آریا جوان
دکتر احمدی :نگاه دولت به برنامه های توسعه ای در ورزش همگانی مثبت است
دوشنبه 8 بهمن 1397 - 15:25:48
آریا جوان - معاون فرهنگی و‌توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه نگاه دولت به ورزش عمگلنی بسیار مثبت است ، گفت: تلاش همه مسئولین در حوزه ورزش و جوانان، ایجاد سلامت عمومی در جامعه و ایجاد شور و نشاط و امید بین مردم است ف

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و‌جوانان دکتر عبدالحمید احمدی که در سلسله نشست های بررسی دستاوردها، چالش ها و چشم انداز آینده حوزه ورزش سخن می گفت ،اظهار داشت: تلاش همه مسئولین وززش، ایجاد سلامت عمومی در جامعه و ایجاد شور و نشاط و امید بین مردم است که هدفی بسیار ارزشمند است.
وی افزود: در خصوص ورزش همگانی فرصت های قانونی خیلی خوبی در اختیار داریم. از جمله بند سوم در اصل سوم قانون اساسی که می گوید دولت موظف است آموزش و پرورش و تربیت بدنی را به صورت رایگان در همه سطوح در اختیار همگان قرار دهد.
معاون وزیر ورزش و حوانان ادامه داد:ضمن اینکه در برنامه ششم توسه بر اساس ماده 94 قانون دولت مکلف شده 27 صدم درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را به توسعه بخش های مختلف ورزش از جمله همگانی ، روستایی عشایری، بانوان و زیرساخت ها اختصاص دهد که شاید مهم ترین فرصت قانونی برای توسعه ورزش همگانی است.
وی تاکید کرد:نگاه مقامات ارشد نظام به ورزش همگانی بسیار واضح و مثبت است. مقام معظم رهبری هر زمان در مورد ورزش صحبت کردند عنایت ویژه ای به ورزش همگانی داشتند و از نگاه ایشان ورزش یک اولویت است که به منظور تامین سلامت جسمانی و روانی مردم و پیشگیری از افسردگی و بیماری باید در برنامه روزانه مردم قرار گیرد.
دکتر احمدی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید از ابتدای فعالیتش در سال 92 ورزش را از اولویت های جدی خود قرار داد ،افزود: دکتر روحانی بارها ورزش همگانی را مقدمه تزریق نشاط و امید در جامعه و گزینه ای برای عبور از مشکلات دانست. در برنامه های ارائه شده وزیر ورزش و جوانان به مجلس هم ورزش همگانی یک اولویت بود و نگاهی متوازن به این حوزه در مقایسه با سایر بخش های ورزش وجود داشت.
او در بخش دیگری از سخنانش گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه کرد وگفت: در سال 1392 ما 768 برنامه پیاده روی خانوادگی داشتیم که امروز به 5866 برنامه رسیده است. همچنین پیشرفت قابل توجهی در مشارکت مردم در برنامه های مشابه مثل دوچرخه سواری و کوهنوردی داشته ایم.
او افزود:بر اساس آمار دوسالانه ای که مرکز آمار ایران ارائه می دهد میزان مشارکت جمعیت شهری و روستایی در ورزش همگانی از حدود 44 درصد در سال 1394 به بیش از 51 درصد در سال 1396 رسید که گام بزرگ و قابل توجهی است.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و‌جوانان در ادامه از ورزش های بومی و محلی و بازی های سنتی به عنوان یک ظرفیت مهم و بزرگ که در اختیار ورزش همگانی است یاد کرد و گفت: این حوزه را باید احیا کنیم و با تقویت و توسعه آن مشارکت عمومی مردم در ورزش را بالا ببریم.
او تاکید کرد :من هم می پذیرم که امروزه هزینه های ورزش کمی بالا رفته است اما جهت تامین سلامتی و پرکردن اوقات فراغت نباید بهانه ای به اسم گرانی داشته باشیم چرا که استفاده از اماکن عمومی مثل پارک ها و بوستان ها برای ورزش کاملا بی هزینه یا کم هزینه است.
دکتر احمدی خاطر نشان‌ساخت : تنوع اقلیمی و جغرافیایی کشور ما فرصت های مناسبی مثل کوه، جنگل و دریا در اختیار همگان برای ورزش قرار می دهد که اگر کسی واقعا قصد ورزش و تحرک عمومی داشته باشد با کمترین هزینه از اماکن عمومی می تواند استفاده کند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/100157/دکتر-احمدی--نگاه-دولت-به-برنامه-های-توسعه-ای-در--ورزش---همگانی---مثبت-است
بستن   چاپ