آریا جوان

آخرين مطالب

پیچای، دلیل نمایش تصویر دونالد ترامپ با جستجوی عبارت idiot را تشریح کرد فناوری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - مدیر اجرایی وقت گوگل در برابر نمایندگان کنگره‌ی آمریکا حاضر شده تا به ابهامات آن‌ها در مورد عملکرد گوگل توضیح دهد.

بمباران گوگلی یک تاکتیک اینترنتی قدیمی است که روز گذشته، همزمان با برگزاری جلسه‌ی استماع شهادت‌نامه‌ی ساندار پیچای، مدیر اجرایی وقت گوگل در کنگره‌ی آمریکا دوباره بر سر زبان‌ها افتاد. این اصطلاح به دستکاری نتایج جستجو و لینک کردن یک عبارت مشخص به یک سایت مشخص در اینترنت اشاره دارد. در واقع، بمباران گوگلی تلاشی هدفمند برای دخل‌وتصرف در سیگنال‌ها و فاکتورهای تاثیرگذار در نتایج جست‌وجوی Google با تمرکز بر یک عبارت یا موضوع خاص است. مقاله‌ی مرتبط:
نمایش تصاویر دونالد ترامپ در نتایج تصاویر گوگل با جستجوی واژه idiot
دیروز ساندرا پیچای در کمیسیون قضایی کنگره آمریکا حاضر شد تا در برابر نمایندگان به سوال‌ها و ابهامات آن‌ها در مورد روش‌های جمع‌آوری داده‌ها توسط گوگل و آنچه سوگیری این موتور جستجو علیه محافظه‌کاران خوانده شده، پاسخ بگوید. در این جلسه، زو لوفگرن ، نماینده‌ی دموکرات مجلس نمایندگان با مخاطب قرار دادن پیچای از وی پرسید: چرا وقتی کلمه‌ی احمق را در گوگل جستجو می‌کنیم، تصویر دونالد ترامپ در بالای فهرست نتایج جستجو ظاهر می‌شود؟ پیچای در پاسخ به این نماینده گفته است: مبنای کار ما این است که کلمات کلیدی را مشخص و آن‌ها را به صفحات وب مرتبط با آن‌ها الصاق و بعد هم آن‌ها را بر اساس بیش از 200 سیگنال و فاکتور مرتب می‌کنیم. فاکتورهایی که از جمله‌ی آن‌ها می توان به میزان ارتباط، تازگی، محبوبیت و نحوه‌ی استفاده‌ی مردم از کلمات کلیدی اشاره کرد. ما بر مبنای این فاکتورها تلاش می‌کنیم که بهترین نتایج ممکن را برای هر جستجو بیابیم و به ترتیب اولویت در اختیار کاربر قرار بدهیم. لوفگرن که به نظر می‌رسید برای اثبات آنچه جهت‌گیری سیاسی در نتایج جستجوی گوگل خوانده شده، به دنبال دستاویزی می‌گشت؛ در واکنش به اظهارات پیچای گفت: با این حساب، پس هیچ فرد مشخصی که پشت درهای بسته نشسته باشد و تصمیم بگیرد که کاربران چه ببینید یا نبینند، وجود ندارد؟ بمباران گوگلی تنها یکی از چندین ابهامی بود که نمایندگان کنگره با ساندرا پیچای مطرح کردند. شماری از نمایندگان، فرصت سه‌ساعت‌ونیمه‌ی این جلسه را مغتنم شمردند و از پیچای سوالاتی در مورد ارتباط این غول جستجو با دولت چین و نحوه‌ی گردآوری داده‌ها توسط آن پرسیدند؛ اما بخش عمده‌ای از جلسه به پاسخگویی به پرسش‌هایی اختصاص یافت که سوگیری‌ها و تمایلات سیاسی احتمالی کارکنان گوگل را هدف گرفته بود.
دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده، بارها و بارها گوگل را به جبهه‌گیری عامدانه علیه محافظه‌کاران و جمهوری‌خواهان متهم کرده است. پیش‌تر در ماه اوت هم ترامپ، گوگل را به دستکاری در نتایج جستجو به نفع دموکرات‌ها متهم کرده بود. او در توییتر خود نوشته بود که نتایج جستجوی گوگل، دستکاری‌شده و جعلی هستند و این شرکت می‌خواهد صدای محافظه‌کاران را سرکوب کند. او در توییتی دیگر ویدئویی منتشر کرده و مدعی شده بود که گوگل هرساله در ماه ژانویه، نطق وحدت (یا سخنرای سالیانه‌ی وضعیت کشور آمریکا) باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین آمریکا را تبلیغ می‌کرده، در حالی که از تبلیغ سخنرانی او سر باز زده است. ترامپ در انتهای توییت خود هشتگ StopTheBias# (تعصب را متوقف کنید) را اضافه کرده بود. گوگل اما با رد ادعای ترامپ، خاطرنشان کرده که در صفحه‌ی اول خود به نطق سالیانه‌ی رئیس جمهور در ماه ژانویه اشاره کرده است. این شرکت همچنین یادآور شده که هیچ‌گاه سخنرانی‌های ترامپ یا اوباما را در سال آغازین حضورشان در کاخ سفید تبلیغ نکرده؛ چرا که این سخنرانی‌ها از نظر فنی و قانونی، نطق وحدت تلقی نمی‌شوند. تصویری از وب‌سایت اینترنت آرشیو که حاوی تاریخچه‌ی صفحات وب است، این ادعای گوگل را تایید می‌کند. مقاله‌های مرتبط:
سرگی برین به جمع تظاهرکنندگان علیه قانون مهاجرت ترامپ پیوست اپل، گوگل و فیس بوک شواهدی علیه فرمان مهاجرت ترامپ به دادگاه ارائه کردند
پس از آنکه دولت ترامپ، قانون جنجال‌برانگیز ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به خاک آمریکا را اجرایی کرد؛ وال استریت ژورنال در گزارشی خبر از آن داد که کارکنان گوگل پس از تصویب قانون یادشده، تلاش کردند تا با دستکاری در نتایج جستجو به کاربران نشان دهند که چگونه می‌توانند در کارزار حمایت از مهاجران مشارکت کنند. یکی دیگر از بمباران‌های گوگلی شناخته‌شده، به کارزار «سنتوروم» بازمی‌گردد. ریک سنتوروم ، نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی از مخالفان سرسخت قانونی‌سازی ازدواج همجنس‌گرایان است. در سال 2003، دن سوج ، فعال حقوق دگرباشان، با برگزاری مسابقه‌ای از مخاطبانش خواسته بود معنای جدیدی برای واژه‌ی سنتوروم ( santorum ) پیشنهاد کنند. در مدت کوتاهی وب‌سایت‌های santorum.com و spreadingsantorum.com که دن سوج برای این مسابقه ساخته بودند، اولین نتایجی بودند که موتورهای جستجوی گوگل، یاهو و بینگ در جستجوی واژه «سنتوروم» نشان می‌دادند. در سال 2010 سوج اعلام کرد که تنها در صورتی سایت‌ها را تعطیل می‌کند که سنتوروم مبلغ 5 میلیون دلار به خیریه‌ای با فعالیت‌های مرتبط به ازدواج همجنس‌گرایان اهدا کند که دست آخر این‌چنین نشد. گوگل هنوز به درخواست رسانه‌ها مبنی بر پاسخگویی در مورد نحوه‌ی مقابله با بمباران گوگلی واکنش نشان نداده است.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/85168/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سعدی‌خوانی مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی

وقتی در لاین خودت رانندگی نمی کنی!

هدفش اینکه ببینه چند نفر زنده میان بیرون

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

فصل سوم «پدرخوانده» ابوطالب آماده پخش شد

ترفندهای بچه برای درآمدزایی!

تیزر جدید شب‌آهنگی با حضور بازیگر زن جوان

پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین روز سینمایی فروردین 1403

تارتار: کسی فکر نمی‌کرد ملوان روزی با سپاهان رقابت کند

معرفی کادر فنی تیم ملی دارت برای قهرمانی آسیا

گل سعید واسعی به فولاد بوی انتقام می‌داد!

بیانیه هیات مدیره باشگاه تراکتور

تصمیم سخت ستاره چلسی؛ تردید برای جراحی

10 سال از یکی از سوپرگل‌های دیمیتار برباتوف با پیراهن موناکو گذشت

پس از یک سال؛ ستاره ناکام لیورپول جدا می‌شود

آنچلوتی: اگر نیاز باشد با 7 مدافع و دو گلر بازی می‌کنیم

آمار نیما کار پیام برای بازگشت را سخت کرد

ژاوی: براوو رئال، این صعود حلالشان باشد

اقدام زیبای عروس و داماد بعد از مراسم عروسی شان

همسرم برای بیرون رفتن مرا محدود می کند!

‏از جمله ماجراهای دوقلوی همسان داشتن

عضو کمیسیون امنیت ملی: اقدام روز گذشته اسرائیل گوشمالی دیگری خواهد داشت

شوخی های جالب کاربران فضای مجازی با حمله اسرائیل به اصفهان

شورای ائتلاف در مرحله دوم انتخابات، لیست 16 نفره می‌دهد

کدام چهره‌های سیاسی در مراسم ترحیم معاون اول احمدی‌نژاد حضور داشتند؟

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

بنچمارک ناامیدکننده چیپست جدید Kirin 9010 هواوی

صحنه ای جالب از تخم گذاشتن شاهین پشت پنجره

ایده های جالب یک آدم خوش ذوق!

این 9 کار را بعد از 40 سالگی انجام ندهید

«انگل؛ خاکستری»: روایتی تماشایی از یک آخرالزمان انگل‌زده

کنایه‌ بچه به شرایط سخت و عجیب اقتصادی

«برمودا» امشب میزبان عمو قناد است

سروش رفیعی: حاشیه ندارم چون فیلم بازی نمی‌کنم!

نمونه‌ای از جایگیری درست داور رو مشاهده می‌کنید!

گریمالدو: به‌ خاطر ژابی حاضرم به رئال هم بروم!

طارمی دوباره شماره یک خط حمله پورتو

مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد

تساوی افغانستان و کویت به سود ایران

اوسمار در انتظار دریافت پیشنهاد مالی باشگاه پرسپولیس

بارسلونا با ستاره اسپانیایی لایپزیگ وارد مذاکره شد

برگزاری دو دیدار تدارکاتی در دستور کار استقلال

آخرین جلسه تمرین ذوب‌آهن پیش از دیدار با آلومینیوم

مهاجم محبوب حسین عبدی دوباره در اردوی ملی

میزبانی ضعیف‌ تایلندی‌ها در برگزاری جام ملت‌های فوتسال آسیا

کریستنسن: هنوز قرارداد دارم و از بارسلونا نمی‌روم

حاج آقا مرادی: اگر کسی ناشناس پیام داد و دنبال آشنایی بود این دنبال دختربازی هست!

این ترفندها باعث می‌شود، بلندقدتر به نظر برسید

درمکان های عمومی همیشه مواظب فرزندتون باشید خطر در کمین است!