آریا جوان
نشست هم‌انديشي پژوهشي استان‌هاي منطقه 5 کشور در بيرجند برگزار مي شود
چهارشنبه 22 شهريور 1396 - 9:12:38 PM
وزارت ورزش و جوانان
جوانان نیوز - نشست هم‌اندیشی پژوهشی استان‌های منطقه 5 کشور، با حضور دبیران شورای پژوهش و فناوری ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در شهر بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان نشست هم‌اندیشی پژوهشی استان‌های منطقه 5 کشور، با حضور دبیران شورای پژوهش و فناوری ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در شهر بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.
محمدرضا فضلی در این خصوص گفت: این هم‌اندیشی با هدف بررسی چالشها، ارزیابی و تحلیل فرصتهای پیش‌رو در جهت بالا بردن کیفیت فعالیتهای پژوهشی استانهای منطقه برنامه‌ریزی شده که ضمن آن دبیران شورای پژوهشی نیز گزارش عملکرد فعالیتهای پژوهشی ادارات کل ورزش و جوانان خود را ارائه می‌نمایند.
رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: برگزاری شورای پژوهش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با حضور مسئولان مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی و همچنین همایش ارائه یافته‌های پژوهشی استان‌های منطقه در دو حوزه ورزش و جوانان توسط مجریان و محققان در یک همایش علمی نیز از رویدادهای برنامه‌ریزی شده است.
وی هدف از برگزاری این رویدادها و نشست‌ها را برقراری ارتباط مؤثر و نزدیک ستاد وزارت ورزش و جوانان با ادارات کل و جامعه و مخاطبان استان‌ها ذکر کرد و در ادامه درخصوص مخاطبان گفت: مخاطبان حوزه ورزش؛ مدیران و مسئولین استانی، بخش‌های خصوصی ورزش و هیأت‌ها و مربیان ورزشی بوده و مخاطبین حوزه جوانان نیز مدیران و کارشناسان اداره کل، اعضای سمن‌های استان و اعضای ستاد ساماندهی استان خراسان جنوبی می‌باشند.
در این گردهمایی منطقه‌ای دو کارگاه علمی با عنوان: «مبانی استعدادیابی و پیکرشناسی» در حوزه مطالعات ورزش و «مشارکت اجتماعی سمن‌های جوانان (چالش‌ها، راهکارها)» در حوزه مطالعات جوانان، توسط آقایان دکتر شهرام فرج‌زاده رییس گروه سلامت و ورزش و دکتر کلاشلو معاون مطالعات جوانان مرکز ارائه خواهد شد.
طرح‌های پژوهشی استانی که در همایش ارائه یافته‌های پژوهشی منطقه 5 کشور ارائه می‌شوند عبارتند از:
1- آسیب‌های اجتماعی با تأکید بر ازدواج‌های اینترنتی، از استان خراسان رضوی توسط دکتر کنعانی
2- راهکارهای جذب خیرین ورزشی در استان خراسان شمالی توسط دکتر محمد ریحانی
3- اثربخشی آموزش مهارت‌های ارتباطی و حل مسئله به زوج‌های جوان بر رضایت و تعارض زناشویی از استان خراسان جنوبی توسط دکتر اسدی
4- تدوین الگوی فعالیت بدنی و ورزش بانوان استان با رویکرد افزایش مشارکت از استان خراسان جنوبی توسط دکتر توکلی
لازم به ذکر است هم‌اندیشی و همایش در روزهای شنبه و یکشنبه 25 و 26 شهریورماه سال جاری به میزبانی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در بیرجند برگزار می شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/10890/نشست-هم‌انديشي-پژوهشي-استان‌هاي-منطقه-5-کشور-در-بيرجند-برگزار-مي-شود
بستن   چاپ