوان علاقه مند در ورزشگاه ها ادامه پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.
وی در این نشست در خصوص ارز اختصاصی ثانویه به فدراسیون ها گفت: موضوع ارز که از ابتدای امسال با چالشی در کشور رو به رو شد و دولت با مصوباتی سعی در تک نرخی شدن آن داشت، ما در شرایطی بودیم که تیم‌ها باید به رویدادهای مختلف اعزام می‌شدند یا نیاز پرداخت ارز به مربیانشان داشتند. از 15 فروردین امسال تا 16 مردادماه بالغ بر 10 میلیون دلار ارز به فدراسیون‌ها پرداخت کردیم که همگی با مبلغ 4 هزار و 200 تومان بود و حتی یک روز هم در این خصوص تأخیر نداشتیم.
فرامرزیان افزود: اما از آنجایی که ورزش جزو اولویت ها نبود نتوانستیم از این تاریخ به بعد دولتی اختصاص دهیم اما آنچه باید حمایت می‌کردید انجام دادیم و به لحاظ ریالی و دلاری بازی های آسیایی جاکارتا و بعد از آن هم پارا آسیایی و المپیک جوانان هم تمام همکاری ها صورت گرفت و دولت نهایت همکاری را داشت تا ورزش کشور از این لحاظ ضربه نخورد. ما در این خصوص پیگیریهای لازم را انجام دادیم و نزدیک به 16 یا 17 تقاضا را به مسئولان دولتی ارائه کردیم که بالاخره با ارز ثانویه موافقت شد.
در ادامه موضوع را از بانک مرکزی پیگیری کردیم و عنوان شد که فدراسیون‌ها باید حساب ارزی داشته باشند. در خصوص شرکتهای وابسته به دولت مثل استقلال و پرسپولیس نیز با پیگیری های مکرر دکتر سلطانی فر و مکاتبات زیادی که با شخص رئیس جمهور معاون اول رئیس بانک مرکزی و ... داشتند توانستیم از ارز ثانویه برخوردار شویم و قرار است با پیگیری وزیر ورزش و جوانان یک حساب ارزی باز کنیم و ارز ثانویه به این دو شرکت نیز اختصاص پیدا کند. در نظر داریم هرکدام از شرکت های استقلال و پرسپولیس 500 هزار یورو از ارز ثانویه برخوردار شوند.
وی همچنین درخصوص ارز دریافتی فدراسیون کشتی برای اعزام اخیرش گفت: روز چهارشنبه فدراسیون کشتی اعزامی داشت و با مشکل روبرو بود در این خصوص کمک آبان‌ماه کشتی را که یک میلیارد و دویست میلیون تومان بود زودتر پرداخت کردیم تا این فدراسیون مشکلی نداشته باشد به اضافه مابه التفاوت ارز ثانویه تا آزاد که 350 میلیون تومان است. وزارت ورزش هر ما یک دوازدهم کمک به فدراسیون ها را پرداخت می کند که این امر تاکنون انجام شده است.
فرامرزیان تصریح کرد: ما تمام روز چهارشنبه را پیگیر این موضوع بودیم تا مشکلی بوجود نیاید. بنی تمیم نایب رئیس فدراسیون تا ساعت 8:30 بعدازظهر چهارشنبه با من بود. ما ساعت 5 به بانک مرکزی رفتیم و ساعت 6 بعدازظهر شعبه فردوسی مبلغ 100 هزار یورو فدراسیون را واریز کرد.
وی با بیان اینکه بیشتر منابع فدراسیون‌ها از منابع وزارت ورزش و جوانان است گفت: وزارت ورزش تمام تلاش خود را کرده تا فدراسیون‌ها در منابع دچار مشکل نشوند. در حال باز کردن حساب ارزی هستیم تا فدراسیون ها از ارز ثانویه حدود 10 هزار تومان برخوردار شوند. باید بدانیم اگر مشکلات برای کشور و همه بخشها هست برای ورزش هم وجود دارد.
معاون وزیر ورزش و جوانان بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 100 میلیارد تومان به فدراسیون‌ها پرداخت شده است گفت: با اینکه نیمی از سال گذشته ما دو سوم کمک های خود را به فدراسیون ها انجام دادیم و به حسب اطمینانی که به فدراسیون ها داریم می‌خواهیم این آرامش خاطر در نزد جامعه ورزش و ورزش کاران به وجود آید و از لحاظ موضوعات ارزی و مالی دچار مشکل نشوند.
ژاله فرامرزیان با بیان اینکه اولویتهای فدراسیون ها و رویدادها برای تخصیص ارز ثانویه را معاونت قهرمانی تعیین و اعلام می‌کند گفت: کل ارزی که می توانیم از این حوزه بهره مند شویم سقفی دارد که ما آن را به معاونت قهرمانی اعلام می ‌کنیم و آنها نیز اولویت بندی ها را تعیین و به ما اعلام می کند.
معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ای که فدراسیون ها به ما اعلام کرده‌اند و در آن چشم انداز و برنامه های توسعه ای خود را اعلام کردند فرایند توزیع کمک را با تک تک فدراسیون توافق و امضا کردیم، گفت: تاکنون گزارش همه فدراسیون ها به ما رسیده است و در حال ارزیابی هستیم و برای سال 98 مبتنی بر این ارزیابی ها اعتبارات را بین فدراسیون ها توزیع خواهیم کرد.
فرامرزیان در خصوص چگونگی پرداخت پاداش قهرمانان بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا نیز گفت: اعتبارات هر دستگاهی بر مبنای ریال است و در آیین نامه پاداش قهرمانان هم امتیاز لحاظ شده و این مابه التفاوت سکه و ریال را نمی توان در برخی مواقع و شرایط کشور جبران کرد اما بنابر قولی که قبلا داده شده و مسئولان ورزش کشور قول سکه به قهرمانان دادند متعهد هستیم در این دوره پاداش قهرمانان را بر اساس سکه پرداخت کنیم اما امیدوارم برای آینده با توجه به شرایط کشور اصلاحات آیین نامه صورت گیرد. البته باید بگویم که پاداش همه ورزش کاران تا پایان سال 96 پرداخت شده است و هیچ بدهی به قهرمانان نداریم مگر آنچه اطلاع رسانی نادرست فدراسیون‌ها باشد.
وی در خصوص اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان در وزارت ورزش اظهار داشت: اولین اقدام ما در این زمینه بررسی پرونده بازنشستگانی که به عنوان مقامات و ایثارگر خدمت می کردند بود. این را ما به همه واحدها اعلام کردیم که پرونده همه افراد را بررسی کنند و پرونده هر کسی که مصداق این موضوع بود ارائه کنند تا تغییرات صورت بگیرد. این بررسی در حال انجام است و ما یک زمانی را مشخص کرده‌ایم که باید اسامی افراد مشمول این قانون تا آن زمان اعلام شود.
فرامرزیان در خصوص وضعیت پروژه های ورزشی وزارت ورزش و جوانان گفت: تعداد کل پروژه ها در سال 1392، 5355 پروژه بود که 3885 پروژه دارای اعتبار و 1470 پروژه بلاتکلیف بود.
وی ادامه داد: تعداد پروژه های افتتاح شده در «سال 92، 133 »،« سال 93، 205 »«سال 94 ،361 »«سال 95 ،171 »و «سال 96، 390 »پروژه بود و برآورد سال 97 نیز 490 پروژه است .
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان همچنین افزود: جمع کل پروژه های ورزشی در پایان سال 97 ، 4095 پروژه است که 1323 پروژه آن موافقتنامه ملی 1682 پروژه موافقتنامه استانی و 169 پروژه توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تکمیل می‌شود و تعداد 921 پروژه بلاتکلیف داریم.
معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه ها نیز گفت: این موضوع یک مطالبه عمومی است. شرایط کشور، فضای عمومی و بانوان مطالبه جدی دارند تا بتوانند مسابقات ورزشی را از نزدیک تماشا کند. ما مردمی ارزشی داریم و هیچ نگرانی در خصوص وجود ندارد. همانطور که در بازی گذشته تیم ملی فوتبال ، بانوان حضور داشتند و هیچ اتفاقی ناشایستی نیافتاد امیدوارم با اخذ مجوزهای قانونی، روند حضور بانوان علاقه مند در ورزشگاه ها ادامه پیدا کند.
فرامرزیان در خصوص اعتبارات فدراسیون فوتبال و قرارداد کارلوس کی‌روش گفت: فدراسیون فوتبال مثل بقیه فدراسیون‌ها برنامه های خود را اعلام کرد و ما طی توافقی به امضای سندی رسیدیم. اما با توجه به شرایط کشور و تیم ملی فوتبال ، همواره وزارت ورزش و جوانان سعی کرده که به فدراسیون فوتبال کمک کند. همه تلاشمان این است که ورزش کاران ما آرامش خاطر داشته باشند. از طرف دولت هم همراهی های زیادی شده اما ظرف ما مشخص است و اگر بخواهیم بیشتر از ظرفمان به یک فدراسیون بدهیم به بخش‌های دیگری فشار وارد می شود. وزارت ورزش همواره سعی بر کمک داشته است که نتیجه آن نیز در جام جهانی مشخص شد.
وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود وزارت ورزش قرار است پول قرارداد کارلوس کی روش را پرداخت کند اظهار داشت: قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال است نه با وزارت ورزش و ما صرفا کمک کننده هستیم و این مراقبت را داریم که اتفاقی برای فدراسیون فوتبال نیفتد.البته فدراسیون باید منابعش را مدیریت کند. بخشی از بودجه وزارت کمک به فدراسیون‌هاست و ما نمی‌توانیم همه بودجه آنها را پرداخت کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که چگونه قانون بازنشستگان را اجرا خواهید کرد تا فدراسیون های جهانی آن را به معنای دخالت دولت در ورزش تلقی نکنند گفت: همه نهادهای مدنی شعاری دارند به نام «جهانی فکر کنید و منطقه ای عمل کنید» در همه آیین نامه های نهادهای مدنی این موضوع وجود دارد که بر اساس قوانین کشورها عمل شود.
فرامرزیان افزود: وقتی راجع به پول و منابع صحبت می‌شود طوری صحبت می‌کنیم که فدراسیون‌ها نهاد حاکمیتی هستند و باید کمک ‌کنیم ولی وقتی راجع به قوانین صحبت می‌کنیم می‌گوییم این فدراسیون ها غیر دولتی و خصوصی هستند و شامل این قوانین نمی شوند. باید عرض کنم که قانون بازنشستگان لازم الاجراست و در زمان مقرر باید اجرا شود.
معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص رفع اشکالات ورزشگاه آزادی برای دیدار نهایی جام قهرمانان آسیا نیز گفت: استادیوم آزادی در حال تعمیرات است. هم شرکت توسعه و هم وزارت ورزش و جوانان از طریق قانون بیست و هفت صدم درصد ارزش افزوده اجازه دارد تعمیرات انجام دهد، انجام داده و خواهیم داد.
فرامرزیان همچنین درخصوص تعداد تقریبی سکه های پاداش قهرمانان آسیایی و پاراآسیایی گفت: بر اساس استعلامی که از معاونت قهرمانی گرفتیم، حدود 27 هزار سکه باید به این قهرمانان پرداخت کنیم که هر آن چه مصوبه ستاد عالی بازیهای آسیایی و پاراآسیایی باشد، آن را در لایحه بودجه 98 می‌بینیم و ان شاءالله پرداخت خواهیم کرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/75733/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادگارد داویدز: عاشق ایرانم؛ فارسی یکی از زیباترین زبان‌هایی است که شنیدم

هایده و معین در شبکه سه!

رونمایی از موبایل «علی پروین» و قیمت نجومی سیمکارتش

علی پروین: یکی از نوه‌هایم استقلالی است و فراوان برایش کُری می‌خونم

عینک فیک، کادویی عجیب برای داویدز

موزه‌ای سه برابر موزه لوور وسط اسرائیل با آثار ایرانی!

چالش گل کوچیک میثاقی و ادگار داویدز

خانواده‌های شهدا و ایثارگران مازندران لحظه تحویل سال را به گلزار شهدا دعوت شدند

اقبالی: جلالی صلاحیت حضور در کمیته آموزش را ندارد

یحیی: هیچکس به اندازه بلاژ به من اعتماد نکرد

داویدز: در اینتر و میلان بودم ولی عاشق یوونتوس هستم

ادگار داویدز عید نوروز را تبریک گفت

صحبت‌های درخشان درباره لیست بازیکنان تیم ملی

داویدز: دوست داشتم شیراز را ببینم اما نشد

سیستم مورد نیاز Alone in the Dark مشخص شد

نسخه اندروید گوگل کروم با قابلیتی کاربردی آپدیت می‌شود

فواره کاخ سفید سبز شد/ ویدئو

اسپالتی بلای جان ایتالیا را معرفی کرد؛ پلی‌استیشن!

جهانبخش با بازوبند مصدومیت!

ژاوی ال‌کلاسیکو را از دست می‌دهد!

انتصاب جدید در باشگاه تراکتور

مسی بازی‌های دوستانه آرژانتین را از دست داد

قاسم افشار: برای پرسپولیس ترانه خواندم و پولم را ندادند

داویدز: از جهانبخش شناخت کامل دارم

کنایه همتی به دولت رییسی: برای رشد اقتصادی ⁩4 درصد و تورم 42 درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

ادعای داوری درباره برکناری "سعید محمد" از سمت مشاور فرمانده کل سپاه

داستان عجیب مونتاژ گوشی در ایران با برچسب ساخت ویتنام!

این ربات 50 میلیونی به‌تنهایی جارو می‌کشد و طی می‌زند!

لوگوی گوگل رنگ و بوی نوروز گرفت اما ایرانی‌ها از دیدن آن محروم‌اند!

نمایی شگفت انگیز از دانه‌ خوردن یک پرنده!

دیدنی‌های جذاب از استان سرسبز گیلان

روش استخراج چلغوز از طبیعت

بچه یتیمی که حکیم باشی دربار نادرشاه افشار شد!

آرزوی پسر پروفسور حسابی که دیگر تکرار نمی شود

گل‌محمدی: مهدوی‌کیا یکی از بهترین‌های تاریخ است

میثاقی: از زمین خاکی شروع کردم اما فوتبالیست نشدم

میثاقی: حالا حالا‌ها قهرمان آسیا نخواهیم شد

گل‌محمدی: کریم در فوتبال ایران تکرارنشدنی است

انتقاد پروین از زیرساخت‌های فوتبال ایران

میثاقی: رونالدو بی نظیر است اما مسی را ترجیح می دهم

حسن روشن: بازیکنان تیم ملی اشباع شده بودند

تکذیب انتقال تیم پرحاشیه ایران به مشهد

پایان سال جدید برای گل‌گهر با حسرت

گل‌محمدی: قلعه‌نویی گزینه مناسبی برای تیم ملی است

اطمینان آنری از آینده امباپه؛ می‌دانیم که می‌رود!

حزباوی دیگر از ایران نمی‌رود!

آیا یحیی از هواداران پرسپولیس دلخور است؟

نظر صحیح یحیی در مورد فرهاد مجیدی

یحیی و افشای دلیل جدایی از پرسپولیس

یحیی: آن صحبت‌ها زیبنده شخصیت من و نکونام نبود