آریا جوان

آخرين مطالب

مدیر حقوقی اوبر در اولین روز کاری خود چه چالش‌هایی را تجربه کرد فناوری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - فکر کنید روز اول کاری شما در یک شرکت، دقیقا با افشای گزارش یک رخنه امنیتی در آن شرکت مصادف شده است.

همه ما احتمال یک روز کاری بد داشته‌ایم، اما مسلما هیج کدام روزی را به بدی روز تونی تجربه نکرده‌ایم. دقیقا در همان روزی که تونی وست (Tony West) به‌عنوان کارمند ارشد حقوقی اوبر ( uber ) شروع به کار کرد، مدیرعامل اوبر یعنی دارا خسروشاهی (Dara Khosrowshahi) به‌طور عمومی افشا کرد که اوبر، یک سال قبل دچار نفوذ در اطلاعات خصوصی کاربران خود شده است. در این رخنه، اطلاعات شخصی 57 میلیون راننده و مسافر اوبر که شامل شماره گواهینامه 600 هزار راننده هم می‌شد، در معرض خطر قرار گرفته بود.
در یک «اولین روز کاری» معمولی، فرد تازه‌وارد چرخی در فضای کاری می‌زند، رئیس از او برای نهار خوردن در جمع همکاران دعوت می‌کند، با افرادی که قرار است همکارش باشند آشنا می‌شود و زمانی را برای تنظیم دکوراسیون دفتر کاری‌اش صرف می‌کند؛ اما برای وست در اولین روز کاری، به‌عنوان کارمند ارشد حقوقی اوبر، این‌گونه نبود و او باید در همان روز با همه دادستان‌های ایالتی در سراسر کشور ایالات‌ متحده تماس می‌گرفت و به آن‌ها توضیح می‌داد که چه اتفاقی افتاده است! وست در یک گفتگو در کنفرانس تلفنی با GeekWire در سیاتل گفت: من خودم با مفهوم نقض اطلاعاتی، تنها 48 ساعت پیش از اینکه به مردم درباره آن توضیح دهم، آشنا شدم. اما چرا اوبر این نقض را در همان سال 2016 که اتفاق افتاد، افشا نکرد؟
اوبر در آن زمان، یک شرکت بسیار متفاوت بود. شرکت اوبر، تحت مدیریت تراویس کالانیک (Travis Kalanick)، بنیان‌گذاری که در آن زمان مدیریت عامل این شرکت را نیز بر عهده داشت، دچار نفوذ و نقض حریم شخصی شد. این کار توسط یک هکر انجام شد که کالانیک با پرداخت 100 هزار دلار به او، توانست رخنه امنیتی موجود در نرم‌افزار را برطرف کند. این هزینه را تحت عنوان Bug-Bounty می‌شناسند و به دستمزدی گفته می‌شود که به هکرهایی که با آزمون نفوذ، یک شرکت را از رخنه‌های امنیتی آگاه می‌کنند، تعلق می‌گیرد. درواقع این مفهوم با هزینه‌ای که جهت برگرداندن اطلاعات هک ‌شده به هکر پرداخت می‌شود، تفاوت دارد. Bug Bounty چیزی مانند کنترل کیفی است، فقط با این تفاوت که این کنترل را یک هکر انجام می‌دهد. اوبر هزینه‌ی مربوطه را پرداخت کرده بود و این جریان را به‌عنوان یک راز، نزد خود نگه داشته بود. سال بعد، کالانیک به‌دلیل آنکه چشمش را روی حکم آزار جنسی اثبات‌شده در مجموعه شرکت بست، از مدیرعاملی اوبر برکنار شد و خسروشاهی که در آن زمان مدیرعامل Expedia بود، از سوی هیئت‌مدیره اوبر به‌عنوان مدیرعامل جدید انتخاب شد. خسروشاهی هم پس از مدتی وست را به‌عنوان کارمند ارشد حقوقی استخدام کرد. وست در ادامه صحبت‌های خود با حاضرین GeekWire گفت: می‌دانستم که با چالش‌های زیادی رو‌به‌رو می‌شوم، ولی خوشبختانه این چالش‌ها رفته‌رفته کمتر شدند. اما سؤال دیگری که پیش می‌آید این است که چرا وست ترجیح داد برای اوبر کار کند؟ او بیکار نبود. تونی زمانی‌ که خسروشاهی از او درخواست همکاری کرد، مشاور ارشد pepsi بود و قبل از آن هم به‌عنوان معاون دادستانی کل که سومین شغل رده‌بالا در وزارت دادگستری آمریکاست، کار می‌کرد. وست دراین‌باره می‌گوید: «من این فرصت را داشتم که دارا خسروشاهی را ملاقات کنم و او دیدگاه خود را درباره ایجاد یک پلتفرم متحرک و تأثیر آن در دنیا برای من توضیح داد. من عاشق این ایده شدم که در آن می‌توانیم با فشردن یک دکمه، خودرویی را برای سفرهای خود فرابخوانیم. ایده‌ی تحرک بخشیدن به چیزهایی که جایی برای این منظور ندارند، یک ایده بسیار متقاعدکننده است و چشم‌اندازهای روشن بسیار زیادی دارد.» مقاله‌های مرتبط:
اوبر و ناسا؛ در حال ساخت تاکسی پرنده کامیون خودران اوبر وارد فاز عملیاتی شد
وست با خسروشاهی برای ایجاد یک فرهنگ جدید و مسئولیت‌گرا در اوبر همکاری می‌کند. او ادامه داد: «گاهی اوقات، این فرهنگ شامل انجام کاری خسته‌کننده، مانند متقاعد کردن وکلای ارشد ایالتی برای دادن توضیح به آن‌ها در خصوص یک نفوذ اطلاعاتی عظیم هم می‌شود». وقتی از او پرسیده شد که چرا باید کسی دوباره به اوبر اعتماد کند، وست اشاره به پذیرفتن نقض حریم و اعتراف به آن و گام‌های دیگری که او و اوبر تاکنون برداشته‌اند کرد که شامل مواردی مانند استخدام دادستان سابق، اریک هولدر (Eric Holder)، همان فردی که یک گزارش تند علیه اوبر تهیه کرده بود، و حل مشکل نفوذ با پرداخت 148 میلیون دلار جریمه پرداخت‌شده به‌تمامی 50 ایالت کشور امریکا، می‌شود. اوبر همچنین به‌طور داوطلبانه، اقدام به پایان حکم مربوط‌به قربانیان سوءاستفاده جنسی کرد، در حالی‌ که گوگل این کار را به‌تازگی و تحت‌فشار هزاران معترض انجام داد. از سوی دیگر، این شرکت با Waymo که از اوبر برای دستیابی به فایل‌های محرمانه‌ی ایجاد یک فناوری رانندگی خودکار شکایت کرده بود، به توافق رسید که شامل اعطای درصدی از سهام اوبر به وایمو می‌شد. طبق گفته وست، این توافق یک فرصت برای افزایش سرمایه‌گذاری گوگل در اوبر بود که منجر به همکاری آن‌ها شده بود.
او ادامه داد: حال که صحبت از فناوری رانندگی خودکار شد، باید بگوییم که تیم جدید اوبر، نسبت به تیم قدیمی، به شکل تقریباً متفاوتی نسبت به تصادف و کشته شدن یک عابر در آریزونا توسط خودروهای بدون راننده عکس‌العمل نشان داده است. در این راستا، اوبر اعلام کرد که این پایان آزمون خودروهای بدون راننده خود در این ایالت است. برای مقایسه، شرکت تسلا حقیقت کشته شدن عابر پیاده توسط یک خودروی بدون راننده ساخت این شرکت را تا ماه‌ها بعد مخفی نگه داشت. وست در این‌باره گفته است: «مهم‌ترین چیزی که باید از این حادثه یاد بگیریم، این است که به امنیت توجه بیشتری کنیم. چگونه می‌توان مطمئن بود که در مسیر درست توسعه‌ی محصول پیش می‌رویم؟ برای این منظور، ما 48 ساعت پس از حادثه را صرف بررسی بالا به پایین امنیت سیستم کردیم. ما یک عضو سابق امنیت ملی حمل‌ونقل را برای بررسی این گزارش استخدام کردیم و به‌زودی نتایج آن را برای عموم منتشر خواهیم کرد. ما دریافتیم که موفقیمان به پایداری شهرها بستگی دارد. ما امروزه همکارانی مانند شرکت‌های تاکسیرانی داریم که در روزهای شروع به کار اوبر، فکر نمی‌کردیم این همکاری شکل بگیرد. وقتی دارا و من وارد اوبر شدیم، اوبر گواهی کار در لندن را از دست داده بود، ولی امروز ما این گواهی را پس گرفتیم. دلیل این امر، دیپلماسی‌ها و مذاکرات فراوان صورت‌گرفته توسط تیم ما بوده است. البته ما هنوز در زیر ذره‌بین قرار داریم و باید به‌درستی گام‌های آینده خود را انتخاب کنیم». وست همچنین خطاب به کاربران اوبر می‌گوید: اگر برنامه اوبر را از گوشی‌های همراه خود پاک‌ کرده‌اید، یک شانس دیگر به ما بدهید و به آنچه انجام می‌دهیم، نه آنچه می‌گوییم، توجه کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/83984/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی