آریا جوان
مدیرکل ورزش و جوانان فارس: مهمترین رسالت دستگاه ورزش ایجاد نشاظ و افزایش سطح سلامت جامعه است
شنبه 27 بهمن 1397 - 20:13:39
آریا جوان - مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: مهمترین رسالت دستگاه ورزش ایجاد نشاظ و افزایش سطح سلامت جامعه است.

به گزارش روابط عمومی و پایگاه خبری و اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس ، حیدر علی کامیاب که درنشست مشترک با محمدعلی حامدی مدیرکل تامین اجتماعی نیروی های مسلح استان فارس سخن می گفت،با اشاره جانفشانی های نیروهای مسلح برای ایجاد آسایش و امنیت در جامعه افزود:این جانفشانی ها تضمین کننده اقتدارملت ایران است.
وی با بیان اینکه نیروهای مسلح در کشور ما با پایبندی برعهد و پیمان خود همواره ضمن اعتقاد و حفاظت از آرمان های انقلاب آماده جانفشانی برای این ملت و میهن بوده اند افزود:نباید این جانفشانی ها در ایام بازنشستگی آنها به فراموشی سپرده شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس جمعیت 8 درصدی نیروهای های مسلح بازتشسته و خانواده های های آنها از مجموع کل جمعیت استان را،جمعیتی بزرگ دانست و گفت:خدمت دهی به این جمعیت باعث افتخار برای دستگاه وورزش و جوانان استان است.
کامیاب دوران بازنشستگی را دوران متفاوتی از زندگی توصیف کرد و گفت:این دوران برای فردی که عمری را در راستای دفاع از آب و خاک این سرزمین طی کرده است و هر روز با مخاطرات بسیاری دست و پنجه نرم کرده است بسیارمتفاوت تر از دیگراقشار جامعه است.
وی با تاکید بر لزوم تکریم بازنستگان خصوصا بازنشستگان نیروهای مسلح از آمادگی اداره کل ورزش و جوانان استان برای انعقاد یگ تفاهم نامه با اداره کل تامین اجتماعی نیروی های مسلح استان فارس خبر داد افزود:می توان در این تفاهم نامه خدمت دهی با کمیت و کیفیت بیش از گذشته را برای ارائه به بازنشستگان نیروهای مسلح و خانواده های آنها تعریف کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با تاکید بر لزوم حفظ سلامت جسم و روان بازنشستگان در جامعه گفت: متاسفانه اکثر افراد جامعه پس از رسیدن به دوران بازنشستگی در یک چرخه معیوب قرار می گیرند و این چرخه معیوب باعث ایجاد اختلال در سلامت جسم و وران آنها می شود.
کامیاب بر ضرورت اصلاح چرخه زندگی سالمندان و میانسالان در جامعه تاکید کرد و افزود: نباید گمان کنیم که زمان بازنشستگی تنها بر درآمد افراد بازنشسته و وضعیت اقتصادی و امنیت اجتماعی آنها تاثیر می گذارد بلکه این دوران وضعیت سلامت جسمانی و هیجانی فرد را بیش از گذشته تحت تاثیرقرارمی دهد.
وی بابیان اینکه کیفیت زندگی افراد در سطح تندرستی بسیار موثر است افزود:اداره کل ورزش و جوانان می تواند با تکیه برانرژی ،توان وتخصص سازمان های مردم نهاد جوان و درچارچوب یک برنامه مدون خدمت دهی به قشر بازنشسته را گسترش دهد.
به گفته مدیرکل ورزش و جوانان فارس این اقدام درکنار تمام محاسن خود می تواند زمینه ساز گسترش ارتباط و تقویت روابط بین نسل های گذشته و کنونی نیز باشد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/103895/مدیرکل-ورزش-و-جوانان-فارس--مهمترین-رسالت-دستگاه-ورزش-ایجاد-نشاظ-و-افزایش-سطح-سلامت-جامعه-است
بستن   چاپ