آریا جوان

آخرين مطالب

دکتر سلطانی فر در حاشیه افتتاحیه ورزشگاه فولاد خوزستان:

موافق واگذاری استقلال و پرسپولیس هستیم / درخواست میزبانی جام ملتهای ٢٠٢٣ را داده ایم ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - دکتر سلطانی فر امکانات سخت افزاری کشور در برگزاری رویدادهای ورزشی در سطح بین المللی را مثبت ارزیابی کرد و از درخواست میزبانی ایران برای جام ملتهای فوتبال ٢٠٢٣ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، دکتر مسعود سلطانی فر بعد از مراسم افتتاح ورزشگاه مدرن فولاد خوزستان در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از افتتاح این پروژه ورزشی اظهار داشت : خدا را شاکریم که ورزشگاه سبک و مدرن منطبق با الزامات بازی های بین المللی افتتاح و به بهره برداری رسید.
دکتر سلطانی فر با بیان اینکه افتتاح استادیوم فولاد خوزستان در کنار ورزشگاه غدیر اهواز امکان و فرصت خوبی را برای میزبانی های بین المللی فراهم می کند، ادامه داد: خوشبختانه در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ورزشگاه های بزرگی را افتتاح کرده ایم ؛ به خصوص در دو سال گذشته که استادیوم ٧٥ هزار نفری نقش جهان را به بهره برداری رساندیم پس از آن ورزشگاه پارس شیراز را به بهره برداری رسید و آستان قدس رضوی هم ورزشگاه با کلاس بالایی را احداث کرد و فولاد خوزستان هم این ورزشگاه مدرن را ساخت و پیش از آن نیز استادیوم 70 هزار نفری تبریز ، ورزشگاه ثامن مشهد هم افتتاح شده بود که با مجموع این ورزشگاه ها شرایطی بوجود آمده که مسابقات جام ملت های آسیا در ایران میزبانی شود که درخواست میزبانی جام ملتهای ٢٠٢٣ را هم ارائه کرده ایم و امیدوارم با این استادیوم ها مجوز میزبانی مسابقات بزرگ را بتوانیم دریافت کنیم .
دکتر سلطانی فر شرایط ایران در زمینه نرم افزاری را هم خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت : در همین بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا ، الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا را ظرف 18 روز محقق شد در شرایطی که در شرایط عادی باید در4 ماه انجام می شد.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا هم با تلاش شبانه روزی همکارانم در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی محقق شد و در ظرف 18 روز کار ارزنده ای انجام شد و در زمینه برگزاری هم که در حد الزامات بین المللی بود و مورد ارزیابی محافل بین المللی قرار گرفت جای هیچ حرف و بحثی نگذاشت.
دکتر سلطانی فر رفتار تماشاگران ایران ی در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا را ستود و اظهار داشت :در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا ،جدا از بحث امکانات رفتار خوب تماشاگران نیز نمود ویژه‌ای داشت و در کنار کار ارزنده تیم پرسپولیس و رسیدن به فینال با تیمی که تقریبا 13 بازیکن در اختیار داشت، رفتار تماشاگران نشانگر یک بلوغ فکری بود چرا که با توجه به اینکه تیم آنها جام نگرفت اما ،درک تماشاگران و واکنش‌های مثبتشان نشان دهنده این واقعیت است که برخی ناهنحاری های گذشته کاهش یافته و همه پرسپولیس را در حد قهرمان تحلیل کردند.
وزیر ورزش و جوانان ‌سال 97 را سال پر رویدادی عنوان کرد و توضیح داد: تیم ملی فوتبال با حضور درخشانش در جام جهانی عملکرد افتخارآمیزی را به جای گذاشت و توانست بهترین و تاریخی‌ترین نتیجه‌اش را در طول پنج دوره از حضورش در ادوار جام جهانی کسب کند. ورزش کارانمان در بازی‌های آسیایی جاکارتا 62 مدال کسب کردند که بیشترین تعداد پس از پیروزی انقلاب به شمار می‌رود. در بازی های پاراآسیایی جاکارتا نسبت به دوره قبلی ارتقاء داشتیم، در المپیک جوانان آرژانتین از رتبه بیست و چهارم دوره گذشته به رتبه ارزشمند هفتم رسیدیم و 17 پله صعود داشتیم. همچنین در لیگ قهرمانان آسیا برای اولین بار دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند و می‌توانستیم شاهد یک نیمه نهایی ایران ی باشیم. تیم ملی وزنه‌برداری با توجه به جوان‌گرایی از نظر مدالی در رتبه دوم و از نظر تیمی سوم دنیا شد و امیدواریم این موفقیت‌ها با قهرمانی فوتبال در جام ملت‌های آسیا تکمیل شود.
دکتر سلطانی فر در پاسخ به سوالی در خصوص میزبانی مشترک ایران با قطر برای جام جهانی 2022 گفت: معمولا کشورهای قدرتمند و صاحب نام پیش از آغاز مسابقات در هر کشوری در کشورهای همجوار میزبان اردوهایی را برگزار می‌کنند تا با شرایط خو بگیرند. من ستادی را با حضور مدیرعامل کیش و قشم تشکیل دادم و با مدیرعامل اروند نیز صحبت خواهم کرد. همچنین از سفیر ایران در قطر نیز خواهش کردیم هفته گذشته در این جلسه حضور داشته باشند که بتوانیم امکانات اردویی را فراهم کنیم. پیش از آغاز جام جهانی روسیه ما در ترکیه اردو برگزار کردیم تا تیم آماده شود. فکر می‌کنم فرصت خوبی در مناطق آزاد کیش، قشم و اروند برای برپایی اردوهای تیم‌های بزرگ پیش از آغاز جام جهانی 2022 در اختیار داریم.
برگزاری اردوهای تدارکاتی و میزبانی آن از جهت ورزشی بسیار به سود کشورمان است و هم می‌تواند درآمد ارزی خوبی داشته باشد.
وزیر ورزش و جوانان پیرامون واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت :موافقت‌ها را هم در کمیسیون تخصصی اقتصاد و هم در کمیته اقتصاد دولت گرفته‌ایم و در حال راهیابی به جلسه دولت هستیم و در مرحله نوبت در دولت قرار دارد. امیدوار هستیم با موافقت دولت شرایط واگذاری را فراهم کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/80079/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

نتیجه‌ی عدم توجه به جلو در رانندگی

اگر این نشانه ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

توصیه جالب دکتر عزیزی به مردها

آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

دانشجو: حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس پایان یافت

موضع اردوغان درخصوص حادثه اصفهان

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

درگیری حیوانات در طبیعت

قسمت هایی واقعی از کارتون تام و جری!

حکمت/ کجای مجلس بنشینیم؟

بهترین روش برای تشخیص هندوانه رسیده/ ویدئو

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

پیکان، شکست‌ناپذیر غیر از تقابل با پرسپولیس!

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

خوش و بش جالب خرس با یک راننده!

قانون اساسی برخاسته از نماز

گوناگون/ برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد!

4 گوشه دنیا/ پرموترین پسر جهان که مبتلا به «سندرم گرگینه» است

محافظت اردک مادر از جوجه اردک هایش در برابر حواصیل

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

ترکیب احتمالی شمس‌آذر مقابل استقلال

اولین واکنش شمسایی به احتمال تقابل زودهنگام با ژاپن

آینده مبهم قهرمان رئال در اتحاد

اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه

کاسمیرو اشک آنچلوتی را درآورد!

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان