آریا جوان

آخرين مطالب

معرفی کتاب راه استارتاپ اثر اریس ریک فناوری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - دنیای جدید باعث تغییرات تازه در شکل‌گیری شرکت‌ها می‌شود. شرکت‌های مبتنی بر سیستم‌های سنتی قبل، باید با تغییرات جدید همراه شوند و مسیر تازه‌ای از رشد را برای خود رقم بزنند.

از آنجایی که استارتاپ در سال‌های اخیر شکل گرفته و از موضوعات جدید قرن کنونی است، پرداختن به این حوزه و صحبت درباره‌ی آن با تکیه بر تجربیات گذشته هیچ‌گونه قطعیتی نخواهد داشت. دنیای حال حاضر پیچیدگی‌های جدیدی دارد، به‌گونه‌ای که آینده‌ی مبهمی را پیش روی ما قرار می‌دهد. در چنین شرایطی استفاده از تجربیات افراد کارآفرین و کسانی که مطالعات فراوان و تجربه‌های بیشتری در زمینه‌ی کسب و کارهای نوپا دارند، بسیار کمک کننده خواهد بود. اریک ریس یکی از کارآفرینان مشهوری است که با قدرت در فضای استارتاپ‌ها فعالیت و مطالعه دارد. او با نوشتن کتاب لین استارتاپ در سال 2011 شهرت جهانی پیدا کرد و روش جدیدی را در حوزه‌ی کسب و کارهای نوپا بنیان گذاشت. در سال 2017 او حاصل تجربیات خود را در مسیر مشاوره و آموزش مدل استارتاپ ناب به تجارت‌هایی که تازه شکل می‌گرفتند، به شکل کتابی با عنوان راه استارتاپ ارائه کرد. او این کتاب را یک نقشه‌ی قدم به قدم برای ایجاد سیستم مدیریتی جدید در حوزه کارآفرینی می‌داند. اگر به استارتاپ‌ها یا کار در این فضا علاقمندید، توصیه می‌کنیم این کتاب را در دستور مطالعه‌ی خود قرار دهید. برای اینکه بهتر بفهمید کتاب مورد نظر شامل چه موضوعات و مطالبی است، با ما در زومیت همراه شوید.
سخن اصلی کتاب
اریک ریس بعد از تالیف کتاب لین استارتاپ، به‌منظور تعیین یک نقشه‌ی راه مدرن برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های تازه تاسیس این کتاب را نوشت. در کتاب لین استارتاپ اریک ریس نمونه‌هایی از فعالیت استارتاپ‌های موفق را نشان می‌داد. این استارتاپ‌ها مسیر ساخت یک محصول کوچک موفقیت‌آمیز را با تمرکز بر مشتری و آزمایش‌های علمی بر پایه‌ی روش تغییرات مداوم در سه مرحله‌ی تولید-سنجش-یادگیری در پیش گرفته بودند و بر پایه‌ی این روش در هر مرحله تصمیم می‌گرفتند که همین راه را ادامه بدهند یا از مسیر خود چرخش کنند. مقاله‌های مرتبط:
معرفی صنایع موفق برای استارتاپ ها معرفی کتاب لین استارتاپ یا نوپای ناب اثر اریک ریس
کارآفرین و نویسنده‌ی کتاب پرفروش لین استارتاپ، حالا در کتاب جدید خود نشان می‌دهد چطور اصول اولیه‌ی کارآفرینی می‌تواند توسط همه نوع کسب و کاری از استارتاپ‌های تازه‌کار گرفته تا شرکت‌های سنتی به‌کار برود. در اثر این کار آن‌ها می‌توانند درآمد خود را افزایش دهند، در مسیر خلاقانه‌ای گام بردارند و خودشان را در زمره‌‌ی شرکت‌های واقعا مدرن قرار دهند. دراین‌صورت خود را برای استفاده از مزیت فرصت‌های بسیار بزرگ قرن 21 آماده کرده‌اند. نویسنده تمرکز و توجه خود را بر گروهی کاملا جدید از شرکت‌ها معطوف می‌کند: شرکت‌های بین‌الملی چون تویوتا، غول‌های تکنولوژی مثل فیسبوک و آمازون ، نسل بعدی سیلیکون ولی و تازه به دوران رسیده‌هایی مانند Airbnb و Twilio که همگی به ثبت رسیده‌اند. اریک ریس با تکیه بر تجربیات پنج سال تلاش خود در کار کردن با این شرکت‌ها، یک سیستم مدیریتی کارآفرینانه را ترسیم می‌کند. این سیستم مدیریتی سازمان‌های مختلف را با هر اندازه و فعال در هر صنعت به‌سوی رشد تحمل‌پذیر و تاثیرات بلندمدت سوق می‌دهد. کتاب پر از داستان‌های مرتبط، بینش‌ها و ابزار مختلفی است که یک نقشه‌ی راه ضروری برای هر سازمان یا کسب و کاری ارائه می‌دهد که در دریای نامشخص قرن حاضر به پیش می‌رود. خواندن این کتاب برای تمام مدیران، مدیران اجرایی و کارآفرینانی که می‌کوشند روش کار سازمانی مدرن را بفهمند، ضروری است.
بخش‌های کتاب راه استارتاپی
این کتاب شامل 3 بخش است. در بخش اول تمرکز بر شرکت‌های مدرن است و دلیل اینکه چرا شیوه‌ی سنتی مدیریت دیگر رضایت‌بخش نیست. بخش دوم نقشه‌ی راهی برای دگرگونی یا تغییرات عمده ارائه می‌دهد. در واقع این بخش چگونگی طی کردن مسیر استارتاپ را نشان می‌دهد. بخش سوم روی نتیجه تمرکز دارد و به این سوال پاسخ می‌دهد که وقتی مسیر تغییر کاملا انجام شود، چه اتفاقی می‌افتد. در سرتاسر کتاب با مثال‌های متعددی از تجربیات خود نویسنده از کار در شرکت‌هایی چون GE و IBM روبه‌رو می‌شویم. مفهوم شرکت مدرن
در بخش اول درباره‌ی شرکت مدرن و ویژگی‌های آن صحبت می‌شود. مفهوم ناپایداری، نحوه‌ی رویارویی با شکست‌ها، نقش رهبر تیم در رشد و تغییر این شرکت‌ها از مباحث بیان شده در این بخش است. اریک ریس درباره‌ی کسب و کار مدرن می‌گوید: آن کسب و کار یا شرکتی مدرن محسوب می‌شود که هر عضو آن در هر سمتی قابلیت کارآفرینی داشته باشد. مدیریت کارآفرینانه
راه استارتاپ یک سیستم مدیریتی بر پایه‌ی پنج اصل اولیه است. این اصول عبارتند از: ابتکار مستمر که مکررا به پیشرفت منجر شود. استارتاپ به‌عنوان کوچکترین واحد کار در نظر گرفته شود. به کارآفرینی به‌عنوان یک عمل از دست رفته در سازمان‌ها توجه شود. رهایی کارآفرینی به‌گونه‌ای که نوعی بنیان‌گذاری تلقی شود. تغییرات مداومی که DNA و ساختار اصلی شرکت را دوباره نویسی کند.
درباره‌ی نویسنده
اریک ریس متولد سپتامبر سال 1978 کارآفرین، وبلاگ‌نویس و نویسنده‌ای موفق است. او قبل از اینکه کارآفرین بشود، یک مهندس نرم‌افزار فارغ التحصیل از دانشگاه ییل و فعال در زمینه‌ی برنامه‌نویسی بود. اما بعد از ورود به سیلیکون ولی به‌عنوان مهندس نرم افزار، شبکه اجتماعی IMVC را تاسیس کرد. اینجا بود که جهت مطالعات و تحقیقات خود را به سمت استارتاپ برد. در بخش معرفی کتاب زومیت ، پیشتر کتاب مهم اریک ریس را تحت عنوان لین استارتاپ یا نوپای ناب از این نویسنده معرفی کردیم. می‌توانید در این مطلب درباره‌ی نویسنده مطالعه بیشتری داشته باشید. درباره‌ی کتاب
کتاب راه استارتاپی در اکتبر سال 2017 به بازار آمده است. این کتاب در سال 1397 توسط گروهی از مترجمان به نام‌های محمدرضا پارسانژاد، ابوالفضل کیانی‌بختیاری و عرفان محبی‏‌جو در سازمان مدیریت صنعتی تهران ترجمه شده و فیپای ملی گرفته است؛ اما در وب سایت اسناد ملی ایران موجودی ندارد. دسته‌بندی موضوعی این کتاب کارآفرینی و فرهنگ سازمانی است. عنوان کامل این کتاب به این صورت ترجمه شده است: راه استارتاپی: چگونه شرکت‏‌های مدرن، مدیریت کارآفرینانه را برای تحول فرهنگ و تحریک رشد بلندمدت به کار می‏‌برند؟
آخرین خبر از ترجمه و ارائه‌ی این کتاب در ایران را در وب‌سایت ایران استارتاپ دیدم که گفته شده قرار است با ترجمه‌ی فریزاد پریدار چاپ شود. امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد چاپ و حضور ترجمه‌های خوبی از این کتاب در کتاب‌فروشی‌ها باشیم. نظرات دیگران درباره‌ی کتاب راه استارتاپی
مجله‌ی تجاری Fortune این کتاب را ادامه‌ی کتاب استارتاپ ناب اریک ریس می‌داند و معتقد است پانصد شرکت امریکایی سنتی که از نظر میزان فروش در صدر قرار دارند، با توجه به مطالب این کتاب می‌توانند مسیر رشد خود را با ترفندهای استارتاپ گونه از نو شروع کنند. استیو کیس که یک کارآفرین شناخته شده و مدیر آمریکا آنلاین است، درباره‌ی این کتاب می‌گوید: اریک ریس در کتاب جدید خود نقشه‌ی راه گام به گامی برای استارتاپ‌ها آماده کرده است و به آن‌ها می‌آموزد چگونه اصول اولیه‌ی کارآفرینی را برای رشد تغییرات خود به‌کار ببرند. همچنین جملاتی که روی سایت اختصاصی کتاب راه استارتاپی از افراد مختلف منتشر شده، خواندنی است: راه استارتاپ چشم‌انداز جدیدی است از آنچه شرکت‌های مدرن می‌توانند و باید مورد توجه قرار دهند. راشما ساجانی این کتاب جعبه ابزار کاملی برای هر کسب و کاری است که به کارآفرینانه‌تر اندیشیدن و موثرتر بودن نیاز دارد. تیم رایلی من درباره‌ی حفظ موفقیت شرکت‌های ثبت شده تحقیق کرده‌ام و متوجه شدم راه استارتاپ راهنمای عملی برای انجام راهی برای حفظ این موفقیت است. کلی کریستنسن اریک ریس کارش را به‌خوبی انجام داده است. اگر شرکت شما با راه استارتاپ هم‌راستا نیست، به‌زودی شکست خواهید خورد. الکسیس اوهانیان در سایت‌های آمازون و گودریدز ، خوانندگان کتاب از تجربیات خود در مورد راه استارتاپی نوشته‌اند. در آمازون حدود 60 نظر مثبت درباره این کتاب ثبت شده است و این نظرات نقاط مشترکی با یکدیگر دارند. از جمله اینکه بسیاری از آن‌ها می‌گویند این کتاب تکمیل کننده‌ی کتاب اول اریک ریس یعنی لین استارتاپ یا کسب و کار نوپا و راهی عملی برای رسیدن استارتاپ‌ها به موفقیت و حفظ آن است. باوجود 14 نظر منفی که برای آن در آمازون ثبت شده، می‌توان کتاب را در زمره‌ی کتاب‌های خوب و بسیار مفید در فضای کسب و کارهای جدید تلقی کرد. اغلب منتقدان دلیل مخالفت خود را اختلاف فاحش بین دو کتاب اریک ریس دانسته‌اند.
سخن پایانی
در کتاب راه استارتاپی صحبت از روش‌های جدید برای کسب و کارها است. گام‌هایی که یک استارتاپ نوپا باید طی کند تا بتواند بقای خود را حفظ و موفقیت خود را تضمین کند. علاوه بر این نویسنده‌ی کتاب بر این عقیده است که این گام‌ها برای کسب و کارهای سنتی هم جواب می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند مسیر رشد متفاوتی را طی کنند و از مواهب تکنولوژی روز بهره‌مند شوند. این کتاب در فضایی خارج از ایران نوشته شده و ممکن است پیاده‌سازی برخی از تکنیک‌ها و راهکارهای آن مشکل و نیاز به بسترسازی عمیق‌تری در فرهنگ کسب و کار ایران داشته باشد. با این وجود همواره دانستن مطالب جدید و به‌روز در حوزه کسب و کار به استارتاپ‌ها کمک می‌کند خلاقانه‌تر و با رویکردی جدید و تلاش برای بهبود فرهنگ سازمانی گام بردارند و به سمت جهانی شدن حرکت کنند. بنابراین خواندن این کتاب به افرادی که در حوزه استارتاپ فعال یا علاقمند به مطالعه‌ی بیشتر در این فضا هستند، توصیه می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/81102/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

گیر افتادن گربه‌ای در سیل دبی

نماهنگ «تنبیه متجاوز»

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی