آریا جوان

آخرين مطالب

دکتر سلطانی فر: شاخص های حوزه ی ورزش بسیار روشن، افتخار آمیز و قابل ارائه است/اولین مدال بانوان در المپیک بعد از انقلاب برای ایران به ارمغان آورده شد ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - وزیر ورزش و جوانان با اشاره به شاخص های پیشرفت ورزش ایران بعد از انقلاب اسلامی گفت: فضاهای ورزشی تاسیس شده بعد از انقلاب ، 6 برابر آن چیزی است که در نظام گذشته وجود داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان دکتر سلطانی فر با اشاره به دستاوردهای ورزش کشور در 40 سال گذشته گفت: شاخص های ما در حوزه ورزش پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شاخص های بسیار روشن، افتخار آمیز و قابل ارائه است.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه به نتایجی که ورزش کاران کشورمان دررویدادهای مهم بین المللی کسب کرده اند اشاره کرد و توضیح داد : ایران در 16 دوره بازی های المپیک شرکت کرده است که 8 دوره آن قبل از انقلاب بود و در مجموع این 16 دوره با احتساب 2 مدال طلایی که اخیرا به دلیل دوپینگ ورزش کاران دیگر کشورها به سبد مدالی ما اضافه شده است 20 مدال طلا بدست آمده که 16 مورد از آنها مربوط به 8 دوره حضور ایران در المپیک های بعد از انقلاب بوده است.
وی در خصوص سایر شاخص های پیشرفت ورزش ایران بعد از انقلاب اسلامی گفت: همچنین فضاهای ورزشی که بعد از انقلاب ایجاد شده است تقریبا معادل 6 برابر آن چیزی بوده که در نظام گذشته ایجاد شد و استادیوم های بزرگی مثل استادیوم 75 هزار نفری نقش جهان اصفهان، 70 هزار نفری یادگار امام تبریز، 50 هزار نفری غدیر اهواز و پارس شیراز، استادیوم ثامن مشهد و خدود 20 استادیوم 15 هزار نفری در مراکز استان ها راه اندازی شده که دستاوردهای بزرگی بوده است.
وزیر ورزش و جوانان سپس به دستاوردهای ورزش کشور در حوزه بانوان چنین اشاره کرد: بانوان ورزش کار ما با رعلیت حجاب اسلامی در تعداد قابل توجهی از مسابقات بین المللی شرکت می کنند که تقریبا سه برابر تعداد رشته هایی است که قبل از انقلاب شرکت می کردند.
او در ادامه نخستین مدالی که توسط بانوی ورزش کار کشورمان به دست امده را مورد توجه قرار داد و گفت :
اولین مدال المپیک ما در بانوان هم برنز کیمیا علیزاده در تکواندو بعد از انقلاب بود که برای مردم کشورمان به ارمغان آورده شد .
دکتر سلطانی فردر خصوص برنامه های توسعه ای وزارت ورزش و جوانان دربخش های سخت افزاری ، نرم افزاری ، ورزش قهرمانی ، همگانی ، توسعه فضاهای ورزشی اظهارداشت : چنانچه با همین روند به پیش برویم ، حدود 4 هزار پروژه نیمه کاره ورزشی داریم که متناسب با مطالبات مردم و نیازهای جامعه ورزش تا پایان دولت دوازدهم بسیاری از این پروژه های بزرگ به بهره برداری خواهد رسید .
او در خصوص توسعه زیر ساختهای ورزش گفت : حدود 11 سالن 6هزار نفری در استان های مختلف، نزدیک به 30 استادیوم 5 هزار نفری و 2 استادیوم 15 هزار نفری، چند سالن سرپوشیده دو و میدانی، پیست های دوچرخه سواری و استخرهای سرپوشیده استاندارد تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
وزیر ورزش و جوانان نگاه ویژه این وزارتخانه را بر روی توسعه ورزش همگانی را مورد توجه قرار داد و افزود : به جهت ایجاد سلامت بین مردم و جامعه و همچنین ایجاد شور و نشاط و شعف ورزش همگانی برای ما بسیار مهم است. در بخش قهرمانی هم می دانیم که ما 5 دوره کلا به جام های جهانی فوتبال صعود کردیم که چهار بار بعد از انقلاب بود و بهترین نتیجه را هم در 2018 روسیه گرفتیم که در یک گروه سخت توانستیم 4 امتیاز کسب کنیم. به همین شکل در سایر رقابت های جهانی و آسیایی هم اگر مقایسه کنیم چند برابر گذشته افتخار آفرینی کردیم.
دکتر سلطانی فر همچنین توضیحاتی را پیرامون اهمیت استعدادیابی با هدف شناسایی نخبگان ورزشی در سراسر کشور ارائه کرد و در این باره گفت : امسال المپیاد استعدادهای برتر ورزشی را برگزار کردیم که یک حرکت بسیار اساسی بود که متاسفانه کمتر مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.
او افزود : این مسابقات در محدوده سنی 12 تا 15 سال برگزار کردیم تا بتوانیم نخبگان رشته های مختلف را شناسایی کنیم. آمار می گوید از ابتدا حدود 460 هزار نوجوان برای رسیدن به دوره نهایی این مسابقات تلاش کردند که در نهایت این المپیاد با حضور 18 هزار استعداد 12 الی 15 سالع برگزار شد که این یک اتفاق تاریخی و بزرگ است که تاثیراتش را در آینده نشان خواهد داد.
وزیر ورش و جوانان سپس به موفقیت های ورزش کاران جانباز و معلول ایران در پارالمپیک اشاره کرد و از آن به عنوان دستاوردهای مهم بعد از انقلاب نام برد و گفت :جایگاه ورزش کاران ما در هر دوره مسابقات پارالمپیک بهتر از قبل شد و در دوره اخیر بازی های پاراآسیایی به مقام سوم رسیدیم.
او ادامه داد :در المپیک جوانان هم در دوره اول که 8 سال قبل بود بیست و ششم شدیم، چهار سال قبل دو پله صعود کردیم و در دوره اخیر به رتبه 7 دنیا رسیدیم که اینها همه موید حرکت رو به توسعه ورزش کشور در همه حوزه ها است که به برکت امکانات، منابع، سیاست ها و استراتژی های نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و مردم از این فرصت ها استفاده کردند و درخشیدند. این موفقیت ها هم باعث شور و نشار عمومی و هم بلند آوازه شدن نام و سرود و پرچم ایران در دنیا شد.
دکتر سلطانی فر درمورد پیروزی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2019، بیان‌ کرد: در مرحله یک هشتم نهایی تیم‌ ‌ملی در حد نام، موقعیت و شخصیتی که قائل بودیم ظاهر شد. ما فرصت داشتیم یکی دو گل دیگر بزنیم و پیروزی پر رنگ‌تری داشته باشیم.
او تاکید کرد :این تیم شخصیت قهرمانی دارد و باورمان این است که با حمایت مردم و تدارک خوب و کادر مربیگری خوب موقعیت استثنایی برای ایران به وجود می‌آید و تیم‌ ‌ملی به آرزوی 42 ساله خود می‌رسد. من قبلا هم باور داشته ام که این تیم قهرمان می‌شود و نباید بگذاریم حاشیه‌ای پیش آید و باید تمام هم و غم ما حضور در مسابقات بعدی باشد.
وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که بین عربستان و ژاپن ترجیح می‌دهد کدام تیم حریف تیم‌ ‌ملی ایران شود، گفت‌: تیمی که می‌خواهد قهرمان شود نباید به فکر این مسائل باشد و باید توان بردن هر تیمی را داشته باشد. اما به‌ هر حال هر مرحله جلوتر می‌رویم حریفان سخت‌تر می‌شوند اما این تیم شخصیت قهرمانی را دارد
او درمورد روسای هیات‌های بازنشسته گفت‌: مجلس شورای اسلامی نظرش را داده است، اما شفاف و روشن نیست. به همین دلیل قرار است مجددا استعلام کنیم و از آنها درخواست کردیم که شفاف و روشن نظرشان را بگویند تا تکلیف مشخص شود.
دکتر سلطانی فر در پایان تاکید کرد: ما انتخابات فدراسیون‌ها را برگزار می‌کنیم، به جز فدراسیون‌هایی که تعداد زیادی از روسای هیات های آنها بازنشسته هستند. فدراسیون هایی که یکی، دو رییس هیات بازنشسته دارند موردی ندارد، اما مثلا کشتی چهار ــ پنج رییس هیات بازنشسته دارد که این مهم است .

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/97080/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلکسی زد فلیپ 6 احتمالاً در 7 رنگ مختلف عرضه می‌شود

آرامگاه چوپان‌آتا در شهر زیبای کلاله

جدال دیدنی سگ ها با پلنگ برفی

مزارع معروف لاله ها در هلند

ماجرای تفنگدار آمریکایی؛ از تلاش برای منفجر کردن مسجد تا مسلمان شدن!

سخن بزرگان/ بی توجهی به فقرا جرم بزرگی است

ویدئویی جدید از بنیامین بهادری که ترند شد!

تغییر در قوانین جوایز «اسکار»

«مست عشق» نیامده حدود 2 میلیارد فروخت

«زیرخاکی» و «مردان آهنین» پربیننده‌ترین‌های آخر فروردین

توضیحات اسبقیان درباره اداره‌ی استقلال و پرسپولیس

مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود

بمب بزرگ استقلال پس از تغییر مالکیت

ترکیب الهلال به امید کسب پنجمین ستاره آسیایی

واکنش خسرو حیدری به بازی دفاعی استقلال نکونام

ادعای خسرو؛ خیلی از مسئولین پرسپولیسی هستند

ساپینتو اگر می‌ماند، امسال با اختلاف قهرمان می‌شدیم

تشکر ستاره اینتر از عمو تیری؛ بهترین عموی دنیا!‏

پرسپولیس بازیکن خاطی‌اش را جریمه می‌کند؟

برف‌روبی توسط اولتراها!

روایت اپراتور اورژانس از تماس زنی که خبر نداشت 9 ماهه باردار است

بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد

انرژی هسته‌ای ارزش تحمل این همه فشار را دارد؟

رئیس‌جمهور: امیدواریم توافقات سفر پاکستان با پیگیری مقامات دو طرف سریع‌تر اجرایی شود

پس لرزه‌های حمله ایران؛ استعفای مقام ارشد اطلاعاتی ارتش اسرائیل

عملکرد برخی از پردازنده‌های اینتل یک‌شبه 9 درصد افت کرد

سرقت اطلاعات بیماران یک شرکت آمریکایی توسط هکرها

گوناگون/ کشف تصویر 1800ساله «اسکندر مقدونی»

رفتار عجیب موش پس از شنیدن صدای جیغ!

روایت خیری که در اوج نداری زائر اولی ها را به زیارت امام رضا می‌آورد!

ساخت مهره های شطرنج به شکلی زیبا

7 موقعیت در زندگی که هنگام مواجهه با آن ها باید «نه» بگوییم

پاسخ دوقلوهای سریال «پایتخت» به 2 سوال مهم

نماوا بایکوت می‌شود؟/ رضا کیانیان: از شانه‌ساززاده شکایت می‌کنیم

خوشمزه‌ترین سوغاتی گرگان از نظر «احمدرضا اسعدی»

عارف غلامی دوباره از لیست خط خورد

تمرینات سخت و اختصاصی ستاره‌های مصدوم پرسپولیس

21 سال پیش در چنین روزی؛ هت‌تریک تاریخی رونالدو مقابل منچستریونایتد

لب‌خوانی در جنجال بزرگ ال‌کلاسیکو؛ تکنولوژی نداریم

رأفت: نیمکت پرسپولیس از استقلال قوی‌تر است

اتهام بزرگ؛ پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏

چه کنم نیمار و مسی نیستم ولی عاشق رونالدو هستم!‏

دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد

اظهارات جدید وزیر کشور درخصوص گشت ارشاد و طرح نور

رایزنی دبیر شورای عالی امنیت ملی و الاعرجی با محوریت توافق امنیتی ایران و عراق

انتقاد نماینده گچساران از افزایش تعرفه اینترنت

مایکروسافت با استخدام مدیر متا برای «جابه‌جاکردن مرزهای هوش مصنوعی» آماده می‌شود

دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند

عوض شدن مسیر خوردو پس از تصادف!

سرعت دیوانه وار راننده های موتور سنگین!