آریا جوان

آخرين مطالب

سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی :وظیفه اصلی فدراسیونهای ورزشی توسعه آن رشته در بین اقشار مختلف جامعه و در جهت همگانی کردن آن است ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - سرپرست معاونت فرهنگی وتوسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان بر اهمیت ترویج فرهنگ ورزش عمومی و همگانی در سنین تاکید کرد .


به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، دکتر سیدعبدالحمید احمدی با اشاره به فرهنگسازی با هدف توسعه ورزش همگانی در سطح جامعه گفت: جامعه سالم در ابعاد مختلف جسمی، روانی، روحی و... جامعه ایست که ورزش در سبک زندگی مردم آن نهادینه شده باشد، لذا تمام تلاش بخش ورزش باید به جهتی برود که سلامتی و ورزش همگانی و عمومی به یک باور و فرهنگ تبدیل شود و مردم در ورزش مشارکت بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه برای ارتقاء سطح سلامتی و نشاط اجتماعی باید مشارکت 50 درصدی مردم در ورزش را مورد توجه قرار دهیم اظهار داشت : دستیابی به این امر مهم کاری سنگین اما شدنی است .
معاون وزیر تاکید کرد :ضمن اینکه گسترده تر کردن عرصه حضور و مشارکت مردم در ورزش عزم جدی دولت و همچنین تاکید مقام معظم رهبری است اما لازمه تحقق آن نیازمند یک عزم جمعی و همگانی است که نقش رسانه در این بین بسیار موثر و پررنگ است.
سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تشکیل ستادهفته تربیت بدنی در وزارت ورزش و جوانان گفت: با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ ورزش همگانی و بهره گیری از ظرفیت هفته تربیت بدنی و ورزش ، ستاد هفته تربیت بدنی با محوریت معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در وزارت ورزش و جوانان شکل گرفت که با همکاری بخشهای مختلف ورزش کشور از جمله بخشهای ستادی وزارتخانه، فدراسیونهای ورزشی ، بخش رسانه ای ورزش ، نهادها و دستگاه های همکار مانند وزارت آموزش و پرورش، ورزش دانشگاهی، بخش ورزش کارگری، کارمندی و نیروهای مسلح برنامه های این هفته پیش بینی شد. در همین ستاد شعار چهل سال ورزش چهل سال افتخار با این منظر انتخاب شد که ما بتوانیم افتخارات ورزش کشور که در طول چهل سال گذشته به دست آمده را مروری کرده و شرایط مناسب جهت استمرار این افتخارآفرینی را فراهم کنیم.
وی در ادامه گفت: نکته مهم در بحث فرهنگسازی ورزش همگانی ، شروع حرکت از سنین پایه یعنی از خانواده ها، مهد کودک ها و بویژه مدارس است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد. ما در حوزه فرهنگی ورزش ، یک ماموریت اصلی و تکلیف اساسی مان ترویج ورزش عمومی و همگانی است و باید بتوانیم از همه ظرفیتهای آموزشی در سنین پایه و دانش آموزی در این مسیر بهره ببریم.
ایشان با تاکید بر موضوع آموزش ادامه داد: بخش آموزش و پرورش از ارکان مهم آموزش کشور است که با ظرافت و حساسیتهای خاص آموزش ویژه سنین پایه می تواند نقش اساسی در این بخش ایفا نماید.
دکتر احمدی بر ترویج ورزش همگانی در مدارس تاکید کرد و بیان داشت: ترویج فرهنگ ورزش همگانی در سطح دانش آموزی باید به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه قرار بگیرد. ما اگر نتوانیم ورزش را در سبک زندگی دانش آموزان نهادینه کنیم، در سنین بعد از آن این کار بسیار دشوار تر می شود.
وی در تبیین برنامه هفته تربیت بدنی ویژه دانش آموزان گفت: امسال با همکاری وزارت آموزش و پرورش در حوزه ورزش دانش آموزی در هفته تربیت بدنی، المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با حضور حدود 5 میلیون نفر دانش آموز قرار است که برگزار شود. همچنین طبق برنامه های اعلام شده برگزاری ورزش صبحگاهی بصورت همزمان در 55 هزار مدرسه کشور و همچنین طرح حیات پویا در 25 هزار مدرسه از دیگر برنامه های این بخش است.
سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در بخش دیگری بیان داشت: مردم ما به قهرمانی توجه دارند که افتخارش توام با رعایت و ترویج ارزشها باشد. ورزش کارهایمان باید مروج ارزشهای فرهنگی باشند. بنابر این در بخش ورزش قهرمانی باید بتوانیم نقش ارزشهایی مانند منش پهلوانی را پر رنگ کرده و تمام تلاشمان را به این سمت ببریم که فرهنگ پهلوانی در ورزش قهرمانی به یک اصل مبدل بشود.
دکتر احمدی در خصوص وظایف فدراسیون های ورزشی پیرامون توسعه ورزش همگانی گفت: وظیفه اصلی فدراسیونهای ورزشی توسعه آن رشته در بین آحاد و اقشار مختلف جامعه و در حقیقت همگانی کردن آن است.
برنامه های فدراسیونهای ورزشی در این بخش باید به گونه ای باشد که پاسخگوی نیازهای مردم نسبت به آن رشته ورزشی در سطح کشور باشد.
وی در این رابطه ادامه داد: هر فدراسیون و نهاد ورزشی باید یک مسئولیت اجتماعی برای خود تعریف بکند تا در آسیبها و مشکلات اجتماعی بتواند ایفای نقش کرده و در مسیر کاهش آسیبها قدم بردارد. ما هم در وزارت ورزش و جوانان و در راستای حمایت از فدراسیون ها با تاکید بر ورزش همگانی و حوزه فرهنگ، کمیته های همگانی و فرهنگی فدراسیونها را فعال کرده ایم و طبق برنامه های مشخص، فعالیتهای این بخش را دنبال می کنیم.
ایشان با نگاه به محدودیت های مالی حوزه ورزش کشور عنوان داشت: نهاد ورزش باید از حمایت عملی لازم در برنامه ها و بودجه بندیها برخوردار شود تا در این بخش بشود فضای پاسخگویی به کل جمعیت کشور را فراهم نماید. و این در حالی است که هزینه ای که در بخش ورزش قهرمانی می شود، به نسبت نتایجی که در آن حوزه کسب می شود و باعث بالا رفتن شور و نشاط اجتماعی و غرور آفرینی می شود رقم قابل توجهی نیست.
دکتر احمدی ادامه داد: البته ازسال 1396 با تخصیص بودجه 27% درصدی سهم ورزش از مالیات بر ارزش افزوده بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و اختصاص آن به ورزش همگانی و تداوم آن در سال 97 باعث شد دست ما در حمایت از این بخش بازتر شود.
سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در بخش دیگری از صحبتهای خود بیان داشت: ما اعتقاد داریم شهرداریها می توانند کلیدی ترین نقش در توسعه ورزش همگانی در شهرهای کشور را ایفا بکنند. در این زمینه خوشبختانه تعامل خوبی بین وزارت ورزش و جوانان ، ادارت کل ما در استانها با شهرداریها به خصوص در کلان شهر ها ایجاد شده که بر اساس این تعامل تمرکز بر این است که مسئولیت اصلی توسعه ورزش همگانی در سطح شهرها با هم افزایی و حضور موثر تر از گذشته شهرداریها به ایشان واگذار شود.
بحث مبلمان شهری از دیگر موضوعاتی است که با شهرداری مطرح شده که بر اساس آن باید به سمتی برویم که طراحی مبلمان در کلان شهرها با نگاه ویژه به مردم و گسترش فعالیت بدنی بیشتر مردم در سطح شهر ها باشد.
وی در بیان فعالیت های حوزه ورزش همگانی و روستایی و عشایری گفت: پویایی ورزش کشور در گرو پویایی و تحرک هیئتهای استان و شهرستانهای ما است. ما در مسیر با حمایت از چیزی حدود 14 هزار هیئت ورزشی در سراسر کشور قدمهای خوب و موثری برداشتیم که آثار کوتاه مدت آن در بخش همگانی قابل لمس است.
معاون وزیر ادامه داد :در بخش ورزش روستایی هم علاوه بر حمایت مالی از هیئتهای شهرستانها، تجهیز خانه های ورزش روستایی در دستور کار ما قرار دارد که در سال 96 بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده حدود 2600 خانه ورزش روستایی تجهیز شد و تا پایان سال 97 نیز این رقم به 3200 خانه خواهد رسید که بخشی از این برنامه ها ویژه هفته تربیت بدنی افتتاح و بهره برداری از 170 پروژه روستایی و 40 پروژه شهری در استانهای مختلف کشور است

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/77105/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خرید سه‌بعدی کالاهای جدید به اپل ویژن پرو اضافه شد

پردازنده دیمنسیتی 6300 مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

جنگل حرا خلیج نایبند عسلویه

دلیل ازدواج نکردن امیر آقایی

دیبی:نفهمیدم تکرار کن! یه مرتیکه رو اسب سفید نشسته؟

آلوز صدر جدول پاسورها را برای جلالی آب و جارو کند!

حضور پر رنگ نکونام روی سکوها

تراکتور، حسرت پیروزی در 1403

عباس‌زاده گره نساجی مقابل تراکتور را باز کرد

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

مهار عبدالکریم حسن با فنون رزمی!

حکم تاریخی در هلند؛ کسر 18 امتیاز از قعرنشین!‏

گزارش زنده؛ استقلال 1-0 شمس‌آذر قزوین

وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: مصممیم در تحولات غزه، آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد

اسرائیل به دنبال جاسوسی در ایران بود؟

رویترز: تشدید تحریم‌های ایران در بسته کمک‌های خارجی آمریکا گنجانده شده است

غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

8 گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

نصرتی در دومین تجربه سرمربیگری تراکتور

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت

غیبت مربی رونالدو به دلیل عمل جراحی

مسی‌ها آماده شکست فولاد در هفته بیست و چهارم

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست

تصاویر باورنکردنی؛ کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

شخصی که تناقص رفتاری دارد باید درمان شود

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم، نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

سی ان ان: حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر پایان یافته است

رئیسی شاهرود را به مقصد تهران ترک کرد

تصاویری از محل حادثه نزدیک سفارت ایران در پاریس

فرانسه، کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد

واکنش ظریف به «آتش بازی‌های بی‌پروای امروز در اصفهان»

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

اعلام ترکیب استقلال برای گذر از پرسپولیس

محبت کردنشون خیلی جالبه

تصاویری از بازداشت عامل حمله به کنسولگری ایران در پاریس