آریا جوان
توصيه هايي جهت باز شدن بخت دختران براي ازدواج
دوشنبه 26 اسفند 1392 - 3:24:54 PM
بيتوته

باز شدن بخت دختران

ازدواج دخترها در ايران آنقدرها هم ساده نيست. آنها انتخاب شونده هستند و نمي توانند پيشقدم شوند. بنابراين ممکن است به هزار و يک دليل از جمله ديده نشدن، در اجتماع نبودن، شرايط فردي و خانوادگي موقعيت دلخواهشان را براي ازدواج نداشته باشند.

اما اين همه ماجرا نيست. برخي دخترها به دليل ويژگي هاي خاصي که دارند و افکار و عقايد اشتباهشان نمي توانند به موقعيت مطلوب ازدواج شان دست پيدا کنند. ما براي شما توصيه هايي داريم که ممکن است براي باز شدن بختتان راه گشا باشد.

خودِ واقعيتان باشيد
يکي از متداولترين اشتباهات افراد مجرد اين است که سعي مي کنند خودشان را براي طرفي که با او آشنا مي شوند تغيير دهند. با اينکار درمورد آنچه هستيد با طرفتان رو راست و صادق نيستيد و همين برايتان بعدها مشکل ساز خواهد شد. اگر روشي که تا حالا براي باز شدن بختتان پيش گرفته ايد کار نمي کند، پس روشتان را تغيير دهيد. براي باز شدن بختتان يک کار متفاوت انجام دهيد. سعي نکنيد کسي باشيد که نيستيد، در عوض پهنه و گستره ي شخصيتتان را بيشتر کنيد.

خودِ واقعيتان همان خودي است که قبل از اينکه دنيا شما را عوض کند و به شما بگويد که چطور باشيد و چطور نباشيد، هيچ ترسي از قضاوت ديگران ندارد. خودِ ساختگي شما ماسک اجتماعي است که براي خوشنود کردن اطرافيان به چهره مي زنيد و اگر به دنبال يک رابطه ي پردوام و هميشگي هستيد، اين ماسک به دردتان نخواهد خورد. پس براي باز شدن بختتان به خودتان فرصت دهيد تا خودِ واقعيتان را پيدا کنيد.

براي باز شدن بختتان گفتگوي درونيتان را تغيير دهيد
براي باز شدن بختتان مثبت فکر کنيد و به آينده خوش بين باشيد. سخت است اما غيرممکن نيست. ممکن است شما با افکار منفي که در سر مي پرورانيد، خودتان را براي شکست آماده کنيد. فقط 7 درصد از ارتباط، کلامي است. براي هر فکر شما، يک واکنش فيزيولوژيکي وجود دارد. مراقب سيگنال هايي که به بيرون مي فرستيد باشيد. مثلاً در مکالمات غيرکلامي نوميدي و ياس به وجود مي آيد.

انتخاب کنيد
براي باز شدن بختتان ببينيد با چه نوع شخصيتي مي خواهيد آشنا شويد و خودتان را در چنان محيط هايي قرار دهيد. مثلاً اگر دوست داريد با مردي آشنا شويد که عاشق طبيعت است، پس به آنجا برويد.

شاد باشيد
يادتان باشد که براي کامل شدن لازم نيست حتماً با کسي وارد رابطه شويد. اگر تنها و شاد باشيد بهتر از اين است که با کسي هميشه غمگين و گرفته زندگي کنيد. مهمترين رابطه ممکن، رابطه ي شما با خودتان است.

براي باز شدن بختتان ديده شويد
خودنمايي نکنيد اما در فضايي قرار بگيريد که امکان ديده شدن تان وجود دارد. قابليت دسترسي خودتان را بسنجيد. ببينيد آيا خودتان را در شرايطي قرار داده ايد که با کسي آشنا شويد؟ آيا يک نفر اگر بخواهد چهار قدم با شما راه برود بايد خودش را زير چرخ هاي ماشينتان بيندازد؟ در محيط هاي اجتماعي مناسب، جمع هاي خانوادگي رفت و آمد داريد يا نه؟ گاردتان را بسته ايد طوري که همه پسرها از عاقبت سلام عليک کردن با شما مي ترسند؟

نوميد و درمانده رفتار نکنيد
براي باز شدن بخت  به خودتان اين پيام را بفرستيد که مي خواهيد وارد يک آشنايي سالم منتهي به ازدواج شويد، نه اينکه وارد يک رابطه خطرناک شويد. شما مجبور نيستيد خود را وارد يک آشنايي يا تعامل کنيد. شما انتخابگر هستيد و کسي را که مناسب خود بدانيد انتخاب خواهيد کرد.

ارزش‌هاي ارتباطي در فرد
در آشنايي پيش از ازدواج هم مثل ساير جنبه هاي زندگي، روحيه و منش رفتاري شما به همان اندازه اعمالتان اهميت دارد. اگر ارزش هايي را که در زير به آنها اشاره مي کنيم سرمشق زندگي خود قرار دهيد، خواهيد ديد که کم کم با صداقت، راستي، عشق و اشتياق بيشتر زندگي مي کنيد. و اين روح زندگي به رابطه تان خواهد دميد.

مالک رابطه‌تان باشيد
در رابطه با باز شدن بختتان شما کاملاً مسئول رابطه تان هستيد. نبايد فکر کنيد که قرباني هستيد و از اين رابطه زجر مي کشيد چون طرف رابطه تان هماني نيست که مي خواهيد. فقط وقتي دست از اين طرز تفکر برداريد قادر خواهيد بود خود را فردي توانمند و با نفوذ در رابطه بدانيد.

براي باز شدن بخت خطر زخم خوردن را بپذيريد
اجازه ندهيد ترس بر زندگي شما مستولي شود. خواستن، بيرون رفتن و اميد داشتن شما را آسيب پذير مي کند. وقتي خود را روي اين خط بيندازيد، اين احتمال هست که به آنچه مي خواهيد دست پيدا کنيد و خواه ناخواه احتمال اين هم وجود دارد که به خاطر اينکه به آنچه خواسته ايد نرسيده ايد، آسيب ببينيد. اما نبايد خودتان را ببازيد.

طرفتان را بپذيريد
اگر طرفتان ببيند که شما او را پذيرفته ايد، توانايي نزديک شدن به شما را پيدا مي کند. دو زوجي که به سمت همديگر در حرکتند، به جاي اينکه به خاطر ترس از زخم خوردن به دنبال يک جاي امن بگردند، احتمال زيادي وجود دارد که با هم تلفيق پيدا کنند.

اعتماد به نفس طرفتان را بالا ببريد
بايد روحيه پذيرش را در عمل بياوريد. اين جرات و خلاقيت را پيدا کنيد که چطور حس اعتماد به نفس طرف مقابلتان را بالا ببريد، حتي وقتي که مجبوريد او را نقد کنيد. به اين وسيله محيط بهتري براي پرورش ايجاد مي کنيد و طرفتان هيچ علاقه اي به ترک شما نشان نخواهد داد.

براي باز شدن بختتان حتما ناکامي‌هايتان را بيرون بريزيد
ناکامي هايتان را بررسي کنيد و درمقابل اين وسوسه که آنها را در طرفتان خالي کنيد مقابله کنيد. وقتي تشخيص دهيد که نقاط منفي که در طرفتان مي بينيد، همان چيزهايي است که در خودتان مي بينيد، مطمئناً طريقه ي رابطه تان را با او تغيير خواهيد داد.

روراست و صادق باشيد
هيچ چيز بدتر از يک رابطه ي ناهمخوان نيست. رابطه اي که فرد حرفي مي زند اما با رفتار و منشِ غيرکلامي خود چيزي کاملاً متفاوت با آن را مي رساند. سعي کنيد احساساتتان را رشد يافته و مسئولانه ابراز کنيد. با صادق بودن در مورد احساساتتان، رابطه تان را بر پايه ي راستي و درستي بنا مي کنيد نه دروغ و ريا.

به جاي حق به جانب بودن، شاد باشيد
سعي نکنيد کارهايي که در رابطه انجام مي دهيد را برمبناي کارآمد بودن آن کارها بسنجيد. مثلاً سعي نکنيد هميشه و هميشه اين را به اثبات برسانيد که شما بيشتر از طرفتان مي فهميد. درعوض شکيبايي، درک، و دلسوزي از خود نشان دهيد که در رابطه تان دشمني هم ايجاد نمي کند. پس به جاي حق به جانب شدن، سعي کنيد در کنار هم شاد و خوشحال باشيد.


http://www.javanannews.ir/fa/News/1030/توصيه-هايي-جهت-باز-شدن-بخت-دختران-براي-ازدواج
بستن   چاپ