آریا جوان

آخرين مطالب

فرارمیزبان پرهزینه ازشکست درافتتاحیه مقابل بحرین با پنالتی مشکوک/ اماراتی‌ها ورزشگاه کوچک ابوظبی را با جشن وجایزه هم پرنکردند/ تیپ دایی ومهدوی‌کیا با کت‌وشلواروکراوات درVIP / حمایت تمام‌قدِ رسانه‌های قطرازایران مقابل‌تحریم‌امارات ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان-هفدهمین دوره جام ملتهای آسیا از امروز در کشور کوچک اما ثروتمند امارات متحده عربی آغاز شد و 24تیم به طور رسمی رقابت بر سر جام 10پَر و جدید این رقابت ها را آغاز کردند.

امارات در نخستین بازی با کمک داور نباخت

تیم ملی فوتبال امارات که با مخارج نجومی برای میزبانی و با داعیه فتح جام قهرمانی آسیا برای اولین بار، پای به دیدار افتتاحیه جام ملت‌های 2019 مقابل بحرین گذاشته بود، نتوانست اندک تماشاگرانش در ورزشگاه زاید ابوظبی را راضی به خانه بفرستد و نزدیک بود نخستین باخت را در همین بازی اول تجربه کند.

امارات که با هدایت آلبرتو زاکه رونی سرمربی مشهورش و به عنوان تیم سوم جام قبلی به‌عنوان یکی از مدعیان توسط رسانه های این شیخ نشین حاشیه جنوبی خلیج فارس معرفی شده بود امشب تا دقیقه پایانی بازنده بود و اگر داور یک پنالتی عجیب و غریب علیه بحرینی‌ها نمی گرفت، این تیم افول کرده شگفتی‌ساز می شد اما در نهایت دو تیم عربی با حداقل امتیاز از میدان نخست خارج شدند.

شرح گل ها

امارات صفر - بحرین 1 (دقیقه 78: محمد سعد الرمیحی): سید رضا عیسی‌حسن، مدافع راست بحرین با نفوذ سریع از سمت راست زمین، سانتر بدون نقصی به محوطه جریمه ارسال کرد که ضربه سر محمد سعد الرمیحی را خلیفه مبارک از پشت خط دروازه برگشت داد ولی با وجود عدم اعلام گل، در ادامه نیز محمد الرمیحی شوت سرضربی به توپ زد که این بار توپ به تور دروازه امارات چسبید تا بحرین به گل برسد.

امارات 1 - بحرین 1 (دقیقه 88: احمد خلیل): کرنر ارسالی در شرایطی طبیعی و بعد از برخورد توپ به زمین به دست بازیکن بحرین خورد اما داور با مکثی طولانی پنالتی اعلام کرد و حتی از داور ویدئویی و بازبینی فیلم هم استفاده نشد! پنالتی جنجالی اعلام شده به سود امارات را احمد خلیل، مهاجم تعویضی این تیم با شوت محکم تبدیل به گل مساوی این دیدار کرد.

فرار میزبان پرهزینه از شکست در بازی افتتاحیه مقابل بحرین با پنالتی مشکوک/ اماراتی ها ورزشگاه کوچک ابوظبی را هم پر نکردند

 

خنده دبیرکل جوان و ناشناس فوتبال ایران در آسیا پشت سر دایی و مهدوی کیا

علی دایی، آقای گل ملی فوتبال جهان و مهدی مهدوی‌کیا، ملی پوش بازنشسته فوتبال ایران به عنوان دو میهمان ویژه کنفدراسیون آسیا ، دیدار افتتاحیه جام ملت‌های آسیا 2019 امارات که از ساعت 19:30 امروز (شنبه) در ورزشگاه زاید شهر ابوظبی آغاز شد را از جایگاه ویژه تماشا کردند. این دیدار بین امارات و بحرین بود و این دو بازیکن معروف فوتبال ایران با لباسی رسمی در یک قاب قرار گرفتند. پشت سر این دو چهره خندان شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال ایران دیده می شود که در سطح بمراتب پایین تری از این دو بازیکن فوتبال بازی کرده است اما حالا در جوانی و به دلایل نامعلوم و مبهم به جایگاه باورنکردنی در فدراسیون فوتبال ایران رسیده است و جای محمدرضا ساکت را گرفته است!
این عکس به تنهایی می تواند شایسته سالاری در فوتبال ایران را به چالش بکشد و نشان دهد تقسیم پست ها و عناوین در کشور ما تا چه حد تابع لیاقت افراد و تجربه و اعتبار است.

فرار میزبان پرهزینه از شکست در بازی افتتاحیه مقابل بحرین با پنالتی مشکوک/ اماراتی ها ورزشگاه کوچک ابوظبی را هم پر نکردند/ تیپ دایی و مهدوی کیا با کت و شلوار و کراوات در VIP / حمایت تمام‌قدِ رسانه‌های قطرازایران مقابل‌تحریم‌امارات

افتتاحیه سرد با بی محلی اماراتی ها در ورزشگاه نیمه خالی 

با وجود جذابیت جشن های مربوط به افتتاحیه هر دوره از تورنمنت های ورزشی و تدارک اماراتی ها برای برگزاری باشکوه نخستین روز جام ملت‌ها که با تبلیغات وسیعی همراه بود و حتی نیمی از ورزشگاه نیز برای استقبال کنندگان رایگان اعلام شده بود، با این حال در نخستین مسابقه، تیم میزبان در ابوظبی غریبه بود و مقابل چشم رییس فیفا و ای اف سی و میهمانان عالی رتبه، ظرفیت ورزشگاه زاید پر نشد!

تصویری یک زن کهنسال معلول در بخش خالی ورزشگاه در بازی افتتاحیه به سوژه عکاسان رسانه های مختلف بدل شد تا به این وسیله بی توجهی و کم محلی اماراتی ها به تیم ملی کشورشان به تصویر کشیده شود.

 
حمایت تمام‌قدِ رسانه‌های قطرازایران مقابل‌تحریم‌امارات

جام ملت های آسیا 2019 در شرایطی برگزار می شود که ایران و عربستان همچون گذشته منازعات سیاسی شدیدی با یکدیگر دارند. علاوه بر ایران، کشور قطر نیز از چند سال گذشته با عربستان جدل داشته است. در جبهه ایران علاوه بر قطر، می توان کشورهایی نظیر سوریه، یمن و عراق را دید. آن طرف امارات متحده عربی مهم ترین یار عربستان است. در این بین باید بررسی کرد و دید که آیا نظر فوتبال دوستان این کشورها نیز مطابق با اتفاقات سیاسی است یا خیر؟

برخلاف کشور میزبان، رسانه های عراقی و قطری حسابی هوای تیم ایران را در روزنامه های شان داشته اند. به طور مثال روزنامه استاد الدوحه قطر در شماره امروزش به آقای گلی علی دایی، بهتاش فریبا و حسین کلانی در تاریخ جام ملت ها اشاره کرد و همچنین نقل قولی از کی روش را در صفحات نخستین به چاپ رساند. علاوه بر این استاد الدوحه به بررسی تاریخچه بازی های ایران و کره جنوبی پرداخت و این مسابقه را یکی از پرتکرارترین بازی های جام ملت ها دانست. علاوه بر آن، در برنامه های ورزشی تلویزیون هایی چون الکاس قطر نیز می توان روابط دوستانه با ایران را مشاهده کرد؛ جایی که علاوه بر خط مشی این رسانه، میهمان ها نیز در پیش بینی های خود اغلب ایران را به عنوان یکی از فینالیست ها یا حتی تیم قهرمان معرفی می کنند.

اختلاف خبرنگاران عراقی با سرمربی ترسوی تیم ملی عراق

بازیکنان تیم ملی فوتبال عراق با دستور سرمربی اسلوونیایی حق هیچ‌گونه مصاحبه با رسانه‌های گروهی را ندارند، همین موضوع باعث اختلافاتی در اردوی حریف ایران شده است و حتی فدراسیون فوتبال هم طرف رسانه ها را گرفته است.

سرچکو کاتانچ به بازیکنان تیم ملی فوتبال عراق اعلام کرد در زمان تمرین‌های آماده‌سازی جام ملت‌های آسیا در امارات حق هیچ‌گونه مصاحبه با رسانه‌های عراقی و خارجی را ندارند. کامل زغیر، یکی از مدیران ارشد فدراسیون فوتبال عراق نیز در واکنش به این تصمیم ناگهانی سرمربی تیم ملی این کشور به سایت موازین نیوز گفت: از خبرنگاران عراقی که هم‌اکنون در امارات هستند تقاضا می‌کنیم تا صبور و منتظر باشند تا با سرچکو کاتانچ، سرمربی تیم ملی نشستی در این رابطه برگزار کنیم. می‌خواهیم او را درباره ضرورت مصاحبه‌ بازیکنان با رسانه‌های گروهی متقاعد کنیم. حضور بسیاری از رسانه‌های گروهی جهت پوشش اخبار تیم ملی فوتبال عراق اتفاق خوشایندی است و باعث حمایت‌های بیشتر از این تیم در آستانه نخستین بازی برابر ویتنام می‌شود.

وی درباره ممنوعیت حضور نمایندگان رسانه‌های گروهی در هتل محل اقامت تیم ملی فوتبال عراق از سوی سرچکو کاتانچ خاطرنشان کرد: نمی‌دانم چرا سرمربی تیم ملی فوتبال عراق از حضور هرگونه رسانه‌ای مضطرب و نگران می‌شود. تیم ملی فوتبال عراق در گروه D جام ملت‌های آسیا 2019 با تیم‌های ملی ایران، یمن و ویتنام قرار دارد.

رقص پرچم ایران و قطر مقابل چشم حاکمان دوبی و ابوظبی

در این جشن یک ساعته که در یکی از هتل های شهر ابوظبی برگزار شد نه تنها شیخ این شهر بلکه شیخ دوبی نیز به عنوان مهمان ویژه حضور داشتند تا در حضور آنها اتفاق جالبی رخ بدهد. رقص پرچم ایران به عنوان یکی از 24 کشور حاضر در جام ملت های آسیا آن هم مقابل دیدگان افراد سیاسی عالیرتبه همچون شیخ نهیان بن زاید آل نهیان و شیخ محمد بن راشد آل مکتوم جالب توجه بود.

شیخ نهیان بن زاید آل نهیان در صحبتی کوتاه در این ضیافت شام افتتاحیه از برگزاری رقابت های جام ملت ها با حضور 24 تیم به عنوان بزرگ ترین رویداد ورزشی قاره نام برد که می تواند باعث نزدیک شدن رسوم و فرهنگ های حاکم بر قاره شود تا روزهای خاطره انگیزی را تجربه کنند. شیخ ابوظبی و دبی طبق هماهنگی های به عمل آمده یک ساعت قبل از بازی امشب امارات با بحرین در مراسم افتتاحیه ورزشگاه محمد بن زاید نیز حاضر خواهند شد تا در حضور آنها جام هفدهم استارت بخورد.

معطلی طولانی حریف ایران درفرودگاه با کارشکنی اماراتی‌ها

تیم ملی فوتبال عراق که حریف تیم ملی کشورمان در گروه D جام ملت‌های آسیاست، مانند ایران در قطر اردوی خود را برپا کرده بود و به این ترتیب برای پرواز به امارات دچار مشکلاتی شد. از آنجایی که کشور امارات اجازه پرواز مستقیم از قطر به خاک کشورش را نمی‌دهد، تیم‌هایی که از قطر راهی امارات شدند با مشکلاتی مواجه بودند. با این حال تیم ملی ایران با پرواز چارتر از دوحه راهی جزیره کیش شد تا بدون دردسر این مشکل را پشت سر بگذارد، اما سایر تیم‌ها ابتدا راهی عمان شدند و از طریق فرودگاه مسقط به امارات سفر کردند. این مشکل گریبان تیم عراق را هم گرفت و در کنار آن تاخیر پرواز این تیم حاشیه‌های دیگری را هم ایجاد کرد.

کارشکنی اماراتی‌ها برای برخی تیم‌ها یکی از نگرانی‌های جام ملت‌های آسیاست. همانطور که برای تیم ایران مشکلاتی برای تحویل چمدان‌ها ایجاد شد و همین مسئله نظم اولین تمرین تیم ملی ایران را به هم ریخت و شب گذشته نیز سعود المهندی، رئیس قطری کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا و پنج خبرنگار قطری اجازه ورود به خاک کشور امارات را پیدا نکردند. با این حال پس از تاخیری چند ساعته این مشکل حل شد و المهندی با پرواز دیگری راهی امارات شد.

این در حالی است که امارات متحده عربی به میزبان جام ملت‌های آسیا 2019 توافق‌نامه‌ای را با کنفدراسیون فوتبال آسیا امضا کرده است. توافق‌نامه‌ای که تعهداتی را برای امارات به عنوان میزبان ایجاد می‌کند که ورود تیم‌های شرکت کننده، مسئولان، کلیه رسانه‌های آسیایی و بین‌المللی و تماشاگران بلامانع می‌کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/91410/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هواوی مچ‌بند جدیدی با الهام از اپل واچ می‌سازد؟

لیز خوردن خودرو در خیابان برفی

شاخ به شاخ دو خودرو با هم

اسب آبی سرگردان در خیابان‌های این شهر

اکران آنلاین «آخرین تولد» با بازی الناز شاکردوست

رونمایی از پوستر رسمی جشنواره فیلم «کن»

مدیر مدرسه‌ دختر یا نامزد سابق پدر؟

قد کشتی ایران از آسیا بلندتر است

قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی سعی در کمترین تعطیلی دارد

هافبک استقلال زیر تیغ جراحی

قاب مشترک ستاره استقلال با غول بسکتبال ایران

محرومیت مادام‌العمر برای بازیکنی که شرط‌بندی می‌کرد

بدشانس‌ترین بازیکن استقلال

تیم داوری ایران برای قضاوت بازی جام ملت‌های آسیا انتخاب شد

مناف هاشمی: حذف 500 میلیارد از بودجه کمیته ملی المپیک

کریستین بنتکه: منتظر درخشش دی‌بروینه در آمریکا باشید

فیفا در جریان اقدامات مربوط به پیشرفت فوتبال ایران قرار گرفت

7 متهم طلاق بعد از 20سال زندگی

روشی جالب برای قفل کردن درهای خانه برای دزد نزدن

دستورکار هفته جاری مجلس

میزان موفقیت‌ ‌عملیات وعده صادق از زبان جانشین فرمانده‌ کل سپاه

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

بازی Kena: Bridge of Spirits احتمالا به Xbox Series X/S خواهد آمد

زیبایی های یک پل در میان ابر ها

این رفتار ها رو از کجا یاد میگیرین آخه!

ساحل زیبای اقیانوس هند

کی حاضره امتحانش کنه؟

معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

چهره بازیگر سریال «پایتخت» در 50 سالگی

«مارال»؛ روایت دختری 15 ساله که مجبور به ازدواج است

متلک بانمک سریال «نون خ» به قیمت طلا

اینتر به دنبال زدن 3 نشان با یک تیر در دربی میلان!

بازی زیبای پرسپولیس حال هواداران را خوب کرده است

سرمربی پیشین فوتسال: بازیکنان با استرس بازی کردند

پیشنهاد پزشکی به بیرانوند برای بازگشت به دروازه پرسپولیس

باشگاه تراکتور: سرمربی امروز مشخص می‌شود

رویه‌های امنیتی مراسم افتتاحیه المپیک پاریس

رضایت کادر فنی نساجی از لوان پولی

ورود کمیته انضباطی فدراسیون به بازی استقلال - شمس‌آذر

نورنیوز: خبرسازی رسانه‌های غربی درمورد آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران تکذیب شد

ناوگروه‌های ایران در کدام دریاها هستند؟

اشک‌های نماینده مالت از سخنان نماینده فلسطین درباره رنج‌ها و سربلندی غزه

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

طبیعت زیبای لرستان

اگر 7 ساعت خواب شبانه نداشته باشید چه اتفاقی برای صورت شما می افتد؟

کروز کنترلی که فقط ماشین ارسطو عامل داره!

فروش بالای فیلم‌ها دستاورد سینماگران است نه دولتمردان