آریا جوان

آخرين مطالب

در نشست معاون وزیر ورزش و جوانان با نماینده یونسکو مطرح شد ؛

تشکیل کمیته جوانان در نمایندگی یونسکو ایران به ریاست معاونت امور جوانان / بهترین راه حل ایجاد صلح در جهان گسترش گردشگری است ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - امروز یک شنبه 27 آبان نشست معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و نماینده یونیسف در ساختمان این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ،دیدار معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و نماینده یونیسف در زمینه همکاری ها و تعاملات برقرار شده بین این دو نهاد امروز در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد .
در ابتدای این نشست برتراند بینویل - نماینده یونیسف - گفت: این نشست بر اساس دستاوردهای خوب وزارت ورزش و جوانان در کل کشور ایران شکل گرفته و قرار است حمایت یونیسف را در راه بهتر کردن یک رابطه استراتژیک و کارآمد بین این وزارتخانه و سایر سازمان‌ها به ارمغان بیاورد.
در ادامه محمدمهدی تندگویان -معاون وزیر ورزش و جوانان ضمن تشکر از پیگیری‌های انجام شده برای امضای تفاهم‌نامه گفت: در حوزه جوانان امسال در بخش بین‌الملل کارهای خوبی را شروع کرده ایم. مدت زیادی بود که حوزه بین‌الملل جوانان ایران در سطوح دولتی مناسبات خوبی نداشت.
او همچنین با اشاره به دستاوردهای خوب ایران در مجمع جوانان کشورهای اسلامی اظهار داشت توانستیم نمایندگی‌های خوبی را در مجمع بگیریم، در حالی که در طول 15 سال گذشته جایگاهی در مجمع نداشته‌ایم.
معاون وزیر گفت :امروز نایب رئیسی حوزه بین‌الملل با ایران است و مسند یکی از پنج عضو هیئت مدیره مجمع جوانان به ایران تعلق پیدا کرد. تقریبا 41 کشور از مجموع 53 کشوری که حضور داشتند به ما رأی دادند و با رأی بالایی این عضویت صورت پذیرفت و در کمیته اسناد راهبردی جوانان هم ایران به عنوان یکی از اعضای رسمی قرار گرفت و حتما باید اسناد حوزه جوانان به تأیید نماینده ایران برسد.
وی با اشاره به تفاهم های انجام شده با یونسکو گفت: برای اولین بار تشکیل کمیته جوانان در نمایندگی یونسکو ایران به ریاست معاونت امور جوانان انجام می گیرد . اولین جلسه هم هفته آینده در کمیته جوانان یونسکو برگزار خواهد شد و نهادهای مختلف کشوری عضو کمیته می‌شوند تا بتوانیم با وحدت رویه پیش برویم.
تندگویان افزود: در حوزه تفاهم با یونیسف مفاهیمی را تدوین و برنامه عملیاتی هر سرفصل را با یکی از مدیران وزارتخانه هماهنگ کرده و کاملا برای اجرا آماده‌ایم. با توجه به برون سپاری‌ها، یونیسف می‌تواند به طور مستقیم با سمن‌ها وارد کار شود و ما فقط نقش نظارتی و حمایتی بر اجرای درست اهداف و راهبردها خواهیم داشت .
او اضافه کرد: به دنبال این هستیم که خود جوانان هدایت و مدیریت برنامه‌هایشان را بر عهده بگیرند. امروز 2100 تشکل ثبت شده رسمی در کشور داریم و پیش بینی می‌کنیم تا سه سال آینده به حدود 5 هزار تشکل در سراسر کشور برسیم.
در ادامه این نشست نماینده یونیسف با اظهار خرسندی از حضور در ایران گفت: چالش‌ها و مسائل مربوط به کودکان و نو جوانان یکی از اولویت‌های یونیسف در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است. همه این پیشرفت‌ها و دستاوردها نشان می‌دهد نیازمند این هستیم که سرمایه‌گذاری نظام‌مند و منظم‌تری در زمینه برنامه‌ریزی برای جوانان و نو جوانان داشته باشیم.
او افزود: در دفتر منطقه‌ای یونیسف در ماه گذشته مکاتبات و مذاکرات زیادی انجام شد تا چارچوب برنامه‌ریزی برای جوانان تدوین شود. سعی کردیم در چهار حوزه برنامه‌ریزی داشته باشیم. حوزه اول حمایت از کودکان در مقابل کار و بهره‌کشی است، حوزه دوم تعامل با دولت‌ها در زمینه اصلاحات آموزشی و تحصیلی در راستای کسب مهارت‌های زندگی برای جوانان و نو جوانان است.
برتراند بینویل گفت : این آموزش‌ها مهارت‌های ریاضی و ادبیات نیست بلکه مهارت حل مسئله، مهارت تفکر تحلیلی و مهارت تفکر خلاق و مهارت تعامل با همسالان و افراد مختلف است. حوزه سوم پس از فارغ‌التحصیلی نو جوانان از دبیرستان است و اینکه چگونه کار و منبع درآمدی برای خود پیدا کنند و برای جامعه خود مفید باشند.
وی ادامه داد: لازمه این کار این است که یونیسف با سازمان‌ها و افراد متخصص مختلفی که در زمینه جوانان کار می‌کنند وارد مشارکت شوند و از ایده‌های آنها بهره ببرند و مشارکت‌ها را گسترش دهند. ما باید مشارکت خود را با بخش خصوصی در زمینه اشتغال جوانان هم گسترده‌تر کنیم.
نماینده یونیسف به لزوم گوش دادن به جوانان و توجه به امید و آرزوهای آنان برای برنامه‌ریزی در حوزه جوانان اشاره کرد و افزود: حتما شما هم از کمبود بودجه گلایه دارید و باز هم با وجود این، تلاش زیادی انجام می‌دهید که جای تقدیر فراوان دارد.
او گفت :این مسئله می‌تواند نکته مثبتی هم باشد از این نظر که برای تأمین بودجه با سازمان‌های دیگر وارد همکاری و مذاکره شده و همگرایی‌ها افزایش می‌یابد و در این زمینه می‌توانید روی حمایت یونیسف حساب کنید.
در ادامه معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان سرفصل های اساسی در بحث جوانان و سندی که تدوین شده را توضیح داد و گفت : ابتدا باید سیاست‌گذاری جامعی انجام بدهیم ،ما در ایران در چشم‌انداز حوزه جوانان و روابط بین‌الملل مطالباتی را داشته‌ایم که از آنها برای تدوین نقشه راه استفاده کرده ایم.
او اضافه کرد :در ایران یک الگوی مشخص برای جوانان داریم تحت عنوان ستاد ملی جوانان . در این ستاد حدود 22 نهاد دولتی و عمومی کشور عضو هستند. جلسات این ستاد به صورت ماهانه و منظم با حضور خود وزیر تشکیل می‌شود؛ بنابراین ما می‌توانیم به راحتی سیاست‌گذاری‌های کلان خود را به کل کشور ابلاغ کنیم و ساختار آن در ایران کاملا فراهم است.
تندگویان افزود: در ایران برای همه مواردی که به جوانان مربوط است اعم از اقتصادی، ورزش ی و... کمیته تخصصی داریم. دبیرخانه این کمیته‌ها در معاونت قرار دارد و دبیر آن یکی از مدیرکل های ماست ولی کار کمیته‌ها را خود جوانان انجام می‌دهند و ما از مشاوره بزرگ‌ترها استفاده می‌کنیم.
او افزود: برای تدوین جامع تر هر سندی که بین ما رد و بدل شود، می توانیم از این کمیته‌ها و شوراهای مشورتی استفاده کنیم.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت :در بخش دوم معتقدم در کنار سیاست‌گذاری باید اجرا و عملیات داشته باشیم تا دستاوردها را بتوان برآورد کرد. ما بیشتر از نیاز مالی نیاز معنوی داریم، به خصوص در حوزه آموزش.
وی بیان کرد : ما دوره‌های جامع و کاملی تحت عنوان مهارت‌های زندگی. برای جوانان مان در سراسر کشور برگزار می کنیم .سرفصل‌های آموزشی ما کاملا مشخص است، به خصوص در موضوعاتی که نیاز به گسترش روابط بین‌الملل در حوزه جوانان داریم. آشنایی جوانان به مسائل حقوقی بین‌الملل، اقتصادی بین‌الملل و بازارهای تجارت جهانی نیاز به آموزش های خاص دارد. در حوزه پرداخت مبالغ هم حتما باید افزایش داشته باشیم.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: در بخش انجام عملیات برای NGO ها در حال شبکه‌سازی هستیم. تا امروز و در عرض پنج شش ماه گذشته که بنده مسئولیت اینجا را به عهده گرفته ام، سه شبکه تخصصی برای NGO ها راه‌اندازی کردیم و تا پایان امسال سه شبکه دیگر هم به آن می‌افزاییم. شبکه اول بحث گردشگری است که برای جوانان به صورت بومی و محلی و اکونومیک برگزار می‌کنیم. لیدرهای تورهای ما خود جوانان هستند مسئولیت هماهنگی گردشگری با لیدرهای ما در کل کشور است. علاوه بر مدل گردشگری تفریحی، گردشگری علمی و صنعتی برای توریست‌های خارجی هم داریم.
وی یکی از بهترین‌ راه‌های ایجاد صلح در بین مردم سراسر دنیا و به خصوص جوانان را ترویج فرهنگ گردشگری دانست و گفت: به مجمع جوانان کشورهای اسلامی هم پیشنهاد کرده ایم دفتر گردشگری جوانان جهان اسلام در ایران قرار بگیرد چون شبکه آن کامل غیردولتی است و در اختیار NGO های جوانان است.
تندگویان از انتظارات این معاونت از یونیسف جهت تبادل علم و فناوری و هنر بین جوانان ایران و کشورهای دیگر دنیا گفت: در بحث عملیاتی و کاری دو شبکه فعال داریم که یکی شبکه کارآفرینی است که از جوانان ی تشکیل شده که با استفاده از پتانسیل مردمی در بخش خصوصی خودشان فعالیت‌های اشتغال زا را شروع کرده‌اند و انتظار داریم دستاوردهای ما در آنجا به جهان عرضه شود و یونیسف به ما کمک کند که جوانان ما بتوانند خود را به دنیا معرفی کنند و در جشنواره‌های مختلف دنیا با توجه به درآمدهای پایینی که این جوانان دارند، بتوانند حضور پیدا کرده و دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.
وی افزود: در بحث‌های استارتاپی شبکه ای را راه‌اندازی کرده ایم که مبتنی بر فضای آموزشی است. به این ترتیب در کنار یاد گرفتن کار، فضایی را برای تأسیس شرکت ایجاد کردیم تا شرکت‌هایشان به بهره برداری عملی برسد و بعد ما یا سهامدار می‌شویم یا خودشان مستقل از حوزه ما خروج پیدا می‌کنند.
معاون وزیر افزود: برنامه بعدی ما تجارت الکترونیک و تولید محتواهای نرم‌افزاری و شبکه مجازی است. در همه این بخش‌ها یونیسف می‌تواند در زمینه آموزشی و برقراری ارتباط شبکه‌های ما با کشورهای دیگر دنیا به ما کمک کند.
او در مورد تعیین سن جوانی در جوامع مختلف گفت: یک موضوع کلی دیگر که باید مطرح شود این است که سن جوانی در کشورهای مختلف متفاوت است و مدل توسعه یافتگی با کشورهایی مثل ما در این زمینه متفاوت هستند و باید به ما اجازه داده شود با توجه به مدل بازار کار و اشتغال، با سن جوانی در ایران بتوانیم با شما تبادلات لازم را انجام دهیم و امیدواریم روزی ایران به آنجا برسد که در زمینه اشتغال و توسعه یافتگی به مرزی برسد که سن جوانی کاهش پیدا کند ولی امروز نیاز داریم که سن جوانی را تا 35 سال ببینیم. نماینده یونیسف در ادامه به وجود فرصت های زیادی که برای تطابق رویکردها در زمینه کار با جوانان وجود دارد با کمک شبکه غیردولتی اشاره کرد و گفت: وقتی به همکاری سازمان های مختلف فکر می کنیم تعاریف مختلفی وجود دارد و رده سنی متفاوت است. البته رسالت اصلی یونیسف سن صفر تا 18 سالگی است و سازمانی کودک محور است اما یونیسف هم متوجه این مسئله شده که 18 سالگی سن مناسبی برای رها کردن کودک نیست و از آنجا هم باید پلی زد برای ادامه برنامه ریزی ها برای مقطع جوانی و اینجاست که مشارکت با آژانس های مختلف سازمان ملل می تواند بسیار مهم باشد و هرچه این مشارکت گسترده تر باشد می توان سن بیشتری را تحت همکاری مشترک پوشش داد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/80651/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد؛ تسهیل امور مردم در پنجره واحد مدیریت زمین با هوش مصنوعی

جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی

نمایی زیبا از چالکندی دزفول

آتش گرفتن قطار حین حرکت در کانادا

رعد و برق وحشتناک در چین

برگی از تاریخ/ 14 سال پرستاری از جانبازی که بی‌نام و نشان بود

جشنی سه هزار ساله که در ساری برگزار می‌شود

تاتاکوآ؛ دره ای فرسوده در کلمبیا

«آژانس دوستی» و تماشای یک تیتراژ واقعی/ گرامیداشت آدم‌های رفته!

توضیحات طناز طباطبایی در مورد سکانس شاهکار «خشم و هیاهو»

جزئیات تازه در پرونده مرگ زهره فکور صبور

برگزاری اختتامیه جشنواره «طنزپهلو» در زادگاه «گل آقا»

گوشی نامزدش را چک می کنه

ماجرای انتشار نشریه در نماز جمعه توسط ده‌نمکی

هشدار به ستاره جنجالی یونایتد

سرمربی فولاد خودش را با گواردیولا مقایسه کرد

دورخیز جوکر از لاروس برای طلای پاریس

گزارش کیکر؛ تیم‌هایی که زودتر قهرمان شدند

گلزن‌ترین آسیایی‌های تاریخ سری آ

ماتئوس: کاش رئیس بایرن بودم تا ناگلزمان اخراج نشود

دعوا بر سر دستمال ارزشمند لیونل مسی!

واکنش جنجالی مدافع شمس‌آذر بعد از بازی با استقلال

مدیرعامل آلومینیوم اراک: نمی‌دانیم بازی با پرسپولیس تماشاگر دارد یا نه!

زمان آخرین دیدارهای تیم ملی در مقدماتی جام جهانی مشخص شد

بلایی که گوشی بر سر کودکان می‌آورد

بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند

توئیت جدید کریمی قدوسی؛ این بار موشک مورد توجه قرار گرفت

خاندوزی به ریاض می‌رود

دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

قدرتمندترین گوشی نوبیا در تعداد محدود از راه رسید

برخورد وحشتناک کودک با شیشه مغازه حین دوچرخه‌سواری

پیاده شدن مسافر از اتوبوس در حال حرکت

عاقبت رانندگی با سرعت بالا در هوای مه آلود

یک جاده کوهستانی در کارپات رومانیایی

نحوه صحیح حمل کیسه‌های سنگین

گوناگون/ رمزگشایی از روستایی که یک شبه ناپدید شد!

بخشی از سوئیس که متعلق به ایتالیاست

با دَمنده ی هوا، پهپاد درست کرد!

یکی از پربازدیدترین جاذبه های مصر

جوانمردی امیرالمؤمنین(ع) در جنگ ها

پرواز اندازه آدم رو برملا می‌کنه!

چه قاتل کیوتی هستی

علیرضا کمالی از فیلم هفت و نیم

واکنش اکانت اینستاگرام لالیگا به دو گل پیروزی‌بخش بلینگام

حیرت بارسلونا؛ داور ال‌کلاسیکو نمره قبولی گرفت

جنجال در فوتبال آفریقا به خاطر طراحی یک پیراهن!

واکنش کافو به لقب جالب لوکاس واسکز در رئال

مخالفت «وابا» با حضور حامد حدادی در شهرداری گرگان