آریا جوان
معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با خبر ورزش ي:
سوار بر موج احساسات نمي شويم / بانوان در آينده مي توانند وارد استاديوم شوند
چهارشنبه 22 شهريور 1396 - 9:12:22 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در گفت و گوی اختصاصی با خبر ورزش ی صحبت های مهمی را در خصوص حضور خانم ها در ورزشگاه های فوتبال مطرح کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از خبر ورزش ی، فریبا محمدیان با اشاره به این موضوع گفته است: به خوبی مطلع هستید که وزارت ورزش از جانب مقام عالی خود استراتژی را دنبال می کند که ما نیز همان را دنبال می کنیم. تصمیم داریم در محیطی به دور از هیجان و با منطق و عقلانیت این مسئله را بررسی کنیم. در همین راستا فضا را باید به سمتی ببریم که خانواده ها بتوناند در اوقات فراغت شاهد رویدادهای مختلف ورزش ی از جمله فوتبال باشند.
محمدیان در ادامه گفت: این مسیر یک پروسه و فرایند است که باید طی شود. شاهد بودید وزارت ورزش در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی را در این راستا انجام داده بود. زمینه هایی را هم فراهم کردیم تا جایی که شاهد حضور بانوان در لیگ جهانی والیبال بودیم. این ها اتفاق نبود و کاملا با برنامه هماهنگ شده و مدیریت شده انجام شده بود. باید با بخش های مختلف هماهنگ می شدیم و دغدغه های آنها را می دانستیم. اقدامات را انجام دادیم و ابهامات را بر طرف کردیم و پس از آن فازبندی کردیم. فاز اول اینکه فضا در سازه های تخصصی ورزش که شرایط رویداد با حضور خانواده ها در آن فراهم است انجام بدهیم که شاهد بودیم این اتفاق نیز رخ داده است. مثلا در برخی رشته ها که در فضای روباز انجام می شود ما مشکلی با حضور خانواده ها نداریم. مثل سوار کاری، تیرو کمان، قایقرانی، اسکیت و اکثر ورزش هایی که در قضای روباز برگزار می شوند و برگزار کنندگان هم در این راستا آموزش های لازم را برای برگزاری رقابت های ورزش ی با حضور خانواده ها دیده اند.
معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان درباره تفاوت حضور بانوان در ورزشگاه های فوتبال با سایر رشته ها توضیح داد: تفاوتی میان فوتبال و رشته های دیگر برای رقم خوردن این مسئله وجود دارد. تفاوت این است که حجم جمعیت در فوتبال متفاوت با همه رشته هاست. در برگزاری مسابقات فوتبال ازدحام جمعیت مطرح است که خیلی مواقع حوادث گاها جبران ناپذیری رو به وجود می آورد. باید این بحث را با برخی نهادها هماهنگ کنیم. در حال حاضر این بحث در حوزه ستادی ورزش و فدارسیون مربوط در حال پیگیری است و قطعات پازل آن در حال آماده شدن است.
محمدیان در پایان صحبت هایش درباره حضور خانواده ها در ورزشگاه از بسترسازی برای حضور خانواده ها در ورزشگاه های فوتبال در آینده خبر داد: در حال آموزش دادن به برگزار کنندگان مسابقات فوتبال هستیم طرف دوم قضیه مخاطبانی هستند که به ورزشگاه می آیند امیدواریم با گام هایی که بر می داریم این شرایط را فراهم کنیم. نمایندگان مردم در حوزه ستادی وزارت ورزش سعی می کنند روی موج احساسات سوار نشوند چرا که نمی خواهیم وضعیتی رقم بخورد که نتوانیم پاسخگوی مردم باشیم. سعی می کنیم مراحل را گام به گام پیش ببریم و این اتفاق نیز نشدنی نیست و با برنامه در حال پیش بردن آن هستیم. امیدواریم در آینده ای نه چندان دور شرایط را برای حضور خانواده های محترم فراهم کنیم در حالی که معتقدیم که این مطالبه مردم به حق است

http://www.javanannews.ir/fa/News/10885/سوار-بر-موج-احساسات-نمي-شويم----بانوان--در-آينده-مي-توانند-وارد-استاديوم-شوند
بستن   چاپ