آریا جوان

آخرين مطالب

گوگل به دلیل مشکل امنیتی، گوگل پلاس را فروردین 98 تعطیل می‌کند فناوری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - به دنبال کشف باگی امنیتی در گوگل پلاس، این شبکه‌ی اجتماعی تنها تا چهار ماه دیگر برای کاربران مصرفی قابل دسترسی خواهد بود.

پس از کشف مشکل امنیتی دیگری که به‌صورت بالقوه 52.5 میلیون کاربر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گوگل روز دوشنبه اعلام کرد که نسخه‌ی مصرفی شبکه‌ی اجتماعی گوگل پلاس ، به جای آگوست 2019 چهار ماه زودتر، یعنی در آوریل سال آینده (فروردین‌ماه) تعطیل خواهد شد. در همین راستا، گوگل تمام رابط‌های برنامه‌نویسی ( API ) گوگل پلاس را ظرف مدت 90 روز آینده تعطیل خواهد کرد. دیوید تاکر ، نائب رئیس محصول جی سوئیت گفت: هرچند ما اذعان داریم [تعطیلی API-ها] پیامدهایی برای توسعه‌دهندگان دارد؛ اما می‌خواهیم حفاظت از کاربران را تضمین کنیم. گوگل در ماه اکتبر اعلام کرد به دنبال کشف نقصی که می‌تواند به توسعه‌دهندگان خرابکار، امکان جمع‌آوری داده‌های صدها میلیون کاربر را داده باشد، شبکه‌ی اجتماعی ناموفقش را برای مصرف‌کنندگان تعطیل خواهد کرد. بنابر اعلام گوگل، این شرکت در مارس 2018 به‌عنوان بخشی از پروژه‌ی استروب ، از آسیب‌پذیری یادشده پرده برداشت. در جریان این پروژه، تیمی 100 نفره مسئول انجام یک بازبینی جامع از ابزارهایی شد که به توسعه‌دهندگان شخص ثالث اجازه‌ی دسترسی به حساب کاربری و داده‌های دستگاه اندروید را می‌داد. اکنون، گوگل دریافته است که «برخی از کاربران» به‌واسطه‌ی یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری که در ماه نوامبر معرفی شد و «حاوی باگی موثر بر یک رابط‌برنامه‌نویسی گوگل پلاس بود»، تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. به گفته‌ی گوگل، هیچ شخص ثالثی سیستم‌های این شرکت را به خطر نیانداخته است و هیچ مدرکی مبنی بر اطلاع توسعه‌دهندگان اپلیکیشن از باگ یادشده یا سوء استفاده‌ی آن‌‌ها از باگ در جریان حضور 6 روزه‌‌اش وجود ندارد. گوگل در ادامه می‌افزاید که اطلاع‌رسانی به کاربران مصرفی و مشتریان تجاری را که تحت تاثیر باگ گوگل پلاس قرار گرفته‌اند، آغاز و فهرستی از این افراد را برای ادمین‌های سیستم ارسال کرد. این شرکت وعده می‌دهد در صورتی که کاربران بیشتری آسیب داده باشند یا مشکلات افزون‌تری کشف شود، پشتیبانی مجدد را به عمل خواهد آورد. با وجود تعطیلی نسخه‌ی مصرفی شبکه‌ی اجتماعی گوگل، این شرکت تکرار کرد که همچنان قصد دارد برای کاربران تجاری در گوگل پلاس سرمایه‌گذاری کند. باگ رابط برنامه‌‌نویسی گوگل پلاس
گوگل خواهان تاکید بر این موضوع است که باگ گوگل پلاس در عرض یک هفته معرفی، شناسایی و برطرف شد. به‌طور مشخص، این باگ به‌عنوان بخشی از «رویه‌های آزمایشی استاندارد و در دست اقدام» شرکت در هفت نوامبر (16 آبان) معرفی و در 13 نوامبر (22 آبان) برطرف شد. باگ یادشده نزدیک به 52.5 میلیون کاربرِ در ارتباط با رابط برنامه‌نویسی آسیب‌دیده‌ی گوگل پلاس را تحت قرار داده بود. اپلیکیشن‌هایی که از این رابط برنامه‌نویسی درخواست مجوز برای مشاهده‌ی اطلاعاتی را دادند که کاربران به پروفایل گوگل پلاس خود افزوده بودند، حتی هنگامی که پروفایل در حالت غیرعمومی تنظیم شده بود، موفق به دریافت اجازه شدند. علاوه‌بر این، اپلیکیشن‌های صاحب دسترسی به داده‌های پروفایل گوگل پلاس کاربر نیز به آن دسته از داده‌هایی دسترسی داشتند که با رضایت صاحب حساب با کاربر دیگری از گوگل پلاس و نه به‌صورت عمومی به اشتراک گذاشته بود. آن دسته از اطلاعات پروفایل که ممکن است افشا شده باشند، شامل نام کاربر، جنسیت، مهارت‌ها، تاریخ تولد، نشانی ایمیل، وضعیت اشتغال و سن هستند (فهرست کامل را می‌تواند اینجا مشاهده کنید ). با این حال، باگ مورد بحث، اجازه‌ی دسترسی به اطلاعاتی نظیر داده‌های مالی، شماره‌های شناسایی ملی، گذرواژه‌ها یا اطلاعات مشابهی را که معمولا برای کلاهبرداری یا جعل هویت به‌کار می‌روند، به توسعه‌دهندگان نمی‌داد. تاکر روز دوشنبه نوشت: ما درک می‌کنیم که توانایی‌مان در ساخت محصولات قابل اعتمادی که از داده‌های شما محافظت می‌کنند، اعتماد کاربران را به دنبال دارند. ما همیشه این مسئله را جدی گرفته‌ایم و به سرمایه‌گذاری در برنامه‌های حریم شخصی‌مان ادامه می‌دهیم تا رویه‌های بازبینی داخلی حریم شخصی را پالایش، کنترل‌های قدرتمند داده را خلق و با کاربران، پژوهشگران و سیاست‌گذاران مشارکت کنیم تا بازخوردهای آن‌ها را به‌دست آوریم و برنامه‌هایمان را بهبود دهیم. ما هرگز از کارمان برای ساخت حفاظت‌های حریم شخصی که پاسخگوی تمام افراد باشند، دست نخواهیم کشید.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/84190/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی