پایگاه خبری تحلیلی آریا جوان

آخرين مطالب

افزایش زمان واکنش راننده با فناوری خودران اتوپایلوت تسلا فناوري

افزایش زمان واکنش راننده با فناوری خودران اتوپایلوت تسلا

  بزرگنمايي:

آریا جوان - مطالعه دانشمندان موسسه Seeing Machines استرالیا نشان می‌دهد که زمان واکنش راننده هنگام استفاده از سیستم نیمه خودران اتوپایلوت تسلا به 3.5 ثانیه می‌رسد. 

در سال 2018 برخی رانندگان خودروهای برقی تسلا (Tesla)، به‌دلیل اعتماد بیش از حد به سیستم نیمه خودران اتوپایلوت (Autopilot) دچار حادثه و تصادف شدند. بررسی علت‌ ایجاد تصادف و پیشگیری از وقوع رخدادهای آینده، برای توسعه سیستم‌های نیمه خودران امری ضروری به شمار می‌رود.
می‌دانیم که اطمینان زیاد به سطح 2 فناوری خودران بسیار خطرناک است، اما آیا می‌توان به‌طور دقیق شدت مخاطره را اندازه‌گیری کرد؟ گروهی از محققان استرالیایی در قالب طرحی برای مطالعه توجه راننده و خودروهای نیمه خودران، در این زمینه تلاش می‌کنند. پیش از این در ابتدای سال 2018 موسسه Seeing Machines در قالب طرح CAN Drive اعلام کرد که به دنبال بررسی پاسخ راننده به رویدادهای غیرمنتظره مانند تصادف خودروی نیمه خودران مجهز به سیستم اتوپایلوت تسلا است. مایک لن ، از مسئولان ارشد در حیطه عوامل انسانی در موسسه Seeing Machines که یافته‌های اولیه این مطالعه را در نشست بین‌المللی خودروهای بدون راننده ارائه می‌داد، به تفاوت واکنش بین راننده کاملاً مشغول (رانندگی) و راننده متکی به سیستم نیمه خودران اتوپایلوت اشاره کرد.
در این مطالعه رانندگان با خودروی برقی تسلا مدل اس در یک مرکز آزمایش در کانبرا رانندگی کردند. این افراد بخشی از دوره آزمایشی با کمک سیستم اتوپایلوت پشت فرمان تسلا مدل S قرار گرفتند و بخشی از دوره نیز تنها دستان خود را روی غربیلک فرمان قرار دادند. زمانی که راننده در داخل خودروی الکتریکی و پشت فرمان قرار داشت، یک هشدار صوتی برای جلب توجه راننده پخش می‌شد. این زنگ هشدار تنها زمانی نواخته می‌شد که نیاز به انحراف فرمان برای جلوگیری از برخورد با موانع خیالی باشد. هنگامی که دست راننده روی فرمان قرار داشت، زمان واکنش بین 0.5 تا 1.5 ثانیه اندازه‌گیری شد؛ در حالی که هنگام استفاده از سیستم نیمه خودران اتوپایلوت تسلا این زمان به 3.5 ثانیه افزایش می‌یافت تا به زنگ هشدار پاسخ دهند. به نظر می‌رسد هنگام استفاده از سیستم اتوپایلوت، رانندگان احتمالاً دو برابر بیش‌تر به جاده نگاه می‌کردند.
مقاله‌های مرتبط:
عملکرد مطلوب سیستم نیمه خودران اتوپایلوت تسلا در تصادف فناوری خودران در سوپرکروز کادیلاک بهتر از اتوپایلوت تسلا عمل می‌کند
این بخش از پازل رانندگی خودران یک مسئله حیاتی است، زیرا تولیدکنندگان چنین سیستم‌هایی به دنبال تغییر سطح خودمختاری فعلی به سطح پیشرفته‌تر سه و چهار هستند. یکی از راه‌حل‌های بالقوه، آموزش بهتر رانندگی است؛ اما به نظر می‌رسد که هنوز هم چالش‌های زیادی در موفقیت طرح وجود داشته باشد. موسسه Seeing Machines علاقه خاصی به درک تاثیر حواس‌پرتی رانندگانی که از سیستم نیمه خودران استفاده می‌کنند، دارد. در همین راستا نوعی فناوری مبتنی بر دوربین توسعه یافته است که هم‌اکنون به‌عنوان بخشی از سیستم سوپرکروز در خودروهای کادیلاک وجود دارد.
طبق گفته‌های مایک لن ، بحث‌های زیادی در مورد اجباری کردن سیستم پیشرفته نظارت راننده در اروپا از سال 2020 به بعد وجود دارد. پس از اجرایی شدن سیستم نظارت رفتار راننده با استفاده از دوربین در مدل‌های مدرن Cadillac CT6، برند ژاپنی سوبارو نیز قصد دارد از سیستمی مشابه در محصولات خود بهره ببرد. در مدل جدید سوبارو فارستر (Forester) اگر راننده مدت طولانی چشمان خود را از جاده بردارد، بوق هشداری برای جلب توجه به صدا در می‌آید. هدف این سیستم جلب توجه راننده و تشخیص توجه به جاده است. سیستم نظارت راننده سوبارو همچین به‌طور خودکار شرایط داخل خودرو را مطابق دلخواه راننده تنظیم می‌کند که از جمله این موارد می‌توان به تنظیم موقعیت صندلی، آینه یا ایستگاه‌های رادیویی پیش‌تنظیم‌شده اشاره کرد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

هیوندای ونیو 2020 رونمایی شد

داستان برند بوش؛ مهندسی آلمانی در خدمت صنعت برق و الکترونیک

هر آنچه باید درباره آپدیت می 2019 یا 19H1، ویندوز 10 بدانید

ترجمه انسانی یا ماشینی؛ رایت می چه پیشنهاداتی برایتان دارد؟

استون مارتین سوپرلجرا DBS 59 رونمایی شد

اینترنت سیم‌کارت‌های شاتل موبایل به مناسبت نیمه شعبان یک هفته رایگان می‌شود

نگاهی به طراحی هیوندای سوناتا 2020

آمازون و گوگل دعوا بر سر یوتیوب را خاتمه دادند

گوگل به دنیای رباتیک باز می‌گردد

پردازنده‌های توکار شرکت AMD سری R1000 رونمایی شد

اپل برای توافق با کوالکام، احتمالا 6 میلیارد دلار به این شرکت پرداخت کرده است

صدای انفجار یک بمب هسته‌‌ای چگونه است؟

اینستاگرام تعداد لایک‌ پست‌ها را مخفی می‌کند

آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق با میهن وردپرس

نگاهی به کارخانه‌ نوکیا، هر آن‌چه از آینده‌ی تولید انتظار داریم

نگاهی عمیق به آئودی E-Tron

افسانه‌های استارتاپی: نیاز به سرمایه ریسک پذیر

اشتباهات امنیتی جدید فیسبوک، گریبان‌گیر میلیون‌ها کاربر دیگر شد

آشنایی با وبسایت «های‌متال»

رندرهای رسمی گوگل پیکسل 3a و پیکسل 3a XL پیش از موعد رونمایی رویت شد

فروش گلکسی اس 10 طی هفته اول عرضه در آمریکا، رکورد گلکسی اس 9 را شکست

افشای اطلاعات حساس رانندگان یکی از تاکسی‌های اینترنتی ایرانی

میزان فروش آیفون در سه‌ماهه‌ی دوم 2019، کمتر از حدانتظار بوده است

نجات از سیاه‌ چاله؛ امکان‌پذیر، اما خطرناک

هرآنچه درباره استاندارد PCIe 4.0 می‌دانیم

سبک زندگی آینده‌ی سیاره‌ ما را مشخص می‌کند

سوبارو اوتبک مدل 2020 رونمایی شد

دوربین اصلی آیفون 2019 احتمالا به لنز فوق عریض مجهز می‌شود

معرفی کتاب «اول سود» اثر مایک میخالوویچ

خرید گوشی شیائومی در فروشگاه شیراز مارکت

نگاهی عمیق به بی ام و سری 8 کانورتیبل مدل 2019

ساخت کامپیوترهای دوهسته‌ای درون سلول‌های انسانی

همکاری مجدد اپل با کوالکام چه مزایایی برای کاربران دارد؟

مدل 85 اینچ سرفیس هاب 2S مایکروسافت رونمایی شد

دانشمندان مغز خوک‌ها را تا چند ساعت پس از مرگ زنده نگاه داشتند

رزرو هتل قصر طلایی با بیشترین تخفیف در سایت پرشین هتل

حراج فسیل دایناسور تی رکس در eBay، صدای دانشمندان را درآورد

نسل جدید مرسدس بنز GLS معرفی شد

3 موزه مهم ایروان که هر گردشگری در سفر به ارمنستان باید ببیند

استخراج خون از اسبی 42 هزار ساله با هدف شبیه‌سازی آن

گران‌ترین مدل بی ام و سری 7 جدید، 300 هزار دلار قیمت می‌خورد

قیمت فناوری خودران تسلا افزایش می‌یابد

آلودگی هوا چگونه می‌تواند بر سلامت روانی انسان تأثیر بگذارد؟

اپل در حال مذاکره با تامین‌کنندگان حسگر برای خودرو خودران است

فریم نیوز 59: نگاهی به جدیدترین ابعاد از رقابت جدی دیزنی و HBO با نتفلیکس

جزئیات بیشتری از دلایل استعفای بنیان‌گذاران اینستاگرام فاش شد

توانمندسازی تیم‌های تغییرپذیر و تحول‌گرا

کیا هابانیرو در نمایشگاه نیویورک به نمایش گذاشته شد

قیمت رقابتی و تنوع محصولات دیجیتال در فروشگاه بابانو

سفید شدن مرجان‌ها، تهدیدی جدی برای محیط زیست دریا