مدل پلاگین هیبرید بی ام و 330e رونمایی شد فناوری بزرگنمايي: آریا جوان - بیامو از جدیدترین مدل سری 3 با پیشرانهی پلاگین هیبرید مجهز به فناوری eDrive رونمایی کرد. قدرت این مدل به 248 اسب بخار میرسد. بهدنبال رونمایی از مدل الکتریکی M340i، بیامو (BMW) اطلاعات اولیه رسمی مربوط به جدیدترین عضو گروه پلاگین هیبریدی خود یعنی 330e را منتشر کرد. بیامو 330e مدل 2019 از جدیدترین فناوری eDrive همراه با پیشرانه بنزینی چهار سیلندر 2 لیتری مجهز به توربوشارژر استفاده میکند. پیشرانه بنزینی 181 اسب بخار قدرت تولید میکند در حالیکه موتور الکتریکی قدرت ثابت بیامو 330e را به میزان 67 اسب بخار افزایش میدهد . با این حال حداکثر قدرت خروجی موتور برقی به 107 اسب بخار نیز افزایش مییابد که بهصورت توان لحظهای در دسترس خواهد بود. بیامو میگوید خروجی ترکیبی سیستم محرکه مدل جدید پلاگین هیبرید 330e در نهایت به 248 اسب بخار قدرت و 420 نیوتنمتر گشتاور میرسد. از جمله نکات برجسته سیستم محرکه الکتریکی جدید میتوان به عملکرد اکسترابوست (XtraBoost) بیامو اشاره کرد که در حالت رانندگی اسپرت فعال میشود. عملکرد اکسترابوست باعث میشود تا موتور الکتریکی 40 اسب بخار اضافه بر بیشینه توان خروجی ثابت خود تولید کند؛ بنابراین در شرایط رانندگی دینامیک، بهتر از پیشرانه بنزینی حمایت خواهد کرد. در نتیجه توان خروجی ترکیبی در حالت اسپرت و فعال بودن اکسترابوست به 288 اسب بخار میرسد. مقالههای مرتبط: بی ام و سری 3 پلاگین هیبرید 2019، معرفی شد بررسی فنی بی ام و 530e نسخهی پلاگین هیبرید iPerformance سایر مشخصههای مهم خودروی الکتریکی پلاگین هیبرید (PHEV) جدید بیامو شامل شعاع حرکتی 60 کیلومتر در حالت تمام الکتریکی میشود که 50 درصد بیشتر از مدل قبلی است. همچنین بیشینه سرعت خودروی هیبریدی در حالت تمام الکتریکی به 140 کیلومتربرساعت میرسد. تخمین زده میشود که بیامو سری 3 پلاگین هیبرید بتواند در حالت ترکیبی به مصرف سوخت کمتر از 2 لیتر در هر 100 کیلومتر (به طور دقیق 1.7 لیتر بر 100 کیلومتر) برسد و در این مدت 39 گرم بر کیلومتر دیاکسیدکربن تولید کند. بیامو ادعا میکند که 330e پلاگین هیبرید جدید قادر است در زمان 6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتربرساعت دست یابد و بیشینه سرعت 230 کیلومتر بر ساعت داشته باشد. بیامو از جعبهدنده هشت سرعته استپترونیک (Steptronic) مجهز به برنامه تعویض دنده جدیدی برای مدیریت ترمزگیری دنده معکوس (حالتی که از دنده بالاتر به دنده پایینتر منتقل شود و به آن ترمز موتوری گفته میشود)، همراه با تنظیم پدال گاز است که احساسی دقیقتر و اسپرت نسبت به سایر مدلها ارائه میدهد. به منظور عملکرد بهتر، موتور الکتریکی خودروی پلاگین هیبرید بیامو به جعبهدنده اتوماتیک هشت سرعته متصل میشود. بهلطف طراحی هوشمندانه آن، جعبهدنده مخصوص PHEV حدود 15 میلیمتر بزرگتر از جعبهدنده معمولی در سایر مدلهای بیامو سری 3 است. باتری لیتیوم یون بیامو 330e دارای ظرفیت 12 کیلووات ساعت است و زیر صندلی نصب میشود؛ در حالی که مخزن سوخت (باک) بالای محور عقب قرار دارد و فضای بار به 375 لیتر محدود خواهد شد. يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰:۵۳ ۴۶ بازديد آریا جوان لینک کوتاه: https://www.aryajavan.ir/Fa/News/80503/