آریا جوان
گرامیداشت شهدای چوار در مشهد برگزار شد
فوتبال علیه جنایت
شنبه 27 بهمن 1397 - 20:13:35
آریا جوان - به مناسبت سی و دومین سالگرد بمباران زمین فوتبال روستای چوار تیم‌های یاران خداداد و شهدای چوار در یک دیدار دوستانه به مصاف یکدیگر رفتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان به نقل از پایگاه خبری اداره کل ورزش وجوانان خراسان رضوی، در 23 بهمن سال1365 دو تیم منتخب جوانان ایلام و تیم روستای چوار در زمین فوتبال این روستا مقابل هم قرار گرفتند که در دقیقه 55 این دیدار با هجوم هواپیماهای رژیم بعث عراق تعدادی 10 نفر شهید و 6 نفر جانباز شدند.
به‌منظور گرامیداشت این فاجعه تلخ تیم‌های یاران خداداد و شهدای چوار در یک دیدار دوستانه در ورزشگاه امام رضا علیه‌السلام به مصاف یکدیگر رفتند که درنهایت دو تیم به‌تساوی 1ـ1 رضایت دادند.
این دیدار در دو نیمه 35 دقیقه‌ای برگزار شد. در ترکیب تیم شهدای چوار علاوه بر چند بازیکن پیشکسوت ملی‌پوش ازجمله اسماعیل هلالی، بهروز رهبری فرد، پرویز برومند و محمدرضا مهدوی حضور داشتند.
در ترکیب یاران خداداد علاوه بر خداداد عزیزی، حسین بادامکی و رضا عنایتی حضور داشتند.
در دقیقه 55 دیدار کلیپی به مناسبت بمباران زمین فوتبال روستای چوار در ورزشگاه پخش شد و بازی به همین خاطر متوقف شد.
هاشمی جواهری مدیرکل تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی،فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی و امیر آذریان از نزدیک نظاره‌گر این دیدار بودند.
در وقت استراحت بین دونیمه از سوی تیم شهدای چوار از هاشمی جواهری و فتاحی تقدیر شد.
دروازه‌بان تیم شهدای چوار از جانبازان بمباران زمین فوتبال روستای چوار بود و در دقیقه 55 با توقف بازی و پخش کلیپ به‌شدت منقلب شد و گریست.

http://www.javanannews.ir/fa/News/103894/فوتبال-علیه-جنایت
بستن   چاپ