آریا جوان

آخرين مطالب

سیاسی ترین تورنمنت فوتبالی دنیا آغاز شد! / جام ملت های آسیا 2019؛ دورهمی کشورهای متخاصم و جنگ‌زده! / یوزهای کی روش، آماده شکار جام 15کیلیویی پس از 43 سال+برنامه کامل ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان-هفدهمین دوره جام ملت های فوتبال آسیا از غروب امروز شنبه 15 دی ماه، با برگزاری دیدار حیثیتی دو تیم امارات و بحرین در استادیوم مدرن «شهری زاید» شیخ نشین ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی رسما آغاز خواهد شد و برای نخستین بار 24 تیم از سراسر قاره کهن در شش گروه بر سر فتح جام 15کیلیویی اش رقابت خواهند کرد.

تیم ملی ایران صدرنشین رنکینگ فیفا در قاره آسیا طی چند سال گذشته، در حالی چهاردهمین حضورش در این تورنمنت جذاب را تجربه خواهد کرد که بیش از چهل سال از آخرین قهرمانی اش در این مسابقات می گذرد و حالا با هدایت کارلوس کی روش معروف، خود را برای کسب چهارمین جام آماده کرده است؛ هرچند رقیبان سرسختی چون استرالیا (قهرمان دوره قبلی)، ژاپن (پرافتخارترین تیم این مسابقات)، کره جنوبی و عربستان سعودی را مقابل هدف بزرگ خود می بیند. البته تیم های شگفتی ساز و مستعدی چون عراق، امارات، چین و قطر نیز می توانند معادلات را برهم زده و شانس قهرمانی داشته باشند.

سیاست / امارات 2019 سیاسی ترین تورنمنت ورزشی جهان!

جام ملت های 2019 امارات را می توان به جرأت سیاسی ترین رخداد در تاریخچه 63ساله این رقابت ها دانست، چون شمار دیدارهایی که دو کشور متخاصم در صحنه سیاست مقابل هم صف آرایی خواهند کرد، بیش از هر زمان دیگری است و بوی برخوردهای سیاسی و کارشکنی های آلوده به تعارضات بین مقامات کشورها، از قبل از شروع مسابقات به مشام می رسد. ممانعت اماراتی ها از ورود شاهزاده قطری به امارات و فشار فیفا و ای اف سی برای مطیع کردن سران امارات، نشان می دهد جام پرجنجالی در پیش خواهد بود.

هرچند امارات از لحاظ تجهیزات و امکانات، یکی از شایسته ترین میزبانان در غرب آسیا محسوب می شود و به مراتب نسبت به سال 1996 که نخستین میزبانی اش را تجربه کرده بود، پیشرفت اقتصادی و تکنولوژیک داشته است، حجم اختلافات سیاسی شیوخ آن با همسایگان نشان می دهد، باید منتظر تنش های سیاسی متعددی در این رقابت ها باشیم که البته همگی با مشایعت و تحریک دربار عربستان سعودی است.

Image result for opening ceremony asian cup 2019 football

دیدار عربستان و قطر در گروه پنجم، سرآمد تقابل های سیاسی این مسابقات و زنگ آغازی برای بازی هایی است که بوی خون می دهد. کره جنوبی و چین نیز در مرحله مقدماتی می تواند جذابیت فوق العاده ای داشته باشد؛ اما قطعا تقابل احتمالی ایران و عربستان در مراحل حذفی می تواند اوج زورآزمایی فوتبالی دو کشوری باشد که روابط سیاسی تیره ای دارند.

در ادامه می توان این دیدارهای مهیج و حیثیتی را نیز انتظار داشت؛ امارات با قطر، کره شمالی با کره جنوبی، ایران با امارات، عربستان با عراق، ژاپن با کره جنوبی، سوریه با اردن، چین با ژاپن و ... قطعا در هیچ تورنمت فوتبالی دنیا این حجم از دشمنان سیاسی گرد هم نمی آیند و کشورهای حاضر تا این اندازه درگیر جنگ نبوده اند.

قدرت ها/آیا شاگردان کی روش طلسم چهاردهه ای را پاره می کنند؟

تیم ملی فوتبال ایران که هشتمین سال حضور سرمربی معروف پرتغالی را بالای سرش حس می کند و با ثبات ترین نیمکت را میان 24 تیم حاضر دارد، در ترکیب درون زمین نیز احتمالا یکی از بدون تغییرترین تیم ها خواهد بود، چون نسبت به جام جهانی فقط سعید عزت الهی را به دلیل مصدومیت از دست داده و در میان بازیکنان اصلی هیچ مهره بیرون مانده ای ندارد!

سیاسی ترین تورنمنت فوتبالی دنیا شروع شد! / جام ملتهای آسیا2019؛ دورهمی کشورهای متخاصم و جنگزده! / یوزهای کی روش آماده شکار جام 15کیلیویی بعداز43سال

پس از نتایج مناسب در جام جهانی روسیه، حالا ایران می خواهد مزد هشت سال استمرار زیر نظر یکی از کاربلدترین سرمربیان تاریخش را بگیرد و با انبوهی از بازیکنان اسمی جام را در کشوری مثل امارات که دهها هزار ایرانی را در خود جای داده، لمس کند. تیم ملی با دفاعی منسجم در چند سال اخیر، نشان داده مقابل غول های فوتبال دنیا هم رسوخ ناپذیر است و همین نقطه قدرت دوستداران تیم ملی را امیدوار کرده تا در امارات به حریفان کوچک و بزرگ باج ندهیم. حقیقت این است که تیم ملی فعلی ایران در مقایسه با رقبای مستقیمش برای قهرمانی ستاره های کمتری دارد و تیم های کره جنوبی، ژاپن و استرالیا با انبوهی از لژیونرهای شاغل در لیگ های مطرح اروپا، تجربه بیشتری دارند.

اگر خرافاتی باشیم، باید بدانیم آخرین قهرمانی فوتبال ایران در قاره آسیا زمانی کسب شد که با یمن و عراق همگروه بودیم! اما تیم ایران روی کاغذ و طبق جدول مسابقات با قرعه بسیار خوبی مواجه شده و برای قرار گرفتن در مسیر صاف، کافی است در گروهش صدرنشین شود؛ کاری که با این همه بازیکن و حریفان نه چندان قدر، نمی تواند دشواری باشد. ایران در صورت صدرنشینی تا نیمه نهایی حریف بزرگی پیش روی خود نخواهد دید اما باید گفت فوتبال ورزشی نیست که قابل پیش بینی باشد و هر بازی برای خود داستان و ماجرایی خواهد داشت.

اقتصاد/ جام پنج میلیون دلاری ملت های آسیا؛ فقیر از نظر اقتصادی

کنفدراسیون فوتبال آسیا جمعا 14میلیون دلار میان تیم های شرکت کننده در دوره هفدهم این بازی ها تقسیم خواهد کرد که هنوز نمی تواند مبلغ چشمگیری در دنیای فوتبال باشد. در جام ملت های آسیا شاهد رژه غول های اقتصاد دنیا هستیم؛ اما این رقابت ها به دلیل سطح فنی نازل مسابقات، هنوز مورد توجه ابر رسانه های دنیا قرار نگرفته و مردم فوتبال‌دوست در نیمکره غربی کره زمین نیز بعید است غیر از فینال آن، بازی دیگری از این رقابت ها را پیگیری کنند. به همین دلیل درآمد حاصله از مسابقات نسبت به رویدادهایی چون جام ملت های اروپا، لیگ قهرمانان اروپا، جام جهانی فوتبال و ... عددی محسوب نمی شود.

جالب است با حضور هندوستان و چین در این دوره نیمی از جمعیت زمین بیننده مسابقات خواهند بود که پیروزی بزرگی برای ای اف سی محسوب می شود؛ اما فوتبال ورزش نخست این کشورها نیست. به همین دلیل، باید روی ارقام نجومی با احتیاط حرف زد.

چین ، ژاپن و کره جنوبی سه قدرت برتر تولید و تکنولوژی در دنیا ار شرق آسیا در کنار عربستان، ایران، قطر، عراق و امارات بزرگترین دارندگان ذخایر نفت و گاز جهان در خاورمیانه، نشان می دهد این بازی ها رقابتی میان اقتصادهای متمول دنیاست که با حضور هند و استرالیا، یک جام جهانی کوچک است اما مجموع ارزش دلاری بازیکنان شرکت کننده در این تورنمنت، تعجب آور و فوق العاده کم است.

سیاسی ترین تورنمنت فوتبالی دنیا شروع شد! / جام ملتهای آسیا2019؛ دورهمی کشورهای متخاصم و جنگزده! / یوزهای کی روش آماده شکار جام 15کیلیویی بعداز43سال

با افزایش تعداد تیم ها از 16 به 24 تیم، 552 بازیکن در این دوره از بازی ها حضور دارند که ارزش کل این بازیکنان در بازار بین المللی 389 میلیون یورو برآورد شده است که امروزه قیمت انتقال دو فوق ستاره فوتبال در تیمهایی نظیر پاریسن ژرمن یا بارسلونا و منچسترسیتی است. کره جنوبی با 84 میلیون و 300 هزار یورو، گرانترین بازیکنان جام ملت ها را در اختیار دارد و به تنهایی از 17 کشور دیگر گرانتر است. ژاپن با 70.4 میلیون یورو، استرالیا با 50.60 میلیون یورو، ایران با 45.35 میلیون یورو و ازبکستان با 21.68 میلیون یورو به ترتیب در رده های دوم تا پنجم گرانترین تیم های جام ملت های آسیا هستند. عربستان هم با 19.88 میلیون یورو ششمین تیم گران جام و گران ترین تیم کشورهای عربی محسوب می شود.

آمار/ طعم قهرمانی زیر زبان تنها شش تیم

در شانزده دوره گذشته جام ملتهای آسیا، سیزده کشور به صورت مستقل از این بازی ها میزبانی کرده و یک دوره از مسابقات هم میزبان مشترک داشت. جام ملت های 2007 به صورت مشترک در چهار کشور ویتنام، اندونزی، تایلند و مالزی برگزار شد و به جز این دوره، هنگ کنگ، کره جنوبی، رژیم اشغالگر قدس، ایران، تایلند، کویت، سنگاپور، قطر، ژاپن، امارات، لبنان، چین و استرالیا، دیگر کشورهایی هستند که مستقل تجربه میزبانی از جام ملتهای آسیا را دارند. ایران و قطر تنها کشورهایی هستند که تا پیش از این دو بار از این بازی ها میزبانی کرده‌اند و با برگزاری هفدهمین دوره این بازی ها، امارات هم به سومین کشوری تبدیل می شود که دو بار از این بازیها میزبانی کرده است.

تاکنون هفت بار تیم های میزبان توانسته‌اند قهرمانی را به دست آورده و جام را در کشور خود حفظ کنند و کره جنوبی اولین کشوری بود که موفق به انجام این کار شد. کره‌ در سال 1960 برگزار کننده دومین دوره از مسابقات جام ملت های آسیا بود که با قهرمانی در این مسابقات، نخستین میزبان - قهرمان این بازی ها شد. در سومین و چهارمین دوره جام ملت های آسیا در سال های 1964 و 1968 دو بار دیگر این اتفاق تکرار شد و رژیم اشغالگر قدس و ایران هم توانستند در اولین میزبانی های خود در آسیا، قهرمان جام ملت ها شوند تا در سه دوره پی در پی میزبان بازی ها قهرمان بازی ها هم باشد.

تیم ملی ایران با میزبانی در سال 1976 و تکرار قهرمانی، تبدیل به اولین تیمی شد که در قهرمانی هت تریک کرده و اولین کشوری که دو بار در خانه جام را بالای سر برده است. همچنین ایران اولین کشوری بود که دو بار از این بازی ها میزبانی کرد. کویت سومین کشوری بود که بعد از کره و ایران توانست جام را در خانه حفظ کند. تنها قهرمانی کویت در این مسابقات به سال 1980 بازمی گردد که این مسابقات به میزبانی همین کشور برگزار شد. ژاپن که با چهار قهرمانی پرافتخارترین تیم این مسابقات است، نخستین قهرمانی اش را در سال 1992 و در کشور خودش به دست آورد. ژاپن ششمین تیمی بود که توانست در شرایط میزبانی قهرمان این رقابت ها شود؛ آخرین تیمی که در شرایط میزبانی قهرمان این مسابقات شد، استرالیا در دوره قبلی بود.

ورزشگاه ها/ هشت استادیوم در چهار شهر؛ کوچک ترین ورزشگاه پذیرای پرتماشاگرترین بازی!

ورزشگاه شهری زاید، ورزشگاه محمد بن زاید و ورزشگاه آل نهیان در ابوظبی، ورزشگاه هزاع بن زاید و ورزشگاه بین‌المللی شیخ خلیفه در العین، ورزشگاه آل مکتوم و ورزشگاه مکتوم بن راشد در دوبی، ورزشگاه الشارجه در شارجه ... اینها هشت استادیومی هستند که اماراتی ها برای پذیرایی از میهمانان آسیایی تدارک دیده اند.

دو بازی نخست تیم ملی ایران مقابل یمن و ویتنام در ابوظبی برگزار می شود و سومین دیدار بچه های کی روش در دوبی خواهد بود اما انتخاب استادیوم بسیار کوچک آل مکتوم در دوبی از جمله تصمیمات سیاسی میزبان در این دوره است. در حالی که تقابل دو تیم حتی در استرالیا نیز باعث پر شدن استادیومی با سه برابر گنجایش شده بود، اماراتی ها کوچکترین ورزشگاهشان را با تنها 12 هزار نفر ظرفیت برای این دیدار حساس معرفی کرده اند! این نحوه گزینش باعث شده بلیت این بازی مهم و تعیین کننده، در بازار سیاه با چند برابر قیمت واقعی فروخته شود، در حالی که می شد استادیوم بزرگتری برای برگزاری آن برگزید.

گفته می شود، شیعه بودن اغلب تماشاگران دو تیم، مسئولان حکومتی امارات را به فکر ایجاد محدودیت در پذیرش تماشاگران این بازی کرده است تا بتوانند جو پیش و پس از بازی را در شهر دوبی کنترل کنند.

افتتاحیه/ دردسر میزبان برای پر کردن ورزشگاه دربازی حساس نخست

در حالی که رفتار عجیب اماراتی ها در انتخاب ورزشگاه کوچک برای بازی پرتماشاگر ایران و عراق باعث تعجب شده است، آنها هنوز هم نتوانسته اند تمام صندلی های بازی افتتاحیه را رایگان پر کنند!

امروز برای قاره آسیا روز ویژه‌ای خواهد بود. در ورزشگاه زاید شهر ابوظبی مراسم افتتاحیه جام ملت‌های آسیا 2019 با بیش از 300 میلیون بیننده تلویزیونی که یک رکورد در تاریخ این رقابت‌هاست، استارت می خورد و بلقیس فتحی، عیضه المنهالی و حسین الجسمی سه خواننده‌ای خواهند بود که در افتتاحیه اجرا خواهند داشت. همچنین 600 داوطلب نیز برای این رقابت‌ها در محل برگزاری دیدار افتتاحیه حضور خواهند داشت و به اجرای برنامه می‌پردازند.

مراسم افتتاحیه فقط نیم ساعت به طول می انجامد و بلافاصله بعد از پایان مراسم دیدار دو تیم امارات و بحرین به عنوان اولین دیدار جام ملت‌ها برگزار می‌شود. جام ملت‌های آسیا 2019 با برگزاری 51 دیدار به پایان خواهد رسید و شعار این رقابت‌ها نیز "Bringing Asia Together" به معنای «آسیا را یکپارچه کنید»، است. در مراسم افتتاحیه، گلبرگ‌های بزرگ، پرنده شاهین و یک جام بزرگ که شباهت زیادی به جام اصلی رقابت‌ها دارد وجود خواهد داشت. از ایران، علی دایی و مهدوی‌کیا به عنوان مهمان به افتتاحیه جام ملت‌های آسیا دعوت شدند. همچنین جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا و رونالدو نازاریو، فوق ستاره سابق برزیل به عنوان مهمان ویژه در این مراسم حاضر خواهند بود.

گروه بندی/ قطر روی اعصاب سعودی ها در گروه مرگ 

گروه A: امارات، تایلند، هند، بحرین

گروه B: استرالیا، سوریه، فلسطین، اردن

گروه C: کره‌جنوبی، چین، قرقیزستان، فیلیپین

گروه D: ایران، عراق، ویتنام، یمن

گروه E: عربستان، قطر، لبنان، کره‌شمالی

گروه F: ژاپن، ازبکستان، عمان، ترکمنستان

سیاسی ترین تورنمنت فوتبالی دنیا شروع شد! / جام ملتهای آسیا2019؛ دورهمی کشورهای متخاصم و جنگزده! / یوزهای کی روش آماده شکار جام 15کیلیویی بعداز43سال

برنامه بازی‌های جام ملت‌های آسیا 2019  

15 دی 1397 ساعت 19:30/ امارات - بحرین ورزشگاه زاید ابوظبی

16 دی 1397 ساعت 14:30/ استرالیا - اردن ورزشگاه هزاع بن زاید

16 دی 1397 ساعت 17:00/ تایلند - هند  ورزشگاه آل نهیان ابوظبی

16 دی 1397 ساعت 19:30/ سوریه - فلسطین ورزشگاه شارجه 

17 دی 1397 ساعت 14:30/ چین- قرقیزستان ورزشگاه خلیفه بن زاید 

17 دی 1397 ساعت 17:00/ کره جنوبی - فیلیپین ورزشگاه آل مکتوم دبی

17 دی 1397 ساعت 20:30/ ایران- یمن ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی

18 دی 1397 ساعت 17:00/ عراق - ویتنام ورزشگاه زاید ابوظبی

18 دی 1397 ساعت 19:30/ عربستان - کره شمالی مکتوم بن راشد دبی

19 دی 1397 ساعت 14:30/ ژاپن- ترکمنستان ورزشگاه آل نهیان ابوظبی

19 دی 1397 ساعت 17:00/ ازبکستان- عمان ورزشگاه شارجه

19 دی 1397 ساعت 19:30/ قطر - لبنان ورزشگاه هزاع بن زاید

20 دی 1397 ساعت 14:30/ بحرین - تایلند ورزشگاه آل مکتوم دبی

20 دی 1397 ساعت 17:00/ اردن - سوریه ورزشگاه خلیفه بن زاید 

20 دی 1397 ساعت 19:30/ هند - امارات ورزشگاه زاید ابوظبی

21 دی 1397 ساعت 14:30/ استرالیا - فلسطین  ورزشگاه  مکتوم بن راشد

21 دی 1397 ساعت 17:00/ فیلیپین - چین  ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی

21 دی 1397 ساعت 19:30/ قرقیزستان - کره جنوبی ورزشگاه هزاع بن زاید 

22 دی 1397 ساعت 15:30/ ایران - ویتنام ورزشگاه  آل نهیان ابوظبی

22 دی 1397 ساعت 17:00/ عراق - یمن ورزشگاه شارجه

22 دی 1397 ساعت 19:30/ عربستان- لبنان  ورزشگاه مکتوم بن راشد دبی

23 دی 1397 ساعت 17:00/ ژاپن- عمان ورزشگاه زاید ابوظبی

23 دی 1397 ساعت 19:30/ ازبکستان- ترکمنستان ورزشگاه مکتوم بن راشد دبی

24 دی 1397 ساعت 19:30/ امارات- تایلند ورزشگاه  هزاع بن زاید 

24 دی 1397 ساعت 19:30/ هند- بحرین ورزشگاه  شارجه

25 دی 1397 ساعت 19:30/ استرالیا- سوریه ورزشگاه  خلیفه بن زاید 

25 دی 1397 ساعت 19:30/ فلسطین - اردن ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی

26 دی 1397 ساعت 17:00/ کره جنوبی- چین ورزشگاه  آل نهیان ابوظبی

26 دی 1397 ساعت 17:00/ قرقیزستان- فیلیپین ورزشگاه مکتوم بن راشد دبی

26 دی 1397 ساعت 20:30/ ایران- عراق ورزشگاه آل مکتوم دبی

26 دی 1397 ساعت 19:30/ ویتنام - یمن ورزشگاه هزاع بن زاید

27 دی 1397 ساعت 19:30/ عربستان- قطر ورزشگاه زاید ابوظبی

27 دی 1397 ساعت 19:30/ لبنان- کره شمالی ورزشگاه شارجه

27 دی 1397 ساعت 19:30/ ژاپن- ازبکستان ورزشگاه خلیفه بن زاید 

27 دی 1397 ساعت 19:30/ عمان - ترکمنستان ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی

مرحله یک هشتم نهایی

30 دی 1397 ساعت 14:30/ سرگروه B- تیم سوم A/C/D ورزشگاه آل مکتوم دبی (بازی 37)

30 دی 1397 ساعت 17:30/ تیم دوم گروه A- تیم دوم گروه C ورزشگاه هزاع بن زاید (بازی 38)

30 دی 1397 ساعت 20:30/ سرگروه D- تیم سوم B/E/F ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی (بازی 39)

یکم بهمن 1397 ساعت 14:30/ سرگروه F- تیم دوم گروه E ورزشگاه شارجه (بازی40)

یکم بهمن 1397 ساعت 17:30/ تیم دوم گروه B- تیم دوم گروه F ورزشگاه خلیفه بن زاید (بازی 41)

یکم بهمن 1397 ساعت 20:30/ سرگروه A- تیم سوم C/D/E ورزشگاه زاید ابوظبی (بازی 42)

دوم بهمن 1397 ساعت 16:30/ سرگروه C- تیم سوم A/B/F ورزشگاه مکتوم بن راشد دبی (بازی 43)

دوم بهمن 1397 ساعت 20:30/ سرگروه A- تیم دوم D ورزشگاه زاید ابوظبی (بازی 44)

مرحله یک چهارم نهایی

4 بهمن 1397 ساعت 16:30/ برنده بازی 37- برنده بازی 40 ورزشگاه آل مکتوم دبی (بازی 45)

4 بهمن 1397 ساعت 19:30/ برنده بازی 38 - برنده بازی 39 ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی (بازی 46)

5 بهمن 1397 ساعت 16:30/ برنده بازی 43 - برنده بازی 44 ورزشگاه زاید ابوظبی (بازی 47)

5 بهمن 1397 ساعت 19:30/ برنده بازی 42- برنده بازی 41 ورزشگاه هزاع بن زاید (بازی 48)

مرحله نیمه نهایی

8 بهمن 1397 ساعت 17:30/ برنده بازی 46- برنده بازی 45 ورزشگاه هزاع بن زاید (بازی 49)

9 بهمن 1397 ساعت 17:30/ برنده بازی 47- برنده بازی 48 ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی (بازی 50)

مرحله نهایی

11 بهمن 1397 ساعت 17:30/ برنده بازی 49- برنده بازی 50 ورزشگاه زاید ابوظبی

سیاسی ترین تورنمنت فوتبالی دنیا شروع شد! / جام ملتهای آسیا2019؛ دورهمی کشورهای متخاصم و جنگزده! / یوزهای کی روش آماده شکار جام 15کیلیویی بعداز43سال+برنامه کامل

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/90606/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حکمت/ راهکاری برای انجام کارهای سخت

تقویم تاریخ/ درگذشت "ملک‏ الشعراء بهار" ادیب و سیاستمدار

فال روزانه شنبه یک اردیبهشت 1403

لباس عروسی لاکچری بر تن خانم بازیگر

بنسو سورال: بعد از «مست عشق» هر نقشی را قبول نمی‌کنم

خداحافظی کوه عضله آمریکایی پیش از رسیدن به اسنایدر

تصمیم انتحاری ویسی بعد از شکست تلخ

اعلام آتش‌بس گوندوغان پیش از ال‌کلاسیکو

فاطمه مجلل به فینال روئینگ قهرمانی آسیا راه یافت

دختر قایقران ایران سهمیه المپیک نگرفت

شهاب زاهدی علیه تیمی که استقلال دوست ندارد!

بایرن تماسی با زیزو نداشته است

کارشناس فوتسال: ایران شخصیت قهرمانی را به نمایش گذاشت

3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند

خطای شناختی در اعتماد به اتفاق‌های تازه

رمزگشایی ایمانی از موضع گیری واحد چپ و راست سیاست در ماجرای حمله به صهیونیست‌ها

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر شبیه اسباب‌بازی بچه‌ها بود

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

Logitech فکر می­‌کند که ماوس­‌ها به هوش مصنوعی نیاز دارند

تفال/ تاب بنفشه می دهد طره مشک سای تو

فال حافظ شنبه یک اردیبهشت 1403

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

وقتی کارگردان مشهور قلیان چاق می‌کرد

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!

آقای مدیر پرسپولیس! فقط لایک نبود

سلیمان‌زاده: با نویدکیا تاکتیکی و ذهنی رشد کردیم

امیرعبداللهیان از الجزایر قدردانی کرد

پاسخ معاون رئیسی به رسانه‌ غربی که نوشته‌ بود مسئولان این روزها در پناهگاه هستند!

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد