آریا جوان

آخرين مطالب

رونمایی از سامانه بازرگام و امضای تفاهم‌نامه با اتحادیه میوه و تره‌بار فناوری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - صبح امروز در جریان نشست خبری رونمایی از سامانه‌ی بازرگام، تفاهم‌نامه‌ای میان این استارتاپ و اتحادیه‌ی میوه و تره‌بار منعقد شد.

انطباق با تکنولوژی در دنیای شلوغ و سریع جدید اجتناب‌ناپذیر است؛ از این رو درگیر نشدن یک کسب‌وکار سنتی با روش‌های نوین در درازمدت، به شکست آن منجر خواهد شد. تعاونی بزرگ پیشگامان، هلدینگی با 30 شرکت و با بیش از 20 سال سابقه در زمینه‌ی IT به‌عنوان مهره‌ی اصلی پشتیبان سامانه‌ی بازرگام و فروش آنلاین میوه و تره‌بار توسط آن شناخته می‌شود. ایده‌ی اولیه‌ی تشکیل بازرگام 1.5 سال پیش و با هدف توسعه‌ی عرضه‌ی کالاهای FMCG (کالاهای تند مصرف) و با تمرکز اولیه روی میوه و سبزیجات شکل گرفت. انبارها و سردخانه‌های مجهز گروه پیشگامان با ظرفیتی بالغ بر شصت‌هزار تن و خدمات لجستیک آن مدیریت این پروسه و بهره‌وری آن را تضمین می‌کند.
طبق توضیحات امیرحسین رضایی‌نژاد، مدیر استارتاپ بازرگام، پس از خرید میوه از باغ‌داران و بسته‌بندی آن، نوبت به انتقال آن‌ها به انبارها می‌رسد؛ این میوه‌ها سپس در برای فروش توسط میوه‌فروشی‌ها به آن‌ها تحویل داده می‌شود. متوسط زمان رسیدن میوه به دست شهروندان در حال حاضر 3 ساعت است اما رضایی‌نژاد رسیدن به زمان 1.5 ساعت را از برنامه‌های بازرگام می‌داند. رضایی‌نژاد در بخشی از سخنان خود در مورد تفاهم‌نامه‌‌‌ی امروز چنین گفت: اتحادیه‌ی میوه‌ و تره‌بار با دید باز به سبک مدرن کسب‌وکار نگاه می‌کند. این تفاهم‌نامه احتمالا نخستین تفاهم بین بخش سنتی و مدرن برای توسعه‌‌ی پیشرفته‌تر است. ما متعهد هستیم تا میوه‌ را به‌صورت خالص (یعنی بدون احتساب وزن بسته‌بندی و جعبه) بفروشیم. ما همچنین از پاکت‌‌های سنگی سازگار با محیط‌زیست برای عرضه‌ی خرد محصولات استفاده می‌کنیم.
امیر‌حسین رضایی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود، از آمادگی و ظرفیت این سامانه‌ برای تامین نیازهای شب عید خبر داد. کارگر، رئیس اتحادیه‌ی میوه و سبزی تهران نیز با ابراز علاقه به ورود راهکارهای نوین به این عرصه اعلام کرد که امکان‌پذیر شدن خرید میوه برای همه، یکی از اهداف این اتحادیه بوده و این امید وجود دارد که سامانه‌ی بازرگام به کمتر شدن فاصله‌ی بین تولید و مصرف محصولات زراعی کمک کند. اسماعیل قادری فرد به‌عنوان نماینده‌ی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز سخنگوی بعدی این نشست بود؛ وی با اشاره به جلسه‌‌های پیوسته با شهرداری برای توسعه‌ی مدیریت شهری و در نتیجه ارزش‌آفرینی اقتصادی نوین از اهمیت شناخت استارتاپ‌های فعال در این زمینه و برگزاری رویدادهای برای آن سخن گفت.
علیرضا ناطقی،‌ مدیر کل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگر این نشست از آمادگی این مجموعه برای برگزاری جشنواره‌هایی با حضور دانشجویان و دانش‌آموزان فعال استارتاپی برای شناخته‌تر شدن آن‌ها خبر داد. ناطقی وضعیت مهارت در استارتاپ‌های کشورمان را از استانداردهای جهانی عقب‌تر دانست و بر لزوم توجه به آن سخن گفت.
شهرداری منطقه‌ی 2 بدون شک از فعال‌ترین ارگان‌ها برای توسعه‌ی مدیریت نوین شهری است؛ در گزارش زومیت از نمایشگاه تهران هوشمند از فعالیت‌های این شهرداری در حمایت از استارتاپ‌هایی مانند پیدو، بیدود و الوپارک سخن گفتیم. میزبان نشست امروز، کشت‌پور شهرداری منطقه‌ی 2 بود. کشت‌پور از فعال بودن 1470 اپلیکیشن در این منطقه و کمک‌های شهرداری به اجرایی شدن و سرعت بخشیدن به رشد به برخی از آن‌ها سخن گفت. از 20 استارتاپ مورد حمایت شهرداری منطقه‌ی 2، 7 مورد تا به امروز تجاری‌سازی شده‌اند. پس از امضای توافق‌نامه بین بازرگان و اتحادیه‌ی میوه و سبزی تهران، نوبت به خبرنگاران رسید تا سوالات خود را مطرح کنند. رضایی‌نژاد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران، مزیت رقابتی بازرگام را نسبت به دیگر فعالات این بخش حذف واسطه‌ها و کاهش قیمت می‌داند؛ به‌گفته‌ی مدیر این استارتاپ، رقبا عموما در عرضه‌ی میوه‌ی ممتاز فعال هستند؛ با این حال بازرگام فورش محصولات درجه 1 و 2 را نیز در برنامه دارد. وی در پاسخ دیگری درباره‌ی شهرهای فعال و قیمت‌گذاری نیز چنین گفت: تمامی مناطق سه شهر،‌ تهران، اصفهان و یزد تحت پوشش بازرگام هستند. مرجع قیمت ما همان است که به‌صورت رسمی برای هر میوه اعلام می‌شود؛ اما به دلیل سود دریافتی کمتر نسبت‌به روش‌های عرضه‌ی سنتی، شاهد قیمت کمتری هستیم. ما در حال مذاکره با یکی از بزرگ‌ترین فعالان فروش اینترنتی هستیم تا میوه‌های عرضه‌شده در آن‌ را برعهده بگیریم. در پایان نشست، کارگر از اتحادیه‌ی میوه و سبزیجات از تمام فعالان فروش این نوع محصولات برای انعقاد تفاهم‌نامه دعوت به عمل آورد؛ فروش میوه در وب‌سایت‌هایی که تفاهم‌نامه‌‌ای با اتحادیه ندارند، غیرقانونی است.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/87547/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر

تفاضل گل استقلال و پرسپولیس برابر شد

فریاد باقری با مهم‌ترین گل سال به تراکتور

جدول لیگ برتر؛ استقلال به صدر رسید

زندی: اصلاً خوب نبودیم؛ استقلال تیم یکدستی دارد

ستاره‌های سپاهان در دو چالشِ مورایس

گزارش اکیپ؛ بایرن نه، زیدان به یونایتد می‌رود!‏

کار سخت نکونام و کادرفنی استقلال تا 12 اردیبهشت!

از مرحله گروهی حذف شوی، درجا اخراج می‌شوی

صحبت های جنجالی امیرحسین صادقی بازیکن اسبق استقلال

صحبت های حسین گودرزی بازیکن شمس آذر قزوین

آقایی: باید همیشه همینقدر متحد باشیم

استقلال با 11 مهدی‌پور 3 امتیاز گرفت

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

منفور بارسلون بازیکن هفته چمپیونزلیگ شد!‏

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

رویترز: کشورهای غربی با هدف تنش‌زدایی از طریق ترکیه به ایران پیام داده‌اند

وزیر خارجه انگلیس خطاب به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

یکی از همراهان امیرعبداللهیان در جواب یک خبرنگار درباره حمله شب گذشته: «چه حمله‌ای؟!»

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین

سی‌ ان‌ ان: شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

ربات‌های دوپا گوگل به‌لطف هوش مصنوعی، حالا سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل فوتبال بازی می‌کنند

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

گوناگون/ برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد!

بهترین روش برای تشخیص هندوانه رسیده/ ویدئو

تو ژاپن موسیقی رو اینجوری آموزش میدن!

دلبری های پیمان معادی در سریال افعی تهران

پشت صحنه جذاب صداتو با حضور جواد هاشمی

تراکتور سهمیه آسیا را به ملوان تعارف زد

شوت ابوالفضل جلالی در دقیقه 58 به تیرک عمودی دروازه شمس آذر برخورد کرد

بازگشت امید به نساجی با برد خانگی؛ تراکتور بدون خمس هم باخت

پیشنهاد میلیاردر فنلاندی؛ اینتر را به من بفروش!‏

واکنش حسینی مانع از گلزنی بازیکنان شمس آذر شد

مشت‌های گره کرده و شادی سرمستانه ساکت

الهامی: استقلال، پرسپولیس و برزیل تفاوتی ندارند

رونالدو نباشد النصر پنالتی را هم گل نمی‌کند!‏

گل سوم استقلال به شمس‌آذر توسط مرادمند

گل اول مس رفسنجان توسط واسعی

گزارش زنده؛ استقلال 3-0 شمس‌آذر قزوین