آریا جوان
ویژگی‌های مثبت و منفی کادیلاک ATS-V مدل 2019
چهارشنبه 1 اسفند 1397 - 09:51:54
آریا جوان - کادیلاک ATS-V کوپه محصول آمریکایی‌ها برای رقابت با بی‌ام‌و M4 و مرسدس AMG C63 است. آیا این مدل می‌تواند از پس رقبای قدرتمند اروپایی‌اش بربیاید؟

کادیلاک درحالی مدل 2019 خودروِ ATS-V را معرفی کرده که دیگر از نسخه‌ی سدان خبری نیست و ATS-V فقط در نسخه‌ی کوپه تولید می‌شود. بدین‌ترتیب، ATS-V دیگر نیازی ندارد تا با سدان‌های قدرتمند ژاپنی رقابت کند و فقط در کلاس کوپه‌ها حضور خواهد داشت. پیشرانه‌ی V6 توربوشارژ این خودرو بیش از 460 اسب‌بخار قدرت دارد و در 3.8 ثانیه، سرعت ATS-V را از صفر به 100 کیلومتربرساعت می‌رساند. کادیلاک ATS-V کوپه‌ی جدید قوت‌ها و ضعف‌هایی دارد که درادامه، ابتدا قوت‌های آن را مرور می‌کنیم. قوت‌ها
پیشرانه‌ی قدرتمند
کادیلاک ATS-V همچنان از پیشرانه‌ی V6 با دو توربوشارژ و حجم 3.6 لیتر استفاده می‌کند که 464 اسب‌بخار قدرت و 603 نیوتون‌متر گشتاور دارد. از این منظر، کادیلاک در جایگاهی بالاتر از بی‌ام‌و M4 و آئودی RS5 قرار می‌گیرد. بی‌ام‌و M4 از 425 اسب‌بخار قدرت و 550 نیوتون‌متر گشتاور و آئودی RS5 از 444 اسب‌بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برند. همان‌طورکه گفتیم، ATS-V در 3.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتربرساعت دست پیدا می‌کند. عملکرد پیشرانه در جاده درعین قوی‌بودن، نرم و بدون تنش است. صدای پیشرانه جذابیت زیادی دارد و اگر قدرت فراوان بخواهید، باید دور موتور را افزایش دهید. با‌‌توجه‌به آرایش V6 نیز، صدای توربوها کمتر شنیده می‌شود. کادیلاک ATS-V به‌صورت استاندارد به جعبه‌دنده‌ی دستی 6 سرعته مجهز است که عملکردی قوی و دقیق و لذت‌بخش دارد. این جعبه‌دنده به سیستم تنظیم دور موتور نیز مجهز است و این، هنگام معکوس‌کشیدن‌ها بسیار کارآمد و کمک‌کننده است. عملکرد پدال کلاچ نیز نرم است و به‌هیچ‌وجه آزاردهنده نیست. صندلی‌های اسپرت
صندلی‌های اسپرت ریکارو در کادیلاک ATS-V به‌صورت آپشن و با پرداخت 2،300 دلار آماده‌ی سفارش است. این صندلی‌ها نه‌تنها در جاده بسیار راحت‌اند؛ بلکه در پیست نیز به‌خوبی از بدن راننده و سرنشین حمایت می‌کنند. موقعیت قرارگیری صندلی‌ها در ATS-V نیز بسیار عالی است و درضمن، تنظیمات زیادی برای صندلی‌ها وجود دارد. طراحی مدرن و اصیل
کادیلاک ATS-V با طراحی جذابش نشان‌دهنده‌ی زبان طراحی جدید کادیلاک است که از مدل XT6 آغاز شده است. درحقیقت، ATS-V نماد جذابیت در بین محصولات امروزی کادیلاک است. خطوط تیز، نمای جلوی خشن، گِل‌گیرهای برجسته و باله‌ی بزرگ در عقب، همگی مؤلفه‌های طراحی ATS-V هستند که این خودرو را از رقبای آلمانی‌اش متمایز می‌کنند. کادیلاک ATS-V روی دیگری هم دارد و نارسایی‌هایی در آن به‌چشم می‌خورند که درادامه، به آن‌ها اشاره می‌کنیم. ضعف‌ها
خداحافظی با مدل سدان
کادیلاک ATS هیچ‌وقت بهترین سدان کلاس خود نبود و حتی به‌عنوان سدان برای 4 نفر فضای کمی داشت؛ اما این دلیل نمی‌شود جنرال موتورز مدل سدان را کلا حذف کند. مدل جدید ATS روی پلتفرم آلفای جنرال موتورز ساخته شده که با مدل‌های CTS و شورولت کامارو یکسان است. بدین‌ترتیب، با وجود اینکه ATS-V خودرویی لذت‌بخش برای رانندگی است، با هزینه‌ای کمتر می‌توان شورولت کامارو را خرید که تجربه‌ی رانندگی مشابه درکنار پیشرانه‌ی قوی‌تر V8 ارائه می‌کند. قیمت گران
مقاله‌های مرتبط:
سری V از کادیلاک ATS و CTS پدستال 2019 معرفی شدند کادیلاک ATS-V کوپه با تیونینگ Geiger
قیمت‌ پایه‌ی کادیلاک ATS-V از 67،795 دلار شروع می‌شود. این مبلغ برای بی‌ام‌و M4 معادل 69،150 دلار و برای آئودی RS5 معادل 74،200 دلار است. نزدیک‌ترین خودرو به کادیلاک ATS-V مرسدس بنز AMG C63 کوپه است که 68،750 دلار قیمت دارد. مدل‌های دیگر با‌توجه‌به داشتن آپشن‌های اضافی نظیر صندلی‌های ریکارو بیش از 78،000 دلار قیمت دارد که مبلغ هنگفتی محسوب می‌شود. کاور فیبرکربنی موتور این خودرو به‌تنهایی 1،295 دلار قیمت دارد و کالیپرهای ترمز طلایی‌رنگ نیز به قیمت 595 دلار عرضه می‌شوند. جنرال موتورز بسته‌ی ایمنی هوشمند را نیز به قیمت 1،800 دلار در ATS-V عرضه می‌کند که همگی این قابلیت‌ها به افزایش قیمت کادیلاک منجر می‌شوند. گجت‌های قدیمی
کارکردن با امکانات کادیلاک ATS-V کمی سخت است و حتی صفحه‌ی لمسی این خودرو نیز خیلی کاربرپسند نیست و به‌راحتی نمی‌توان با آن ارتباط برقرار کرد. همچنین، در‌حالی‌که تمامی رقبای کادیلاک به‌سمت پشت‌آمپرهای دیجیتالی رفته‌اند، ATS-V همچنان مانند قدیم از عقربه‌های آنالوگ استفاده می‌کند و فقط یک نمایشگر کوچک در بین آن‌ها قرار دارد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/105368/ویژگی‌های-مثبت-و-منفی-کادیلاک-ATS-V-مدل-2019
بستن   چاپ