آریا جوان
دکتر سلطانی فر در حاشیه سفر به استان آذربایجان شرقی:
پروژه های ورزشی از لحاظ زیربنا نسبت به قبل از انقلاب اسلامی 32 برابر شده است/9 ورزش گاه 5 هزار نفری در سال جاری افتتاح شده است
سه شنبه 16 بهمن 1397 - 22:37:57
آریا جوان - وزیر ورزش و جوانان گفت: در سال جاری تا کنون 9 ورزش گاه 5 هزار نفری در سراسر کشور افتتاح شده است و روند افتتاح و تکمیل پروژه های ورزشی با توجه به تلاش جدی دولت و کار ویژه در وزارت ورزش و جوانان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ،دکتر مسعود سلطانی فر در حاشیه سفر به استان آذربالیجان شرقی گفت: تعدادی از پروژه های بزرگی که سالها در در استان اذربایجان غربی بلاتکلیف مانده بود ،در این سفر استانی افتتاح و به بهره برداری می رسد که مهمترین پروژه ها ، استادیوم فوتبال 5 هزار نفری مراغه است.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: این استادیوم 20 سال قبل کلنگش به زمین خورده و سالها متوقف شده بود و از حدود هشت ماه پیش یک عزم و اراده ویژه به خرج داده شد و با هماهنگی با مدیریت استان ،تلاشمان این بود این استادیوم های نیمه کاره را که بسیاری از آنها 15 تا 20 سال قبل زمین مانده است را به بهره برداری برسانیم و تکمیل کنیم که خوشبختانه امروز این افتخار را داریم که در سال جاری نهمین استادیوم پنج هزار نفری را تکمیل کنیم و به بهره برداری برسانیم و این اتفاق بزرگی است که در عرصه ورزش کشور رخ می دهد و با وجود فشارها و تحریم های بیرونی،ناعادلانه و غیرمنصفانه و در شرایطی که خیلی ها دنبال این بودند که ملت قهرمان ایران ،فجر چهلم انقلاب اسلامی را نبینند ما در مجموعه دولت و وزارت ورزش و جوانان تصمیم گرفتیم برخلاف تصور دشمنان انقلاب فجر چهلم را بتوانیم باشکوه تر برگزار کنیم .
دکتر سلطانی فر تصریح کرد: در وزارت ورزش و جوانان برنامه ریزی کردیم و فجر چهلم را از هفته دولت آغاز کردیم و در طول شش ماه با تلاش همکاران که انجام دادند و کار ویژه ای که انجام دادیم ،هر هفته یک پروژهخ بزرگ مرتبط با ورزش را در سراسر کشور افتتاح کردیم و فقط از استادیوم های 5 هزار نفری نه پروژه افتتاح و به بهره برداری رسیده است. از طرفی پیست دوچرخه سواری کرمان و تعدادی از سالن ها و استخرهای دیگر در سراسر کشور را نیز افتتاح کردیم و این استادیوم 5 هزار نفری که حدود 300 میلیارد در ان هزینه شده است و پروژه بسیار عالی است و از همه امکانات یک استادیوم هم برخوردار می باشد ، تقدیم مردم استان اذربایجان شرقی و مردم شهرستان مراغه به خصوص جوانان و ورزش کارانشان می شود .
وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: با همین رویکرد و سمت و سو ،انشالله با وجود محدودیت هایی که وجود دارد ، تکمیل پروژه های مختلف ورزشی را در دستور کار خودمان قرار دادیم و انشالله در سال آینده تلاش می کنیم که 10 سالن سرپوشیده 6 هزار نفری که در مراکز استان ها در حال اجراست به بهره برداری برسانیم همچنین 3 استادیوم 15 هزار نفری در ارومیه،زنجان و شاهرود ؛دو پیست دوچرخه سواری در ساری و رشت و سه سالن سرپوشیده دو ومیدانی در اردبیل ،یزد و خرم اباد نیز در دستور کار داریم تا در سال آینده به بهره برداری برسانیم .
دکتر سلطانی فر توضیح داد: تلاشمان این است که از لحاظ سخت افزاری اتفاق خوب و منحصر به فردی در عرصه ورزش کشور بیافتد . آنچه مسلم است دستاوردهای مجموعه همکاران ما در همه دوره ها کارنامه درخشانی را رقم زده و تعداد پروژه های ورزشی از لحاظ تعداد 8 برابر شده است و با تلاش وزارت آموزش و پرورش،وزارت علوم ،وزارت صنایع و شهرداری ها این فضا ها به 14 بیرابر رژیم گذشته افزایش پیدا کرده است و از جهت زیربنا هم حدود 30 تا 32 برابر شده است و دستاوردهای ان نیز موفقیت های مختلف ورزشی است که امسال بدست اوردیم .
وزیر ورزش و جوانان گفت: خوشبختانه سال جاری را با موفقیت تاریخی تیم ملی فوتبال ایران آغاز کردیم و سپس در بازی های آسیایی و پاراآسیایی نتایج خوبی گرفتیم و بیشترین تعداد مدال ها را بدست آوردیم و در المپیک جوانان هم رتنبه ایران از 14 دوره قبل به 7 ارتقا یافت و در لیگ قهرمانان اسیا هم برای اولین بار تیم های پرسپولیس و استقلال به جمع هشت تیم برتر راه یافتند که یکی از آنها هم فینالیست شد و در جام ملت های آسیا هم بعد از 14 سال به مرحله نیمه نهایی رسیدیم که اگر یک اتفاق خاص نیفتاده بود ما در فینال بودیم.
دکتر سلطانی فر گفت : در زمینه پروژه های ورزشی هم پروژه های نیمه تمام را به بهره برداری رساندیم و در صددیم همچنان با تکمیل پروژه و موفقیت در رویدادهای ورزشی موجبات رضایتمندی و شور و شادی و شعف مردم را فراهم کنیم .

http://www.javanannews.ir/fa/News/101832/پروژه-های--ورزشی--از-لحاظ-زیربنا-نسبت-به-قبل-از-انقلاب-اسلامی-32-برابر-شده-است-9--ورزش-گاه-5-هزار-نفری-در-سال-جاری-افتتاح-شده-است
بستن   چاپ