آریا جوان

آخرين مطالب

دکتر سلطانی فر: قهرمانان و ورزشکاران بخشی از تاریخ کشور هستند /فضاهای ورزش ی ایران در چهل سال گذشته 6 برابر شده است ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - وزیر ورزش و جوانان در مراسمی که صبح امروز برای اهدای مدال 4 ورزش کار نخبه کشور به موزه ورزش ، المپیک و پارالمپیک در کمیته ملی المپیک برگزارشد، اظهار داشت: آرزوی راه اندازی موزه از سال ها قبل وجود داشت. البته اقداماتی هم انجام شد اما به دلیل مسائل اجرایی سال ها متوقف شده بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان صبح امروز طی مراسمی در کمیته ملی المپیک احسان حدادی، مجتبی عابدینی، بهداد سلیمی و آرش میراسماعیلی به عنوان اولین ورزشکاران ایران مدال و یادگاری‌های خود را تقدیم موزه ورزش ، المپیک و پارالمپیک کردند .
دکتر مسعود سلطانی فر در حاشیه این مراسم گفت: ما وظیفه داریم برای نسل های آینده میراث ارزشمندی را به یادگار بگذاریم و از تلاش ها و زحمات قهرمانانی که سال ها برای کشور زحمت کشیدند قدردانی کنیم . خیلی از دوستان این موضوع را دنبال کردند که البته قبلاً به دلایل مختلف متوقف شده بود. از یک سال قبل که صالحی‌امیری آمد، با توجه به روحیه و رویکرد فرهنگی این بحث دوباره مطرح شد و نهایتاً برای اینکه سریعتر به نتیجه برسیم، قرار شد در دو فاز راه اندازی کنیم .
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ما به دنبال این بودیم مدال ها کاپ ها اشیاء و یادمان ها را جمع آوری کنیم و یاد و خاطره این افتخارآفرینی ها را زنده نگه داریم و به نسل آینده منتقل کنیم. تعدادی از این اشیاء در منزل قهرمانها بلا استفاده بوده و در خواست کردیم به موزه بدهند تا به آیندگان این افتخارآفرینی ها را منتقل کنیم. فراخوان داده شد قهرمانان هر چیزی که در دوره قهرمانی خود کسب کردند، هدیه کنند تا به مرور در موزه به نمایش بگذاریم.
وی افزود: قهرمانان و ورزشکاران بخشی از تاریخ کشور هستند و باید بهترین الگو برای جوانان باشند. ما در آستانه فجر چهلم هستیم و باید اشاره ای به افتخارات ورزش در این چهل سال کنیم. با توجه به دو مدال طلایی که اخیرا به خاطر مثبت اعلام شدن تست دوپینگ حریفان اعلام شد تعداد مدال های طلای ما در ادوار مختلف المپیک به 20 طلا می رسد .
وزیر ورزش و جوانان همچنین با اشاره به توسعه زیر ساختهای کشور یاداور شد که فضاهای ورزش ی ما در چهل سال گذشته 6 برابر شده و این نشان دهنده توجه نظام جمهوری اسلامی به مسئله ورزش است.
او همچنین در خصوص جلسه ستاد عالی بازی های آسیایی و المپیک که پیش از این مراسم برگزار شده بود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همچنان کشتی پر افتخارترین ورزش ما در بازی‌های المپیک و مسابقات جهانی بوده است. بیشترین مدال‌های ما در این رشته کسب شده است، با تغییراتی که در فدراسیون انجام شده است هم در مدیریت و هم در کادر مربیگری و برنامه‌ریزی خوبی که آغاز کرده است امیدوار هستیم کشتی در المپیک 2020 توکیو بتواند در بالاترین سطح قرار بگیرد و کارنامه درخشانی را داشته باشد.
دکتر سلطانی فر توضیح داد : ما در کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک 2012 بهترین نتیجه‌ را گرفتیم و سه مدال طلا حاصل شد. در المپیک قبلی کشتی فرنگی ما کمی افت کرد و دو مدال برنز به دست آمد، اما کشتی آزاد در المپیک ریو توانست یک طلا ، یک نقره و یک برنز بگیرد و اردوها و برنامه‌های مختلفی و همچنین برنامه ای که برای کسب سهمیه المپیک دارند در حال‌ انجام است. به‌ هر حال دوستان برنامه‌ریزی کردند تا هر چه‌ سریع‌تر سهمیه بگیرند و به امید خدا با یک تیم کامل برای المپیک توکیو آماده شویم.
وی تاکید کرد: فدراسیون دوم، فدراسیون شمشیربازی بود که در المپیک قبلی ورزش کارش تا پای سکو پیش رفت. مجتبی عابدینی می‌توانست به فینال برود و افتخارآفرینی کند، اما یک فرصت و یک مدال را از دست داد، اما در حال‌ حاضر تیم و مربی خوب و بسیار با انگیزه داریم. ورزشکاران ، ورزشکاران خوبی هستند. برنامه‌ریزی کردند که در چند تورنمنت شرکت کنند و بتوانند کسب سهمیه کنند.
وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد : تیم شمشیربازی بازی ما در حال‌ حاضر تقریبا در رده پنجم قرار دارد و در المپیک هم چهار تیم اول دنیا و چهار تیم اول قاره‌ها شرکت می‌کنند. به احتمال قوی سهمیه تیمی را خواهیم گرفت و ان‌شاء‌الله بتوان سهمیه انفرادی را بگیرند. ما خیلی امیدوار هستیم قول هم گرفته‌ایم برنامه‌های آنها را نیز کنترل خواهیم کرد و خیلی امیدواریم که بتوانیم در شمشیربازی حداقل دو سکو داشته باشیم.
او تاکید کرد :به‌ هر حال این هماهنگی که امروز بین وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک انجام شده است آرامش و ثباتی را ایجاد کرده است و همه این را می دانند که بایستی همه در مقابل ستاد عالی پاسخگو باشند و برنامه‌های خود را بیاورند و ما به عنوان یک مجموعه هماهنگ و مکمل برنامه‌های خود را جلو می بریم.
دکتر سلطانی فر افزود : سعی می‌کنیم از منابع مان به صورت مشترک استفاده کنیم و در حد امکان و توان نیازهای فدراسیون‌ها و ورزشکاران را در اردوهای مختلف بر طرف کنیم .

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/97086/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

گیر افتادن گربه‌ای در سیل دبی

نماهنگ «تنبیه متجاوز»

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!