آریا جوان
پهلوان زاده : فدراسيون نتوانسته است به تعهد خود براي تامين هزينه هاي رقابتهاي جهاني شطرنج زنان عمل کند
دوشنبه 20 شهريور 1396 - 5:41:48 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - رئیس فدراسیون شطرنج در مورد مشکلات اخیر این فدراسیون گفت: قرار بود 120 هزار دلار هزینه های رقابتهای جهانی شطرنج زنان را فدراسیون از طریق اسپانسر تامین کند که ‏متاسفانه این اتفاق نیفتاد و دچار مشکل شدیم.

مهرداد پهلوان زاده در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: برگزاری مسابقات جهانی شطرنج بانوان 650 هزار دلار هزینه داشته است که از این مقدار 530 هزار ‏دلار آن را وزارت ورزش و جوانان تقبل کرده است و قرار بود 120 هزار دلار آن را فدراسیون از طریق اسپانسر تامین کند که ‏متاسفانه این اتفاق نیفتاد و دچار مشکل شدیم.

پهلوان زاده گفت‎:‎‏ وزارت ورزش و جوانان حدود دو میلیارد تومان برای این مسابقات کمک کرده است و 400 میلیون تومان ‏دیگر که قرار بود اسپانسر پرداخت کند باقی مانده است که طبق مهلتی که از فدراسیون جهانی گرفتیم و امیدوارم در فدراسیون بتوانیم این مبلغ را تامین کنیم و مشکلی برای شطرنج ایران پیش نیاید.
رئیس فدراسیون شطرنج با بیان این که اصلا بحث تعلیق مطرح نبوده و فدراسیون جهانی فقط ریتینگ بازیکنان ایرانی را از ‏ریتینگ فیده خارج کرده بود، ادامه داد: هیچ محدودیتی برای حضور شطرنج‌بازان کشورمان وجود ندارد و آنها می‌توانند در مسابقات داخل سالن آسیا ‏شرکت کنند. ‏
وی در پایان با بیان این مطلب که وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون شطرنج هیچ گاه نمی خواهند ورزش کشور لطمه بخورد، ‏افزود: امیدوارم با نگاه دقیق و کارشناسانه تر فدراسیون نسبت به همه جوانب، در آینده شاهد همچین مسائلی در شطرنج نباشیم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/10790/پهلوان-زاده---فدراسيون-نتوانسته-است-به-تعهد-خود-براي-تامين-هزينه-هاي-رقابتهاي-جهاني-شطرنج-زنان-عمل-کند
بستن   چاپ