آریا جوان

آخرين مطالب

تغيير رياست دانشگاه هنر خواست اصلي دانشجويان است نگاه سیاسی

  بزرگنمايي:

دانشجويان دانشگاه هنر طي هفته‌هاي اخير در چند نوبت دست به تجمع زدند تا صداي خود را رساتر به گوش مسئولان وزارت علوم برسانند. طبق آنچه  با يکي از معترضان مطرح شد، خواسته اساسي پاسخ به اميد ايجاد شده در دل دانشجويان بعد از برگزاري انتخابات خرداد 92 به ويژه تغيير در مديريت دانشگاه هنر است. محصلان اعتقاد دارند مسئولان دانشگاه هنر کوچکترين اهميتي براي فعال بودن دانشجويان قائل نيستند و کار به جايي رسيده که دانشجو بايد التماس کند تا امکان تمرين و کار داخل فضاي دانشکده فراهم شود که همواره به درب بسته مي‌خورد.

 يکي از دانشجويان معترض دانشگاه هنر در همين ارتباط گفت: اين اعتراضات پيش‌تر وجود داشت اما با تغييرات صورت گرفته در مديريت دانشگاه و بيشتر شدن ضعف در تمام جوانب امور دانشجويان کار به جايي رسيد که نهايتا تصميم گرفته شد با اعتراض صداي خود را به گوش مسئولان وزارت علوم برسانيم. از مهمترين عوامل ايجاد اين نارضايتي‌ها مي‌توان پايين آمدن سطح کيفيت آموزش، جذب هيئت علمي از طريق غيرمعمول، شفاف نبودن چرخه مالي دانشگاه و عدم حمايت از تشکل‌هاي دانشجويي، قطع سهميه‌ها و خرابي اوضاع خوابگاه‌هاي دانشجويي و امنيتي کردن فضاي دانشگاه با کار گذاشتن دوربين‌هاي کنترل گران قيمت اشاره کرد.

وي در ادامه به اميدواري دانشجويان براي ايجاد تغيير در فضاي علمي دانشگاه‌ها پس از روي کار آمدن دولت دکتر روحاني اشاره کرد و اظهار داشت: با طولاني شدن روند تغيير در دانشگاه، همچنين بيشتر شدن سخت‌گيري‌هاي مسئولان،‌ دانشجويان احساس کردند بايد اعتراضات شکل علني پيدا کند و ما وظيفه داشتيم اعتراضات خود را از هر طريق شده به گوش مسئولان وزارت علوم برسانيم. انتظار ما از دولت و وزارت علوم جديد پي‌گيري جدي اين مسئله و برطرف شدن مشکلات است.

اين دانشجو همچنين ضمن اشاره به نبود سيستم گرمايشي در دانشکده باغ ملي و بي‌توجهي مديريت دانشگاه به اين مسئله بيان کرد: شما درنظر بگيريد دانشجو در اين فصل از سال، صبح بدون کمترين امکانات گرمايي سر کلاس مي‌رود و وقتي به مديريت دانشگاه گفته مي‌شود او لجبازي کرده و به همراه خود مي‌گويد اصلا باقي بخاري‌هاي موجود در دانشگاه را هم جمع کنيد! يکي از روزها بچه‌ها به نشانه اعتراض با خود پتو به کلاس آوردند، البته واقعا سر بود چاره‌اي جز نداشتند.

وي به عدم همکاري معاونت دانشگاه براي برگزاري جشنواره‌هاي داخلي اشاره کرد و افزود: شوراي سياست‌گذاري در آخرين اظهارنظر خود گفت که به برگزاري جشنواره نياز نداريم و نمي‌توانيم بيشتر از يک ميليون تومان پرداخت کنيم. از شکل برخورد مسئولان چنين برمي‌آيد که اصولا کمترين علاقه‌اي به فعال بودن دانشجويان ندارند و بيشتر دنبال اين هستند که هيچ اتفاقي صورت نگيرد و به راحتي مي‌گويند کار نکنيد.

او تصريح کرد: کار به جايي رسيده که دانشجو بايد به مسئول التماس کند که اجازه دهيد کار و تمرين کنيم اما دانشگاه به سرعت تعطيل مي‌شود. به همين علت بچه‌هاي تئاتر ناچار مي‌شوند براي تمرين کارهاي کلاسي به پلاتوهاي بيرون بروند و از جيب هزينه بپردازند، درحاليکه بايد از بتوانند از امکانات دانشگاه بهره ببرند اما درب روي آن‌ها بسته است.

اين دانشجوي معترض اظهار داشت: وقتي بناي باغ ملي بدون هيچ مهندسي و نظارتي بازسازي مي‌شود. دانشگاه هنر در آخرين رديف دريافت بودجه قرار مي‌گيرد و رياست دانشگاه کوچکترين تلاشي براي ارتقاي بودجه انجام نمي‌دهد و اساتيدي سر کلاس مي‌آيند که از کمترين سابقه تدريس برخوردار هستند و دانشجويان بيشتر از آن‌ها ميدانند نتيجه‌اي جز آنچه امروز شاهد هستيم رخ نخواهد داد.

وي به برگزاري جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر اشاره کرد و گفت: اين رويداد هم با پافشاري دانشجويان و حمايت اساتيد بيرون از دانشگاه برگزار شد و استقبال بسيار خوب بود. مدتي ديگر سيزدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر عروسکي را در پيش داريم اما مديران دانشگاه هيچ اهميتي نمي‌دهند، درحالي که اين رويداد عنوان بين‌المللي دارد و ميهمانان خارجي دارد.

دانشجوي معترض دانشگاه هنر در انتها اعتراض را حق طبيعي دانشجويان دانست و در خصوص درخواست از مسئولان بيان کرد: آنچه درخواست شده جزو حقوق ابتدايي محسوب مي‌شود و خواسته ما رسيدگي بيشتر به دانشجويان است. بارها ديده شده روساي دانشگاه‌ها تنديس و تجليل‌هايي را دريافت مي‌کنند اما متوجه نيستند اين تقديرها به دليل حضور دانشجويان و حاصل زحمت‌هاي آنهاست.

دانشجويان دانشگاه هنر طي هفته‌هاي اخير در چند مورد دست به اعتراض زده و خواهان تغيير رياست هستند. اين در حالي است که جشنواره مونولوگ اين دانشگاه با کمترين حمايت برگزار شد و جشنواره بين‌المللي تئاتر عروسکي در راه است. در حالي که دانشگاه به ايام برگزاري امتحانات نزديک مي‌شود عده‌اي از دانشجويان به شهرهاي خود بازگشته‌اند اعتراض‌ها همچنان ادامه دارد و مشخص نيست معترضان چه زماني طعم خوش تغيير در سياست‌هاي ناقص وزارت علوم دولت‌هاي نهم و دهم طي هشت سال گذشته را شاهد خواهند بود.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/813/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خرس خانگی یک روس

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

گفت و گوی خبرنگاران با آرمین سهرابیان در پایان بازی استقلال و شمس آذر

گفت و گوی خبرنگاران با نصرالله خواجه‌گیری سرپرست استقلال در پایان بازی با شمس آذر

رئیس بایرن: نیامدن ناگلزمان برای ما پایان دنیا نیست

سهرابیان: با تمام توان برای قهرمانی میجنگیم

رقیبان سیتی به دنبال جذب هالند جدید

مرادمند: خداراشکر که در این بازی چَک خوردیم!

چشمی: بازی خیلی زیاد سخت شد

استقلال عنوان بهترین دفاع لیگ را از دست داد

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

توصیه ای برای چیدمان منزل کسانی که فرزند اوتیسم دارند

سی‌ان‌ان: شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

ادعای یک نشریه انگلیسی: بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر

تفاضل گل استقلال و پرسپولیس برابر شد

فریاد باقری با مهم‌ترین گل سال به تراکتور

جدول لیگ برتر؛ استقلال به صدر رسید

زندی: اصلاً خوب نبودیم؛ استقلال تیم یکدستی دارد

ستاره‌های سپاهان در دو چالشِ مورایس

گزارش اکیپ؛ بایرن نه، زیدان به یونایتد می‌رود!‏

کار سخت نکونام و کادرفنی استقلال تا 12 اردیبهشت!

از مرحله گروهی حذف شوی، درجا اخراج می‌شوی

صحبت های جنجالی امیرحسین صادقی بازیکن اسبق استقلال

صحبت های حسین گودرزی بازیکن شمس آذر قزوین

آقایی: باید همیشه همینقدر متحد باشیم

استقلال با 11 مهدی‌پور 3 امتیاز گرفت

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

منفور بارسلون بازیکن هفته چمپیونزلیگ شد!‏

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت