آریا جوان

آخرين مطالب

در نشست مشترک دفتر امور بین الملل و معاونت توسعه ورزش قهرمانی با دبیر اول سفارت کوبا

رودریگز: علاقه مندیم وزیر ورزش و جوانان ایران به کوبا سفر کند / رسولی: درب مراودات ورزشی به هر شکل از سوی ایران برای کوبا باز است / رغبتی: امیدوارم کوبا به توسعه دو رشته زورخانه ای و توآی کمک کند ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - دبیر اول سفارت کوبا در ایران با مدیرکل امور بین الملل و مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان به منظور بررسی راه های همکاری مشترک در حوزه ورزش دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، تانیا رودریگز دبیر اول سفارت کوبا در ایران صبح امروز اول آبان ماه با ماندانا رسولی مدیرکل امور بین الملل و علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان به منظور بررسی راه های همکاری مشترک دو کشور در حوزه ورزش دیدار کرد.
در این دیدار، ماندانا رسولی مدیرکل دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان ضمن خوش آمدگویی به میهمان کوبایی و بیان سابقه همکاری های دو کشور در حوزه ورزش ، از کشور کوبا به عنوان کشوری با ظرفیت و توانمندی های بالای ورزشی یاد کرد و گفت: روابط دو کشور در کلیه ابعاد به رغم فاصله زیاد جغرافیایی، همواره از سطح خوب و مثبتی برخوردار بوده است.
رسولی گفت: امیدواریم پیش نویس تفاهم نامه ای که مفاد آن سال گذشته تهیه شده، در جلسه کمیسیون مشترک ایران و کوبا که نمایندگان ورزش دو کشور در آن حضور خواهند داشت به امضا برسد. از طرف ایران هیچ مشکلی برای امضای این سند وجود ندارد و به محض اعلام طرف کوبایی، آماده امضا هستیم.
رسولی با بیان این که عقد تفاهم نامه مشترک می تواند از هزینه های ورزش برای دو کشور بکاهد، افزود: درب مراودات به هر شکل از سوی ایران برای کوبا باز است و از آن استقبال می کنیم.
وی افزود: در بندهای تفاهم نامه، رشته های کشتی، وزنه برداری، تکواندو، جودو، والیبال، بسکتبال، بوکس و بیسبال و همچنین خدمات متقابل پزشکی ورزشی و ضد دوپینگ که ایران هم بسیار در این حوزه فعال است گنجانده شده بود که اگر برنامه اجرایی این تفاهم نامه نیز متعاقبا به امضا برسد می تواند به کارها سرعت زیادی دهد. همچنین ارتباط فدراسیو ن های دو کشور به رغم استقلال ذاتی که دارند نیز در این قالب تعریف شده است.
تانیا رودریگز دبیر اول سفارت کوبا در ایران نیز در این دیدار گفت: علاقه مندیم که وزیر ورزش و جوانان ایران به کوبا سفر کند و همچنین اگر هیاتی از ورزش و جوانان ایران به کوبا سفر کنند با آغوش باز از آن ها استقبال خواهیم کرد.
او با بیان این که رویدادهای ورزشی مهمی سالیانه در کوبا برگزار می شود افزود: بسیاری از کشورهای منطقه در این رویدادها حضور دارند و کوبا علاقه مند است که ایران هم در آن ها حضور داشته باشد.
رودریگز افزود: کوبا قطبی قوی در ورزش آمریکای لاتین محسوب می شود و قهرمانان المپیک و جهانی زیادی دارد و نسبت به جمعیت کم، وضعیت خوبی در ورزش دنیا دارد.
وی با بیان این که کوبا 60 سال است که مورد تحریم های آمریکا قرار دارد گفت: یکی از هدف های انقلاب کوبا و فیدل کاسترو ورزش بوده است و امیدواریم ایران در این رویداد ورزشی که هر ساله در کوبا برگزار می شود برای کمک به این هدف شرکت کند.
نماینده سفارت کوبا ادامه داد: همچنین پیشنهادهایی برای ایران در زمینه خدمات ورزشی داریم و می توانیم برای حضور تکنسین ها و مربیان بین المللی در ایران و نیز شرکت مربیان ایران ی در دوره های بین المللی مربی گری در کوبا توافقات خوبی داشته باشیم. ضمنا کوبا در زمینه پزشکی ورزشی متخصصین باتجربه ای دارد که هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی می توانند کمک های خوبی به ورزش کاران ارائه دهند و همچنین از آزمایشگاه های استاندارد جهانی ضد دوپینگ برخوردار است.
تانیا رودریگز افزود: علاقه مند هستیم از ایران در ورزش هایی که قطب جهانی است، یاد بگیریم. امیدواریم همکاری تنگاتنگی در ورزش کشتی با ایران داشته باشیم و درب های جدیدی از همکاری های مشترک ورزشی با ایران گشوده شود.
در این نشست علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: در دهه 90 میلادی ما سابقه همکاری با کوبا را داشتیم و الان نیز آماده همکاری مشترک با این کشور هستیم و متقاضی حضور تیم بوکس کوبا در ایران برای برگزاری اردوی مشترک هستیم.
رغبتی افزود: همچنین در رشته تکواندو که یک آکادمی بین المللی مورد تایید نهادهای بین المللی داریم و در رشته های ووشو و کاراته که جزو قدرتهای دنیا هستیم نیز می توانیم به کوبا کمک کنیم.
وی با بیان این که ایران دو رشته ورزشی زورخانه ای و سبک توآی را به عنوان ورزش ملی ثبت کرده است، گفت: نیاز داریم که برای نهایی شدن ثبت این دو رشته، 45 کشور آن را توسط کمیته ملی المپیک خود تایید کنند که تا کنون 40 کشور این کار را انجام داده اند و امیدواریم کوبا نیز با تایید آن ها به توسعه این دو رشته در جهان کمک کند که در آن صورت ایران آمادگی دارد تا بستههای اطلاعاتی لازم را به طرف کوبایی جهت راه اندازی و معرفی این رشته ها مهیا و آموزش های لازم را به علاقه مندان ارائه کند.
در این نشست، کارشناس همکاری های دوجانبه میز آمریکا در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونین دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/77143/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برابر گله گاومیش‌های عصبانی

شکوفه های زیبا در کره جنوبی

ازدواج با خانواده پرجمعیت خوب است یا بد؟

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا

آخرین خبر در مورد حضور یحیی در تراکتور

رفتار عجیب از رییس فدراسیون کشتی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد!

صحبتهای امین میرزازاده قهرمان مسابقات جهانی کشتی فرنگی در سال 2023

گل اول شفیلد توسط بوگل در دقیقه 35

تقدیر‌ از تیم ملی هاکی داخل سالن بانوان

رزا ابراهیمی برترین ورزشکار پارالمپیکی سال

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر