آریا جوان
دکتر مسعود سلطانی فر در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه :
تأمین نیازهای مربوط به زلزله کرمانشاه در اولویت دولت بوده است / رویکرد وزارت ورزش توزیع امکانات ، منابع و برنامه ها به مناطق محروم و زلزله زده و مستعد است
جمعه 26 بهمن 1397 - 03:02:29
آریا جوان - وزیر ورزش و جوانان نقش مدیران استانی کرمانشاه در إمداد ، نجات و اسکان زلزله زدگان را بسیار خوب توصیف کرد و اظهار داشت :حمایت و پشتیبانی دولت در تأمین اعتبار مربوط به این زلزله در اولویت برنامه ها قرار داشته است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ،دکتر مسعود سلطانی فر در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که عصر امروز در فرمانداری گیلانغرب برگزار شد ، حضور حماسی مردم در راهپیمایی ٢٢ بهمن را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت : به همه آزادگان جهان ، مسلمانان و مردم قهرمان ایران و استان کرمانشاه حضور حماسی در راهپیمایی باشکوه چهلمین فجر انقلاب اسلامی در روز ٢٢ بهمن را تبریک می گویم .
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه برخی تصور می کردند ملت ایران چهلمین سال انقلاب اسلامی را نمی بیند ، تصریح کرد : مردم با صلابت و عزت یک روز حماسی را در راهپیمایی ٢٢ بهمن رقم بزند و با حضور گسترده در صحنه از دستاوردهای نظام دفاع کردند و به تحریم کنندگان ظالمانه و ناعادلانه علیه کشور ، نه بزرگی گفتند .
دکتر سلطانی فر بیانیه گام دوم را که دیروز از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد ، مورد توجه قرار داد و تاکید کرد : این بیانیه گام دوم مانیفست و مجموعه ای از سیاست ها ، برنامه ها ، رویکردها و جهت گیری های نظام و انقلاب در دهه پنجم انقلاب است که با محوریت جوانان مطرح شده و در جای جای این بیانیه به افتخار به دستاوردهای گذشته و با امید به آینده ، مقام معظم رهبری نقشه راه آینده را برای ملت ایران ترسیم کرده اند.
وزیر ورزش و جوانان زلزله استان کرمانشاه را به عنوان یکی از وقائع ناگوار کشور اعلام کرد و اظهار داشت : با توجه به اینکه در حوادث غیر مترقبه کشور به دلیل مسئولیتی که داشتم و اشتیاق به کمک در مراحل حساس إمداد ، نجات و اسکان حضور داشته ام و مَی توانم تفاوت عملکرد مدیریت استان در زلزلزله کرمانشاه با زلزله های ودولار و بم را اینطور بیان کنم که اگرچه در کرمانشاه حضور رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور و وزرا التیام بخش بود ، اما محور عملیات إمداد و نجات و اسکان و بازسازی با مدیریت استان بود و در این زمینه استاندار کرمانشاه و مجموعه مدیریت استان عملکرد درخشانی داشتند و توانستند با پشتیبانی دولت و مردم ؛ توانستند عوارض نوسازی و بازسازی را ظرف ١٤ تا ١٥ ماه انجام دهند .
دکتر سلطانی فر با اشاره به بازسازی مناطق زلزله زده در رودبار و بم که بیش از دو سال به طول انجامید ، اظهار داشت : در زلزله استان کرمانشاه تجربه نظام إجرائی کشور هم بیشتر شده بود و در کوتاهترین زمان ممکن ساماندهی صورت گرفت تا موجبات رضایت مردم فراهم شود . وزیر ورزش و جوانان نقش دولت در کمک به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه را هم بسیار خوب توصیف کرد و توضیح داد : تأمین نیازهای مالی مربوط به زلزله استان کرمانشاه در بخش های مختلف واقعا در ١٥ ماه گذشته جزو اولویت های دولت ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و خزانه بوده و بارها در روزهای پایانی ماه ، دکتر. روحانی تخصیص منابع مربوط به زلزله کرمانشاه را به حقوق پرسنل اولویت داده اند . دکتر سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش ، رویکرد وزارت ورزش و جوانان را تمرکز زدایی عنوان کرد و ادامه داد : امکانات ، منابع و برنامه ها را به نقاط مختلف کشور از جمله نقاط محروم ، مرزی و مستعد ورزش ی سوق می دهیم و همین رویکرد باعث شده برخی از نشست روسای فدراسیون ها را در استان ها برگزار کنیم ، بطوریکه ابتدا ظرف یکسال و نیم قبل ابتدا این نشست در خوزستان ، سپس در آذربایجان شرقی و اینک در کرمانشاه برگزار شد و روسای فدراسیون ها هم در راستای منابع خود و ظرفیت های موجود برنامه ریزی لازم را برای حل مشکلات و توسعه ورزش در مناطق انجام می دهند . وزیر ورزش و جوانان ادامه داد : وزارت ورزش و جوانان به عنوان جزوی از دولت اولویت را توجه به نقاط محروم و زلزله زده قرار داده تا با بازسازی أماکن ورزش ی آسیب دیده در زلزله زمینه شور و شعف مردم را بوجود آوریم . دکتر سلطانی فر ورزش را ارزانترین ابزار برای پرکردن اوقات فراغت مردم دانست و توضیح داد : در یک مسابقه فوتبال و با قهرمانی یک کشتی گیر و رکورد شکنی وزنه بردار در المپیک دل یک ملت شاد مَی شود و هیچ عرصه ای در این زمینه با ورزش قابل مقایسه نیست . وزیر ورزش و جوانان به لیگ پرمخاطب فوتبال اشاره کرد و اظهار داشت : در این لسگ ١٦ تیمی نهایت پانصد میلیارد تومان هزینه مَی شود که دولت ریالی از آن را پرداخت مَی کند و با همین هزینه زمینه اوقات فراغت پنجاه تا شصت میلیون نَفَر بوجود مَی أید . دکتر سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به مطالبات منطقه ، اظهار داشت : اعتقاد دارم مرز خسروی باید باز شود چرا که فعالیت این مرز موجبات رونق بخش های وسیعی را فراهم می کند . وزیر ورزش و جوانان همچنین از احداث ٥ باب سالن ورزش ی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با مشارکت استان خبر داد .

http://www.javanannews.ir/fa/News/103640/تأمین-نیازهای-مربوط-به-زلزله--کرمانشاه--در-اولویت-دولت-بوده-است---رویکرد-وزارت--ورزش--توزیع-امکانات-،-منابع-و-برنامه-ها-به-مناطق-محروم-و-زلزله-زده-و-مستعد-است
بستن   چاپ