آریا جوان

آخرين مطالب

پایان کار پانزدهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت/ ابومهدی مهندس چهره مقاومت سال 2018 شد خواندنی

  بزرگنمايي:

آریا جوان_آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت عصر امروز با حضور محمد خزاعی دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، سردارمحمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و جمعی از هنرمندان کشور در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.


این مراسم در ابتدا با اجرای نمایشی از حضور کشورهای جهان اسلام در جشنواره مقاومت کار خود را آغاز کرد و پس از آن محمد رضا شهیدی‌فر به اکران فیلم‌های ایرانی و خارجی در پانزدهمین دوره از جشنواره بین المللی فیلم مقاومت اشاره کرد و کلیپی از روند برگزاری این دوره از جشنواره برای حضار به نمایش درآمد.

خزاعی : تهدید سفارت اسرائیل نسبت به مهمانان ما عین نقض حقوق بشر است

محمد خزاعی دبیر پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت ضمن قدردانی از مهمانان این دوره از جشنواره گفت: خوشحالم که دراین سالها پر فراز و نشیبی که طی کردیم، الحمدلله امروز با حضور شما عزیزان به سرمنزل مقصود نزدیک‌تر می‌شویم و هرساله با شکوه‌تر در حال حرکت روی به جلو هستیم.خوشبختانه امسال از بیش از 90 کشور جهان تقاضای شرکت در جشنواره فیلم مقاومت را دریافت کردیم و این نشان می دهد بذری که امروز کاشته شده است در آینده ثمر خواهد داد.

وی در ادامه بیان کرد: چه چیزی دربرگزاری این جشنواره نهفته است که بعضی از رسانه‌ها و رژیم صهیونیستی دست به تهدید مهمانان و فیلم‌سازان ما زده‌اند. با اخباری که در چند روز پیش منتشر کردیم، فیلمسازان خارجی مستقیما تحت تهدید قرار گرفتند. مگر چه چیزی دراینجا وجود دارد که تا این حد آنها حساس شدند. باید قبول کنیم تهدیدی که سفارت اسرائیل نسبت به مهمانان انجام داده، عین نقض حقوق بشری است. وقتی هنرمندان ما نتوانند آزادی بیان داشته باشند، شما که مدعی آزادی بیان هستید، دارید ادا می‌کنید.

خزاعی با اشاره به اینکه این رفتار نظام سلطه یعنی خفه کردن آزادی بیان و حقوق بشر که امروز در جهان جاری است، اظهار کرد: یکی از شرکت کنندگان آمریکایی که در این دوره حضور داشت در کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه نگران نیستید پس از بازگشت به کشورتان مورد تهدید قرار بگیرید، پاسخ داد که اگر اینطور باشد من باید محل زندگی و کشور خود را تغییر دهم.

سردار نقدی: کسانی که برای اُسکار فیلم می‌سازند به جایی نخواهند رسید

سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه که در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفت، درباره جشنواره مقاومت و فیلم سازی در عرصه سینما گفت: من شخصا لایق این تعریف و تمجید ها نیستم و خودم را خاک پای همه بسیجیان و ملت ایران می دانم.

وی همچنین بیان کرد: روی سخن من با شما اهالی اصیل سینماست که دل به انقلاب سپرده‌اید.برای انقلاب، ولایت و آزادی فیلم بسازید که ماندگار خواهید شد و بدانید سینماگرانی که برای خوش آمد اسکار و جشنواره‌های خارجی به وطن خود پشت کرده‌اند به جایی نخواهند رسید.

همچنین درادامه مراسم اسامی برگزیدگان پانزدهمین جشنواره بین المللی مقاومت اعلام شد.


در ادامه مراسم محمد خزاعی دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از خانواده شهید مدافع حرم سید مصطفی صادقی تقدیر و تجلیل کرد.

گفتنی است؛  در ادامه برنامه محمد حسین پویانفر مداح اهل بیت(ع) به حماسه‌خوانی پرداخت.

ابومهدی مهندس جایزه خود را به شهدای حشدالشعبی تقدیم کرد

سردار غیب‌پرور، دریادار سیاری و خزاعی دبیر جشنواره از ابو مهدی مهندس به عنوان چهره سال مقاومت تقدیر و تجلیل کردند، اما متاسفانه به دلیل ماموریتی که برای او پیش آمده بود، نماینده خود را به آیین اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت فرستاد.

موسوی نماینده ابو مهدی مهندس ضمن دریافت تندیس و لوح افتخار و تقدیر از حضار گفت: من از دیار حسین آمده، از دیار علی ابن ابیطالب آمده ام. با عطر و بوی شهدا آمدم، شهدایی که جان خود را نثار مردم عراق کردند. امشب دو افتخار همراه من است که دراینجا ایستادم. افتخار اول اینکه نماینده کشورم عراق هستم و افتخار دوم من این است که نماینده حاج مهدی هستم.

وی ادامه داد: شما می‌دانید که مسیر مقاومت متوقف نخواهد شد و ابو مهدی به خاطر مشکلی از آمدن باز ماندند؛ بنابراین ایشان توصیه کردند که این جایزه را شهدای مقاومت به ویژه شهدای حشد الشعبی عراق تقدیم کنیم.
دریادار سیاری: ارتش آماده حمایت همه جانبه از سینماگران مقاومت است

دریادار حبیب الله سیاری ضمن قدردانی از برگزیدگان جشنواره فیلم مقاومت بیان کرد: در جهت تقویت ابعاد فرهنگی و مقاومت ما آمادگی و حمایت خود را اعلام می کنیم. ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا در این تمام زمینه‌ها همراه سینماگران برگزیده باشد.
مغنیه: تولیدات این جشنواره باید به همه مردم جهان منتقل شود

فاطمه مغنیه یکی از داوران بخش عماد مغنیه این جشنواره پس از اهدای جوایز این بخش گفت: حقی دارم که امشب میخواهم بگیرم. این جشنواره زادگاهش تهران است. پایتخت تصمیمات مقاومت، اما اهالی مقاومت و وفاداران در همه جای جهان وجود دارند.

وی بیان کرد: همانگونه که پیروزی‌های مقاومین به همه جا رسید، باید تولیدات این جشنواره به همه مردم جهان نیز منتقل شود.

این داور جشنواره مقاومت تاکید کرد: من به عنوان یک تونسی از برگزارکنندگان این جشنواره تقاضا می‌کنم که این گردهمایی را در تونس، دمشق و بیروت نیز برگزار کنند تا همه از تولیدات این نوع جشنواره بهره مند شوند.

سردار غیب‌پرور: ابزار ترویج فرهنگ مقاومت هنر است

سردار غلامحسین غیب‌پرور فرمانده سازمان بسیج مستضعفین در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت گفت: پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در دقایق پایانی خود با یک افتخار و یک موفقیت بیشتر برخوردار است که هنرمندانی همچون علی نصیریان در کنار این جشنواره حضور دارد.

وی اظهار کرد: یقینا پیام اصلی جشنواره مقاومت پیام ایستادگی و مقاومت در مقابل کسانی است که می‌خواهند ما آزاده نباشیم، آنها حقارت ما را می‌خواهند و به خوبی می دانند در پس هر مقاومتی پیروزی است.

سردار غیب پرور با بیان اینکه هر پیروزی که بدست آمده، محصول ایستادگی است، تصریح کرد: خدا را شاکرم که ایران اسلامی به واسطه ولایت، مردم و شهیدان تبدیل به الگو برای همه عالم شده است.

وی ادامه داد : من با احترامی که برای تمام اصحاب هنر قائل هستم، اما درخواست می‌کنم تا درس مقاومت را توأمان با سبک ایرانی-اسلامی قرار بدهند، زیرا ما کشوری سربلند و مردمانی مسلمان داریم. حتی کسانی که در زمره اسلام نیستند با ما در این چهل سال همراه بودند.

فرمانده بسیج مستضعفین در ادامه مراسم عنوان کرد: من از برگزارکنندگان این جشنواره و برادر خزاعی تقاضا دارم تا برگزاری این جشنواره را از هر دوسالانه به هرسال تبدیل کنند، حتی اگر در بخش داخلی هم تولید نداشته باشیم، بخش بین الملل را سالانه برپا کنیم، چراکه ترویج مقاومت ابزاری دارد که آن هم هنر است.

غیب‌پرور در پایان بیان کرد: انشالله ما دو سال آینده نه، بلکه سال آینده نیز جشنواره شانزدهم را داشته باشیم. ما هم در اینجا قول می‌دهیم آنچه که در حطیه وظیفه ماست، انجام دهیم.
شاهین: احترام مردم ایران نشانگر تمدن این کشور است

مراد شاهین به نیابت از الخطیب پس از دریافت تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه جایزه بخش بین الملل عنوان کرد: من این جایزه را به شهدای سوریه تقدیم می کنم. این اولین باری است که من از تهران دیدن می کنم. نکته‌ای که نظر من را جلب کرد این بود که عکس‌های شهدا در همه جا دیده می‌شود و این موضوع نظر من را جلب کرد. تقریبا تمام خیابان های تهران به نام شهداست و علاوه بر احترامی که از شما برای خانواده شهدا دیدم این نشانگر تمدن ایران است و از این جایگاه و عظمت و قدرت ایران در منطقه پیداست.


گفتنی است؛ در پایان این مراسم فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» به عنوان بهترین فیلم در پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت معرفی شد و علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینمای ایران از خانواده مرتضی کریمی شهید مدافع حرم با اهدای لوحی قدردانی کرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/83067/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اینتل از بزرگ‌ترین کامپیوتر نورومورفیک جهان رونمایی کرد

گوشی‌های تاشو دیگر دست نیافتنی نیستند

برخورد سخت کامیون و سواری سر تقاطع

آفرین به این دست فرمون

4 گوشه دنیا/ اولین هتل طلایی جهان از طلای 24 عیار!

تصاویری از کردستان که چشم مردم ایران را به خود خیره کرد

قاری نوجوان به مسابقه 50 میلیاردی دعوت شد

متن خبر درگذشت سهراب سپهری در اطلاعات 44 سال پیش

حضور 3 فیلم کانون در جشنواره بین‌المللی کودکان لکنوی هند

بازی دیدنی پیمان معادی در سریال افعی تهران

تا قیامت منتظرت میمونم

مردم دختر ترشیده رو هم اینجوری شوهر نمیدن!

زن‌ها وفا نمی‌بینند که بی‌وفایی می‌کنند

جواد تشکری مدیر رادیو اربعین شد

بین مال دنیا و نورالدین همه دنیا رو انتخاب کردن!

بدشانسی گریبان یک تراکتوری را گرفت

علی علیپور جایگاهش را پس گرفت

سهیل مهدی: خودمان راخرج قهرمانی یا سقوط تیم‌ها نمی‌کنیم

کری خوانی گرافیکی هوادار ادامه دارد

آنچلوتی 22 رئالی را برای ال‌کلاسیکو به خط کرد

بدترین خبر برای تراکتور در آستانه جام حذفی

هت تریک بدبیاری برای کشتی ایران در دبی!

گل اول بحرین به ایران توسط عدالله سلمان احمد

گل اول ایران به بحرین توسط علیرضا رفیعی‌پور

گزارش زنده؛ ایران 1 - 1 بحرین

خانم گلی در 4 دقیقه!

خلاق ترین ایده برای جای عروسک

پاکستان: سفر رئیسی به اسلام‌آباد از اهمیت بالایی برخوردار است

پیام رهبر انقلاب در پی درگذشت پرویز داوودی

دستور دولت بایدن به چند ارگان آمریکایی: درباره حادثه ایران به‌طور علنی صحبت نکنید

تصاویری از لاریجانی، سعید جلیلی و محسن رضایی در مراسم ترحیم معاون اول احمدی‌نژاد

خودروساز سرشناس به جمع گوشی‌سازان می‌پیوندد

دستامو بگیر، آقای دلم

داستان شنیدنی سعدی و پدرش را از زبان حجت الاسلام عالی

تو نمیتونی به دیگران عشق ببخشی، وقتی خودت اون رو نداری!

بهترین رفتار پس از داد زدن سر کودک چیست؟

جشن هزار دف پالنگان

هنرنمایی زنده یاد رضا داوودنژاد در «زندگی به شرط خنده»

همکاری علی نصیریان و شبنم مقدمی در «نوروز»

ماهی خاویار به رودخانه روستای نورالدین اومده!

نمایش و نقد «گیج گاه» به ارسباران رسید

استقلال و پرسپولیس یک قدم تا واگذاری

کنایه تاج به باشگاه‌های معترض سقف قرارداد

استراتژی استقلال خوزستان برای بقا جواب داد

بارسلونا در اضطراب؛ الان وقت ال‌کلاسیکو نبود

تیموری: برای قهرمانی جام حذفی می‌جنگیم

در السد برای اولین بار خشم ژاوی را دیدم

ملیکا رسولی بانوی کاراته کار مدالش را به علی دایی تقدیم کرد

آنچلوتی: نمایش‌مان مقابل سیتی؟ ندیدم هواداری ناراحت باشد!

کونسیسائو: طارمی حالا همان بازیکنی است که همیشه بود