آریا جوان

آخرين مطالب

در نشست خبری با اصحاب رسانه

محمد مهدی تندگویان: حوزه جوانان در یک سال گذشته دستاوردهای بین المللی بسیار زیادی داشته است ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در نشست با اصحاب رسانه گقت: از دستگاه های مختلف انتظار داریم همزمان با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، جوانان مستعد را جایگزین آنها کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان صبح امروز نشست خبری محمدمهدی تندگویان - معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان – با حضور امید محدث مدیر کل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان ، مازیار ناظمی مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان و جمع کثیری از اصحاب رسانه برگزار شد.
محمد مهدی تندگویان، در ابتدای این نشست خبری به دستاوردهای مهم حوزه جوانان در یک سال اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: رسالت اصلی ما بحث ساماندهی و برنامه ریزی های مدون در این حوزه بوده است. بخصوص در موضوع تشکل ها، شبکه سازی، رتبه بندی که تا به امروز در کشور وجود نداشت و نگاه بین المللی در این خصوص مغفول مانده بود، ورود به کار کردیم . تقریبا می توانیم بگویم در حوزه جوانان بخش فعال نداشته ایم که در این یکسال اسناد مختلفی امضا شد و اتفاقی که در استانبول افتاد گویای این امر بوده است .
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در 7 ماه گذشته در باکو دومین نشست مجمع جوانان کشورهای اسلامی برگزار شد که با پیگیری ما، دستاورد خوبی به دست آمد . اکنون در حال برنامه ریزی برای سند امضا شده در اجلاس مجمع عمومی جوانان هستیم که 7 تا 9 عنوان در خصوص این موضوع به طور مشخص برای یونیسف برنامه ریزی شده است . در یونسکو برای اولین بار امسال به این جمع بندی رسیدیم که کمیته تخصصی را تشکیل دهیم و به عنوان عضو رسیدگی به آسیب های اجتماعی گام رو به جلو را در پیش گرفته ایم . همچنین در یونسکو نیز برای اولین بار یک کمیته تخصصی جوانان تشکیل شده و ریاست آن را ایران بر عهده گرفته است .
وی افزود: در بعضی از اجلاس ها و جشنواره هایی که در کشورهای مختلف تشکیل شده بود، تا چندی پیش حضور نداشتیم مثلا در نشست چین خود جوانان انتخاب و اعزام شدند به دلیل اینکه هزینه های برگزاری این گونه اجلاس از سمت کشور برگزار کننده است، هزینه ای برای دولت ما ندارد و در یک ماه آینده نیز در نشست آذربایجان، 10 نفر از جوانان را برای شرکت درمجمع انتخاب و اعزام خواهیم کرد .
وی در ادامه با بیان اینکه به دلیل این ضعف دستاوردهای اخیر نیز بر اساس پیگیری‌های مستقیم معاونت جوانان بوده است تصریح کرد: مجمع جوانان اهل اسلام 14 سال است که تشکیل شده اما تقریبا در هیچ مجمعی ایران به صورت اجرایی جایگاهی پیدا نکرده بود و تنها به عنوان یک عضو شرکت می‌کرد. این در حالیست که اقدامات خوبی از سوی ایران مثل انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام انجام شده بود. بنابراین با تلاش‌های صورت گرفته در اجلاس استانبول توانستیم تا سه کرسی به دست بیاوریم .
معاون ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه ایران توانست با یک عضو از پنج عضو هیات رئیسه را از بین 54 کشور نصیب خود کند توضیح داد: اولین پیشنهاد مطرح شده از سوی ایران در مورد تشکیل دفتر گردشگران جوان جهان اسلام بود که پیشنهاد دادیم با استناد به بسترهای مناسب شبکه گردشگری در ایران این دفتر در کشور خودمان قرار داشته باشد و ایران تبدیل به پایگاه عملیاتی گردشگری کشورهای اسلامی شود .
تندگویان با اشاره به اعطای وام به تشکل‌های جوانان گفت:‌تا هفته گذشته در مجموع صندوق امید و بانک رسالت بیش از 20 میلیارد تومان وام پرداخت کرده‌اند و تا سقف 90 میلیارد تومان در نوبت وام قرار دارند.طرح‌های جوانان بررسی شده است و به شبکه بانکی معرفی شده‌اند .
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تشکل‌های جوانان غیرانتفاعی هستند اگر به سود انباشته برسند باید از زیرمجموعه ما خارج شوند و ثبت شرکت انجام دهند. یا اینکه تعداد نیروهای تشکل‌ها افزایش یابد و تحت حمایت ما قرار بگیرد به‌طوری که تشکلی به‌عنوان کارآفرین برتر در حوزه جوانان داریم که 270ن فر در این تشکل مشغول هستند بنابراین تشکل‌ها یا باید اشتغال‌زا باشند یا به‌عنوان شرکت خصوصی به ثبت برسند .
تندگویان با اشاره به اینکه مشکل اصلی حوزه جوانان در بخش بین‌الملل نبود دیپلماسی مختص جوانان در این حوزه است، گفت: در وزارت امور خارجه دیپلماسی حوزه جوانان در سطح بین‌المللی مغفول مانده و در بسیاری از موارد به جای وجود یک اداره تخصصی در این زمینه برخی ادارات عمومی یا حقوقی پیگیر موضوعات جوانان می‌شوند. وضعیت جوانان در وزارت امور خارجه بلاتکلیف است. با این وجود مکاتباتی را با وزیر انجام دادیم و درخواست کردیم که یک نهاد تخصصی در امور بین‌الملل جوانان ایجاد شود تا از این طریق هم نظرات وزارت خارجه لحاظ شده و هم وزارت ورزش و جوانان به شکل تشکل یافته عمل کنند .
وی در مورد پیشنهاد معاونت جوانان در مورد تغییر سن جوانی اظهار کرد: پیشنهاد این معاونت تعیین سن جوانی بین 18 تا 35 سال بوده است. این پیشنهاد در آخرین جلسه ستاد ملی ساماندهی جوانان با حضور دستگاه‌های دیگر مطرح شد و قرار است با دریافت پیشنهاد این نهادها و دستگاه‌ها به جمع‌بندی برسیم. با این وجود به نظر می‌رسد با توجه به مدل کسب و کار در ایران باید سن جوانی تا 35 سال تعیین شود .
تندگویان در پاسخ به این سوال که برای اعزام سازمان‌های مردم نهاد و فعالان حوزه جوانان به مجامع بین‌المللی چه سازوکار مشخصی در نظر گرفته‌اید، گفت: انتخاباتی که برای تعیین مجمع برگزار می‌شود ساختار مورد نظر را شکل می‌دهد اما هر برنامه بین‌المللی با توجه به حوزه فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد به آنها معرفی می‌شوند و روسای مجامع با توجه به تخصص‌های تشکل‌ها از بین آنها تشکل مورد نظر را انتخاب می‌کنند؛ همچنین در نظر داریم برای بهبود شاخص‌های اندازه‌گیری و رسیدگی به وضعیت تشکل‌های مردم نهاد بحث رتبه‌بندی تشکل‌ها را آغاز کنیم و این مساله در دو استان قزوین و سمنان به صورت پایلوت آغاز شده و از دو ماه آینده در سراسر کشور اجرا خواهد شد .
تندگویان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص قانون منع بکارگیری بازنشستگان و بکارگیری جوانان به عنوان مدیران اجرایی کشور نیز گفت: این قانون صراحتی در بکارگیری جوانان ندارد اما به عنوان نماینده جوانان به این مساله معترض‌ام و می‌گویم اینکه به ازای بازنشسته شدن یک مدیر فردی که در آستانه بازنشستگی سر کار بیاید دیدگاه قانون‌گذار نبوده است و معتقدم جوانان لیاقت و شایستگی مدیریت ا جرایی کشور را دارند .
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: به نظرم می‌ توانستیم برای جایگزینی 4 وزیر همچون وزیر ارتباطات یک وزیر جوان انتخاب کنیم. این مساله حتی در بخش شهرداری‌ها هم صادق است اگر قانون تصویب می‌شود پیش از آنکه به مرحله اجرا رسیده باشد استثناعاتی برای آن قائل شویم دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود .
در این نشست همچنین امید محدث - مدیر کل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه با گذشت یک‌سال از فعالیت دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان ، چند مشکل عمده جوانان را شناسایی کرده و حل آنها را در دستور کار قرار دادیم گفت :یکی از این مسائل حل مشکل سربازی و نظام وظیفه جوانان مشمول خدمت سربازی بود. در این زمینه جلساتی را با ستاد مشترک نیروهای مسلح برگزار کردیم تا بتوانیم مشکل سربازی جوانان عضو سمن‌های جوانان را حل کنیم و یا امتیازات تشویقی برای آن‌ها در نظر بگیریم که در نهایت منجر به عقد تفاهم‌نامه‌ای با ستاد کل نیروهای مسلح شد .

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/79270/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خرید سه‌بعدی کالاهای جدید به اپل ویژن پرو اضافه شد

پردازنده دیمنسیتی 6300 مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

جنگل حرا خلیج نایبند عسلویه

دلیل ازدواج نکردن امیر آقایی

دیبی:نفهمیدم تکرار کن! یه مرتیکه رو اسب سفید نشسته؟

آلوز صدر جدول پاسورها را برای جلالی آب و جارو کند!

حضور پر رنگ نکونام روی سکوها

تراکتور، حسرت پیروزی در 1403

عباس‌زاده گره نساجی مقابل تراکتور را باز کرد

بدشانسی و فرصت‌سوزی مدافع استقلال!

رئال رونمایی می‌کند؛ قله فناوری برای چمن مخملی

سه مربی تیم ملی در ورزشگاه وطنی و آزادی

مهار عبدالکریم حسن با فنون رزمی!

حکم تاریخی در هلند؛ کسر 18 امتیاز از قعرنشین!‏

گزارش زنده؛ استقلال 1-0 شمس‌آذر قزوین

وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: مصممیم در تحولات غزه، آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد

اسرائیل به دنبال جاسوسی در ایران بود؟

رویترز: تشدید تحریم‌های ایران در بسته کمک‌های خارجی آمریکا گنجانده شده است

غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

8 گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

نصرتی در دومین تجربه سرمربیگری تراکتور

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت

غیبت مربی رونالدو به دلیل عمل جراحی

مسی‌ها آماده شکست فولاد در هفته بیست و چهارم

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست

تصاویر باورنکردنی؛ کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

شخصی که تناقص رفتاری دارد باید درمان شود

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم، نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

سی ان ان: حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر پایان یافته است

رئیسی شاهرود را به مقصد تهران ترک کرد

تصاویری از محل حادثه نزدیک سفارت ایران در پاریس

فرانسه، کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد

واکنش ظریف به «آتش بازی‌های بی‌پروای امروز در اصفهان»

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

اعلام ترکیب استقلال برای گذر از پرسپولیس

محبت کردنشون خیلی جالبه

تصاویری از بازداشت عامل حمله به کنسولگری ایران در پاریس