آریا جوان
معاون وزیر ورزش و جوانان: 51 درصد از مردم ایران فعالیت ورزشی دارند
سه شنبه 23 بهمن 1397 - 20:37:29
آریا جوان - معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت : آمار بدست آمده نشان می دهد که 51 درصد از مردم ایران دارای فعالیت ورزشی در طول سال هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، دکتر عبدالمجید احمدی روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از 40 خانه ورزش روستایی در جمع خبرنگاران افزود: آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران در سال 96 حاکی از آن است که در حوزه شهری و روستایی51.1 درصد از مردم کشور به فعالیت ورزشی مشغول هستند.
وی تصریح کرد : این آمار نوید بخش آن است که حرکت ها و گام های انجام شده در بخش ورزش همگانی اثر بخش بوده است و امید است این مشارکت در سالهای آینده توسعه یابد.
به گفته وی، توسعه جشنواره های ورزشی همگانی و پیاده روی عمومی از برنامه های مشارکت بخشی خانواده ها در ورزش همگانی است.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان یکی از راهکارهای توسعه مشارکت بخشی در ورزش را ایجاد خانه های ورزش روستایی دانست و گفت : تا پایان سال 96 حدود دو هزار و 700 روستا فعال شد.
احمدی پیش بینی کرد ، تا پایان امسال نیز 3 هزار و 200 خانه ورزش روستایی دیگر در کشور به بهره برداری برسد.
به گفته وی ، برنامه ریزی شده است با تخصیص اعتبار مورد نیاز در سال 98 نیز بیش از 3 هزار خانه ورزش روستایی در کشور به بهره برداری برسد.
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت : در بخش احیای ورزشهای بومی و سنتی کشور نیز امسال برنامه های مختلفی انجام شده است تا از ظرفیت بازی های بومی و محلی در توسعه ورزش همگانی استفاده شود.
همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، 40 خانه ورزش روستایی در چهارمحال و بختیاری روز سه شنبه با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان بهره برداری شد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/103106/معاون-وزیر-ورزش-و-جوانان--51-درصد-از-مردم-ایران-فعالیت-ورزشی-دارند
بستن   چاپ