پایگاه خبری تحلیلی آریا جوان

آخرين مطالب

افزایش زمان واکنش راننده با فناوری خودران اتوپایلوت تسلا فناوري

افزایش زمان واکنش راننده با فناوری خودران اتوپایلوت تسلا

  بزرگنمايي:

آریا جوان - مطالعه دانشمندان موسسه Seeing Machines استرالیا نشان می‌دهد که زمان واکنش راننده هنگام استفاده از سیستم نیمه خودران اتوپایلوت تسلا به 3.5 ثانیه می‌رسد. 

در سال 2018 برخی رانندگان خودروهای برقی تسلا (Tesla)، به‌دلیل اعتماد بیش از حد به سیستم نیمه خودران اتوپایلوت (Autopilot) دچار حادثه و تصادف شدند. بررسی علت‌ ایجاد تصادف و پیشگیری از وقوع رخدادهای آینده، برای توسعه سیستم‌های نیمه خودران امری ضروری به شمار می‌رود.
می‌دانیم که اطمینان زیاد به سطح 2 فناوری خودران بسیار خطرناک است، اما آیا می‌توان به‌طور دقیق شدت مخاطره را اندازه‌گیری کرد؟ گروهی از محققان استرالیایی در قالب طرحی برای مطالعه توجه راننده و خودروهای نیمه خودران، در این زمینه تلاش می‌کنند. پیش از این در ابتدای سال 2018 موسسه Seeing Machines در قالب طرح CAN Drive اعلام کرد که به دنبال بررسی پاسخ راننده به رویدادهای غیرمنتظره مانند تصادف خودروی نیمه خودران مجهز به سیستم اتوپایلوت تسلا است. مایک لن ، از مسئولان ارشد در حیطه عوامل انسانی در موسسه Seeing Machines که یافته‌های اولیه این مطالعه را در نشست بین‌المللی خودروهای بدون راننده ارائه می‌داد، به تفاوت واکنش بین راننده کاملاً مشغول (رانندگی) و راننده متکی به سیستم نیمه خودران اتوپایلوت اشاره کرد.
در این مطالعه رانندگان با خودروی برقی تسلا مدل اس در یک مرکز آزمایش در کانبرا رانندگی کردند. این افراد بخشی از دوره آزمایشی با کمک سیستم اتوپایلوت پشت فرمان تسلا مدل S قرار گرفتند و بخشی از دوره نیز تنها دستان خود را روی غربیلک فرمان قرار دادند. زمانی که راننده در داخل خودروی الکتریکی و پشت فرمان قرار داشت، یک هشدار صوتی برای جلب توجه راننده پخش می‌شد. این زنگ هشدار تنها زمانی نواخته می‌شد که نیاز به انحراف فرمان برای جلوگیری از برخورد با موانع خیالی باشد. هنگامی که دست راننده روی فرمان قرار داشت، زمان واکنش بین 0.5 تا 1.5 ثانیه اندازه‌گیری شد؛ در حالی که هنگام استفاده از سیستم نیمه خودران اتوپایلوت تسلا این زمان به 3.5 ثانیه افزایش می‌یافت تا به زنگ هشدار پاسخ دهند. به نظر می‌رسد هنگام استفاده از سیستم اتوپایلوت، رانندگان احتمالاً دو برابر بیش‌تر به جاده نگاه می‌کردند.
مقاله‌های مرتبط:
عملکرد مطلوب سیستم نیمه خودران اتوپایلوت تسلا در تصادف فناوری خودران در سوپرکروز کادیلاک بهتر از اتوپایلوت تسلا عمل می‌کند
این بخش از پازل رانندگی خودران یک مسئله حیاتی است، زیرا تولیدکنندگان چنین سیستم‌هایی به دنبال تغییر سطح خودمختاری فعلی به سطح پیشرفته‌تر سه و چهار هستند. یکی از راه‌حل‌های بالقوه، آموزش بهتر رانندگی است؛ اما به نظر می‌رسد که هنوز هم چالش‌های زیادی در موفقیت طرح وجود داشته باشد. موسسه Seeing Machines علاقه خاصی به درک تاثیر حواس‌پرتی رانندگانی که از سیستم نیمه خودران استفاده می‌کنند، دارد. در همین راستا نوعی فناوری مبتنی بر دوربین توسعه یافته است که هم‌اکنون به‌عنوان بخشی از سیستم سوپرکروز در خودروهای کادیلاک وجود دارد.
طبق گفته‌های مایک لن ، بحث‌های زیادی در مورد اجباری کردن سیستم پیشرفته نظارت راننده در اروپا از سال 2020 به بعد وجود دارد. پس از اجرایی شدن سیستم نظارت رفتار راننده با استفاده از دوربین در مدل‌های مدرن Cadillac CT6، برند ژاپنی سوبارو نیز قصد دارد از سیستمی مشابه در محصولات خود بهره ببرد. در مدل جدید سوبارو فارستر (Forester) اگر راننده مدت طولانی چشمان خود را از جاده بردارد، بوق هشداری برای جلب توجه به صدا در می‌آید. هدف این سیستم جلب توجه راننده و تشخیص توجه به جاده است. سیستم نظارت راننده سوبارو همچین به‌طور خودکار شرایط داخل خودرو را مطابق دلخواه راننده تنظیم می‌کند که از جمله این موارد می‌توان به تنظیم موقعیت صندلی، آینه یا ایستگاه‌های رادیویی پیش‌تنظیم‌شده اشاره کرد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

وانت GMC Sierra HD مدل 2020 رونمایی شد

تبدیل گرما به سرما با فناوری تازه یک استارتاپ هلندی

مسابقه بزرگ گردشگر؛ رقیب جدید مسابقه برنده باش

فراری 812 سوپرفست با تیونینگ نویتک معرفی شد

پژوهش‌های جدید از تکامل رنگ پوست حکایت می‌کنند

زوم اپ: با بومرنگ به هنرمندی تمام‌عیار تبدیل شوید

ابزارک‌هایی برای نظم‌دادن به جیب و کیف

هفت دلیل که نشان می‌دهد وضعیت جهان رو‌به‌بهبود است

چگونه پروازی آرام و دلپذیر تجربه کنیم؟

آموزش طراحی تجربه‌ی کاربری؛ قسمت چهارم: دسترس‌ پذیری

بررسی نوا 3 هواوی

چرا ما انسان‌ها به ربات‌‌ها آسیب می‌رسانیم؟

میزو اولین گوشی هوشمند بدون درگاه را رونمایی کرد

سامسونگ اولین صفحه نمایش اولد 15.6 اینچی 4K را برای لپ‌تاپ‌ها معرفی کرد

تیزر ال جی برای MWC 2019، استفاده از ژست‌های حرکتی غیرلمسی را نوید داد

گلکسی اس 10 قادر است با شارژ بی سیم سایر گجت‌ها را شارژ کند

تصویر اکسپریا XZ4 با بدنه‌ای کشیده‌تر فاش شد

فلکس گیت، مشکل سخت‌افزاری جدید مک بوک پرو اپل

ماراتن مالی فینوارز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود

قیمت نهایی هن تنگ X5 و هن تنگ X7 اعلام شد

بینگ در چین فیلتر شد

پیش‌بینی 27 تن از خبرگان حوزه‌ فناوری در مورد آینده‌ هوش مصنوعی

اپل مدیر واحد توسعه باتری سامسونگ را به استخدام خود در آورد

فریم نیوز 52: از رکوردشکنی بزرگ Bird Box تا آخرین خبرها از دنباله سریال Penny Dreadful

موفقیت بازی فورتنایت؛ بهترین نمونه بازاریابی رشد

المپوس OM-D E-M1X معرفی شد؛ دوربین توانمند و مقرون‌به‌صرفه ژانر عکاسی ورزشی

نظریه‌ای در بازتاب؛ آیا معمای فیزیک در درک منشا جهان، پاسخی ساده‌تر دارد؟

مقایسه دوربین المپوس OM-D E-M1X با رقبا؛ بهترین دوربین ژانر ورزشی چیست؟

خودرو اسپرت VUHL 05RR ساخت مکزیک رونمایی شد

بازار موبایل مارکتینگ ایران پس از تحریم ادجاست (adjust)

آیفون‌های سال 2020 صفحه نمایش LCD نخواهند داشت

آموزش استریم بازی با استفاده از پلتفرم توییچ در کامپیوتر

هلو 8 اسمارت به بازار آمد

چالش 10 سال خودروهای پرفروش جهان

رویداد سامیکس تهران سوم بهمن برگزار می‌شود

نکاتی که باید پیش از سفر به امارات بدانید

راهنمای جامع برنامه وفاداری مشتری

لینکدین به پایان مسیر و شکست نزدیک می‌شود؟

خودشناسی؛ راهی برای زندگی شادتر

جریمه 50 میلیون یورویی گوگل در اروپا به دلیل تخطی از قوانین GDPR

محدودیت‌های ارتباط ماهواره ای و آینده این فناوری

جنگ با بحران جمعیت به روش کره جنوبی و برابری جنسیتی

گلکسی نوت 9 و پیکسل 3 بالاترین امتیاز دوربین سلفی را از DxOMark کسب کردند

ویوو Y89 با تراشه اسنپدراگون 626 معرفی شد

کاهش جمعیت: بحران جدید پیش روی چین

واتساپ برای مبارزه با اطلاعات نادرست فوروارد پیام‌ها را محدود کرد

دریافت عوارض در تونل‌های تهران منتفی شد

بررسی قیمت خرید و فروش نیسان سرانزا در سایت دیوار

پیشنهاد سبد جایگزین برای مشتریان به جای خودروهای ثبت نامی

طراحی مفهومی آیفون 11 با دوربین سه‌گانه در ویدئوی جدیدی رویت شد